Dzień dobry, postanowiłem się zalogować do tego forum, bo coraz bardziej nurtują mnie (laika) niektóre zagadnienia związane z projektowaniem przebiegu torów na stacjach. Jako laik nawet nie wiem, czy użyłem odpowiedniego terminu i czy wybrałem właściwą sekcję forum.
Obserwuję ostatnio (na przykładzie przebudowy odcinka LK20 przy Warszawa Powązki oraz obecnie przy przebudowie Warszawy Zachodniej), że nowe przebiegi zamiast rozjazdów krzyżowych stosują już teraz raczej dwa oddzielne rozjazdy. Czy to dobra obserwacja, czy odchodzi się od rozjazdów krzyżowych ze względu na - ? - bezpieczeństwo, trudną konserwację, czy jakikolwiek inny powód?
Aram
PS. Jeśli ktoś może podesłać link do dobrych materiałów objaśniających jak podejmuje się decyzje torowe na podstawie wymogów użytkowych i bezpieczeństwa (może jakieś studium przypadku), to będę wdzięczny.
Powody główne są dwa:
1) trudniejsze utrzymanie,
2) na "anglikach", czyli fachowo rozjazdach krzyżowych podwójnych, nie wolno na wprost jechać więcej niż 100 km/h (poczytaj na przykład punkt 15 na stronie 8 tej instrukcji: ST-T1-A9 .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum