Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 59, 60, 61  Następny
Pociągi Wrocław - Drezno
Autor Wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 01-03-2015, 21:03    Odpowiedz z cytatem

14. Cokoliv Kamkoliv:
Kein anderes Nachbarland tut sich mit grenzüberschreitenden Verbindungen so schwer,wie Polen ! Offenbar besteht da überhaupt kein Interesse an guter Nachbarschaft und guten Schienenverbindungen. Da läuft das mit den Tschechen um Welten besser. Siehe Trilex und den Lückenschluß in Sebnitz. Hier fahren Züge von Rumburk/CZ nach Decin/CZ über Sebnitz-Bad Schandau mit DB Triebwagen und CD Personal. Diese neue Verbindung sicherte gleichzeitig die Strecke von Bad Schandau nach Sebnitz für viele Jahre. Aber wenn die Polen nicht wollen,dann wollen sie auch nicht.
28.02.2015
20:49 Uhr


Myslalem ze tyle z Czech do polski wsytko pozamykane! Zawidow, Miroszow, Kudowa zdroj wyglonda ze Polsko/Niemiecke tory tez nidobry ruch.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 02-03-2015, 15:52    Odpowiedz z cytatem

Ale, ale......, nie do końca wszystko jest takie białe, albo czarne: cwaniaki chcą wynajmować swój tabor, a polskiego, choć spełnia normy, nie chcą na swoich torach, a nikt nie zastanawia się nad kosztami wynajęcia taboru, leżącymi po stronie polskiej. Proszę bardzo, dwa składy VTR i dwa składy Pesy, i sprawa załatwiona. Tak im zależy na Dreźnie ? A szkoda, że kuleją połączenia Poznań - Frankfurt, nie wspominając już możliwościach realizacji połączeń typu: Zielona - Cottbus, Gorzów - Berlin, czy Żagań - Forst, w których polska strona jest inicjatorem, a szanowne koleżeństwo z za Odry się wypięło.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 02-03-2015, 16:15    Odpowiedz z cytatem

Lausitzer, połączenie Zielona Góra - Cottbus ma ruszyć od grudnia 2015 roku, ma obsługiwać LINK województwa lubuskiego, wstępnie dwie pary, co do taboru, według mnie Desiro jest jak najbardziej właściwym wyborem na tej trasie, gdzie liczy się niezawodność i przede wszystkim w razie duże frekwencji możliwość podwójnej obsady np. od stacji Gorlitz, nie ma możliwość połączenia dwóch szynobusów Siemensa i Pesy Język

Co do połączenia Poznań - Frankfurt jest obsługiwane w pon, pt, sb i nd na zasadach komercyjnych. z tego co się orientuje, od rozkładu jazdy 2015/2016 ma być przejęte przez KW i obsługiwane już taborem polskim, w tym przypadku Pesowskim - Linkam Smile i

Problem leży przede wszystkim w homologacjach (w DE biurokracją jest jeszcze bardziej rozrośnięta niż w Polsce, dlatego proces dopuszczania do poruszania się po niemieckich torach tyle trwa Crying or Very sad) jak i również innych uwarunkowaniach środowiskowych, dopuszczenie, aby pociąg wjechał do pierwszej stacji granicznej do nie problem, ale w głąb kraju to zadanie na lata ... Twisted Evil

Niemcom bardziej zależy na Dreźnie niż polskim decydentom, nawet tego nie chce mi się komentować, szkoda jedynie pracowników jak i lokalnych przedsiębiorców ...

Co do Forst pociągi kursują z Żagania i ważą powietrze, zaś Gorzów - Berlin wystarczy dobre skomunikowanie w Kostrzynie na NEB do Berlina
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-03-2015, 16:23    Odpowiedz z cytatem

Kilkanaście lat temu do Drezna można było dojechać dwoma pociągami z Warszawy. Pamiętam pociąg relacji Warszawa - Frankfurt/M, który był oblegany na całej trasie, a ciągnął chyba ze 13 wagonów. Dziś bez przesiadek nie można dojechać do Zgorzelca, a nawet do Legnicy. Nie spodziewałam się, że Dolny Śląsk aż tak odetnie się od świata. To zaskakujące, bo Wrocław jest najbardziej (pro)niemieckim miastem w III RP, którą RFN uważa za swoje kondominium (do linii Wisły). Niemcom bardziej zależy na tych połączeniach niż lokalnym władzom. Sęk w tym, że Niemcy chcą, ale koszty ma ponosić głównie strona polska, jako niemiecka neokolonia. Bo przecież pieniędzy nie ładuje się w kolonie tylko się je doi (idea Eurogermanii wiecznie żywa - obecnie pod postacią UE). Stąd w Polsce prawie wszystko jest niemieckie (banki, media, piwo, cukier, nawet RWE, który wystawia mi faktury za prąd jest niemiecki), tylko obozy koncentracyjne są polskie...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2015, 20:38    Odpowiedz z cytatem

List posła Marka Łapińskiego do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w sprawie likwidacji pociągu Wrocław – Drezno:

http://www.mareklapinski.pl/2015/02/list-posla-marka-lapinskiego-do-ministerstwa-infrastruktury-i-rozwoju-w-sprawie-likwidacji-pociagu-wroclaw-drezno/

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 03-03-2015, 11:34    Odpowiedz z cytatem

KD: Jutro rozmowy z DB o wjeździe do Goerlitz

Koleje Dolnośląskie chcą kursować do Goerlitz – zapewnia samorządowy przewoźnik. Spółka zaczęła starania o dopuszczenie wjazdu jej szynobusów na pierwszą za granicą niemiecką stację. W środę 4 marca o możliwości uruchomienia pociągów transgranicznych przedstawiciele KD i dolnośląskiego samorządu będą rozmawiać z DB Netz.

Czytaj dalej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56054/kd_jutro_rozmowy_z_db_o_wjezdzie_do_goerlitz.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-03-2015, 17:22    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy śmiać się, czy płakać, bo w świetle likwidacji RE Wrocław - Drezno brzmi to jak okrutny żart. MIR twierdzi, że będzie rozwijać międzynarodowe połączenia kolejowe z Saksonią:

http://www.mir.gov.pl/aktualnosci/ministerstwo/Strony/Spotkanie_z_premierem_Saksonii_30315.aspx

Zapewne po wycieczce do Drezna wierchuszka KD oświadczy, że będą rozwijać połączenia kolejowe do Gorlitz. I na pustych deklaracjach się skończy. Pociągów jak nie ma, tak długo nie będzie, bo trudno jest przywrócić zlikwidowane wcześniej pociągi. W zasadzie byłby to ewenement.

Tymczasem ja do Gorlitz od wczoraj jeżdżę autem. Nie wiem czy jeszcze wrócę do kolei. Raczej już nie wrócę. Przesiadki w Węglińcu i 4-kilometrowy spacer przez most graniczny (plus powrót) jakoś nie bawią mnie. Kiedyś zainwestowałam w kurs prawa jazdy i w samochód. Opłaciło się!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2015, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Jak napisał niemiecki dziennik Die Welt, likwidacja połączenia kolejowego Wrocław-Drezno wywołuje sprzeciw niemieckich polityków. Apelują oni o natychmiastowy szczyt Saksonia - Dolny Śląsk w celu wyjaśnienia zaistniałego problemu.

Przed ostatnim kursem pociągu z Drezna do Wrocławia saksońskie Towarzystwo Polsko-Niemieckie zrzeszające przyjaciół Polski oraz część miejscowej Polonii przeprowadziła akcję protestacyjną. Działacze dokonali symbolicznego udekorowania ostatniego pociągu do Wrocławia kwiatami i chusteczkami higienicznymi jako wyraz sprzeciwu i żalu.

Więcej na Facebooku

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 04-03-2015, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Nie widzę problemu we wpuszczeniu polskiego szynobusu do pierwszej stacji za granicą, bo to raczej brak chęci dobrej woli ze strony niemieckiej, niż brak możliwości homologacji, a nawet na to nie można liczyć. Jeżeli funkcjonowałyby połączenia Polska - pierwsza stacja za granicą, to już byłoby dobrze, i to z pomocą polskiego taboru, ale po co, skoro przecież można wepchnąć Polsce swój tabor, wcale nie lepszy od polskiego, a dodatkowe pieniądze zgarnie się za dzierżawę ? Styl myślenia niemieckiego: chcemy połączeń z Polską, ale na naszych warunkach - trochę odbiega od podejścia partnerskiego, a tak się nie da długo współpracować.
Przypominam: jakoś SU46 mogło się wtoczyć do Görlitz, a i polskie wagony, jak pisze Victoria, jeździły aż do Lipska i co, nie można było ? Oczywiście, że można. Tylko trzeba chcieć, a nie kłaść kłody pod nogi.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 04-03-2015, 12:34    Odpowiedz z cytatem

MIiR: Nie mamy pieniędzy na pociąg w kierunku Legnicy i Goerlitz.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju jednoznacznie potwierdziło, że nie zamierza angażować się w sprawie przywrócenia ruchu na zgorzeleckim przejściu granicznym. Co ciekawe, resort nie twierdzi, że komunikacja w tamtym regionie leży w kompetencji jedynie dolnośląskiego marszałka województwa, swoją decyzję tłumaczy bowiem wyłącznie sytuacją finansową ministerstwa.

– Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie planuje w bieżącym roku działań związanych z przywróceniem zlikwidowanych połączeń lub uruchomieniem innych pociągów przez przejście w Zgorzelcu/Goerlitz z przyczyn finansowych. Warunkiem zamówienia połączenia jest uprzednie zagwarantowanie dodatkowych środków finansowych na pokrycie generowanego deficytu – zauważa Piotr Popa, rzecznik prasowy MIiR.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/56074/miir_nie_mamy_pieniedzy_na_pociag_w_kierunku_legnicy_i_goerlitz.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 04-03-2015, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Niech chociaż KD pojadą do Görlitz - już będzie coś. Koszt niewielki wjazdu na stację, w porównaniu do kosztu kursowania składu niemieckiego do Wrocławia.

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2015, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Nie wiem czy śmiać się, czy płakać, bo w świetle likwidacji RE Wrocław - Drezno brzmi to jak okrutny żart. MIR twierdzi, że będzie rozwijać międzynarodowe połączenia kolejowe z Saksonią.

Przecież rozwijają w Worku Turoszowskim: na linii Gorlitz - Zittau przez Krzewinę Zgorzelecką oraz na linii Zittau - Hradek nad Nisou przez Porajów. Pociągów tam skolko ugodno! Istne żerowisko dla PKP PLK.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2015, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Lady Makbet, jesteś bardziej dowcipna niż pani minister Wasiak, która zapowiada rozwój połączeń z Niemcami poprzez ich likwidację.

http://inforail.pl/text.php?id=69705

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 04-03-2015, 17:26    Odpowiedz z cytatem

Lausitzer napisał/a:
Nie widzę problemu we wpuszczeniu polskiego szynobusu do pierwszej stacji za granicą, bo to raczej brak chęci dobrej woli ze strony niemieckiej, niż brak możliwości homologacji, a nawet na to nie można liczyć. Jeżeli funkcjonowałyby połączenia Polska - pierwsza stacja za granicą, to już byłoby dobrze, i to z pomocą polskiego taboru, ale po co, skoro przecież można wepchnąć Polsce swój tabor, wcale nie lepszy od polskiego, a dodatkowe pieniądze zgarnie się za dzierżawę ? Styl myślenia niemieckiego: chcemy połączeń z Polską, ale na naszych warunkach - trochę odbiega od podejścia partnerskiego, a tak się nie da długo współpracować.

Sorry, ale niemieckie szynobusy wyglądają wewnątrz o niebo lepiej od produktów Pesy mimo, że są starsze. To też kwestia dbania o tabor. Poza tym awaryjność produktów Pesy to też temat do dyskusji.

Lausitzer napisał/a:
Przypominam: jakoś SU46 mogło się wtoczyć do Görlitz, a i polskie wagony, jak pisze Victoria, jeździły aż do Lipska i co, nie można było ? Oczywiście, że można. Tylko trzeba chcieć, a nie kłaść kłody pod nogi.

To było dawno i nieprawda. Składy z Goerlitz wycofane zostały ze względu na stare trupy i lokomotywy które pod wiatą prawa stać nie miały. A uruchomienie składów z wagonami było niby tańsze? Ktoś ma wyliczenia konkretne? Wg ceny najmu na 10 miesięcy VT642 przez PR, wychodzi 925 PLN netto za najem składów na jeden kurs.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2015, 17:59    Odpowiedz z cytatem

brambor, a propos kosztów najmu Desiro jakie ponoszą PR, światło na temat rzuca Lubuskie:

http://inforail.pl/text.php?id=69678

Jak widać tam da się. W Lubuskiem nikt nie krzyczy, że drogo, że pociągi przez granicę jeżdżą puste, że te pociągi nikomu nie są potrzebne, że Niemcy wolą góry a nie doliny itp. bzdury. Tam na szczęście nie ma nawiedzonych mikoli. Na Dolnym Śląsku natomiast jak na zawołanie obrodziło trollami i pożytecznymi idiotami negującymi sens istnienia RE Wrocław - Drezno. Ba, pojawiają się głosy (to zapewne mikole z jeleniogórskiego), że Wrocław nie zasługuje na pociągi do Drezna, bo Niemcy wolą jeździć w Karkonosze i UMWD powinien finansować RE z Drezna do Jeleniej Góry, albo nawet do Kudowy Zdroju. I że wtedy w pociągach będą tłumy pasażerów z Niemiec, a wrocławianie będą mogli jeździć sobie do Drezna przez Jelenią Górę z przesiadką tamże. Ja nie żartuję! Powtarzam z pamięci to co czytam w komentarzach na innych portalach.

Nawet KD wypowiedziały się na swojej stronie internetowej na temat frekwencji w konkurencyjnych pociągach RE (przypomina mi to ujadanie PKP na interREGIO), chociaż same PR nigdy nigdzie nie oświadczyły, że frekwencja w RE wynosiła 5-15 osób na odcinku granicznym (według tej pokrętnej logiki frekwencja na 2-km odcinku Zgorzelec - Gorlitz ma być wyznacznikiem sensowności uruchamiania pociągów w relacji Wrocław - Drezno). Ktoś rzucił hasło "5-15 pasażerów" i pożyteczni idioci powtarzają to jak mantrę, w myśl goebbelsowskiej zasady, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą.

Ja tylko jestem ciekawa jaką frekwencję mają pociągi KD na linii lwóweckiej i izerskiej. W pociągach ze Szklarskiej Poręby, jak podają media gdy drzewo spadnie na Impulsa, jeżdżą pojedyncze osoby. Dlaczego mikole nie krzyczą, że zerowa frekwencja i trzeba te pociągi zlikwidować, bo szkoda pieniędzy na wożenie powietrza? "Dolinę Bobru" puścili tylko dlatego, żeby zamknąć jadaczki mikolom zatrudnionym w KD na etatach konduktorów. Nawet ładną nazwę wymyślono, żeby połechtać ich mikolskie ego.

Mogę się tylko podpisać pod słowami Beatrycze, że "mikole to szmaty":
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=331006#331006

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 42 z 61 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 59, 60, 61  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl