Wysłany: 17-02-2010, 12:10 PKP Cargo zmienia system płac
PKP Cargo zmienia system płac
Po zwolnieniach grupowych w 2009 roku PKP Cargo chce zmienić system płac pracowników. Na koniec 2010 roku firma planuje 40 mln zł zysku.
Zarząd PKP Cargo zaczyna rozmawiać ze związkami zawodowymi w sprawie przemodelowania systemu wynagradzania ponad 29-tysięcznej załogi. Na początek – już od marca – chce objąć nim ok. 2 tys. pracowników wyższego szczebla.
– Premia regulaminowa stała się niemal częścią podstawowego uposażenia pracownika. Obecnie jest tak, że fundusz premiowy stanowi łącznie 15 proc. wynagrodzenia zasadniczego w spółce, a element motywacyjny tego funduszu to jedynie 2–3 procent – mówi Ireneusz Wasilewski, członek zarządu PKP Cargo ds. pracowniczych.
Po zmianie, którą proponuje zarząd, ma być na odwrót.
– Wypłaty uzależnione od efektów pracy mają stanowić znaczącą część łącznie wypłacanych premii, a w przypadku stanowisk zarządczych, wręcz 100 proc. premii – dodaje Ireneusz Wasilewski.
To oznacza, że wynagrodzenie będzie w większym stopniu powiązane z wynikami ekonomicznymi spółki. Pracownicy dostaną premię motywacyjną, jeśli firma będzie miała dodatni wynik netto w ujęciu narastającym w skali roku.
Już teraz średnia pensja w PKP Cargo jest zbliżona do średniej krajowej, która wynosi niespełna 3,2 tys. zł brutto. O kilkaset złotych przewyższa jednak średnie wynagrodzenie, na jakie liczyć mogą pracownicy sektora transportowego i logistycznego w Polsce obliczonego na 2,7 tys. zł.
Jeszcze lepiej uposażeni są pracownicy warszawskiej centrali firmy oraz kadra zarządzająca w terenie. Średnio każdego miesiąca inkasują oni ponad 5,2 tys. zł brutto.
Zgadza się, brutto, tylko że na tzw. średnią zlicza się zarobki wszystkich pracowników zakładu, poczynając od "kontraktowców"zarabiających ok 8000 PLN miesięcznie (dyrektor), poprzez naczelników (4000) i pracowników pionu podstawowego z wypaśnym uposeżeniem 1500 - 2000 PLN/miesiąc.
Po zsumowaniu i podzieleniu to przez stan zatrudnienia wychodzi "piękna średnia" - zasadniczo odbiegająca od prawdy...
Wysłany: 28-03-2010, 17:12 System płac w PKP CARGO
Najbardziej irytujące i demotywujące są różnice w wyngrodzeniach pracowników Centrali i zakładów. Z tego co wiem to wszyscy pracownicy Centrali zostali objęci nowym systemem wynagradzania, a w Zakładach tylko Dyrektorzy, Naczelnicy i Informatycy. I tak np. specjlista w Centrali wg. nowego systemu ma mnożnik 2,4 w stosunku do średniego wynagrodzenia w przedsiębiorstwach- 3200 zł tj. 2,4 x 3,2 tys. co daje ok 7680 zł brutto, podczas gdy specjlista w zakładzie zarabia ok. 2500 zł brutto. Czyli różnica trzykrotna!!! Gdzie tu można mówić o motywacji!!! Kierowca w centrali ma mnożnik zdaje się 1,4 co daje 4480 zł brutto.
Gwoli sprawiedliwości należy oddać że naczelnicy w zakładach mają mnożnik bodajże 3,3 =10560 zł brutto, a informatycy 2,7 tj 8640 zł brutto. Poza tym te stanowiska (czyli wszyscy w centrali i dyrektorzy, naczelnicy i informatycy w zakładach) mają możliwość otrzymania premii ok 30% w przypadku osiągnięcia dobrych wyników.
Iście motywacyjny system wynagrodzeń dla pozostałych pracowników. Widocznie w Centrali pracują same wybitności skoro wyróżniono ich trzykrotnie wyższymi wynagrodzeniami niż pozosałych pracowników.
Zanim napisze się coś takiego trzeba informacje dobrze sprawdzić ! Piszę z poziomu Centrali ze zwykłego stanowiska. Ty podajesz wartości graniczne "do" ! Nam absolutnie ta zmiana nic nie daje ! Przy moim jak również większości szarych pracowników Centrali uposażeniu wynoszącym 1600-1800 zł netto krew się gotuje jak słyszy takie brednie ! Czy uważasz, że teraz dostanę 2,4 x ?? - Absolutnie nie ! Przeliczyli nam wszystko po staremu - nasz mnożnik wynosi od 0,7 do 0,92 brutto. Za taką kasę dalej będziemy wykonywać pracę za niedouczonych, butnych, młodziutkich Dyrektorków, którzy nawet nie potrafią sklecić sensownego e-maila, a w dekretacjach robią błędy ortograficzne. Wiedza ich przy tym jest od kilku lat stała - na poziomie starego trepa. Mnożące się kolesiostwo, ordynarne kłamstwa, oszczerstwa i wprowadzanie ludzi w błąd to jest codzienność w tym miejscu ! Im więcej się wie czy bardziej stara tym gorzej. Jedyną pewną rzeczą tu u nas jest to, że dostanie się w skórę za to, że osoby piastujące stanowiska z mnożnikami 3-4x nie mają bladego pojęcia o kolei a robota jeszcze jakoś się toczy z rozpędu, nakręcona przez Prawdziwych, byłych Dyrektorów, którzy nauczyli nas rzetelnej roboty. Także bardzo proszę nie opisywać na tak znanym forum takich niestworzonych rewelacji ! Później zdanie o Centrali jest znane - banda nierobów siedzących na kasie ! Pamiętajcie, że Centrala to nie tylko Warszawa !
Piszę z poziomu Centrali ze zwykłego stanowiska. Za taką kasę dalej będziemy wykonywać pracę za niedouczonych, butnych, młodziutkich Dyrektorków, którzy nawet nie potrafią sklecić sensownego e-maila, a w dekretacjach robią błędy ortograficzne. Wiedza ich przy tym jest od kilku lat stała - na poziomie starego trepa
No to ładnie to wygląda, nie ma co ! W zakładach też nie zawsze jest tak jak powinno być. Nowych, młodych i kompetentnych ludzi nie ma więc stanowiska obsadza się na zasadzie "KTOŚ MUSI BYĆ NA TYM STANOWISKU". A wydawało się, że jak tworzono 16 nowych zakładów to kierownictwo zostanie NAPRAWDĘ WŁAŚCIWIE DOBRANE !
Nie chciałem nikogo obrażać. Mój przedmówca pisze że najpierw należało sprawdzić informację. Ale jak sprawdzić skoro wszystko jest ściśle tajne. Korzystałem z dostępnych mi informacji. Zresztą brak przepływu informacji, tajność jest jedną z bolączek Cargo. Np. brak odpowiedniego kontaktu z odpowiednimi komórkami merytorycznymi w centrali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum