Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
PKP Cargo zmienia system płac
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-02-2010, 12:10   PKP Cargo zmienia system płac Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo zmienia system płac

Po zwolnieniach grupowych w 2009 roku PKP Cargo chce zmienić system płac pracowników. Na koniec 2010 roku firma planuje 40 mln zł zysku.

Zarząd PKP Cargo zaczyna rozmawiać ze związkami zawodowymi w sprawie przemodelowania systemu wynagradzania ponad 29-tysięcznej załogi. Na początek – już od marca – chce objąć nim ok. 2 tys. pracowników wyższego szczebla.

– Premia regulaminowa stała się niemal częścią podstawowego uposażenia pracownika. Obecnie jest tak, że fundusz premiowy stanowi łącznie 15 proc. wynagrodzenia zasadniczego w spółce, a element motywacyjny tego funduszu to jedynie 2–3 procent – mówi Ireneusz Wasilewski, członek zarządu PKP Cargo ds. pracowniczych.

Po zmianie, którą proponuje zarząd, ma być na odwrót.

– Wypłaty uzależnione od efektów pracy mają stanowić znaczącą część łącznie wypłacanych premii, a w przypadku stanowisk zarządczych, wręcz 100 proc. premii – dodaje Ireneusz Wasilewski.

To oznacza, że wynagrodzenie będzie w większym stopniu powiązane z wynikami ekonomicznymi spółki. Pracownicy dostaną premię motywacyjną, jeśli firma będzie miała dodatni wynik netto w ujęciu narastającym w skali roku.

Już teraz średnia pensja w PKP Cargo jest zbliżona do średniej krajowej, która wynosi niespełna 3,2 tys. zł brutto. O kilkaset złotych przewyższa jednak średnie wynagrodzenie, na jakie liczyć mogą pracownicy sektora transportowego i logistycznego w Polsce obliczonego na 2,7 tys. zł.

Jeszcze lepiej uposażeni są pracownicy warszawskiej centrali firmy oraz kadra zarządzająca w terenie. Średnio każdego miesiąca inkasują oni ponad 5,2 tys. zł brutto.

Więcej...

źródło: Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

seba16 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 14 Maj 2009

PostWysłany: 25-02-2010, 08:26    Odpowiedz z cytatem

a to ciekawe gdzie takie pieniadze sa bo w CT Dolnoslaskim do sredniej 3,2 braku prawie polowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piotrbk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2008

PostWysłany: 25-02-2010, 10:00    Odpowiedz z cytatem

To są zarobki brutto a nie netto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Prezes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2010
Skąd: WROCŁAW

PostWysłany: 27-03-2010, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, brutto, tylko że na tzw. średnią zlicza się zarobki wszystkich pracowników zakładu, poczynając od "kontraktowców"zarabiających ok 8000 PLN miesięcznie (dyrektor), poprzez naczelników (4000) i pracowników pionu podstawowego z wypaśnym uposeżeniem 1500 - 2000 PLN/miesiąc.
Po zsumowaniu i podzieleniu to przez stan zatrudnienia wychodzi "piękna średnia" - zasadniczo odbiegająca od prawdy... Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ezet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2010

PostWysłany: 28-03-2010, 17:12   System płac w PKP CARGO Odpowiedz z cytatem

Najbardziej irytujące i demotywujące są różnice w wyngrodzeniach pracowników Centrali i zakładów. Z tego co wiem to wszyscy pracownicy Centrali zostali objęci nowym systemem wynagradzania, a w Zakładach tylko Dyrektorzy, Naczelnicy i Informatycy. I tak np. specjlista w Centrali wg. nowego systemu ma mnożnik 2,4 w stosunku do średniego wynagrodzenia w przedsiębiorstwach- 3200 zł tj. 2,4 x 3,2 tys. co daje ok 7680 zł brutto, podczas gdy specjlista w zakładzie zarabia ok. 2500 zł brutto. Czyli różnica trzykrotna!!! Gdzie tu można mówić o motywacji!!! Kierowca w centrali ma mnożnik zdaje się 1,4 co daje 4480 zł brutto.
Gwoli sprawiedliwości należy oddać że naczelnicy w zakładach mają mnożnik bodajże 3,3 =10560 zł brutto, a informatycy 2,7 tj 8640 zł brutto. Poza tym te stanowiska (czyli wszyscy w centrali i dyrektorzy, naczelnicy i informatycy w zakładach) mają możliwość otrzymania premii ok 30% w przypadku osiągnięcia dobrych wyników.
Iście motywacyjny system wynagrodzeń dla pozostałych pracowników. Widocznie w Centrali pracują same wybitności skoro wyróżniono ich trzykrotnie wyższymi wynagrodzeniami niż pozosałych pracowników. Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 28-03-2010, 18:20    Odpowiedz z cytatem

W Uchwale 9/2010 napisane jest przy mnożniku "do..x,xx". W praktyce mnożnik wynosi np. 1.04 dla z-cy naczelnika sekcji czyli ok.3.500zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 28-03-2010, 18:38    Odpowiedz z cytatem

Zanim napisze się coś takiego trzeba informacje dobrze sprawdzić ! Piszę z poziomu Centrali ze zwykłego stanowiska. Ty podajesz wartości graniczne "do" ! Nam absolutnie ta zmiana nic nie daje ! Przy moim jak również większości szarych pracowników Centrali uposażeniu wynoszącym 1600-1800 zł netto krew się gotuje jak słyszy takie brednie ! Czy uważasz, że teraz dostanę 2,4 x ?? - Absolutnie nie ! Przeliczyli nam wszystko po staremu - nasz mnożnik wynosi od 0,7 do 0,92 brutto. Za taką kasę dalej będziemy wykonywać pracę za niedouczonych, butnych, młodziutkich Dyrektorków, którzy nawet nie potrafią sklecić sensownego e-maila, a w dekretacjach robią błędy ortograficzne. Wiedza ich przy tym jest od kilku lat stała - na poziomie starego trepa. Mnożące się kolesiostwo, ordynarne kłamstwa, oszczerstwa i wprowadzanie ludzi w błąd to jest codzienność w tym miejscu ! Im więcej się wie czy bardziej stara tym gorzej. Jedyną pewną rzeczą tu u nas jest to, że dostanie się w skórę za to, że osoby piastujące stanowiska z mnożnikami 3-4x nie mają bladego pojęcia o kolei a robota jeszcze jakoś się toczy z rozpędu, nakręcona przez Prawdziwych, byłych Dyrektorów, którzy nauczyli nas rzetelnej roboty. Także bardzo proszę nie opisywać na tak znanym forum takich niestworzonych rewelacji ! Później zdanie o Centrali jest znane - banda nierobów siedzących na kasie ! Pamiętajcie, że Centrala to nie tylko Warszawa !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

many Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2008

PostWysłany: 28-03-2010, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Widocznie o to chodziło w Centrali, aby "skusić" wartością graniczną Smile. Tak się składa że dobrze sprawdziłem i piszę z poziomu zakładu Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 28-03-2010, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Kolego Many masz rację, pisaliśmy w tym samym czasie, a mój post był skierowany do kolegi Ezet.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

brum Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 28 Maj 2008

PostWysłany: 29-03-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

pb napisał/a:
Piszę z poziomu Centrali ze zwykłego stanowiska. Za taką kasę dalej będziemy wykonywać pracę za niedouczonych, butnych, młodziutkich Dyrektorków, którzy nawet nie potrafią sklecić sensownego e-maila, a w dekretacjach robią błędy ortograficzne. Wiedza ich przy tym jest od kilku lat stała - na poziomie starego trepa

No to ładnie to wygląda, nie ma co ! W zakładach też nie zawsze jest tak jak powinno być. Nowych, młodych i kompetentnych ludzi nie ma więc stanowiska obsadza się na zasadzie "KTOŚ MUSI BYĆ NA TYM STANOWISKU". A wydawało się, że jak tworzono 16 nowych zakładów to kierownictwo zostanie NAPRAWDĘ WŁAŚCIWIE DOBRANE !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ezet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2010

PostWysłany: 29-03-2010, 12:48   a propos mnożnika Odpowiedz z cytatem

Nie chciałem nikogo obrażać. Mój przedmówca pisze że najpierw należało sprawdzić informację. Ale jak sprawdzić skoro wszystko jest ściśle tajne. Korzystałem z dostępnych mi informacji. Zresztą brak przepływu informacji, tajność jest jedną z bolączek Cargo. Np. brak odpowiedniego kontaktu z odpowiednimi komórkami merytorycznymi w centrali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl