Dodatkowe kursy kolejowe z Wrocławia do Ziębic już niebawem!
„Na listopadowej sesji Rada Miejska w Ziębicach radni zaakceptowali projekt porozumienia i kwotę dofinansowania na wsparcie utrzymania dodatkowych połączeń do stacji Ziębice od stacji Wrocław Główny.
Projekt wypracowany przez samorządowców, w tym burmistrza Ziębic i Zarząd Województwa, został poparty zdecydowaną większością głosów radnych przy jednym wstrzymującym się. Dzięki tej decyzji do Ziębic będą przyjeżdżały dwa dodatkowe składy pociągów Kolei Dolnośląskich i dwa dodatkowe będą odjeżdżały ze stacji Ziębice w stronę Wrocławia. Porozumienie będzie obowiązywało do końca 2025 roku z możliwością przedłużenia na kolejne lata.„
Jakiś czas temu rzuciło mi się w oczy że na plakatach oraz w Portalu Pasażera pociąg 69471 przyjeżdżający do Sędzisławia o 18:46 widnieje jako kursujący z Trutnova? Czy na tej linii poza sezonem coś się zmieniło ?
W gablocie na stacji Bardo Śląskie wisi przyszły rozkład jazdy z pociągami dla stacji... Dzierżoniów Śląski
Co ciekawe nagłówek dużymi tłustymi literami brzmi Bardo Śląskie
Zamknięcie tunelu kolejowego na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie
Od niedzieli, 12 marca do środy, 12 kwietnia będzie trwała przebudowa tunelu na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie. W tym okresie, ruch kolejowy na odcinku Jelenia Góra – Janowice Wielkie zostanie całkowicie wstrzymany – komunikacja będzie realizowana autobusami.
Korekta rozkładu już w tę niedzielę. Koleje Dolnośląskie wracają z wagonem rowerowym
12 marca wchodzi korekta rozkładu jazdy, podczas której powróci m.in. wagon rowerowy! Na wycieczkę do czeskiego Adršpach będziemy mogli wybrać się już w czerwcu.
To drugi sezon z wagonem rowerowym, który jako pierwsze w Polsce uruchomiły Koleje Dolnośląskie. Sposób ich funkcjonowania będzie inny niż w 2022 roku. Teraz z wagonu będzie można skorzystać zarówno na stacji Sobótka, jak i Sobótka Zachodnia.
Od września ma ruszyć zastępcza komunikacja autobusowa w barwach KD na trasie Oleśnica - Syców. W załączniku wstępny rozkład jazdy, który na Facebooku opublikował wicemarszałek Tymoteusz Myrda.
Pociągiem z Wrocławia do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby bez przesiadek do autobusu. Wracają długo wyczekiwane połączenia
Łatwiej będzie dojechać pociągiem z Wrocławia w Karkonosze i Góry Izerskie. Choć na tej trasie nadal trwa remont tunelu w Trzcińsku, to podróżni już nie będą musieli w Janowicach Wielkich przesiadać się do autobusów komunikacji zastępczej. Od 25 kwietnia pociągi pojadą bezpośrednio do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby. To duże ułatwienie przed majówką.
po zakończeniu remontu tunelu w Trzcińsku, możliwe będą, nierealizowane obecnie, równoczesne przejazdy składów po obu torach. Obecnie komora tunelu jest zbyt wolna, by pociągi mogły się mijać
Wakacyjna korekta rozkładów jazdy od niedzieli. Koleje Dolnośląskie pojadą… nad morze!
Szybciej i taniej niż z innymi przewoźnikami dotrą podróżni pociągiem Kolei Dolnośląskich z Wrocławia do Świnoujścia. Już w te wakacje rusza pierwszy pociąg KD Premium w relacji Wrocław Główny – Świnoujście. To największa zmiana w nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie 11 czerwca.
W najbliższej korekcie RJ 2022/2023 planiści KD wymyślili niezłą zagwozdkę dla pasażerów na odcinku Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec/Lubań.
Z początku myślałem, że to zwyczajna pomyłka wyszukiwarki, ale skoro to samo widnieje na wydrukowanych i wywieszonych plakatach stacyjnych to chyba taki był zamysł.
Otóż popołudniowy pociąg osobowy 69757 z Wrocławia (obecnie odj. 17.45) do Lubania Śl. został przesunięty na godzinę 18.02 i oznaczony jako pociąg osobowy na odcinku Wrocław-Legnica zatrzymuje się tylko na stacjach jak pociąg kat. Sprinter. Od Legnicy zatrzymuje się już na każdej stacji i przystanku.
Następny pociąg w kierunku Legnicy, pociąg 69157 oznaczony jako Sprinter Kaczawa Wrocław (odj. 18.07) - Zgorzelec na odcinku Wrocław-Legnica zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach, od Legnicy tylko na wyznaczonych stacjach.
W tej sytuacji oznaczenie pociągów jest zupełnie mylące, zwłaszcza na odcinku Wrocław-Legnica. Nagle pociąg osobowy jedzie jako przyspieszony, a przyspieszony jako osobowy. O co tu chodzi? Przecież jak ktoś specjalnie nie wczytuje się w rozkłady, a jeździ mniej więcej na pamięć tymi samymi pociągami, bo przecież cały rok tak było, a zmiany miały najczęściej charakter kosmetyczny, kilkuminutowy to wsiądzie do pierwszego jadącego tylko 5 minut wcześniej pociągu osobowego i wysiądzie nagle... w Legnicy.
Ogólnie układanie rozkładu jazdy dwóch pociągów jadących w tym samym kierunku w odstępie 5 minut to w wykonaniu polskiej kolei utopia. Nawet jeśli wcześniej jedzie przyspieszony to jeśli nie jest on "podstawiany" we Wrocławiu, a przyjeżdża z trasy to z góry można zakładać, że złapie kilka minut opóźnienia. I przez tak mały odstęp czasowy następny pociąg "podstawiany" we Wrocławiu skazany jest na odjazd z opóźnieniem.
W najbliższej korekcie znowu wystąpi taka sytuacja. O 16.17 jedzie z Wrocławia pociąg Sprinter do Głogowa (przyjeżdża z Jelcza Laskowic), a 5 minut później powinien odjechać pociąg podstawiany z Wrocławia do Legnicy. Przecież taki układ godzin z góry jest skazany na masowe opóźnienie tego drugiego pociągu.
Planiści KD i PKP PLK widać sugerują się tym, że papier wszystko przyjmie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum