Czy tych ludzi delikatnie mówiąc pogrzało? przy przedziale 41-47 kilometrów podwyżka biletu o 40 zł?! To już paranoja. Tak się chwalili nowym rozkładem, a o takich dużych podwyżkach nic nie pisnęli. PR to banda złodziei i tyle. i co najlepsze podwyżka podwyżką, a dzisiejszy pociąg Wrocław-Legnica podstawiony 5 minut po czasie, nieogrzany i plastikowe siedzenia. to za co my do .... ... płacimy?!
odpowiedź, którą dostałem dzisiaj - po ok miesiącu- na pytanie o tak wysoką podwyżkę:
Wrocław, dnia 19-01-2010 r.
PRDSa- 051/ 7 / 2010
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana pismo (e- maila) z dnia 14 oraz 29 grudnia 2009 r. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu uprzejmie informuje:
Bilety zintegrowane – jako wspólna oferta spółki „Przewozy Regionalne” i Gminy Wrocław – obowiązują od 1 sierpnia 2004 r. Z chwila ich wprowadzenia obie strony przyjęły zasadę swobodnego ustalania cen swoich biletów (każda ze stron zgodnie z własną polityką – strategią – marketingową).
„Przewozy Regionalne” ustaliły, że ceny biletów zintegrowanych (kolejowych miesięcznych) będą średnio o ok. 15% tańsze od cen biletów normalnych.
Z dniem 13 grudnia 2009 r. – na mocy Uchwały Nr 388/2009 Zarządu „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. z dnia 24 listopada 2009 r. wprowadzona została nowa taryfa przewozowa.
W oparciu o w/wym. taryfę oraz umowę z Gminą Wrocław dotyczącą biletów zintegrowanych – przyjęto ceny tych biletów na poziomie opłat za bilety odcinkowe imienne miesięczne na przejazd tam i z powrotem, określone w taryfie przewozowej w kanale dystrybucji pod pozycją „Automat”. Oznacza to, że ceny biletów zintegrowanych są o ok. 10 % niższe od cen biletów normalnych (a w początkowych strefach kilometrowych – w dalszym ciągu o
15 %).
Obowiązująca od 13 grudnia 2009 r. nowa taryfa przewozowa zakłada wyższe ceny biletów okresowych, w tym również biletów zintegrowanych.
Zmiana spowodowana była znaczącym wzrostem opłat za energię elektryczną, paliw, dostępu do infrastruktury, kosztów związanych z eksploatacją taboru.
Pragnę zapewnić, że sprzedaż biletów zintegrowanych jest przez tut. Zakład wnikliwie analizowana i monitorowana. Aktualnie wspólnie z Gminą Wrocław pracujemy nad nową umową, nad rozszerzeniem oferty biletów zintegrowanych (nowe obszary ważności). Rozważamy również możliwość honorowania tych biletów w pociągach interRegio.
Serdecznie dziękujemy za nadesłane uwagi i zapewniamy, że wspólnie z naszymi partnerami – Gminą Wrocław oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego dołożymy wszelkich starań aby wypracować ofertę taryfową w pełni akceptowaną przez Naszych Podróżnych.
Odnośnie stanu taboru jakim dysponujemy w chwili obecnej, ze względu na trudną sytuację taborową konieczne jest wykorzystanie również nie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi pociągów REGIO. Pragniemy nadmienić, że średni wiek tych pojazdów wynosi 34 lata.
Do wiadomości:
1 ). Krzysztof Bańkowski- Departament Infrastruktury UMWD krzysztof.bankowski@umwd.pl DYREKTOR
2 ). PBM Warszawa wz.
3 ). PBK4 Warszawa mgr Marta Łęska-Padło
Z-ca Dyrektora
Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Wrocławia od dnia 1 maja 2012 r. ulegną zmianie ceny biletów aglomeracyjnych imiennych ważnych w środkach komunikacji miejskiej, Przewozach Regionalnych i Kolejach Dolnośląskich w granicach miasta Wrocławia.
Bilet aglomeracyjny ważny na wszystkie linie normalne w granicach miasta będzie kosztował 72 zł, a bilet z 50-procentową ulgą 36 zł. Natomiast bilet aglomeracyjny ważny na wszystkie linie normalne i pospieszne w granicach miasta zdrożeje z 77 zł do 86 zł.
Ponadto, bilety jednorazowe w komunikacji miejskiej kosztować będą 3 zł (normalne) i 1,50 zł (ulgowe) - zamiast, jak dotąd 2,40 i 1,20 zł. Bilet na autobus pospieszny i nocny będzie kosztował 3,20 zł (zamiast 2,80 zł). Czasowy bilet 30-minutowy na wszystkie linie tramwajowe i autobusowe podrożeje z 2,40 do 3 zł, bilet 60-minutowy na wszystkie linie - z 3,60 do 4,40 zł, 90-minutowy - 6 zł (zamiast 5 zł), 24-godzinny - 11 zł (zamiast 10 zł), 48-godzinny - 20 zł (zamiast 18 zł), 72-godzinny 26 zł (zamiast 24 zł). Bilet okresowy 30-dniowy na dwie linie podrożeje z 48 do 60 zł, a na linie pospieszne - 98 zł. Za semestralny bilet 4-miesięczny na dwie linie korzystający z komunikacji we Wrocławiu zapłacą 194 zł, zamiast 160 zł, a 5-miesięczny - 250, zamiast 200 zł. Dodatkowo wprowadzony ma zostać bilet na 168 godzin (7 dni) w cenie 46 zł. Będzie też bilet miesięczny dla zwierząt i na bagaż (w cenie 50 zł). Wzrosną też kary za jazdę na gapę - ze 120 do 150 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum