Nadal nie pojmuję, dlaczego ten pociąg jest tylko (taryfa i cena specjalna) dla turystów. Mieszkańcy nie są tego godni? Brak słów i brak zmian na lepsze...
Za 10 to ja jestem w stanie z Nowego Sącza sobie dojechał na Balice Express i jeszcze mi 2 zł na Krakowską zostanie.
Od dzisiaj jeżdżę autobusami na lotnisko.
I dalej bez postojów na Łobzowie. A na marginesie więcej by zarobili na strefie i postoju na Lobzowie
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie informuje, że od dnia 23.10.2011r. z przyczyn technicznych część połączeń w relacji Kraków Główny - Kraków Balice będzie odbywać się zastępczą komunikacją autobusową. Autobusy będą przyjeżdżać i odjeżdżać z placu który usytuowany jest pomiędzy budynkiem Galerii Krakowskiej, a wiatą prowadzącą do zejścia na perony wg następującego rozkładu:
420/1 Kraków Główny 7.50 Kraków Balice 8.25
4020/1 Kraków Balice 8.05 Kraków Główny 8.40
424/5 Kraków Główny 8.50 Kraków Balice 9.25
4024/5 Kraków Balice 9.05 Kraków Główny 9.40
428/9 Kraków Główny 9.50 Kraków Balice 10.25
4028/9 Kraków Balice 10.05 Kraków Główny 10.40
432/3 Kraków Główny 10.50 Kraków Balice 11.25
4032/3 Kraków Balice 11.05 Kraków Główny 11.40
436/7 Kraków Główny 11.50 Kraków Balice 12.25
4036/7 Kraków Balice 12.05 Kraków Główny 12.40
440/1 Kraków Główny 12.50 Kraków Balice 13.25
4040/1 Kraków Balice 13.05 Kraków Główny 13.40
444/5 Kraków Główny 13.50 Kraków Balice 14.25
4044/5 Kraków Balice 14.05 Kraków Główny 14.40
448/9 Kraków Główny 14.50 Kraków Balice 15.25
4048/9 Kraków Balice 15.05 Kraków Główny 15.40
4412/3 Kraków Główny 15.50 Kraków Balice 16.25
4912/3 Kraków Balice 16.05 Kraków Główny 16.40
4416/7 Kraków Główny 16.50 Kraków Balice 17.25
4916/7 Kraków Balice 17.05 Kraków Główny 17.40
4420/1 Kraków Główny 17.50 Kraków Balice 18.25
4920/1 Kraków Balice 18.05 Kraków Główny 18.40
4424/5 Kraków Główny 18.50 Kraków Balice 19.25
4924/5 Kraków Balice 19.05 Kraków Główny 19.40
4428/9 Kraków Główny 19.50 Kraków Balice 20.25
4928/9 Kraków Balice 20.05 Kraków Główny 20.40
- Jeden z naszych szynobusów wrócił dzisiaj w nocy z Chojnic. Po wykonaniu rutynowych czynności zostanie jak najszybciej skierowany do planowego ruchu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Ryszard Rębilas, dyrektor PR Kraków.
Przypomnijmy: 23 września br. za część pociągów kursujących w relacji Kraków Główny – Balice – Kraków Główny Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych wprowadził komunikację zastępczą. Łącznie autobusami zastąpiono 26 połączeń.
Jak wyjaśnia Rębilas, powodem takiej decyzji były problemy z taborem. PR Kraków dysponuje jedynie czteroma szynobusami spalinowymi i w momencie awarii oraz koniecznych przeglądów pojawiają się trudności z planową obsługą połączeń. - Z powodu kłopotów z taborem byliśmy zmuszeni na linii do portu lotniczego w Balicach zastąpić jeden obieg autobusem. Nie chcieliśmy robić przesiadek z pociągów w Mydlinikach na autobusy, dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie KKA z placu obok Galerii Krakowskiej bezpośrednio na lotnisko. Takie sugestie zresztą otrzymywaliśmy od pasażerów – informuje dyrektor MZPR.
- Oczekujemy na zakończenie naprawy rewizyjnej jednego z pojazdów spalinowych oraz na wymianę zestawów monoblokowych w drugim z pojazdów (SA133-005). My realizujemy połączenie do Balic według tego stanu torów, jaki był 5 lat temu i pojazdy nie mogą obecnie utrzymać limitu 400 tys. km na jednym zestawie. Ciągle jest przekładane rozpoczęcie remontu odcinka Kraków Mydlniki – Kraków Balice. Pojazdy wykonują obecnie w dobie prawie 600 km – stwierdza dyrektor MZPR.
- Przetarg na naprawę jednego z pojazdów już rozstrzygnęliśmy. Kolejny z szynobusów wrócił dzisiaj w nocy z Chojnic. Po wykonaniu rutynowych czynności zostanie jak najszybciej skierowany do planowego ruchu. Zależy mi bardzo na tym, by wozić pasażerów do Balic bezpośrednio trakcją spalinową – zaznacza Rębilas.
Jak dodaje, sytuacja zmieni się diametralnie po elektryfikacji i remoncie odcinka z Mydlinik do Balic. – To ułatwi wiele rzeczy. Będzie wówczas o wiele większa elastyczność w doborze taboru – przekonuje Rębilas i podkreśla, że liczy na jak najszybszą realizację tego projektu.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Oczekiwanie na peronie na opóźniony pociąg, po czym jazda pośród unoszącego się w wagonie smrodu - tak rozpoczął wczorajszy dzień pan Krzysztof Gajos, który do pracy jechał Balice Expressem.
Punktualność szynobusu kursującego między Krakowem Głównym a lotniskiem Balice od dawna pozostawia wiele do życzenia. Krzysztof Gajos wraz z innymi pasażerami interweniował w sprawie codziennych opóźnień porannego kursu o 6.58. "Po skargach na niepunktualność odjazdów przewoźnik zmienił rozkład odjazdu na 7.12, jednak to nie poprawiło sytuacji. Pociąg odjeżdża dalej opóźniony przynajmniej o kilka lub kilkanaście minut, przepuszczając inne składy, choć jest to podobno pociąg Balice Express, za który opłata wynosi 10 zł za 15 km" - pisze pan Krzysztof w liście do redakcji. Przytacza przykład dwóch ostatnich dni, kiedy to opóźnienia wynosiły kolejno 12 i 15 minut.
- Część spóźnień nie jest zależna od nas. Jedno z tych przytaczanych przez pasażera spowodowane było defektem pociągu towarowego w okolicy Mydlnik. Drugiego - powiem szczerze - nie odnotowaliśmy - odpowiada Barbara Węgrzynek, rzeczniczka krakowskiego oddziału Przewozów Regionalnych. Przyznaje, że w ostatnim czasie (od 23 września) były problemy na tej trasie w związku z remontem składów. Stąd opóźnienia. Do tego część kursów obsługiwały zastępczo autobusy. Podróż nimi trwała nawet 50 minut, a za bilety i tak trzeba było płacić 10 zł.
Wiem, że usługa nie była realizowana w stu procentach, ale 10 października zaprzestaliśmy komunikacji zastępczej i wracamy do dotychczasowego rozkładu - twierdzi rzeczniczka PR.
Nasz czytelnik skarży się też, że w pociągu numer 418 panował smród "jak w wagonie do przewozu bydła". Fetor wydobywał się z toalety...
- Podejmiemy działania w tej sprawie. Sprawdzimy, czy był to jednorazowy incydent, czy też problem się powtarza - obiecuje Węgrzynek.
Definitywnie problem opóźnień rozwiąże dopiero rozbudowa torowiska, planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Do 2013 roku ma być ułożona druga nitka torów między Mydlnikami a Balicami, dzięki czemu szynobusy będą mogły się mijać. Linia ma być też zelektryfikowana.
"Pora, by ktoś zainteresował się warunkami panującymi na tej linii, bo na ten marny obraz patrzą pasażerowie z zagranicy. Poza tym jak tak dalej będzie, wszyscy przesiądziemy się do autobusów" - podsumowuje Gajos
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum