Warto by wszyscy zainteresowani tematem weszli na tego linka i podawali swoje propozycje godzin kursowania tych pociągów ,ale niech one będą realne , bowiem Urząd Marszałkowski w
Poznaniu zapomniał o tym ,że mieszkańcy powiatu gnieźnieńskiego przesiadają się we Wrześni na pociągi w kierunki Warszawy oraz Pomorza Zachodniego ,a w Jarocinie na pociągi do Ostrowa Wlkp , Kalisza ,Kluczborka i Katowic , zaś mieszkańcy części powiatu wrzesińskiego jadą nie tylko w kierunku Jarocina i dalej ,ale przede wszystkim przesiadają się we Wrześni na pociągi do Poznania i Konina oraz stolicy ,a w także w Gnieźnie na połączenia w kierunku Bydgoszczy , Torunia ,Gdyni i Olsztyna.
Brak zachowania tych skomunikowań spowoduje nierentowność przywróconych połączeń i ich uwalenie po pierwszej lub drugiej koreckie rozkładu jazdy .
Obecne propozycje Urzędu marszałkowskiego w Poznaniu są tylko przedwyborczą kiełbasą , by nas uciszyć i trzeba je nieco skorygować , by to wszystko jakoś funkcjonowało.
Oto link do odpowiedniej stronki UMWW z ich propozycjami , dobrze że się pojawiły ,ale jak wspomniałem wyżej potrzebne są korekty ,więc piszcie do urzędników swoje wnioski i uwagi.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Departament Transportu – Wydział Transportu Kolejowego
ul. Przemysłowa 46, 61-541 Poznań
lub drogą elektroniczną na adres:
kolej@umww.pl
[ Dodano: 22-06-2014, 15:35 ]
Lokalne media również z uwaga śledzą rozwój sytuacji na lk 281 , o czym świadczy kolejny artykuł z 20 czerwca w tygodniku "Wiadomości Wrzesińskie ".
No czas najwyższy. PKP IC potrzebowało na to 6 lat aby dojść do takiego wniosku ?
Teraz pora aby PKP PLK S.A. doprowadziło "peron" i okolice do ładu i składu.
W ramach remontu linii do Piły zostanie przebudowana stacja Miasto, dobudowany a właściwie przywrócony do ruchu drugi tor w kierunku północnym. Zdaje się że na remont dworców Oborniki Wlkp i Rogoźno jest już przetarg, albo lada dzień zostanie ogłoszony.
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie będzie dalej finansować uruchomionych latem RegioEkspresów Poznań – Frankfurt nad Odrą – Poznań. Bardzo szybka likwidacja wznowionego połączenia ma związek z cięciami budżetowymi i charakterem podróży. Jak twierdzi MIR, większość pasażerów przemieszcza się pociągami PR w relacjach krajowych, a zapewnienie transportu między dwoma sąsiednimi regionami leży w gestii marszałków.
Przypomnę tylko, że na temat planów rozwojowych KW, szczególnie w kontekście linii Wągrowieckiej, będącej swoistym ewenementem w skali kraju (renesans połączeń kolejowych) rozmawiamy także w tym wątku:
KW i wielkopolski oddział PR wspólnie zaprezentowali rozkład jazdy, który wejdzie w życie w przyszłą niedzielę. Przewoźnicy chwalą się zwiększeniem liczby połączeń na najważniejszych trasach regionu – do Leszna i Kutna. Przybędzie też kilka kursów regionalnych średniego dystansu – m.in. do Szczecina i Jeleniej Góry.
Przynajmniej KW nie odwala dziecinady jak KD i podaje tabele ze wszystkimi pociągami regionalnym na danej relacji. A te tabele KD, to można o kant d... sobie roztłuc, bo pokazują fałszywą rzeczywistość...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Z rozkładu jazdy znika najtańszy pociąg z Poznania do Frankfurtu. Ten sam, który Przewozy Regionalne we współpracy z Deutsche Bahn szumnie przywróciły zaledwie... cztery miesiące temu.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
dikik -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-12-2014, 07:28
Pociąg do Frankfurtu jednak jeździ - do końca roku.
Dzisiaj rano dojeżdżając do Poznania, zobaczyłem podwójny "niemiecki" skład wyjeżdżający z Poznania. W infopasazer, rozkład-pkp widnieje on RE5832 (KOWALSKI).
A myślałem, że zniknął od nowego rozkładu, a on znika wg rozkładu ze strony PLK dopiero od 1 stycznia.
Z Frankfurtem odwalili straszną chałę... Przywracanie takich pociągów na kilka miesięcy trąci absurdem.
Z pozytywów trzeba odnotować połączenie z Poznania do nowej Soli.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Wracają pociągi z Poznania do Frankfurtu nad Odrą!
Od 6 lutego mieszkańcy Wielkopolski ponownie będą mogli korzystać z bezpośrednich pociągów REGIOekspres z Poznania do Słubic i Frankfurtu nad Odrą. Połączenia te będą miały charakter weekendowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum