Krzysiu, Idź w diabły z swoją filozofią, może wszystko zlikwidujemy, co? Zamkniemy większość przystanków osobowych, bo po co je utrzymywać skoro wiocha ma 1tyś mieszkańców? Przecież to się nie opłaca! Zlikwidujmy kursy PKS-u - bo i tak jeździ mało ludzi. Niech wszyscy jeżdżą samochodami i tankują paliwo po prawie 6 zł!
Jak się nie ma pieniędzy na utrzymanie mieszkania, to się nie kupuje luksusowego zegarka. Chcesz czy nie chcesz, dopóki ustrój się nie zmieni, to i tak wszystko się będzie rozlatywać. A ty chcesz mieć wszędzie ruinę i na środku zarąbistą linię z Lwówka do Jeleniej Góry. Brawo, logika jak cholera.
Tak, idąc tym tropem zamiast remontować drogi powinno się je likwidować, zostawiając same ekspresówki oraz autostrady. Linie tramwajowe w większych miastach oraz metro w Warszawie też chyba nie przynoszą zysków. Też byłbyś za ich likwidacją?
O tym, że większość forumowiczów się tutaj "onanizuje" jak to zostało wcześniej napisane widać na każdym kroku. Przypisywanie sobie zasług przez KODLK też jest dość niestosowne.
A linia lwówecka? Komuś na niej zależy oprócz nawiedzonych mikoli? Raczej nikomu. Szlakowa bliska prędkości rowerzysty, zerowy popyt, konkurencja ze strony autobusów. Czy trzeba coś jeszcze dodawać? Nie dziwie się, że to tną, skoro linia jest najmniej frekwencyjna w województwie. Dopóki nie podniosą na niej prędkości to pociągi nie będą tu atrakcyjne. Boli, co nie? Ale taka jest prawda. A jak chcecie dowartościować swoje ego i się jeszcze częściej onanizować to może niech administracja forum wraz z KODLK przejmie linie od PLK i zacznie o nią "dbać". Przecież macie tyle pomysłów jak dbać o linie, że napewno dalibyście sobie radę!
Lil_Peter, nie ironizuj, bo to nie miejsce i czas na żarty. Administracja forum nie ma nic wspólnego z KODLK. Ale popieramy każdą oddolną społeczną inicjatywę, która staje w kontrze do antykolejowej władzy. Od tego jest to forum, aby takie sprawy nagłaśniać.
Polecam wpisy na blogu Jacka Prześlugi o likwidacyjnych zapędach PKP PLK:
A za 20 lat jak nie będzie już miejsca na drogach to będą musieli za grube pieniądze remontować tą linie tak jak wszystkie inne linie lokalne. Trzeba myśleć przyszłościowo! Rewitalizacja tej linii wyjdzie teraz taniej niż za 6 lat!
_________________ Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
O tym, że większość forumowiczów się tutaj "onanizuje" jak to zostało wcześniej napisane widać na każdym kroku. Przypisywanie sobie zasług przez KODLK też jest dość niestosowne.
My sobie nic nie przypisujemy. Wszytsko co osiągamy to ciężka praca a ja zawze na każdym kroku głoszę, że to co nam się uda to efekt współpracy i nigdy nie twierdzę, że do wszystkiego przyczyniamy się sami ale fakt jest taki że to my ruszamy tyłki urzednikom a potem dostawia się reszta.
Polecam wpisy na blogu Jacka Prześlugi o likwidacyjnych zapędach PKP PLK:
Polecam inne wypowiedzia Jacka PRześlugi, jak był jeszcze członkiem zarządu PKP. To między innymi on jest odpowiedzialny za obecny stan infrastruktury. Nawet stosując jedynie odpowiedzialność członków organów spółek, zawartą w Kodeksie Spółek Handlowych.
Decyzją zarządcy Infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z wykazu linii kolejowych przeznaczonych do czasowego wyłączenia, został usunięty odcinek Jelenia Góra – Zebrzydowa - Ławszowa.
W połowie lutego 2013 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe opublikowały listę około 2 tysięcy kilometrów linii kolejowych, przewidzianych do wyłączenia z eksploatacji. W tym wykazie znalazła się również linia 283, pomiędzy Jelenia Górą, Lwówkiem Śląskim i Zebrzydową. W efekcie tej decyzji, do prezesa PKP PLK – Remigiusza Paszkiewicza, pismo skierował Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego Jerzy Łużniak, sprzeciwiając się zamknięciu tej linii. Sprzeciw wyrazili również posłowie, władze lokalne i miłośnicy kolei.
W miniony piątek (12 kwietnia 2013 r.) zarządca narodowej sieci linii kolejowych, opublikował „Wykaz linii kolejowych przywróconych z listy odcinków przeznaczonych do czasowego wyłączenia” w którym znajduje się m.in. odcinek Jelenia Góra – Zebrzydowa - Ławszowa. Oznacza to, że ruch pasażerski do Lwówka Śląskiego będzie nadal realizowany, co jest zbieżne z planami samorządu wojewódzkiego, dotyczącego transportu w tym regionie.
Teraz przydało by się zawalczyć o wpisanie linii do RPO albo chociaż poważny remont z materiałów staro użytecznych bo już dziś część podkładów jest na linii wirtualna... Bo jak tak dalej będzie za kilka lat i tak trzeba będzie zamknąć linię z powodu fatalnego stanu technicznego..
Po ogłoszeniu przez PKP PLK, listy połączeń planowanych do wyłączenia od grudnia 2013 roku w mediach zawrzało. Szczególnie mocno broniona była linia 283. Protest wsparło wiele osób, wśród których najliczniejszą grupę stanowili mieszkańcy zamieszkujących w miejscowościach przy planowanych do wyłączenia trasach.
Jak już pisaliśmy (Batalii ciąg dalszy), 4 marca w wywiadzie dla Muzycznego Radia Wicemarszałek Jerzy Łużniak potwierdził, iż Zarząd Województwa wystosował pisma do Prezesa Paszkiewicza i do Ministra Massela informując o tym, iż linia z Jeleniej Góry do Łaszowej jest potrzeba. Wicemarszałek Łużniak zapewniał, iż podczas marcowego spotkania z Ministrem Masselem i z Prezesem Paszkiewiczem poruszy sprawę tej linii i że umieszczenie jej w wykazie linii planowanych do likwidacji to zapewne urzędnicza pomyłka.
W ubiegłym tygodniu, 12 kwietnia PKP PLK SA opublikowało „Wykaz linii kolejowych przywróconych z listy odcinków przeznaczonych do czasowego wyłączenia ”, na którym to wykazie znalazła się m.in. linia 283 z Jeleniej Góry przez Wleń, Lwówek Śląski, Zebrzydową do Łaszowej. Jest to z pewnością sukces mieszkańców zabiegających o utrzymanie tej linii.
Natomiast utrzymanie jej nie kończy jednak batalii, bo żeby linia ta mogła normalnie funkcjonować, żeby pociągi nie woziły powietrza, potrzebna jest niezwłoczna i gruntowna jej modernizacja, a nie uda się tego wykonać bez wpisania jej do RPO na lata 2014 – 2020. Co jeszcze nie nastąpiło!
Jak poinformował nas dzisiaj Wiktor Lubieniecki, dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego -
"Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w dniach od 15 lutego do 15 marca 2013 r. gromadził inicjatywy w ramach elektronicznego Systemu Ewidencji Inicjatyw Projektowych (SEIP). Do systemu została wprowadzona m.in. inicjatywa pn. "Remont linii kolejowej 283 Jelenia Góra – Lwówek Śląski i 284 Lwówek Śląski - Legnica".
Obecnie trwa weryfikacja wszystkich zgłoszonych w ramach systemu propozycji przedsięwzięć planowanych do realizacji m.in. z wykorzystaniem przyszłych funduszy Unii Europejskiej. Zgłoszone inicjatywy projektowe będą miały charakter informacyjny i posłużą, jako materiał pomocniczy przy opracowaniu nowego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Nie można ich jednak traktować, jako etapu aplikowania o środki programów operacyjnych realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE.
O ostateczna wersji projektów poinformujemy Państwa jak tylko Zarząd Województwa Dolnośląskiego podejmie taką decyzję.
Tylko, że z 284 trzeba się z konkretami pośpieszyć bo w ciągu najbliższych kilku miesięcy może jej grozić rozbiórka i stworzenie tam ścieżki rowerowej. Co w praktyce to wprowadzenie do systemu oznacza?
Brawo nasz kochany kraj i cały rząd najlepiej zaorać cały transport kolejowy porobić ścieżki rowerowe a co dalej tylko samochody oby nie było całkiem za póżno
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum