Cytat: |
A co do Propozycji 9 to jakby według ciebie by jeździł Bo chodzi mi o trase między dworcem Łódź Kaliska - Częstochowa |
Cytat: |
już się tak nie rozpędzajcie, bo będą musieli uwalać połączenia lokalne w celu pozyskania taboru dla InterRegio. |
Cytat: |
Tabor gnije na bocznicach, służy jako noclegownie dla bezdomnych. |
skubi napisał/a: |
Dlaczego zlikwidowaliście ANKIETE , wszystko Wam nie pasuje!!! |
Cytat: |
Co do propozycji Wielkopolanina to prosiłbym o więcej szczegółów szczególnie to połączenie Gdynia-Poznań wydaje się ciekawe tylko czy przez Tczew czy przez Kościerzynę no i też z czym by było skomunikowane. |
Zed napisał/a: |
Pamiętajcie, że pociągi IR powinny na siebie zarobić, albo przynajmniej wyjść na zero, tak jak "Słoneczny" Kolei Mazowieckich. |
Cytat: |
nigdy w życiu |
Abraxas napisał/a: |
Bez przesady Wilhelmie do Szczecina nie może kibel jechać,nigdy w życiu, |
Abraxas napisał/a: |
minimum 4 wagony i tyle a frekwencja będzie i tak duża ,że pokryje wszystkie koszty a nawet wyjdzie się na plus jestem tego pewien. |
Wilchelm napisał/a: | ||||
Życie pokazuje, że może Mało tego, że może to jeszcze jeździ
Jak mniemam posiadasz jakieś szczegółowe wyliczenia dotyczące wszystkich kosztów? Bo wiesz nawet wiara w tej materii niewiele zmienia - twarda ekonomia mów: Składy wagonowe są 3,4 razy droższe w uruchomieniu aniżeli skład na EZT. |
mk1992 napisał/a: |
Ludzie, pociągi IR mają łączyć duże aglomeracje, a nie jakieś małe pipidówy. Jak czytam Wasze niektóre propozycje, to aż mnie ciarki przechodzą... |
grzesiu24 napisał/a: |
Jeżeli według ciebie Jelenia Góra to mała pipidówa, to weź sobie najpierw atlas a potem pisz.
[ Dodano: 08-05-2009, 19:17 ] Zresztą pociągi przyspieszone osobowe już z Jeleniej jeżdżą na trasie Szklarska- Poznań i bardzo na siebie zarabiają. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Przychylam się też do wniosku by dać coś z IR na trasę Poznań - Katowice przez Ostrów Wlkp, Kluczbork , bo teraz jest nędza mimo częściowego wyremontowania linii . |
Abraxas napisał/a: |
Im nie ale pasażerom chcącym dojechać wygodnie z Jeleniej do Szczecina chyba trudno by było się cieszyć jazdą w kiblu:) |
grzesiu24 napisał/a: |
A z tą Warszawą z Przemyśla to też chyba nie gra do końca. Jak ty chcesz poprowadzić pociąg równocześnie ze Stalowej Woli przez Tarnobrzeg i Sandomierz??? Tarnobrzeg to chyba trochę nie po drodze. |
grzesiu24 napisał/a: |
Pamiętaj jednak, że na trasie Rzeszów- Skarżysko Kamienna występuje trakcja spalionowa, więc to trochę dyskwalifikuje to połączenie. |
grzesiu24 napisał/a: |
PKP szybciej skusi się na połaczenie pod drutem niż spalinówkę, bo koszty za spalinowy są dużo większe. Ja w tym momencie piszę tokiem myślenia PKP, a nie naszym. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Jednak mógłby też pojawić się IR Poznań - Ostrów Wlkp - Wieluń - Częstochowa- Kraków lub wersja skrócona do Częstochowy, tak by przez Wieluń też coś jechało |
pepe napisał/a: |
Dave w takim razie powinien jak najszybciej pojawić się IR na trasie W-wa - Gdynia, jeśli ma być to uzupełnienie głównych tras. Ale pewnie się nie pojawi |
Rafaello1973 napisał/a: |
tak co do tej dyskusji odnośnie pociągu z Poznania do Częstochowy przez Wieluń ,swego czasu ponad 10 lat temu jeździła taka osobówka bo z niej kilka razy skorzystałem , która wyjeżdżała z Poznania 0 4.15 w Wieluniu był po 8 Częstochowie o 10.10. |
jóśko napisał/a: |
A czy potencjalny klient byłby? |
Rafaello1973 napisał/a: |
mk1992 fajne to jest Smile może zrobię kopię i wyśle do PR-ów lub Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu, skoro udało mi się z połączeniem z Warszawą to może dla linii kluczborskiej też coś skapnie , zwłaszcza ze część jest już po remoncie. Smile |
skubi napisał/a: |
jak dla mnie bomba , super rozkładzik |
Cytat: |
pociągi IR na trasie Kraków/Katowice - Kluczbork - Poznań byłyby połączeniem kilku osobnych relacji, co działa na "+", jeśli chodzi o zdobywanie nowych pasażerów. |
Modliszka napisał/a: | ||
Błędne myślenie! Połączenie kilku relacji poc. osob. w jedną i zamiana na IR przyniesie więcej złego niż dobrego. IR zatrzymują się tylko na większych stacjach, więc w ten sposób pozbawiamy ludzi z mniejszych stacyjek połączeń kolejowych. |
l.kmita napisał/a: |
pomysł o którym napisał prezes11 jest genialny!!!!
Na odcinku Katowice----> Kozłów pociąg ten miałby sporą frekwencję "lokalną", ale musiałby wyjeżdżać z Katowic ok 5.30 i zatrzymywać się na większej ilości stacji. Być może nawet powinien jechać przez Sosnowiec Płd , Sławków a nie Mysłowice |
Cytat: |
Jeżeli tak proponujesz te IR to dlaczego nie ma np. połączenia Łodzi i Wrocławia dwóch prężnie rozwijających się miast. |
l.kmita napisał/a: |
Rysio - z przykrością muszę stwierdzić, że nie masz racji.
Pociąg IR przez Olkusz, Kozłów, CMK byłby prawdziwym hitem. |
rysio napisał/a: |
Czy ktoś sobie wyobraza, ze np. na trasie z Berlina do Frankfurtu gdzie bilet kosztuje np 100 Euro, Niemcy wpuścili by przewoznika ktorego cena bylaby 30 Euro. Jestem pewny, ze nie. |
Cytat: |
Jeśli znajdzie się niemiecki przewoźnik chcący konkurować z ICE to na pewno pojawią się tańsze pociągi. Ale póki co w Niemczech nie ma takiej potrzeby. Tam kolej pasażerska funkcjonuje perfekcyjnie i pasażer ma duży wybór za przystępną (jak na swoje zarobki) cenę. U nas dotychczasowy |
rysio napisał/a: |
Upieram sie jednak przy swoim. IR zostalo stworzone po to aby zabrac klientow IC i bedzie uruchomiane tylko na tych trasach, gdzie spodziewany jest zysk, a nie bedzie sie pchalo tam gdzie ten zysk jest wątpliwy. |
Kaszub napisał/a: |
Można by pomyśleć o IR relacji Szczecin - Gdynia
Wyjazd ze Szczecina 7:20, wyjazd z Gdyni 15:20 Co wy na to? |
Cytat: |
rysio, a ja jestem pewny, że intuicja Beatrycze nie zawodzi |
yusek napisał/a: |
Fajnie a ile się jedzie? |
kris123 napisał/a: |
Częstochowa-Zakopane to sporej długości trasa, przez którą |
kris123 napisał/a: |
Co do Gorlic może być Regio+, ale do Zagórza z uwagi na sporej długości trasę winno kursować IR. |
kris123 napisał/a: |
O to niech zrobią IR Lublin- Kraków( Zakopane) |
Pabianiczanin napisał/a: | ||
Jeżeli już by był ten IR to można by dać nazwę ''Narciarz'' |
kris123 napisał/a: |
Ok zgadzam się, że są większe. Oczywiście jestem za IR Lublina, Bielska, Gorzowa czy Lublina. Ale wiesz o co chodzi. Jeśli IC zlikwiduje pośp. do Zagórza powstanie luka, którą warto by zapełnić. Im więcej będzie pociągów tym lepiej. Ważne, aby pociągi jeździły tam gdzie jest na to zapotrzebowanie. Wspólnymi siłami walczymy o swoje regiony. Ty powiedzmy o Śląsk ja o Małopolskę. Pozdrawiam. |
kris123 napisał/a: |
Wspólnymi siłami walczymy o swoje regiony. Ty powiedzmy o Śląsk ja o Małopolskę. |
Bartuś napisał/a: |
IR Zielona Góra / Węgliniec --> Wrocław --> Katowice --> Kraków --> Rzeszów
(wyjazd z Zielonej Góry około 5, powrót około 23, wyjazd z Węglińca około 7, powrót około 21.30) skład : EN57-20xx + EN57-20xx rozdzielane we Wrocławiu |
Bartuś napisał/a: |
Katowice-Bytom-Gliwice-Strzelce-Opole |
Bartuś napisał/a: |
130-tysięczny Bytom odzyskałby połączenie z Wrocławiem, i innymi miastami linii nadodrzańskiej i zgorzeleckiej |
empek napisał/a: |
Od jutra Bystrzyca idzie do piachu. Może niech PR uzupełnią tę lukę i uruchomią nowy nocny IR Lublin-Jelenia Góra. To byłby świetny pomysł. |
Naczelnik napisał/a: |
Mam taką sugestię (bardziej do marszałków niż do władz PR), żeby uruchamiać więcej osobowych pociągów dalekobieżnych (poprzez łączenie relacji), tak jak to zrobiono na Nadodrzance, gdzie mamy pociągi relacji Wrocław - Szczecin/Kamień Pom. czy też Wrocław - Kołobrzeg.
|
PiterTarnów napisał/a: |
*Kraków-Katowice-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork-Oleśnica-Wrocław Gł (zmiana trasy jednego z dotychczasowych IR jeżdżących przez Opole); |
Darek napisał/a: |
Przydałby się IR Częstochowa -Poznań. Po zlikwidowaniu Cegielskiego ,a teraz Wikinga nie ma bezpośredniego połączenia między tymi miastami. |
kris123 napisał/a: |
No chyba to przesada. IR do Wieliczki? Toż to już jest problem z Kiblami . Są ciekawsze relacje. Już lepiej niech zrobią Kielce- Katowice, Zakopane-Częstochowa, czy Kraków-Warszawa. Ja bym dał Kraków-Zagórz, czy Warszawa-Krynica. Też byłoby ciekawie. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Warto by pomyśleć nad reaktywacją "Koziołka" Poznań - Ostrów- Kluczbork -Bytom -Katowice oraz "Pielgrzyma" Poznań - Ostrów - Kępno- Wieluń - Częstochowa,ale w dłuższej relacji do Krakowa.Zapewni to większą rentowność. |
Rafaello1973 napisał/a: |
pitagoras23 Tu masz rację ale dałbym go od Bydgoszczy- Gniezno- Września -Poznań-Ostrów wlkp- Częstochowa |
Cytat: |
Nie wie ktoś, jak idzie sądowa sprawa o zwrot części budyniów (EP07-10XX) do Przewozów Regionalnych? |
hurricane napisał/a: |
natomiast Bohunów jest grubo ponad setka (ok. 140)... a jeździ ich niewiele |
Cytat: |
musi być 1 klasa |
Dominik333 napisał/a: |
A na tym IR z Rzeszowa(16.03) do Wrocławia przywrócono obsługę taborową na ET22 + 3Bohumy |
skubi napisał/a: |
Proponuje InterRegio Szklarska Poręba Górna - Kielce , |
kms napisał/a: | ||
Ale to chyba nie na długo, bo dzisiaj ten pociąg widziałem i jechał w składzie dwóch łajek podmiejskich (EN57). |
Cytat: |
Proponuje InterRegio Szklarska Poręba Górna - Kielce |
empek napisał/a: | ||
Bardziej potrzebny jest JG-Lublin, a przecież trzeba czymś zapełnić lukę po wyciętej od września "Bystrzycy" Swoją drogą, mógłby być to pierwszy IR, który łączyłby Polskę Zachodnią ze Wschodnią, na tak dużym dystansie Tylko pytanie, czy w PKP PR znalazłyby się ze 4 zwykłe, przedziałowe wagony. Bo kibel na taką trasę zdecydowanie odpada. |
mariusz88 napisał/a: |
[...] zdecydowanie zmienić godzinę odjazdu z Częstochowy ("Wikinga") i skończy się marudzenie IC z frekwncją (która mimo wszystko i tak mała nie była).
|
Dave napisał/a: | ||
Ty wiesz w ogóle co piszesz? Jak sobie opłacisz taki pociąg ze swojej kieszeni dla parunastu, góra 30-tu osób, to może sobie jechać i 5 takich składów w tej relacji! |
mk1992 napisał/a: |
@Rafaello1973, pisząc wcześniejszego posta nie kierowałem go w Twoją stronę. Tak ku ścisłości.
Co do Wikinga, temat wałkowany kilka razy na forum. Pociąg o takiej nazwie należy przywrócić na dawną trasę, czyli Jelenia Góra-Szczecin. Natomiast po trasie zlikwidowanego we wrześniu Wikinga powinno się uruchomić pociąg pośpieszny o nazwie Cegielski, który niegdyś kursował i z tego co mi wiadomo, był dość popularnym połączeniem... |
siwiutki91 napisał/a: |
Gdynia-Białystok to by musiał być skład wagonowy chyba że pojedzie SA133, bo na odc. Ełk-Korsze leci spalinówa |
yusek napisał/a: |
Tak się zastanawiam po co tworzycie jakieś wielkie relacje w stylu Jelenia Góra - Gdynia. Może za miast tego lepiej zrobić relacje w stylu Gdynia-Gorzów, Gdynia-Poznań, Gdynia - Szczecin, Gdynia-Białystok. Takie góra 300 km? |
yusek napisał/a: | ||
A może na odcinku Korsze-Ełk puścić SM42+EN57? A przy okazji może by w końcu ktoś wziął się za elektryfikacje takich odcinków. |
Cytat: |
A to w ogóle to IR może jeździć tam gdzie nie ma trakcji? |
Rafaello1973 napisał/a: |
Uruchomienie tego IR Z Gdyni do Jeleniej Góry ,przez Jarocin - Krotoszyn (lub Ostrów Wlkp.)Wrocław,choćby w wersji sezonowej ,to byłby niezły pomysł |
Rafaello1973 napisał/a: |
Uruchomienie tego IR Z Gdyni do Jeleniej Góry ,przez Jarocin - Krotoszyn (lub Ostrów Wlkp.)Wrocław,choćby w wersji sezonowej ,to byłby niezły pomysł Tylko kto na niego wpadnie.. |
Zed napisał/a: |
loker, wynajem lokomotyw od PKP Cargo nie wchodzi w grę, bo są to ogromne koszty. Wysłuchaj wywiadu z prezesem PR, który porusza ten temat:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=86460#86460 |
Cytat: |
R Wrocław - Olsztyn Główny przez Leszno, Poznań Główny, Konin, Łódź, Warszawę Centralną, Warszawę Wschodnią, Legionowo, Mławę, Olsztynek.
|
Cytat: |
nikt normalny nie jeździ pociągiem z JG do Wrocławia |
Naczelnik napisał/a: |
walbol, Jelenia Góra nie jest pępkiem Dolnego Śląska. Pociągi jadące zarówno przez Wałbrzych jak i Legnicę służą też, a może przede wszystkim (nikt normalny nie jeździ pociągiem z JG do Wrocławia) mieszkańcom stacji pośrednich (Legnica, Chojnów, Bolesławiec, Węgliniec, Lubań, Gryfów).
IR puszczony do JG przez Wałbrzych będzie jechał tak samo długo jak zwykły osobowy, więc byłoby to naciąganie ludzi. Ale ten sam IR przez Legnicę pojedzie znacznie szybciej niż osobowy, więc na linii zgorzeleckiej chętni na pewno się znajdą, tak jak są tłumy chętnych na pociągi pospieszne. Tak więc jeśli IR do JG to tylko przez Legnicę. Na linii wałbrzyskiej tylko pociągi z taryfą osobową. |
Rafaello1973 napisał/a: |
Raczej skład wagonowy ,łączenie w Jarocinie jeśli są takie osoby z uprawnieniami do łączenia lub ewentualnie w Ostrowie Wlkp. |
mariusz88 napisał/a: |
Dlatego człowieku że przez Częstochowe nie jedzie ŻADEN pociąg ani do POZNANIA ani do SZCZECINIA !! wiec ty zejdź na ziemie i moze zaproponuje rozsądne połącznie między Szczecinem a Częstochową przez Poznań ??? |
pitagoras23 napisał/a: |
Wówczas oboje z panów będą zadowoleni, ale co powiedzą mieszkańcy Wielunia. |
mk1992 napisał/a: |
"Ok, nie macie połączenia ze Szczecinem, współczuję Wam tego. Ale to nie jest powód, aby zabierać połączenia innym! Kilka razy pisałem na forum, że Częstochowa powinna się ubiegać o przywrócenie na dawną trasę pociągu Przemyślanin i Cegielski, a Barbakan powinien zostać przetrasowany na Lubliniec i Kluczbork, gdzie będzie można go skomunikować z pociągami od strony Częstochowy czy Opola (w mniejszym stopniu od strony Wrocławia). " |
Cytat: |
IR Jelenia Góra - Olsztyn Główny przez Marciszów, Wałbrzych Główny, Boguszów Gorce, Jaworzyna Śląska, Wrocław Główny, Oleśnica Rataje, Ostrów Wielkopolski, Kalisz Główny, Sieradz, Zduńska Wola, Pabianice, Łódź Kaliska, Kutno, Płock, Sierpc, Mława, Działdowo, Olsztynek, Olsztyn Zachodni. |
Cytat: |
Wrocław-Legnica-Lubin-Głogów-Zielona Góra- Rzepin-Kostrzyn n/o |
Cytat: |
Wrocław-Rawicz-Leszno-Kościan-Poznań-Inowrocław |
Rafał21 napisał/a: |
Zgorzelec-Legnica-Wrocław-Opole-Kluczbork |
mariusz88 napisał/a: |
PR miały kiedyś dobre połączenie Szczecin --> Katowice przez Herby Nowe (to jest rzut kamieniem od Cz-wy) jak się nie myle był to pociąg "Merkury" ale też niestety go zlikwidowano... |
Cytat: |
IR: Kraków --> Poznań przez Częstochowę, Jarocin, Ostrów Wlkp |
Rafaello1973 napisał/a: |
Darek w zasadzie to powinny być ranne połączenie z Częstochowy do Poznania i dalej na Szczecin , południowe ,plus wagony w kierunku Poznania oraz z wagonami Bydgoszczy przez Jarocin - Gniezno i jakieś pod wieczór,albo popołudniowy wracający Cegielski ,no i odwrotnie rano z Poznania lub Szczecina pzrez poznań do Czewy ,potem tak jak pisałem około południa Cegielski i jakiś pod wieczór.Jeden by mógł jechać przez Ostrów i Wieluń ,Cegielski zjazd w Zduńskiej Woli na węglówkę a trzeci przez Kluczbork- Lubliniec.Tym bardziej że z Poznania do Częstochowy przez Wieluń jeśli dobrze pamiętam jest 292 km,a przez Kluczbork jeśli dobrze pamietam 290 ,więc koszty połączeń na obu trasach są prawie identyczne. |
Jerry napisał/a: |
a ja proponuje Legnica - Warszawa Wsch. przez Lubin, Głogów, Leszno, Ostrów Wlkp., Łódź Kaliska |
Bartek1983 napisał/a: |
A co powiecie na interREGIO relacji Chełm -Białystok przez Lublin, Warszawe |
Cytat: |
pociągi powinny się nawzajem uzupełniać a nie ze sobą konkurować...
|
obiezykraj napisał/a: |
pociągi powinny się nawzajem uzupełniać a nie ze sobą konkurować... |
obierzyswiat napisał/a: |
pociągi powinny się nawzajem uzupełniać a nie ze sobą konkurować... |
Wojtek napisał/a: |
W przetargu wystartują tylko firmy z nowoczesnym taborem, przyjaznym dla niepełnosprawnych.
|
sheva17 napisał/a: |
Niemcy PKP IC planują wykupić i pozbycie się konkurenta w perspektywie czasu może im się opłacić. |
sheva17 napisał/a: |
UOKiK sprawą w końcu się zajmie tylko ktoś musi tam wreszcie napisać skargę, bo PR-y swoją niestety wycofały. |
Cytat: |
Może by napisać za pośrednictwem jakiegoś posła (jeśli tu taki zagląda) do odpowiedniej komórki Komisji Europejskiej by się zajęła sprawą monopolu dla IC ? |
Cytat: |
raz utrzymać ofertę promocyjną 'Połączenie w Dobrej Cenie', bez zwiększenia tej dotacji nie byłoby oferty PWDC, bo PRy nie będą jeździć charytatywnie |
kris123 napisał/a: |
Chyba czkawką odbije się PR odłączenie od grupy PKP, bo kto teraz będzie im pomagał... |
Pułtuś napisał/a: |
Tu sie mylisz i to bardzo- dochody po wprowadzeniu promocji wzrastały, a nie spadały. Oczywiscie, sa odcinki gdzie oferta nie wypalila- ale globalnie promocja przyczynia sie do wyzszych dochodow, niz gdyby jej nie bylo. Zapewniam. |
hurricane napisał/a: |
Jak to kto będzie im pomagał? Województwa. Poza tym PRy mają zapisany w większy udział w CIT |
szomiz napisał/a: |
I-ha-ha!!! Pekap zaczyna zostawiać ślady swojej działalności
Będzie się działo, Polacy będzie się działo, będzie się dziaaaaaało, Polacy będzie się dziaaaaało. |
mk1992 napisał/a: |
Fragment z tekstu, do którego link przesłał nam @Dzulikiewicz:
[i]O sprawie napisał także poseł Janusz Piechociński swoim blogu. |
Victoria napisał/a: |
Ponownie rozkręcamy reklamę interREGIO na naszym forum. Jeszcze dziś nasz webmaster przygotuje banery. Każdy forumowicz w ustawieniach swojego profilu będzie mógł włączyć reklamę interREGIO. Logo pojawi się pod avatarem.
|
Victoria napisał/a: |
Kibice piłkarscy mają PZPN. Pasażerowie kolei mają UTK. |
Cytat: |
No proszę zapędy do walki widzę ogromne ,tyle że jak obserwuję sondaże to ogromna część społeczeństwa popiera PO skąd takie poparcie? |
katowicer napisał/a: |
Zainteresowałem sprawą telewizję. Będzie materiał. Jak ma ktoś wtyki w gazetach pisać do nich ! Trzeba zrobić piekło ICkom. |
NS napisał/a: |
Cały czas mnie dręczy jedna kwestia: dlaczego zarząd spółki PR nie zwróci się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta lub adekwatnej komórki w komisji UE o propagowanie monopolu przez spółkę InterPipy ? |
Cytat: |
Piszę do was, aby zwrócić waszą uwagę na palący problem polskiego kolejnictwa.
Otóż Urząd Transportu Kolejowego, na wniosek PKP Intercity nawołuje samorządowe Przewozy Regionalne do likwidacji pociągów interREGIO. Zwrócić uwagę należy na to, że PKP Intercity i ogólnie grupa PKP nie mogą przeboleć, że PRy uruchomiły produkt komercyjny, który cieszy się ogromnym powodzeniem wśród podróżnych - a co ważne - jest dochodowy (mimo, iż nie jest dotowany). PR pokazało brutalną prawdę o krótkowzroczności i bezmyślności PKP Intercity i ogólnie grupy PKP, dlatego teraz PKP chcą się odegrać - wspierani przez Ministerstwo Infrastruktury, profesora Engelhardta (tzw. profesorka od dupereli - nazywanego tak od czasu afery dotyczącej Andrzeja Wacha i spółki EL-IN) oraz UTK chcą ukrócić tanią konkurencję dla rzekomego dobra pasażerów.Cel jest jeden - monopol dla PKP Intercity za wszelką cenę. A nikt o tym nie pisze, bo wszystko rozgrywa się pod partyjną przykrywką Platformy Obywatelskiej. Proszę was o interwencję w tej sprawie. Oto pomocne linki i artykuły: http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=115728#115728 i dalsze posty http://rynek-kolejowy.pl/14576/14576_UTK_PKP_PLK_i_Przewozy_Regionalne_naruszyly_ustawe_o_transporcie_kolejowym.htm http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=115845#115845 http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=115854#115854 - wypowiedź posła Piechocińskiego' http://kolejowe.dbv.pl/news.php?readmore=469 http://kolejowe.dbv.pl/news.php?readmore=468 W imieniu zaniepokojonych pasażerów, którzy chcą taniej konkurencji na torach - zróbcie coś z tym! |
QbaOSW napisał/a: |
Drodzy koledzy i koleżanki z forum
Zamiast gdybać i debatować nad tą sprawą Weźmy sprawy w swoje ręce Piszmy maile do różnych mediów, aby nagłośnić tę sprawę |
Cytat: |
A na stacjach, np. Piła Gł., Chojnice, stoją całe stada pięknych "bip" które są o niebo lepsze od jednostek |
Cytat: |
Nie twierdzę że PR są bez skazy, ale gdy obsługiwali OPM jakoś nigdy nie było większych problemów z taborem i jakością usług |
Cytat: |
Stada przerdzewiałych, nieszczelnych i zniszczonych trupów, które już dawno powinny pójść na żyletki chcesz puszczać na dalekobieżne trasy? Rozumiem, w PRach złom może jeździć i jest ok, ale jak w PICowskiej TLK jest nieszczelne okno to jest skandal i beton. |
Cytat: |
Stada przerdzewiałych, nieszczelnych i zniszczonych trupów, które już dawno powinny pójść na żyletki chcesz puszczać na dalekobieżne trasy? |
Cytat: |
Rozumiem, w PRach złom może jeździć i jest ok, ale jak w PICowskiej TLK jest nieszczelne okno to jest skandal i beton.
|
Cytat: |
Oczywiście nikt z dyskutujących nie zwrócił kompletnie uwagi o co się rozchodzi w piśmie UTK. |
Cytat: |
Skoro poświadczono nieprawdę przy zamawianiu tras pociągów |
Cytat: |
PIC moim zdaniem robi źle, powinien zgłaszać teraz swoje EIC jako pociągi osobowe w służbie publicznej - czemu nie, przecież też są komercyjne, a czas przejazdu zbliżony do IR? |
Cytat: |
http://polskakolej.info/details.php?image_id=1749
to według ciebie są te stada przerdzewiałych wagonów? |
sheva17 napisał/a: |
Eeeee...tam...Publiczna kasa pójdzie na wyniszczenie konkurencji na CMK. Ciekawe co KE sądzi o dotowaniu dochodowych z natury linii, tylko po to aby zniszczyć konkurenta? Zgodzę się z Gurami22, że to dochodowe IR powinny mieć priorytet przed deficytowymi TLK-ami.Kolega trafnie zauważył, że to wręcz podręcznikowy przykład niedozwolonej pomocy publicznej. PR-y powinny na nowo sporządzić skargę do UOKiK w sprawie kolorowego biletu oraz poinformować o całej sprawie KE.
Co do linii spalinowych to już inna sprawa. Wiele z nich już dawno powinno być zelektryfikowanych. |
Cytat: |
Jeżeli KE zobaczyłoby sprawę taką jaką jest czyli: obrona niemal dublujących się czasowo z długodystansowymi pociągami składów z wagonów do obsługi linii regionalnych, to popukałaby się w głowę, kto w ogóle na to pozwolił. |
Cytat: |
Coś niestety jest w tym, co mówił Engelhardt. Rynek kolejowy ze względu na koszmarne koszty pojazdów szynowych jak i koszty stałe (prąd+infrastruktura) ma w krajach zachodnich jeszcze bardziej zduszoną konkurencyjność, niż nasz; mało tego, gdyby jej nie miał to z pewnością nie podziwialibyśmy ultranowoczesnego taboru na torach sąsiadów a przynajmniej w takich ilościach. |
Cytat: |
Jeżeli wg tego co pisze UTK sprawa nie zakończy się uwaleniem któregokolwiek IR |
Cytat: |
to jeżeli wskutek samych zmian godzin ich kursowania one przestaną być opłacalne to znaczy że to istotnie była nieuczciwa konkurencja.
|
Cytat: |
W moim Lublinie było coś bardzo analogicznego - komunikacja miejska i prywatna miały takie linie że część kursów była od nich, a część od MPK. |
Cytat: |
Nie wspomnę o tym, że tabor przewoźników prywatnych to zdezelowane złomy (poza jedną linią - i to właśnie tą już wcześniej w całości prywatną) a MPK przynajmniej w sporej części niskopodłogowe Jelcze i Neoplany plus nowe Solarisy i Merce. Też widać analogię... |
Cytat: |
Piszę to również dlatego, że co niektórzy wiele sobie obiecywali po IR jako połączeniach na miejsce uwalonych pośpiechów a jak wyszło to widać. |
Cytat: |
Bez obniżenia stawek dostępu do torów nigdy nikt nie zarobi na połączeniach w tym kraju. |
Cytat: |
Tak jak teraz są bronione Regionalne, tak za chwilę będzie trzeba bronić PLKi. |
Romanek napisał/a: |
NSniestety ED72 jest tylko około dwudziestu + jeden ED73.
Kto wie! Czy w tym roku jest jakiś zakaz wyjazdów na wakacje na Mazury?? Patrząc na ofertę sezonowych pociągów w tym kierunku to chyba tak Jeden dzienny pociąg Wrocław - Ełk (oczywiście przez Warszawę) i już Może to w związku z porządkowaniem oferty przewozowej a może żaden kolor biletu nie pasuje do tego regionu?? |
Cytat: |
Ponadto, czy to jest normalne, aby PIC reklamował się w iR Ślązak ulotkami "fioletowy bilet"? |
Pawcio napisał/a: |
ale ciekawe jak i czym jesli IR cały tabor rzuciło na bezsensowną walke z IC a regiony oddali bez walki busiarzom.... |
Cytat: |
Sheva, czemu chcesz odbierać ludzi busiarstwu? Bo "kolej jest lepsza"? Jeśli rzeczywiście kolej będzie lepsza, to będzie to widać i pasażerowie sami wykończą busiarzy, jak to jest na trasie choćby Łódź - Warszawa... |
Cytat: |
ale ciekawe jak i czym jesli IR cały tabor rzuciło na bezsensowną walke z IC a regiony oddali bez walki busiarzom.... |
Cytat: |
Chyba nie chcesz wiedzieć, ile PKP IC nabiło pasażerów połączeniom autobusowym. Śmiech Jak mam się wybrać w podróż na trasie Gdynia - Radom - Gdynia, to tylko samochód, ewentualnie PKS. A w drastycznych przypadkach Kevin. |
Iktorn napisał/a: |
Trzeba być mega tępym, aby uważać, że jak się podwyższa cenę produktu, to przychód wzrasta. |
gryff napisał/a: |
Co do tych tras tych"nowych" IR to dobrze że nie powstały jesli miały jezdzic tam gdzie napisała Victoria ,w tych rejonach wystarczy juz pociagów |
Cytat: |
Co do tych tras tych"nowych" IR to dobrze że nie powstały jesli miały jezdzic tam gdzie napisała Victoria ,w tych rejonach wystarczy juz pociagów |
Cytat: |
Dobrze ?! Właśnie z Katowic (czy szerzej GOPu) do Warszawy są potrzebne nowe IR, twoim zdaniem dwa w pełni zaspokajają potrzeby 2 milionów mieszkańców tej aglomeracji Question To samo dodatkowe IR z Bydgoszczy, Poznania i Łodzi także by się przydały, choć ze względu na skalę i potencja tych śląskich żal najbardziej Sad |
Cytat: |
Najnowszy wkład w próby zatrzymania pociągów interREGIO dodał Urząd Transportu Kolejowego, który jako niezależny organ ma za zadanie czuwać nad regulacją rynku przewozów tak towarowych jak i pasażerskich. |
snajper napisał/a: |
czekam z niecierpliwością na podobne rzeźnie od PR, może się kiedyś doczekam... |
sheva17 napisał/a: |
A tak na marginesie to obawiam się o samofinansowanie się IR na wagonach. Moim zdaniem nawet pełne pociągi, przy tak niskich cenach mogą nie zarobić na marginesie. |
buuuuum napisał/a: |
PiC mógł ciągać stonkami pospiechy to co za problem dla PR-ów |
Kaszub napisał/a: |
Moim zdaniem, musi on koniecznie jechać przez Zawiercie i Częstochowę |
PewienPawel napisał/a: |
Był jakoś na początku tego wieku na Ostbahnie pośpieszny TUR z Gdyni do Gorzowa (Kostrzyna?) przez Chojnice i Piłę... podróżnym chyba nie bardzo przypadł do łask, bo zdjęcli go po roku, góra po dwóch... Jak na Inter Regio chyba za mało na trasie większych ośrodków miejskich, moim zdaniem marne szanse na pomyślność takiego pociągu. |
Kaszub napisał/a: |
Widziałbym w miejscu obecnego przyśpieszonego taki pociąg jak w ww. rozkładzie, z Piły. Ponadto, można by samorządowcom podsunąć pomysł stworzenia połączenia Regio (tak, tu nie ma błędu, Regio nie Inter Regio) Kostrzyn/Gorzów Wielkopolski - Gdynia. Na odcinku do Tczewa zatrzymuje się na wszystkich stacjach, od Tczewa do Gdyni przyśpieszony |
Kaszub napisał/a: |
w sezonie można by nawet o Helu pomyśleć Według mnie, taki pociąg ma olbrzymie szanse na sukces na tej linii. Widziałbym go w Chojnicach w trasie do Trójmiasta około 9-10, na powrocie z Gdyni około 13-14 |
Łososie w sosie napisał/a: |
Jasne, Dave, to zrozumiałe. Ale wątek jest także o dalekobieżnych pociągach osobowych i przyspieszonych. W perspektywie dalszego rozwoju sieci takich pociągów, Wieluń mógłby zostać uwzględniony w relacji Poznań - Częstochowa - Kraków.
(...) Natomiast w dłuższej perspektywie nie można zapominać o Wieluniu, Wieruszowie i Krzepicach i ich połączeniu ze Śląskiem, Częstochową i Krakowem czy Poznaniem. |
Ralny napisał/a: |
- IR Warszawa - Suwałki - Warszawa |
Cytat: |
Nie mówie, że PIC lepszy w swojej polityce, ale to IR miało tego pecha, że akurat sie zepsulo. |
Cytat: |
chyba, że jesteś egoistą co by mnie nie zdiwiło. |
sheva17 napisał/a: |
. IR jest szybsze, tańsze, a dodatkowo obsługa tych pociągów jest normalna. |
ubahn napisał/a: |
Trzaskam kilometrów koleją w Polsce więcej niż niejeden z Was, więc mam pojęcie jakie zdarzają się opóźnienia. |
Cytat: |
Hehe mówisz, że 120 vs 155 jest szybsze? |
Cytat: |
Reszta mnie nie interesuje, bo innymi trasami nie jezdze, a jesli to od swieta. |
Cytat: |
Co z tego, jeśli stoję w polu pod Opocznem? Mogą i pokłony mi bić ale pociągu nie ruszą. Więc z tą obsługą to sobie daruj. |
Cytat: |
Jak wolisz "se" pogadac i wymienic uprzejmosci to wyjdz z przyjaciolmi. |
Cytat: |
Dlatego właśnie nie powinieneś uogólniac że tylko IR albo całe PR są takie złe a IC takie super. |
Cytat: |
Co do opóźnień sam w tym roku czekałem na pośpiech 5 godzi w gdynii (od 12 do 5 czyli w środku nocy) ale jakoś nie winię za to PIC-u bo wiem, że to nie była ich wina, zachowajmy chociaż pozory obiektywizmu. |
Cytat: |
Aha, i wole dolozyc do TLK/IC. Jedziesz, kup super bilet, kup ulgowy. Sa sposoby na tansze podorozowanie. Na Fioletowym jade do Wroclawia kapke drozej niz IR. |
Cytat: |
Poza tym, dlaczego ktoś kto jedzie Epoką musi jechać 120 km/h bo przed popiernicza taki ZEMES 120 km/h? |
PiterTarnów napisał/a: |
IR Wawa-Szczecin dołożyć wagony do Kostrzyna (odczepianie w Krzyżu) |
Noema napisał/a: |
Widzę, że niektórzy życzą sobie interREGIO do dziur, w których mieszkają. Więcej realizmu panowie! Od jeżdżenia po zadupiach są pociągi REGIO. Nikt nie będzie uruchamiać komercyjnych pociągów na trakcji spalinowej z wagonami i lokomotywą. Pociągi interREGIO mają jeździć na głównych trasach, gdzie będą pasażerowie i odpowiednie wpływy z biletów. Wbijcie to sobie do głowy i nie wymagajcie od PR cudów, bo ekonomia jest bezwzględna. |
Noema napisał/a: |
Pociągi interREGIO mają na siebie zarabiać, a przynajmniej wychodzić na zero, tak więc zapomnijcie o liniach spalinowych, które są znacznie droższe od trakcji elektrycznej. Od jeżdżenia po takich liniach w relacjach dalekobieżnych jest PKP IC, które otrzymuje dotacje z MI na pociągi TLK. |
sasho33 napisał/a: |
PR obiecało władzom Gorzowa że uruchomi najpóźniej od 15.06. połączenie IR dla Gorzowa w miejsce TLK 8112/1813. |
Noema napisał/a: |
Pociągi interREGIO mają na siebie zarabiać, a przynajmniej wychodzić na zero, tak więc zapomnijcie o liniach spalinowych, które są znacznie droższe od trakcji elektrycznej. |
Pirat napisał/a: |
Przydałoby się interREGIO na trasie Wrocław - Poznań - Warszawa. |
Lady Makbet napisał/a: |
Czyżby? Masz to na piśmie? Proszę nie bredzić! Jeśli ktoś zna kolej wyłącznie z pozycji pasażera lub tzw. MK |
mmgg napisał/a: |
Prawdopodobnie pojawią się od 20 czerwca dwie pary nocnych InterRegio - Jeden Kraków-Szczecin przez Lubliniec, Ostrow Wlkp i Poznań i kolejna para Kraków - Gdynia przez CMK, Tomaszow Maz, Łowicz, Kutno, Bydgoszcz. |
mmgg napisał/a: |
InterRegio - Jeden Kraków-Szczecin przez Lubliniec, Ostrow Wlkp i Poznań |
Noema napisał/a: |
Widzę, że niektórzy życzą sobie interREGIO do dziur, w których mieszkają. Więcej realizmu panowie! Od jeżdżenia po zadupiach są pociągi REGIO. Nikt nie będzie uruchamiać komercyjnych pociągów na trakcji spalinowej z wagonami i lokomotywą. Pociągi interREGIO mają jeździć na głównych trasach, gdzie będą pasażerowie i odpowiednie wpływy z biletów. Wbijcie to sobie do głowy i nie wymagajcie od PR cudów, bo ekonomia jest bezwzględna. |
Cytat: |
Dodatkowo, przy wykorzytaniu taboru na 160km/h można ugryźć na CM-ce około 30minut i na E20 około 20, czyli w sumie niemal godzinę |
szymkalisz napisał/a: |
Myślę o pociągu:
Lublin - Nałęczów - Puławy Miasto - Radom - Przysucha - Drzewica - Tomaszów Mazowiecki - Koluszki - Łódź Widzew - Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska - Lotnisko Lublinek - Łask - Zduńska Wola - Sieradz - Błaszki - Kalisz - Nowe Skalmierzyce - Ostrów Wlkp. oraz Łódź Kaliska - Lotnisko Lublinek - Łask - Zduńska Wola - Sieradz - Błaszki - Kalisz - Nowe Skalmierzyce - Ostrów Wlkp. - Pleszew - Jarocin - Środa Wielkopolska - Poznań Główny - Poznań Górczyn - Buk - Opalenica - Nowy Tomyśl - Zbąszyń - Zbąszynek - Babimost - Sulechów - Czerwieńsk - Zielona Góra |
Patryk180 napisał/a: |
Przewozy Regionalne w chwili obecnej powinny uruchomić wiecej InterRegio z Górnego Śląska np. z Bielska Białej, Raciborza i Gliwic 1 InterRegio Zemes to stanowczo za mało.
Odjazdy z Katowic do Warszawy powinny wyglądać tak: 06:30 ( InterRegio Beskidy z Zwardonia do Warszawy na odc. Zwardoń-Katowice jako pociąg Regio) 09:40 ( InterRegio z Raciborza do Warszawy na odc. Racibórz-Katowice jako pociąg Regio ) 12:40 ( InterRegio z Gliwic do Warszawy ) 15:30 ( InterRegio z Bielska Białej do Warszawy ) 18:30 ( InterRegio z Tarnowskich Gór do Warszawy ) Przy odpowiedniej reklamie te pociagi na pewno na siebie zarobią |
woland napisał/a: |
Ja do tego dorzucił bym jeszcze Interregio z Katowic do Gdyni |
Patryk180 napisał/a: |
18:30 ( InterRegio z Tarnowskich Gór do Warszawy ) |
sasho33 napisał/a: |
Nie ma szans powodzenia. |
przewoz napisał/a: | ||
20 minut to się oszczędza na całej CMK, a nie na kawałku (przy różnicy 125 kontra 160). To samo na E20 - 15-20 minut oszczędza się na całości od Warszawy do Poznania. I to maksymalnie. Realnie do zaoszczędzenia byłoby łącznie ze 25 minut, jak dobrze pójdzie. |
Andy_86 napisał/a: |
Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Dębica - Rzeszów - Leżajsk - Stalowa Wola Rozwadów |
Cytat: |
Chociaż skłaniam się bardziej ku IR Chełm- Lublin- Warszawa- Łódź -Wrocław -Jelenia Góra |
Cytat: |
kraków - Przeworsk (195 km) 2h 58minut - najlepszy czas IR Podkarpacie
Przeworsk - SWR (75 km) 1h 27minut (TLK), plus 10 minut na zmianę kierunku w Przeworsku, co daje razem 5h 35 minut. Taki czas jest kompletnie niekonkurencyjny w porównaniu do autobusów, które jadą zwykle 4h30' - 4h 40 |
Cytat: |
Gdynia - Gdańsk - Słupsk - Koszalin - Białogard - Szczecinek - Piła - Poznań Gł. - Leszno - Wrocław - Brzeg - Opole - Katowice - Kraków - Zakopane. |
Emillex napisał/a: | ||
ET40, przecież to trasa rodem z dawnego Słowińca. Ile ten pociąg ma jechać? 18 godzin? Pozatym co ty masz z tymi kuszetkami. Wiesz jakibyłby koszt przerobienia wagonu na kuszetkę? Napewno bardziej opłacałoby się już wynajmować je od IC. Może lepiej napisz do PR, niech wyremontują wagony na takie jak z Orient Expressu... Jeśli chcesz jechać w wagonie z miejscami do leżenia do wybierz TLK ot co. Nocne IR miałyby przedewszystkim za zadanie odciążenie zapchanych sezonowców (choć wg. Ciebie, jak twierdzisz w innym temacie w tychże pociągach panuje ogólny luz, jest pełno wolnych miejsc itp. ). Czy niewystarczyłyby zwykłe wagony przedziałowe? Starczyłyby, bo za cenę iRto i tak byłoby dużo. |
ET40 napisał/a: |
połączenie 2.Lublin - Puławy - Radom - Warka - Warszawa Centralna - W. Wschodnia - Legionowo - Nasielsk - Ciechanów - Mława - Działdowo - Olsztyn Główny - (Iława - Malbork - Tczew - Gdańsk Gł. - Gdynia Gł.). Wagonowy lub EZT. |
ET40 napisał/a: |
@mk1992, osobówkę LUB TLK. |
ET40 napisał/a: |
Da się jechać z Radomia do Lublina w proponowanych przeze mnie trasach |
mk1992 napisał/a: |
W Bytomiu można by dodatkowo zadbać o jakieś fajne skomunikowanie z osobówką jadącą od strony Tarnowskich Gór. Myślę, że warto to rozważyć. |
Gliwicjusz napisał/a: |
Darek, jednak to jest problem, ja osobiście wolę nie przesiadać się bo to różnie bywa ze skomunikowaniem przy ewentualnych spóźnieniach. |
ET40 napisał/a: |
A czy w Radomiu trzeba by było zmieniać czoło? W proponowanym IR Lublin - Olsztyn nie byloby to problemem na ezetach, ale w Poznań - Lublin musiałyby jechać zwykłe wagoniki i lokomotywa, no a wiadomo, że zmiana czoła w takim składzie jest nieco problematyczna, chociaż praktykowana. |
Victoria napisał/a: |
mk1992, twój pomysł wydaje się być ciekawy. Napisz do centrali PR, może to przemyślą. |
Darek napisał/a: | ||
Ale co za znaczenie ma dla pasażera z pociągu z Tarnowskich Gór czy się przesiada w Bytomiu czy w Katowicach? Tu i tu się musi przesiąść. |
Cytat: |
Co byście powiedzieli na pociąg interREGIO Augustyn Kordecki relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia? |
ET40 napisał/a: |
@danio, ale wiesz, żeby był bajer to musi być przez Zduńską Wolę .
|
ET40 napisał/a: |
Łódź - Bydgoszcz - Piła - Koszalin - Słupsk poza sezonem, w sezonie do Kołobrzegu. |
Cytat: |
Najchętniej IR wakacyjny na trasę Łódź - Kołobrzeg przez Inowrocław (jeździł taki TLK chyba ) |
ET40 napisał/a: |
Brakuje IR Bydgoszcz - Wrocław. (...) Mógłby wyjeżdżać z Bydgoszczy około 16, we Wrocławiu około 21. W piątki i niedziele przedłużenie do Opola. |
mk1992 napisał/a: |
Co do Kordeckiego - nie ma sensu. GOP potrzebuje taniej i w miarę szybkiej alternatywy dla pociągów PKP IC w godzinach rannych do Warszawy. Pomyśl, ile on by jechał rozwalonym odcinkiem Mysłowice - Jaworzno, a potem jeszcze tułaczka przez Radom... Przez Radom niech leci coś z Krk, dla Śląska alternatywą jest Częstochowa. |
Cytat: |
Nie da rady, stan linii kiepski, 105 km w ponad 2 godziny, nie dośc że jest KM, a IR woziło by drożej, to rownolegle do tej trasy jest jakas tam droga szybkiego ruchu, tak ze duzo osob woli autobusy. |
Cytat: |
Od dłuższego czasu zastanawiam się, dlaczego PR-y tak bardzo lgną do CMK-i? Dlaczego nie uruchamiają pociągów IR z Katowic do Warszawy przez Częstochowę i z Krakowa przez Kielce, Radom? |
ET40 napisał/a: |
Do Słupska go nie wytrasowałem bo z tego co wiem w woj. pomorskim nie przepadają za IR. |
szymkalisz napisał/a: |
Poznań Gł. 10.04/10.08 - Szamotuły 10.30 - Wronki 10.43 - Krzyż 11.07 - Dobiegniew 11.22 - Choszczno 11.43 - Stargard Szczeciński 12.07 - Szczecin Dąbie 12.24 - SZCZECIN GŁÓWNY 12.30
|
pitagoras23 napisał/a: |
Dobrym posunięciem byłoby puszczenie jakiegoś IR do Kołobrzegu. Myślę, że tak jak Kuba mówi jakiś składzik w okolicach 12 byłby super, bo do Poznania dojeżdżałby powiedzmy po 15, a przed 16 i mógłby zabierać ludzi z pracy w tamtym kierunku. Z powrotem pasowałby myślę w godzinach dawnego Włókniarza (TLK). |
Cytat: |
Jezu ludzie ! Tu nie chodzi przeciez o polaczenia Lublin-Bydgoszcz, tylko pamietajcie ze posrodku jest WARSZAWA ! |
Pułtuś napisał/a: |
Akurat czas przejazdu miedzy Krakowem a Lublinem jest okej- 4,5 godziny. Kuleją zaś połączenia Radom-Lublin czy Kielce-Lublin. TLKi Krakow-Lublin są dwie- rano i popołudniu. Myslalem o tym intensywnie i wymyslilem, że dobrze by było uruchomić miedzy nimi InterRegio- 13:45 byłaby dobrą porą, mysle o kursowaniu w (5)- pod studentów. Co ważne, pociag ten meldował by sie okolo 16:45-17:00 w Radiomiu, co jest ulubiona pora dla studentow wracajacych do domów. Dlatego wymiana podroznych zachodzilaby i w Kielcach i w Radomiu. Mysle ze frekwencja bylaby spora- do tego mamy przeciez ludzi chcacych szybko i tanio dojechac z Krakowa do Kielc, itp.
Ta propozycja nie miesci sie w temacie wątku, więc Moderator niech to przeniesie wedle uznania : ) @Sheva- jak cos to pisz PW. |
Rafaello1973 napisał/a: |
No i mogli by w PRach( może jakiegoś maila się napisze) pokombinować z tym wspomnianym przez moich przedmówców dawnym "Wieniawskim" relacji Poznań - Konin- Kutno- Łódź Kaliska - Radom - Lublin ( ewentualnie start ze Szczecina) |
Damian Łódź napisał/a: |
Kraków->Katowice->Ostrów->Poznań->Stargard->Kołobrzeg/Swinoujście |
Damian Łódź napisał/a: |
dalej Kraków->Hel itp. |
mk1992 napisał/a: |
No i PR-y wynajmują od Cargulców byki, które de facto w nocy nie kursują, a mogłyby. |
geordi napisał/a: |
Może ten przetarg na 70ezt |
geordi napisał/a: |
trasy via CMK: na łeb zeście upadli? 3/4 propozycji tamtędy wytrasowane i to na wagonach najlepiej. 10.28zł/km wynosi stawka dla byka+3wagoniki na CMK. dla porównania Olsztyn - Toruń, Katowice - Kraków to 5.55-6.42zł/km. |
mk1992 napisał/a: |
Rzecz w tym, że te 70 EZT ma jeździć maksymalnie na granicy dwóch województw. |
ET40 napisał/a: |
Nadodrzanka jest w złym stanie, wątpię, czy poza sezonem takie wydłużenie miałoby sens. |
Cytat: |
tak samo jak ściganie się z IC. |
sheva17 napisał/a: |
I kolejna kwestia szkoda, że PR-y nie pomyślały o powrocie do dawnej sprawdzonej koncepcji pospieszny+ osobowy, obecnie w formacie IR+ osobowy (takich połączeń mamy zaledwie kilka). Takie rozwiązanie przyciągnie pasażerów, szczególnie myślę tutaj o końcówkach tras. |
sheva17 napisał/a: |
Chyba spadłeś z księżyca. PKP IC się zwija, z nikim się nie ściga. (...) Gdybyś obiektywnie spojrzał na problem na pewno byś tak niedorzecznych tez nie wypisywał. |
Cytat: |
Na CMK się ściga, a raczej ścigało. |
Cytat: |
Co do łączenia IR + R, to tylko i wyłącznie na odcinkach końcowych trasy. |
Cytat: |
Na przykładzie Bolko podejrzewam, że chodzi o unikanie łączenia ruchu lokalnego i dalekobieżnego. |
Lil_Peter napisał/a: |
Co do łączenia IR + R, to tylko i wyłącznie na odcinkach końcowych trasy. |
sheva17 napisał/a: |
Chciałbym np. IR z Warszawy do Nowego Sącza czy Krynicy od Krakowa jako pociąg REGIO, to jak wskazał Pułtuś byłby ratunek np. dla kryniczanki |
sheva17 napisał/a: |
Patrz na WOŚP, szybko zmienisz zdanie. (...) O to chodzi. Chciałbym np. IR z Warszawy do Nowego Sącza czy Krynicy od Krakowa jako pociąg REGIO, to jak wskazał Pułtuś byłby ratunek np. dla kryniczanki. |
mk1992 napisał/a: |
Nie w kiblu, a w ED72. Jechałeś kiedyś taką jednostką? Przecież te składy zostały zbudowane stricte dla pociągów dalekobieżnych (pośpiesznych/InterRegio). |
mk1992 napisał/a: |
Kibla z Katowic do Gdyni to puszczały niedawno PR-y. Na IR Bursztyn. |
mk1992 napisał/a: |
IR Gwarek, relacji Katowice - Gdynia Główna Osobowa: |
Cytat: |
Myślę że nawet jeśli wszystkie pociągi Regio z Krynicy i Zakopanego od Krakowa jechały jako IR w Polskę (Warszawa, Wrocław, Poznań, Łódź) to napewno znacznie by się zwiększyło zainteresowanie koleją na tych trasach. |
Cytat: |
sheva17, jak wygląda obecnie skłąd WOŚPa? W sensie ile wagonów i jaki typ wagonów, bo odkąd zmienili mu godziny, kompletnie mi on nie pasuje a pytam z czystej ciekawości... |
Cytat: |
Chcesz zafundować ludziom 12-godzinną podróż w kiblu? |
dyżurny napisał/a: |
na odc. Gliwice - Katowice via Bytom zrobić jako REGIO |
mk1992 napisał/a: |
Adam, z Opola nie bardzo, ponieważ musiałby wyjeżdżać ok. 4 nad ranem. |
Adams napisał/a: |
ŚZPR nie wyraził zgody na to żeby śląskie EZT jeździły dalej niż do Krakowa. |
mk1992 napisał/a: |
Jeśli natomiast nie będzie się dało oddelegować ED72/3 do obsługi tegoż połączenia, to zawsze można pokombinować z EN57 z pierwszą klasą. PR-y mają trochę tych jednostek, które fakt faktem są nieco gorsze pod względem standardu od ED, natomiast są dużo wygodniejsze aniżeli niejeden SPOT. |
REGIOchłopak napisał/a: |
Ja bym pomyślał jeszcze nad puszczaniem jakiegoś iR ze śląska na mazury. W wakacje myślę, że taki pociąg nie miał by problemu z frekwencją.
Powinien jechać przez Częstochowę, Łódź, Warszawę... |
mk1992 napisał/a: |
Poza tym o tak wczesnej porze nie spodziewałbym się tłumów w tym pociągu na odcinku Opole - Gliwice, zwłaszcza że miałby kursować przez Strzelce i Pyskowice. |
ET40 napisał/a: | ||
Bielsko Biała - Tychy - Katowice - Częstochowa - Łódź - Zgierz - Kutno - Włocławek - Toruń - Wąbrzeźno - Iława - Olsztyn - Korsze |
Cytat: |
IR Gorzów Wlkp. - Kraków .... |
Kuba MK napisał/a: |
ja naprawdę nie rozumiem dlaczego PR-y tak bardzo boją się spalinówek? |
stmichal napisał/a: |
1) Katowice - Stalowa Wola (Zamość) |
mk1992 napisał/a: |
Krótko i zwięźle, czemu z Katowic, a nie z Gliwic? |
QbaOSW napisał/a: |
IR Gorzów Wlkp. - Kraków ....
[wersja 1] p/ Krzyż, Poznań, Jarocin, Ostrów, Kępno, Kluczbork, Lubliniec, Bytom, Katowice, Trzebinia, [wersja 2] p/ Krzyż, Poznań, Jarocin, Ostrów, Kalisz, Zduńska Wola, Częstochowa, Zawiercie, Jaworzno, Trzebinia Dobrze by było, aby to była kolejna odsłona IR ,,Adam Mickiewicz" |
Kaszub napisał/a: |
Jestem ogólnie za tym, żeby na obiegu łączyć relacje pociągów IR i Regio. Pamiętacie, jak kiedyś jeździły pociągi pośpieszne + osobowe (np. nocny pośpieszny Warszawa - Jelenia Góra (Szklarska), od Wrocławia jako osobowy). Na podobnej zasadzie mogłyby funkcjonować połączenia IR i Regio. Skoro już o Lubelszczyźnie mowa, to czemu by nie jakiegoś IR do Lublina przedłużyć do Chełma. Zamiast przesiadki w inną jednostkę, która skomunikowana odjeżdża 5 min po przyjeździe IR, można by podróżować bez przesiadek i to by napędziło jakąś ilość klientów. Gorsza sprawa ze spóźnieniami
|
Cytat: |
- w końcu coś by się działo na "Odrzance" Wink |
janekp napisał/a: |
Ramirez,
andrzej sz wyraznie napisał ze przedłuzenie ze Stalowej Woli. A do Stalowej zerknij skad jeżdzą IR z poludnia Polski Tak wiec do Chelma albo przez Lublin albo przez Biłgoraj BEZ DRUTA. Innej mozliwosci nie ma. |
Cytat: |
robi Warszawa - Łódź gdzie szlakowa wynosi 130km/h |
Tomasz K. napisał/a: |
Niestety ale IR "Śnieżka" Katowice-Jelenia Góra przez podsudecką czy "Hetman" Zamość-Wrocław (Poznań) pozostają w sferze marzeń ... |
dyżurny napisał/a: |
xzielak, ominięcie Bytomia? W życiu, Chcesz odciac mieszkańców od dodatkowego okna na swiat? |
Cytat: |
Jedyne w miare mozliwe to byłyby przyspieszone regio Kłodzko - Katowice, z dofinansowaniem.
Czas przejazdu są takie, że dałoby się ułożyć dobrze dwie pary na jeden obieg.(wyjazd wczesnie rano z Kłodzka do Katowic, powrót itd). Byc może musiałby jechac tylko do Gliwic ale to nie byłby problem. |
Cytat: |
Przyspieszony REGIO Kłodzko - KK |
Cytat: |
Kto to ma zestawiać? Już widzę jak Opole jeżdzi po Dolnym Śląsku a KD po Opolskim. |
kryniczanin napisał/a: |
Na pewno KD,PR,KŚ dogadują się do dofinansowania, znajdują się wagony w Kłodzku czy w Katowicach i na pewno Cargo udostępnia EU07... |
kryniczanin napisał/a: |
Kto to ma zestawiać? Już widzę jak Opole jeżdzi po Dolnym Śląsku a KD po Opolskim. |
mk1992 napisał/a: |
Zgadza się, ale uruchamiając pociąg IR w relacji dajmy na to Katowice - Warszawa Wschodnia linią nr 1 masz mnóstwo różnych kombinacji biletowych do wyboru, np.: z Sosnowca do Koluszek, z Katowic do Koluszek, z Częstochowy do Skierniewic, z Żyrardowa do Zawiercia etc. itd. itp. A przez CMK-ę co masz? Katowice/Sosnowiec/Dąbrowa Górnicza/Zawiercie - Warszawa i nic więcej. Patrzmy na to pod tym kątem, bo nie tyko katowiczanie lub warszawiacy będą z takiego pociągu korzystali, na dodatek w pełnej relacji. |
Pułtuś napisał/a: |
A pasazerowie z Zyrardowa tego niestety nie odrobią. |
sebek napisał/a: |
Tańsza cena od Ex, wygoda i dobry czas przejazdu, to wystarczy, żeby odcinek Katowice - Zawiercie był zapełniony pasażerami, ale jak pojadą składy na EZT to ludzie przyzwyczajeni do IC, Ex, ciężko będą mieli z przekonaniem do podróży w dużo gorszych warunkach. |
sebek napisał/a: |
Co myślicie o pomyśle, żeby IR Bursztyn, dziś uruchamiany przez węglówke i tylko wakacje/święta, np. był pociągiem całorocznym, ale trasą: |
geordi napisał/a: |
Te 320zl to raptem 8 normalnych biletów w pełnej relacji. |
kryniczanin napisał/a: |
w Gliwicach będzie problem od Października |
kryniczanin napisał/a: |
Logicznie myśląc pociągi do Opola będzie zestawiać Opole |
dyżurny napisał/a: |
Elektronik, poczekaj na nowy rozkład, to dopiero zobaczysz ile prezentów szykuje IC i PR |
dyżurny napisał/a: |
Pułtuś, to była ironia z mojej strony A z tym w 5 i 7 to żebyś się nie ździwił, bo część pojedzie w 5 w jedną stronę, w drugą w 7 i tyle w temacie Całe szczęście, że IC się leciutko poprawi. |