Wysłany: 20-06-2007, 20:44 Wygrana PCC Rail+Arriva w radiu TOK FM
W dzisiejszej audycji "EKG Ekonomia Gospodarka Kapitał" w radiu TOK FM poruszony został temat wygranego przez konsorcjum PCC Rail + Arriva przetargu na obsługę przewozów pasażerskich w Województwie Kujawsko-Pomorskim.
Rozmawiałem wczoraj na czacie z Mateuszem Ż. Największym problemem teraz może okazać się regulamin PLK i jego sprytne wykorzystanie przez PKP PR. Otóż Arriva nie zgłosiła do PLK żadnych kursów w nowym rozkładzie, zrobiły to natomiast PR-y. Ponieważ są to głównie linie jednototrowe, najlepsze godziny zostały już zabukowane i mimo, że PR-y nie pojadą żadnym pociągiem, to miejsca dla PCC w rozkładzie dużo nie zostaje i wygrany będzie mógł sobie wozić pasażerów, ale w nieatrakcyjnych porach.
Z naszej dyskusji zrozumiałem, że rezerwacja tras przez PKP PR może zostać zwolniona bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów już _po_ wejściu w życie nowego rozkładu i w ten oto chitry sposób konkurent zemści się na województwie i wygranym przewoźniku.
Po raz kolejny okazuje się, jak nieprzystający do nowej rzeczywistości jest regulamin PLK i jakimi metodami można skutecznie walczyć z potencjalnymi konkurentami.
Od nowego rozkładu zmienią się zasady naliczania opłat rezerwacyjnych więc PR raczej jak nie będą miały jeździć to zrezygnują z tras. Inaczej sporo wiecej zapłacą niż obecnie.
_________________ Jestem dyspozytorem własnego toru...
Ralny, nie wim czy w pasażerce jest tak samo ale w towarowych za niewykorzystaną trasę płaci się 20% ceny za przejazd tak więc nie wiem czy dlaa PR to taki złoty środek.
Poza tym na miejscu PCC+Arriva zgłosiłbym sprawę do UOKIK Ci się nie pieprzą walną karę na kilkadziesią milionów (np. dla CARGO orzeczono 70 mln zł) to PR się posra i takich numerów im się odechce.
Wojtek, usamorządowienie i jakieś idiotyczne "kompanie kolejwe" to pomysł CHaberka a nie Polaczka. Strategia dla transpotru kolejowego do 2009 roku to jego ukochane dziecko. Mało się nie spuści jak o tym opowiada. Cała działalność PKPu jest ustawiona pod Strategię. Chaberek myślał, że wciśnie kawałki PRu samorządom i problem się rozwiąże. Wszystko byłó obliczone na 2009 i że zakończy się sukcesem, ale samorządy głupie nie są. Chętnych na kolej nie ma. Jak nie wezmą tego samorządy to znowu będzie zadłużenie albo spektakularne bankructwo.
Jedyne co można jeszcze z PRu zrobić ( to jest ostatni dzwonek) to wydzielić tabor wraz z zapleczem i stworzyć spółkę taborową, która udostępniałaby tabor i obsługę firmą (publicznym i prywatnym), które wygrały przetargi na ogranizację przewozów regionalnych. Z reszty niech zostanie PR jako operator wtedy będzie się mógł wykazać na wolnym rynku jakie to świetne kadry kolejowe posiada i jak super organizuje przewozy.
To naprawdę ostatnia szansa, bo za kilka lat kibli już nikt nie będzie chciał, bo każdy przewoźnik i samorządy będą mieć własny nowoczesny tabor.
Póki co ze źródła najbliższego do PCC-ARRIVA wiadomo ze nikt się nie wycofuje z przetargu a prawdopodobnie już w przyszłym tygodniu pojawią się w prasie ogłoszenia o chęci zatrudnienia pracowników w nowej firmie - maszyniści, kierownicy pociągów na atrakcyjnych warunkach.
Jedyne co może wywalić ten przetarg to naciski polityków na Urząd Zamówień Publicznych, by pozytywnie ustosunkowali się do protestu PKP PR.
Wszystko rozstrzygnie się 26 czerwca - i będzie transmitowane w TVN 24.
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
Nie chcę bronić PR-a, ale proszę tylko o sprawiedliwość. Piszecie o brudzie na dworcach i w pociągach, o kiblach. Ale proszę wziąść pod uwagę słowa bodajże Bunscha -" Nie tam jest czysto, gdzie jest dużo sprzątaczek, ale tam gdzie jest mało brudzących". Polskie społeczeństwo jeszcze nie dorosło do poziomu czystości jaki powinien obowiązywać ludzi w miarę chociaż kulturalnych. Czy na dworcach brudzą kolejarze? Proszę wsiąść do pośpiecha jadącego przez pół polski i wystarczy obserwować zmiany w kiblu. Kiedyś z rodziną jechałem od Zielonej Góry do Warszawy. W Zielonej kibel był ekstra, czym dalej tym gorzej. Jeżeli chodzi o dworce to pamiętam czasy PRLu. Na każdej stacji byli zawiadowcowie i oni odpowiadali za całokształt, w chwili obecnej brak gospodarza i powstał jeden wielki burdel, często z kaplicami wewnątrz.
Pamiętam jak kiedyś na dworcu (w holu kasowym) zmarł bezdomny. Jako dyżurny zgłosiłem do swojego szefa sekcji, dostałem odpowiedź, że hol nie jest własnością PLKi, więc nas to nie obchodzi, To samo było z PRem. Zwłoki kilka godzin przeleżały na holu. Jestem pewien, że w PRLu do tego by nie doszło. Chociaż na dworcach nie było tylu kaplic a w społeczeństwie nie mówiło o wartościach.
Malutki [/i]
Malutki, ja rozumiem, że niektórym smutno, iż PRL sie skończył, ale żeby aż tak się boczyć na Polskę?
Polska to zawsze Polska, nawet jeśli nie PRL.
W temacie kultury osobistej klientów kolei masz racje.
A nieboszczyków z dworców to jednak nie PLK lub PR usuwa. Wykonałeś telefon nie do tych do których należało.
Samorząd województwa wygrał wytoczoną przez PKP Przewozy Regionalne sprawę arbitrażową przed Urzędem Zamówień Publicznych. Oznacza to, że od podpisania umowy z polsko-brytyjskim konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska dzielą nas już tylko formalności – kontrola UZP. Kujawsko-Pomorskie będzie pierwszym regionem w kraju, w którym skutecznie przełamano kolejowy monopol PKP.
Rozprawa w UZP dotyczyła przetargu na świadczenie pasażerskich przewozów regionalnych. Spółka PKP Przewozy Regionalne zaskarżyła sposób opisania w specyfikacji przetargowej warunków, na jakich usługi te mają być wykonywane. Konsorcjum PCC Rail/Jaworzono Arriva Polska, wybrane przez zarząd województwa jako przewoźnik na niezelektryfikowanych trasach obsługiwanych przez szynobusy, zostało jedynym zwycięzcą tego przetargu. Spółka PKP PR, która także w tym przetargu stawała, ma jeszcze szansę zostać przewoźnikiem na trasach obsługiwanych przez składy elektryczne (chodzi o usługi opisane w dokumentach przetargu jako pakiety B i C). Władze województwa zamierzają bowiem rozpocząć z nią negocjacje, a osiągnąwszy konsensus, podpisać umowę z tzw. wolnej ręki.
Procedura zatwierdzania przetargu będzie teraz biegła dalej. W najbliższym czasie w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu pojawią się przedstawiciele UZP, którzy sprawdzą całość dokumentacji w tej sprawie. Po wygranej dziś rozprawie arbitrażowej wydaje się to jednak czystą formalnością. Zakończenie kontroli powinno nastąpić w sierpniu.
Wybór PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska oraz przygotowana przez Wydział Transportu Urzędu Marszałkowskiego nowa strategia finansowania regionalnych połączeń kolejowych oznaczają zupełnie nową jakość w przewozach pasażerskich. Rozkład jazdy pociągów będzie teraz bowiem ustalany zgodnie z sugestiami lokalnych samorządów – tak, by spełniał rzeczywiste potrzeby pasażerów oraz, zgodnie z europejskimi standardami, wpisywał się w kreowanie lokalnych polityk społecznych. Na prośbę Urzędu Marszałkowskiego w konsultacjach na ten temat wzięły udział wszystkie starostwa powiatowe w województwie. Za kilka dni urzędnicy marszałkowskiego Departamentu Infrastruktury ruszą w teren, by te konsultacje dokończyć.
Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
Przyznam, że jestem miło zaskoczona, bo byłam przygotowana na to, że Urząd Zamówień Publicznych naciskany przez polityków i beton wykręci jakiś numer. A tu taka niespodzianka!
Skąd moje obawy? Otóż ten przetarg to niewątpliwie wielki sukces samorządowców, który nijak ma się do założeń min. Chaberka i betonu PKP, aby spółkę PKP PR rozparcelować pomiędzy wszystkie samorządy i w ten sposób zakonserwować monopol państwowego przewoźnika, który i tak jest już trupem - ciągle reanimowanym.
Jeśli samorządy przejęłyby udziały w PKP PR, jak chce Ministerstwo Transportu, to praktycznie zamknęłoby to drogę konkurencji i nadal mielibyśmy monopol PKP. Tylko konkurencja może uzdrowić kolejowe przewozy regionalne w Polsce i mam nadzieję, że tę oczywistą prawdę zrozumieją również inne samorządy, które powinny rozpisywać przetargi!
A min. Chaberkowi, prezesowi Wachowi i betonom z PKP PR mówimy "NIEEEEEEEEE !!!"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum