Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 93, 94, 95  Następny
Linia JG - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
Autor Wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 22-03-2014, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Flanker napisał/a:
Panowie tylko bez zbędnego siania obelg tutaj jak to uczynił romun. Dotychczas byłem świadom iż JG-Lwówek miał pierwotnie konstrukcyjną szlakową 60,bo taka jest na większości lokalnych linii na DŚ. O to też mi chodziło pisząc o 60tce by przywrócić jej pierwotne parametry. Tak więc skoro jej pierwotną prędkością konstrukcyjną było 50 to powinno 50 zostać przywrócone na całej długości, bo myślę tak jak wy że nie trzeba by było przeprojektowywać szlaku by było na nim 60, a biurokracja by to mogła skutecznie utrudnić.


No i co z tego, że zapisana prędkość konstrukcyjna wynosi 50km/h? Czy jest ona poparta faktycznymi zależnościami wynikającymi z promienia łuków, przechyłek, urządzeń srk i innych warunków, czy to tylko zaszłość dawnych czasów i niedasizmu?
Przecież niejednokrotnie podnoszono na PLK prędkość na linii kolejowej bez ingerencji w jej geometrię co jako przykład można dać sąsiednią linię 274, gdzie np. pomiędzy Marciszowem, a Janowicami Wielkimi obecnie jeździ się po torze nr 2 80km/h, a wcześniej jeszcze za PRL-u nie jeżdżono szybciej niż 70. To samo na innych odcinkach, gdzie jeździ się 120 (będzie nawet 130), a dotychczas nie jeżdżono szybciej niż 100.

Takich przypadkach na sieci jest jeszcze więcej. Nie znam dokładnie linii do Lwówka, ale patrząc pobieżnie na mapie to przynajmniej na odcinku od JG do Zapory nie powinno być problemu z osiągnięciem prędkości 60, a może nawet 70-80 bez zmiany geometrii, a później od Wlenia do Lwówka też widać że są odcinki podatne na zwiększenie prędkości, oczywiście po modernizacji nawierzchni. Poza tym pamiętajcie, że mówimy o prędkości dla spalinowych zespołów trakcyjnych, a nie pociągach towarowych dla których prędkości są niższe co wynika (w wielkim uproszczeniu) z ich masy i siły odśrodkowej F=(m*v^2)/R.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-03-2014, 16:28    Odpowiedz z cytatem

No to ja teraz odwrócę pytanie ? Na podstawie czego sądzisz , ze można szybciej ? Na podstwaie mapy Google ? Wybacz !
Trzeba ”wziąść po lupę" właśnie geometrię - promienie łuków , długości kp, przechyłkę, czujniki do sso ( jeżeli są). Dopiero mając te dane można dyskutować. Bo na razie to "gdybamy".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 22-03-2014, 20:32    Odpowiedz z cytatem

Coś podpowiem w kwestii łuków. Gdy pociąg niedaleko Lwówka jedzie właściwie brzegiem Bobru, ma kilka serpentyn na prowadnicach, gdzie był sierżant na bodaj 30 (w czasie gdy na linii obowiązywała jeszcze 50-tka). Poza tym na całej linii jest sporo łuków, na Zaporze bałbym się jechać szybciejniż 50. Doliczmy trzy tunele. Tutaj naprawdę nie trzeba więcej niż 50.
Swoją drogąkoniec pociągów pasażerskich na 283 to właściwie odcięcie od transportu w kierunku Jeleniej Góry i Lwówka Marczowa i Dębowego Gaju (w Marczowie byłem raz w życiu i powiem wprost - drukowanie rozkładu jazdy autobusów to było marnowanie kartki A4 przez PKS Bolesławec, bo.były tam ze dwa kursy...)

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 23-03-2014, 19:27    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
No to ja teraz odwrócę pytanie ? Na podstawie czego sądzisz , ze można szybciej ? Na podstwaie mapy Google ? Wybacz !
Trzeba ”wziąść po lupę" właśnie geometrię - promienie łuków , długości kp, przechyłkę, czujniki do sso ( jeżeli są). Dopiero mając te dane można dyskutować. Bo na razie to "gdybamy".


Tak masz rację, tylko że ja pisałem bardziej w trybie przypuszczającym, uzależniając ostateczny wynik od faktycznej analizy. Tymczasem cała masa innych komentatorów wypowiada się w stylu było 50 i wystarczy 50. Ja mam zupełnie inne zdanie i uważam, że jeśli ma być robiony ten odcinek w ramach RPO co jest równoznaczne z NG torowiska, pojawieniem się nowych ssp itp. to należy wyżyłować prędkości maksymalnie jak się da przy obecnej geometrii, gdyż przy takiej inwestycji ewentualne prace dodatkowe jak przesunięcia czujników, tarcz ostrzegawczych itp nie będą stanowić wielkiego udziału w całego zakresu robót. Twierdzenie, że 50 wystarczy to mogą sobie powiedzieć dziadki z PLK, którym się już nic nie chcę, a nie osoby, którym zależy aby kolej lokalna funkcjonowała i odgrywała jakąś rolę w XXI wieku. I tak jest oraz był sens mojej poprzedniej wypowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-03-2014, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli miałby być remont finansowany z RPO, to konieczne będzie podniesienie standardu obsługi tak, jak to zrobiono na liniach 309 i 311, gdzie osiągnięto najwyższe prędkości w historii tych linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 26-03-2014, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Tymczasem we Lwówku ruszył długo zapowiadany remont wiaty peronowej przy peronie 2
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 09-04-2014, 13:01    Odpowiedz z cytatem

Od kilku tygodni pociągi na trasie Jelenia Góra – Lwówek Śląski zastępowane są autobusami. Koleje Dolnośląskie tłumaczą sytuację problemami taborowymi i zapewniają, że podróżni obsługiwani są zgodnie z rozkładem jazdy. Koleje Dolnośląskie nie wiedzą jednak, kiedy pasażerowie znów wsiądą do pociągu.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51729/kd_do_lwowka_na_razie_tylko_autobusem.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-04-2014, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Ta KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA uruchamiana za 3 z 4 par pociągów funkcjonuje nieustannie od 6 marca i z tego co wieść niesie- tak przepowiednia iSMS zapodała w dniu dzisiejszym będzie funkcjonowała nadal przynajmniej do końca kwietnia! Trochę więc poc.kilometrów wypadło z obiegu... pewnie wypadnie jeszcze więcej. Nie dziwmy się więc frekwencji która już poleciała na łeb na szyję, nie dziwmy się stosunkowi PKP PLK. Nic nie dzieje się bez przyczyny ....

Niemal 2 miesiące nieustającej KKZ bez oficjalnego komunikatu na stronie koleje.dolnyslask ani na stronie przewoźnika /mimo że o np Kudowiance i utrudnieniach na Trzebnickiej się informuje/ - prawie jak za Betonu w 2005 roku.... a miała być nowa jakość jak to fama niosła w 2010r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tooms Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 16-04-2014, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Trochę dziwne bo dzisiaj w Lwówku ok 12 widziałem SA stał na końcu remontowanego peronu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 18-04-2014, 14:16    Odpowiedz z cytatem

Bo to jest właśnie ta para którą obsluguje SA Tymczasem na Tv zgorzelec
http://www.tvtzgorzelec.pl/index.php/2022-remont-stacji-pkp-we-lwowku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 21-04-2014, 22:10    Odpowiedz z cytatem

IZ Wałbrzych ogłosił przetarg na remont dwóch przejazdów kolejowych w ciągu linii kolejowej nr 283.

-Naprawa przejazdu kolejowego w km 18,268 kategorii „A” linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra – Ławszowa w ciągu drogi powiatowej nr 2491D w miejscowości Wleń.

-Naprawa przejazdu kolejowego w km 22,797 kategorii „D” linii kolejowej nr 283 Jelenia Góra – Ławszowa w ciągu drogi powiatowej nr 2533D na trasie Marczów – Gorczyca.

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=siwz_tab¬iceIdentity=3217
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 22-04-2014, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Czyli komedii ciąg dalszy, inwestujemy w linię którą sami wygaszamy.
Wiadomo co dalej z tą komunikacją zastępczą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 22-04-2014, 14:42    Odpowiedz z cytatem

http://www.lwowecki.info/pl/706/59/c/to-juz-jest-koniec.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-04-2014, 17:28    Odpowiedz z cytatem

Zapraszamy 10 czerwca na konferencję do Bolesławca. Jeżeli to nic nie da- to już chyba nic nie pomoże Sad Konkrety mogę przekazać na PW. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 22-04-2014, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Tomato7 napisał/a:
Czyli komedii ciąg dalszy, inwestujemy w linię którą sami wygaszamy.

Przejazd kolejowy nie składa się tylko z torów. Składa się również z drogi kołowej, którą poruszają się samochody, a właściciele tych aut oczekują, że przejazd nie będzie dziurawy i umożliwi pokonanie torów bez urywania zawieszenia. To nie jest trudne do zrozumienia, jak chwilę spokojnie się pomyśli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 65 z 95 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 93, 94, 95  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl