Katowice powinny być stacją przelotową. Dziwię się, że wiele pociągów kończy bieg w środku aglomeracji. Gdyby było tutaj z 8 peronów, to pół biedy, ale przy 4 czynnych...?
IR "Karol Schulz" Bielsko Biała Główna - Warszawa Wschodnia- Bielsko Biała Główna
z Bielska Białej w (1)-(5) oprócz sezonu
w (6) i (7) oraz codziennie w sezonie z Żywca
IR "Racibor" Racibórz - Warszawa Wschodnia - Racibórz
kursuje codziennie
według uwag kolei powyżej
+
IR "Spodek" w dotychczasowej relacji
Co do ruchu regionalnego to:
- Bezpośrednie weekendowe połączenie Częstochowa - Zwardoń
Przecież jest pociąg weekendowy: Katowice-Tychy Miasto odjazd z Katowic 0.21,odjazd z Tychów Miasto 0.54
Natomiast można by przedłużyć pociągi IR Zemes i IR Spodek odpowiednio do Raciborza i Bielska Białej.
Ponadto powinny być nowe połączenia:
Białystok/Lublin-Bielsko Biała/Wisła Głębce
Kraków Główny-Wisła Głębce przez Oświęcim lub Wadowice
Bielsko Biała-Oświęcim-Kraków-Przemyśl
połączyć niektóre pociągi m.in:
Oświęcim-Katowice-Lubliniec
Oświęcim-Katowice-Rybnik
Kraków-Katowice-Wodzisław
Gliwice-Bytom-Tarnowskie Góry
Lubliniec-Katowice-Kozłów
Tarnowskie Góry-Katowice-Kraków
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-03-2010, 14:08
Gliwicjusz napisał/a:
Ja bym proponował wydłużenie wszystkich pociągów z Wielunia Dąbrowy aby docierały do Kępna, i dodatkowo coś po 18 z Wielunia do Katowic.
Zgadzam się z tym- pociąg z Wielunia po godz. 18 pozwoliłby też przesiąść się z TLK Szczecin - Kraków pasażerom, którzy jadą na stacje pomiędzy Wieluniem, a Tarnowskimi Górami. Przydałoby się tez jakieś połączenie koło południa z Wielunia na Śląsk bo teraz pomiędzy 7:30 a 15:30 nie ma żadnego pociągu.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-03-2010, 20:23
A jak tam wygląda frekwencja w pociągach relacji Gliwice - Kędzierzyn Koźle - Gliwice? Jest tutaj zapotrzebowanie na nowe połączenia, czy raczej nie? Orientuje się ktoś?
Cała relacja jest raczej bez sensu. A jak się wścieknie pasażer który miał pałę z geografii i przypadkowo wsiądzie do takiego pociągu zamiast do jadącego prosto...
Natomiast poprawa oferty w relacjach Wrocław - Rybnik i Rybnik-Kraków jest jak najbardziej pożądana. Choćby przez samą poprawę skomunikowań.
W rozkładzie jazdy 2010/2011 PR proponuję następujące relacje :
1. Rybnik ->Zwardoń
2.Rybnik->Wisła Uzdrowisko
Oraz bezpośrednie połączenie z Rybnika do Krakowa Głównego ..
Zgodnie z dodatkiem 2D pociąg który rano przyjeżdża z Wodzisławia stoi w Katowicach 2 minuty i jedzie do Krakowa . Więc jakby nie patrzyć połączenie Rybnik - Kraków Główny jest (nieoficjalnie ) Natomiast ja bym skomunikował w Pszczynie wszystkie pociągi w relacji Katowice - Wisła z pociągami relacji Rybnik - Pszczyna i z powrotem .
Zauważyłem jadą z przesiadką do domu z Katowic że dużo osób przesiadało się w Pszczynie z pociągu do Wisły na ten do Bielska .
W drugą stronę też jest (KAROLINKA o 14.18 z Krakowa Głównego, jedzie do Chałupek). Chodzi jeno o wpisanie tego w rozkład. A Karolinkę to w ogóle można wydłużyć z Chałupek do Bohumina i zlikwidować pociąg widmo 3051. Tyle że to już w gestii małopolskiego ZPR.
Natomiast ja bym skomunikował w Pszczynie wszystkie pociągi w relacji Katowice - Wisła z pociągami relacji Rybnik - Pszczyna i z powrotem .
Zauważyłem jadą z przesiadką do domu z Katowic że dużo osób przesiadało się w Pszczynie z pociągu do Wisły na ten do Bielska .
skomunikowanie - TAK, ale w dni robocze. Pn - Czw.
W weekendy połączenie powinno być bezpośrednie. Nie mam zamiaru biegać czy to z nartami czy to z rowerem bojąc się, że za dwie minuty odjedzie mi pociąg. Rybnikowi należy się po prostu bezpośrednie połączenie do Wisły w Pt, Sb, Nd. Kiedyś takie weekendowe połączenie było i cieszyło się dużą sympatią.
Jeśli chodzi o połączenie Rybnika z Krakowem - to na Boga - nie wszystkie połączenia muszą przebiegać przez Katowice. Był kiedyś bezpośredni pociąg Wrocław Główny - Kraków Główny przez Rybnik, Czechowice, Oświęcim. Również w relacjach weekendowych cieszył się popularnością. Warto zadbać o to co już kiedyś dobrze służyło.
Jeżeli chodzi o trasę Oświęcim - Katowice - Oświęcim, to jest ona bardzo potrzebna. Do grudnia 2009 r. na linii 149 kursowało pięć par pociągów (z Katowic do Oświęcimia około godz. 5.30, 6.50, 14.35, 15.35, 18.55; z Oświęcimia do Katowic 5.30; 6.30; 8.15; 15.45; 18.30). Od rozkładu jazdy 2009/2010 dodanych zostało kilka pociągów. Stan obecny jest następujący:
Z Oświęcimia do Katowic - około: 5.35; 6.35; 8.46; 10.02; 12.14; 14.02; 15.47; 17.42.
Z Katowic - Oświęcimia - około: 6.50; 8.31; 11.38; 12.38; 14.35; 15.35; 16.35; 18.35.
Obecny rozkład jest bardzo dobry. Powinna zostać taka ilość połączeń. Jestem jak najbardziej za połączeniem relacji np. Oświęcim - Katowice - Tarnowskie Góry czy Racibórz, Rybnik. Wbrew wielu opiniom nowymi kursami podróżuje wielu pasażerów! Bez wątpienia na kilku kursach wystarczyłby jednak szynobus. Poniżej moja propozycja rozkładu jazdy na tym odcinku:
Z Oświęcimia do Katowic: 05.30; 06.30; 07.45; 08.45(S); 10.45(S); 12.45(S); 14.30; 15.45; 17.45;
Z Katowic do Oświęcimia: 06.38; 10.30(S); 11.33(S); 12.48(S); 14.30; 15.30; 16.30; 17.27; 18.43;
(S) - Szynobus
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-03-2010, 12:49
Rzecz w tym, że póki co w naszym województwie szynobusów nie ma i raczej nie będzie. Relacja Oświęcim - Katowice powinna zostać połączona z relacją Katowice - Lubliniec/Kluczbork w cyklu 1-godzinnym, natomiast pociągi REGIO z Krakowa obowiązkowo należałoby wydłużyć do Gliwic.
Dzięki temu zwiększyłaby się nieco przepustowość dworca w Katowicach (postoje nie dłuższe niż 2/3 minuty), a i niektóre połączenia stałyby się bardziej atrakcyjne dla pasażerów. Oświęcim i Kraków uzyskałyby połączenia praktycznie z całym GOP-em - z Krakowa można by się dostać do Chorzowa, Świętochłowic, Rudy Śląskiej, Zabrza i Gliwic, natomiast z Oświęcimia można by bez zbędnych przesiadek dojechać do Chorzowa, Bytomia, Radzionkowa, Tarnowskich Gór i dalej w kierunku Miasteczka Śląskiego, Lublińca i Kluczborka.
[ Dodano: 22-03-2010, 13:10 ]
Jeśli już o Oświęcimiu dyskutujemy, to mam pytanie co do tamtejszego dworca. Otóż, czy jest możliwość, aby jakiś skład tutaj nocował?
Tak, jest taka możliwość. W Oświęcimiu istnieją tory odstawcze. Pociągi,które przyjeżdżają wieczorem z Wieliczki/Krakowa zostają właśnie w Oświęcimiu i stąd rano wyruszają w swoje trasy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum