Mirosław Romański opowiada o Centralnej Magistrali Kolejowej, jednej z najważniejszej inwestycji kolei dużych prędkości realizowanych w czasach PRL. Poprowadzenie CMK na ponad 220 km odcinku między Grodziskiem Mazowieckim a Zawierciem to tylko część zakładanych początkowo planów mających połączyć Śląsk z Wybrzeżem. Mimo, że już w talach 70 XX w. projektowano tę linię z zamysłem 250 km/h dla pociągów pasażerskich, w praktyce przez wiele lat takiej prędkości nie udało się wprowadzić. Rozwijanie takich prędkości było możliwe tylko na prowadzonych jazdach testowych. Dopiero w ostatnich latach po różnych eksperymentach wdraża się prędkość 200 km/h i wyższą. Praktyka jednak pokazuje, że jest to proces niestety rozciągnięty na lata.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum