INFO KOLEJ - forum kolejowe

Administracja - Konkurs na nowego prezesa PR

Dominik - 09-06-2010, 18:39
Temat postu: Konkurs na nowego prezesa PR
O G Ł O S Z E N I E

Rada Nadzorcza Spółki „Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
wszczyna postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko
PREZESA ZARZĄDU – DYREKTORA GENERALNEGO

1. Kandydaci na stanowisko powinni spełniać następujące warunki:
1) ukończone studia wyższe magisterskie,
2) co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym,
3) korzystać z pełni praw publicznych,
4) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
5) nie podlegać określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu,
6) wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę „Przewozy Regionalne” sp. z o. o. dla celów postępowania kwalifikacyjnego.

2. Zgłoszenie kandydata powinno zawierać:
1) list motywacyjny oraz adres do korespondencji (w tym telefon kontaktowy),
2) życiorys z opisem pracy zawodowej (CV),
3) oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu, a także wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Spółki „Przewozy Regionalne” sp. z o. o. dla celów postępowania kwalifikacyjnego.

3. Do zgłoszenia należy dołączyć w oryginałach lub odpisach poświadczonych przez kandydata, dokumenty potwierdzające kwalifikacje kandydata oraz staż pracy. W toku postępowania kwalifikacyjnego kandydat może przedstawić Radzie Nadzorczej dodatkowe dokumenty potwierdzające umiejętności (referencje, rekomendacje, certyfikaty) oraz staż pracy na stanowiskach kierowniczych. Ponadto należy dołączyć koncepcję zarządzania Spółką (max. 3 strony maszynopisu).

4. W przypadku dołączenia poświadczonych przez kandydata odpisów dokumentów, o których mowa w pkt 3, w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat jest zobowiązany do przedstawienia Radzie Nadzorczej oryginałów lub urzędowych odpisów poświadczonych przez siebie dokumentów, pod rygorem wykluczenia z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

5. Osoby zainteresowane udziałem w postępowaniu kwalifikacyjnym, spełniające warunki, określone w treści ogłoszenia, powinny zgłosić swój udział w postępowaniu w terminie do 22 czerwca 2010 r.

6. W terminie określonym powyżej zgłoszenia mogą być składane przez kandydatów w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00 w Biurze Zarządu Spółki „Przewozy Regionalne” spółka z o. o. w Warszawie, ul. Wileńska 14a, pokój 106, bądź na wskazany adres wysłane pocztą. Zgłoszenie powinno zostać doręczone (przesłane) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Prezesa Zarządu - Dyrektora Generalnego – nie otwierać”. Termin uważa się za zachowany, jeśli zgłoszenie i oświadczenia wpłynęły do Spółki przed jego upływem. W przypadku zgłoszenia przesłanego pocztą, decyduje data doręczenia zgłoszenia.

7. Zgłoszenia kandydatów nie spełniające wymogów określonych w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym oraz złożone po upływie terminu, nie będą podlegały rozpatrzeniu, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym.

8. Otwarcie zgłoszeń nastąpi w dniu 23 czerwca 2010 r. w siedzibie Spółki.

9. Zakwalifikowani kandydaci zostaną powiadomieni listownie lub telefonicznie o terminie rozmowy, co najmniej na trzy dni przed jej datą.

10. Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej będzie:
1) wiedza o zakresie działalności Spółki oraz o sektorze, w którym działa Spółka,
2) znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zasobami ludzkimi,
3) znajomość zasad funkcjonowania spółek handlowych,
4) znajomość ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne,
5) doświadczenie niezbędne do wykonywania funkcji Członka Zarządu w podanym zakresie,
6) znajomość zasad nadzoru właścicielskiego, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości zarządczej.

11. Informacje o Spółce w postaci: Umowy Spółki, Regulaminu Organizacyjnego, sprawozdań finansowych za lata obrotowe 2006 – 2008, Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy i Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, dostępne będą w siedzibie Spółki w Warszawie, ul. Wileńska 14a, w pokoju nr 106, w dni robocze w godzinach 8:00 – 14.00 do dnia 21 czerwca 2010 r., po podpisaniu oświadczenia o poufności.

12. Rada Nadzorcza zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania kwalifikacyjnego bez wyłonienia kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyn.

13. Rada Nadzorcza indywidualnie poinformuje kandydatów o wynikach postępowania kwalifikacyjnego niezwłocznie po jego zakończeniu, zapewniając możliwość odbioru złożonych przez kandydatów dokumentów, z zastrzeżeniem możliwości pozostawienia w dokumentacji postępowania sporządzonych przez siebie kserokopii.

Źródło: Przewozy Regionalne
Victoria - 09-06-2010, 22:12
Temat postu:
Zgodnie z przypuszczeniami rada nadzorcza PR dziś nie wybrała nowego prezesa PR. Na razie skład zarządu spółki pozostanie 3-osobowy. Marszałkowie na konwencie, który w tym tygodniu odbywa się na Mazowszu mają ustalić jaki wariant prezesury ma być wybrany przez radę nadzorczą. Dla zamydlenia oczu ogłoszono konkurs na stanowisko prezesa PR.

Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że wszystkie tego typu konkursy w spółkach kolejowych (PKP i samorządowych) to fikcja i wielka mistyfikacja. Tak było rok temu w KD, gdzie wybór Genowefy Ładniak z centrali PKP PR na prezesa KD był dla wszystkich szokiem. Konkurs oczywiście był ustawiony przez platformerskie władze Dolnego Śląska. Mąż prezeski KD to związany z liderami dolnośląskiej PO wpływowy działacz związkowy.

W usamorządowionych PR też już mieliśmy fikcyjny konkurs na członka zarządu. Konkurs był ustawiony pod Danutę Bodzek, którą forsował PSL, a konkretnie poseł Piechociński i marszałek Struzik.

Jeśli chodzi o wybór nowego prezesa PR, na giełdzie nazwisk pojawiają się różne osobistości. Nawet tak kontrowersyjne jak Celiński. Tak, wiem, że to zakrawa na absurd. Ale czy ktoś rok temu spodziewał się, że jeden z większych betonów PKP zostanie prezesem Kolei Dolnośląskich?

Jak widać w kolejowym półświatku wszystko jest możliwe. Nawet to, że Celiński lub jakiś inny beton z PKP będzie prezesować w PR.

PS.
Więcej o betonie PKP w zarządach samorządowych spółek:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=131740#131740
Pirat - 10-06-2010, 00:26
Temat postu:
http://polokoktowiec.salon24.pl/191838,kon-niekoniecznie-trojanski

Gdy dotarła do mnie plotka, że na giełdzie kandydatów na prezesa Przewozów Regionalnych, pojawił się w roli czarnego konia najbardziej doświadczony kolejowy prezes, na chwilę zaniemówiłem. Następnie przez chwilę mówiłem, ale rzeczy nie nadające się do publikacji.

Później było trochę śmiechu i stwierdzeń, że skoro z już-prawie-na-giełdzie Intercity poradził sobie w półtora roku, to ze znajdującymi od początku w trudnej sytuacji Przewozami Regionalnymi poradzi sobie do końca wakacji. Akurat na rozpoczęcie samorządowej kampanii. W ramach uzasadnienia koncepcji kilku województw, polegającej na tym, że ogólnopolska spółka realizująca regionalne polityki transportowe naprawdę nie ma sensu.

Pierwszym noszącym znamiona racjonalności wyjaśnieniem była próba skompromitowania i ośmieszenia polokoktowców przy pomocy takiego przecieku. Ale to się nie trzyma przecież kupy. Polokoktowcy to są małe żuczki. Żeby byle jaki pasażerski pociąg zobaczyć muszą jechać dwie godziny busami z przesiadką, a żeby zobaczyć pociąg nowoczesny – trzy. Też z przesiadką.

Drugą próbą wyjaśnienia była opcja, że ktoś chce namierzyć osobowe źródła informacji, dzięki którym polokoktowcy wiedzą to i owo. Ale to też bez sensu. Przecież cała wiedza jaką dysponują pochodzi z ogólnodostępnych źródeł. Nawet jeżeli dostaną coś po znajomości i/lub upierdliwości, to tylko nieco szybciej, niż jakby na piśmie w ramach dostępu do informacji publicznej sobie zażyczyli.

Próba trzecia, która nieco polokoktowców uspokoiła, to celowy zamęt grubymi nićmi szyty, który załatwia kilka kwestii:

1. Skłania do kompromisu polegającego na pozostawieniu zarządu w aktualnym, trzyosobowym składzie, z zablokowaniem jedynego publicznie zgłoszonego kandydata, to jest Wujka Staszka, Mistrza Ciętej Riposty.
2. Usypia czujność agentów Kilkujadka, umożliwiając przedstawienie i przeforsowanie kandydatury dobrej dla spółki, jej właścicieli oraz klientów.
3. Spycha na dalszy plan kwestie naprawdę dla przyszłości kolei regionalnej ważne. Opłaty dworcowe, nowy tabor i takie tam duperele, ważne bez względu na to ile i jakich spółek będzie obsługiwać samorządy.

Wyjaśnienie ostatnie, że ktoś niepocieszony skończonym właśnie długim weekendem rzucił z poirytowania lub niechcenia: „Krzychu” i plotka poszła w świat uzyskując po 20-tu sekundach niezależne potwierdzenie w co najmniej trzech źródłach – uspokoiło polokoktowców ostatecznie. Pozwalając a to kosą pomachać, a to w grządkach pogrzebać.

I tak minęło kilka dni. Jednak dzisiejszej nocy przyśniło mi się, że go jednak wybrali. Pół wsi się od krzyku, jaki z siebie wydałem z widłami zleciało! Tłumacząc, że to tylko sen koszmarny, przeprosiłem za zamieszanie.

Jednak wracając od furtki stwierdziłem, że wcale nie taki koszmarny. Że przecież nie ma w Polsce bardziej utytułowanego kolejowymi prezesurami człowieka niż on! PKP – całe, PKP – tory i podkłady, PKP – przewozowy prestiż, a w międzyczasie jeszcze metro! Bezpośrednio chyba tylko towarowymi pociągami nie zarządzał. Co jest dodatkowym plusem, ponieważ dla marszałków woziłby ludzi jak ludzi, a nie jak bydło, węgiel czy inne ziemniaki. Zdecydowanie nie ma nikogo drugiego, kto wiedziałby o tym biznesie więcej, lepiej i bardziej. Albo tym razem się w końcu uda, albo stanie się jasne, że pomysły na pasażerską kolej w Polsce nie mają sensu.

Dodatkowa wielka dla polokoktowców satysfakcja, że jednak opcja „Wujek Staszek”. Co prawda ripostujący w zupełnie innym niż polokoktowcy myśleli kierunku, ale zawsze „Wujek Staszek”. Doświadczony wyzwoliciel i zbawca od problemów kolei oraz kolei.

Tylko czy Krzychu zdąży przed wakacjami poodwoływać InterRegio? Pootwierać kasy sprzedające 20 biletów na dwa pociągi dziennie? Przemalować i wypożyczyć (po trzy stówki) wagony prestiżowemu przewoźnikowi rozglądającemu się powoli za węglarkami?
REGIOchłopak - 10-06-2010, 06:53
Temat postu:
Niezależnie kto "wygra" konkurs, a będzie chciał działać na szkodę spółki nie będzie mieć łatwego zadania, teraz wszyscy będą pod lupą patrzeć na działania nowego prezesa co utrudni mu pracę, myślę, że i w PR są już ludzie którym zależy na dobru firmy i będą walczyć z przejawami kierowania PR na złą drogę, ale czy to wystarczy? Czytając te wasze wszystkie obawy sam się zaczynam bać...choć jestem dobrej myśli...
xzielak - 10-06-2010, 18:49
Temat postu:
Ten likwidator Krzysiek startuje na Prezesa PR? Konkurs ustawiony? Przecież to likwidator kolei!
Rodriges - 10-06-2010, 21:18
Temat postu:
Co byście nie mówili/pisali to i tak Bodzek będzie prezesem P(G)R. Zauważcie to w wyszczególnionych wymaganiach. Pasuje do niej jak ulał. Najpierw dała swoje CV a na tej podstawie napisali ofertę.

Wymagania m.in. :
-znajomość zasad nadzoru właścicielskiego, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości zarządczej
Bodzek pracowała kilka lat w Najwyższej Izbie Kontroli, zajmowała się tam też finansami a kiedy Celiński zajmował się kontrolą, audytem lub rachunkowością ?
-znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zasobami ludzkimi,
Bodzek jest w zarządzie dyr. pracowniczym a kiedy Celiński zajmował się kadrami ?

Przecież PO i PSL podzieliły się. PKP dla PO a PR dla PSL. Mogą być tylko tymczasowe rozwiązania. I tak w PR za sznurki pociaga PSL.
Tu się liczą rozgrywki polityczne a nie racjonalne ekonomiczne działanie. Gdyby było inaczej to samorządy nie wziełyby nigdy PR.
Victoria - 10-06-2010, 21:50
Temat postu:
Rodriges, coś w tym jest i nawet możesz mieć rację. Bodzek już "wygrała" jeden konkurs na członka zarządu PR. Skoro rada nadzorcza PR już raz dała sobie wcisnąć Bodzek do zarządu to historia może się powtórzyć. Robimy sondę! Proszę glosować.

Warto przypomnieć osiągnięcia Danuty Bodzek, gdy była dyrektorką Biura Kontroli Terenowej PKP PR:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4053

A tutaj więcej o samej Bodzek:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=37689#37689

Miłej lektury panowie marszałkowie i rado nadzorcza PR.
Rodriges - 10-06-2010, 22:53
Temat postu:
A tak poza tym, to po co od Prezesa Zarzadu PR wymaga się znajomości audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości, przecież to kompetencje innego członka zarządu - dyrektor ds. finansowych Kuczewska - Łaska. To w takiej sytuacji będzie zbędny etat dyrektora ds. finansowych w zarządzie...
I następna sprawa to wymagana na rozmowie kwalifikacyjnej znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zasobami ludzkimi. To zakres obowiązków innej członkini zarządu dyrektor ds. pracowniczych.
Prezes ma znać się na zarządzaniu a nie na każdej dziedzinie dotyczącej działalnosci spólki ma do tego watahę dyrektorów i naczelników w centrali spółki jak np. dyrektorkę biura audytu oraz dyrektorkę biura kontroli terenowej.

Dziwne dla mnie jest, że nie ma wymagań odnośnie chociaż elementarnej wiedzy z zakresu technologi transportu. To by oznaczało, że nawet szef Spółdzielni Kółek Rolniczych (SKR) lub Gminnej Spółdzielni GS Samopoc Chłopska będzie mógł ubiegać się o to stanowisko.
Ludzie z Polskiego Stronnictwa Ludowego nie mają profesjonalnej wiedzy o kolejnictwie więc ten wymóg nie będzie zastosowany.
Noema - 10-06-2010, 23:57
Temat postu:
Faktycznie wymagania stawiane kandydatom na prezesa PR są co najmniej dziwne i pisane jakby pod tę Bodzek. PSL nie odpuści sobie pełni władzy w PR. Wach i Duperelek już zacierają ręce.

Po wyłonieniu nowego prezesa PR trzeba będzie złożyć wniosek o dostęp do informacji publicznej odnośnie procedur i przebiegu tego konkursu. W ten sposób poznamy skład komisji konkursowej oraz wszystkich kandydatów. Wtedy będzie można ocenić czy wygrał kandydat najlepszy czy kandydat polityczny. Dokładnie tak zrobiliśmy gdy konkurs na prezesa KD "wygrała" Ładniak.
Pirat - 11-06-2010, 02:24
Temat postu:
W ogłoszeniu o konkursie na stanowisko prezesa PR brakuje bardzo ważnego, standardowego wymogu stawianego kandydatom, a mianowicie:

dobry stan zdrowia i brak przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym.

I co za tym idzie (też to pominięto w ogłoszeniu!):

aktualne (oryginalne) zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza medycyny pracy.

Celowo pominięto ten punkt? To niestety przemawia za forsowaniem Bodzek, która może mieć problemy ze zdrowiem psychicznym. W wątku "PKP Posady Regionalne: Dyrektor specjalnej troski" czytamy o Bodzek:

Szefostwo NIK odsunęło ją od pracy kontrolera (z powodu braku zaświadczenia lekarskiego o stanie zdrowia) i skierowało do "prostych" zadań w archiwum.

Oraz:

Podnosząc zarzut wobec swojego pracodawcy, jako główny argument stawia znaczny uszczerbek na zdrowiu psychicznym. Rzeczywiście, jest to łatwo zauważalne i ma wpływ na wykonywaną pracę w PKP PR. Bodzek co pewien czas dostarcza zaświadczenia od lekarza psychiatry utwierdzając w przekonaniu sąd, że nadal z nią jest "nie najlepiej", tzn. uważa, że w wyniku szykan w NIK cierpi na rozstrój zdrowia.

A także:

Obawy są tym bardziej uzasadnione, że jako osoba nie w pełni zrównoważona (jak może wynikać z zaświadczeń lekarskich "produkowanych" na potrzeby sprawy sądowej o mobbing) i leczona farmakologicznie, Bodzek może być nieobliczalna!
REGIOchłopak - 11-06-2010, 09:34
Temat postu:
Cóż tej kobicie przynajmniej będzie można z czystym sercem powiedzieć, że jest nienormalna w momencie jak będzie podejmować bezsensowne decyzje. Śmiech Śmiech Cool
Wojtek - 11-06-2010, 15:22
Temat postu:
Tutaj Victoria napisała pod koniec maja:

Victoria napisał/a:
Walka o stołek prezesa PR będzie zacięta. Na Szczęśliwickiej już knują jak przejąć całkowitą kontrolę nad znienawidzoną konkurencją.

Jak się okazuje, mało brakowało, by beton PKP zawładnął Przewozami Regionalnymi.

Dziś Rynek Kolejowy podał:

Józef Marek Kowalczyk o krok od prezesury Przewozów Regionalnych

Jak nieoficjalnie dowiedział się "Rynek Kolejowy", zanim Rada Nadzorcza Przewozów Regionalnych podjęła 9 czerwca decyzję o ogłoszeniu konkursu na stanowisko prezesa zarządu, odrzucona została jednym głosem kandydatura pana Józefa Marka Kowalczyka, zgłoszonego przez Marszałka Województwa Lubelskiego.


Kim jest Józef Kowalczyk?
Zasiadał we władzach kilku spółek Grupy PKP. Był m.in. prezesem PKP Cargo, a także doradcą byłego szefa PKP Krzysztofa Celińskiego. Na zlecenie PKP S.A. miał kontrolować Przewozy Regionalne.

Więcej o Kowalczyku przeczytacie tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=47148#47148

Można powiedzieć, że byliśmy nad przepaścią. PR uratował ten jeden głos...
Victoria - 11-06-2010, 17:21
Temat postu:
Niedoszły nowy prezes PR Józef Kowalczyk w latach 2001-2006 był prezesem zarządu PKP Cargo. W tym czasie w PKP Cargo doszło do kilku przekrętów. Jeden z takich przekrętów został ujawniony i nagłośniony na naszym forum, a następnie opisany przez tygodnik "NIE":

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=1434

Takich oto ludzi wachoidy ze Szczęśliwickiej usiłują wcisnąć do zarządu samorządowych Przewozów Regionalnych.
Bartuś - 11-06-2010, 18:50
Temat postu:
W latach 1942-1945 w III Rzeszy Adolf Hitler miał plan zniszczenia swojego wroga - Kościoła Katolickiego. Wiedział jednak że nie może po prostu wybijać duchowieństwa ani niszczyć kościołów. To by się spotkało ze zbyt dużym odzewem, dlatego zaczął posyłać do seminariów SS-manów i tajnych agentów, którzy po "wyświęceniu" mieliby zacząć kompromitować Kościół i niszczyć go od wewnątrz.

trochę na mniejszą skalę...

W roku 2010, w Polsce prezes PKP SA, Andrzej Wach chce zrealizować swój plan zniszczenia swojego wroga - Przewozów Regionalnych i interREGIO. Wie jednak że nie może po prostu zabronić PR-om jeździć po torach. To by spowodowało zbyt dużą aferę, która by go kosztowała zapewne komisję, dymisję, sąd, wyrok i więzienie, dlatego próbuje wepchnąć swojego agenta na szefa Przewozów, ażeby ten niszczył interREGIO i rozbił strukturę PR na małe województwa.

Oczywiście nie porównuję Wacha do Hitlera ani PR do Kościoła. To nieporównywalna skala. Ale działania te same... Jeśli nie można zniszczyć wroga normalnie, w otwartym starciu to należy rozbić jego strukturę od wewnątrz...

Co do agentów PKP SA w PR to już mamy kilku - Bodzkowa, Kriger... wymieniać dalej? - proszę też zauważyć iż w głosowaniu aż 7-8 przedstawicieli samorządów głosowało ZA przyjęciem Kowalczyka na stanowisko szefa PR. Czy są aż tacy głupi? A może Wy również uważacie, że ktoś jakiejś samorządowinie kiedyś dał gdzieś kiedyś w łapę?
sheva17 - 11-06-2010, 22:45
Temat postu:
I znów Ci konfidenci...Mam nadzieję, że marszałkowie będą czujni. Kto rządzi w Lublinie? Czy marszałek z PKP jest jakoś związany?
Pirat - 11-06-2010, 23:46
Temat postu:
Wojtek napisał/a:
Kim jest Józef Kowalczyk?
Zasiadał we władzach kilku spółek Grupy PKP. Był m.in. prezesem PKP Cargo, a także doradcą byłego szefa PKP Krzysztofa Celińskiego. Na zlecenie PKP S.A. miał kontrolować Przewozy Regionalne.

Już był w ogródku, już witał się z gąską... Są jeszcze w radzie nadzorczej PR myślący ludzie.
Torreador - 12-06-2010, 00:03
Temat postu:
Cytat:
Kim jest Józef Kowalczyk?

To taki sam stary komunista jak ten niedawno odwołany Kołodziejski Krzysztof z zarządu PKP Intercity. I jeden i drugi do współpracy na naczelnikoskie i dyrektorskie stanowiska otrzymywali konfidentów, od oficera prowadzącego SB.
Ich wywalili z PKP ale dawni konfidenci bezpieki pozostali.
Anonymous - 13-06-2010, 14:19
Temat postu:
Betoniarnia wraca do koryta. Pani Noemo,bracia z infokolej, czas zacząć walkę o utrzymanie dobrego zarządzania i ducha "morusiowego", a nie betonowego (PRL)Smile
Tomasz - 16-06-2010, 17:53
Temat postu:
Tak to jest jak nie przeprowadzono powszechnej lustracji. Gdyby ona była to by rozpierniczono ten żelbetonowy beton.

Wiadomo coś więcej w sprawie nowego prezesa PR?
Noema - 23-06-2010, 00:05
Temat postu:
Cytat:
8. Otwarcie zgłoszeń nastąpi w dniu 23 czerwca 2010 r. w siedzibie Spółki.

Czyli to już jutro. Ciekawe czy rada nadzorcza PR upubliczni listę kandydatów na nowego prezesa spółki czy też trzeba ją będzie wydzierać siłą na podstawie wniosku o dostęp do informacji publicznej?
Dominik - 23-06-2010, 17:09
Temat postu:
Na razie cisza w temacie. Czyżby oznaczało to,że "wygrała" Danuta Bodzek?
adas - 23-06-2010, 17:44
Temat postu:
Mieli otworzyć zgłoszenia, sprawdzić czy spełniają warunki a potem chyba wziąć na przepytanie... Pewnie jeszcze parę dni to potrwa...
Victoria - 24-06-2010, 13:47
Temat postu:
Czterech kandydatów na prezesa Przewozów Regionalnych

- W konkursie na prezesa Przewozów Regionalnych wpłynęło sześć zgłoszeń, z których dwa zostały odrzucone - powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Olszewski, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

- Jedno zgłoszenie zostało odrzucone ze względów formalnych, a drugie ze względu na to, że wpłynęło po terminie – dodał Olszewski. Oficjalne nazwiska kandydatów poznamy w przyszłym tygodniu.

źródło: Rynek Kolejowy
Victoria - 24-06-2010, 14:23
Temat postu:
Cytat:
Czterech kandydatów na prezesa Przewozów Regionalnych

Nieoficjalne przecieki:

1. Danuta Bodzek (członek zarządu PR)
2. Małgorzata Kuczewska - Łaska (członek zarządu PR)
3. Jakub Majewski (były prezes KM)
4. Czesław Warsewicz (były prezes PKP Intercity)

Jeśli rada nadzorcza wybierze Warsewicza, będziemy mieć desant jego kolesi z PKP IC do PR, których Warsewicz pościągał do centrali PKP IC. Chyba nie muszę mówić czym to się skończy. Wystarczy popatrzeć na PKP IC.

Taka ciekawostka na temat Warsewicza:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=130526#130526
Anonymous - 24-06-2010, 16:16
Temat postu:
A co powiecie na temat Majewskiego? Przyznam szczerze, gdzieś mi się już obiło o uszy jego nazwisko, ale żadnych szczegółów co do jego osoby nie znam.
Victoria - 24-06-2010, 16:28
Temat postu:
mk1992, jeśli lista kandydatów się potwierdzi to Majewski jest najlepszą opcją z tej czwórki. Majewski przez parę miesięcy był prezesem KM, ale przegrał walkę z betonem:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=97319#97319
Anonymous - 24-06-2010, 16:35
Temat postu:
@Victoria, dzięki za link. Faktycznie, sądząc po tym, czego Majewski chciał dokonać w Kolejach Mazowieckich można z całą pewnością przyznać, że będzie to godny następca Moraczewskiego. Pytanie, czy Rada Nadzorcza to zauważy?
Anonymous - 24-06-2010, 16:44
Temat postu:
Trzymam kciuki za Majewskiego, jak zostanie preziem Warsewicz lub Bodzek, to strzele sobie kulke w łeb.

Boże, miej w opiece Przewozy Regionalne.
Anonymous - 24-06-2010, 16:47
Temat postu:
Jeśli lista jest prawdziwa to kibicuję Majewskiemu.
Victoria - 24-06-2010, 16:50
Temat postu:
Majewski raczej nie jest faworytem w wyścigu do fotela prezesa PR. Przeciwko sobie ma Mazowsze - właściciela KM i największego udziałowca PR. Obecna koalicja rządząca podzieliła między sobą wpływy na kolei. PO ma całą Grupę PKP. Natomiast PSL ma KM i PR. W tej sytuacji największe szanse ma niestety Bodzek. Tu rządzi polityka!
Noema - 24-06-2010, 22:46
Temat postu:
Rada nadzorcza PR zbiera się w przyszłym tygodniu (wtorek lub środa). Wtedy mają wybrać nowego prezesa spółki.
ET40 - 25-06-2010, 00:10
Temat postu:
A czy coś forumowiczom wiadomo na temat Kuczewskiej-Łaskiej?
Pirat - 25-06-2010, 00:16
Temat postu:
ET40, o Kuczewskiej jest trochę tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=21002#21002

Przewozy Regionalne nigdy nie miały szczęścia do prezesów. Wyjątkiem potwierdzającym tę regułę był Moraczewski, dlatego beton drugi raz nie popełni już tego "błędu".
Torreador - 26-06-2010, 00:29
Temat postu:
Znowu Warsewicz pcha się. Już ten wszędzie próbuje, nachalny facet. Jeszcze mu mało. Chyba ma kredyty do spłacenia Mr. Green Jakich on parti nie czepiał się po utracie stołka w IC. Ugania się za partyjnymi towarzyszami jak bułgarka za kierowcami.
Ma ten wyżelowany burak trochę wstydu czy nie ?
Znowu napiszą na jego płatne zamówienie pozytywny artykuł o nim, tuż przed posiedzeniem RN. Każdy chyba już wie co to za spec z niego. Mając tylko najbardziej dochodowe pociągi IC i Ex oraz kilka najlepszych pośpiesznych (TLK), zjechał po równi pochyłej nosem w gówno.
Ciekawe co by teraz zrobił kiedy PKP Intercity przejęło deficytowe pospieszne. Chyba by się zesrał na fotelu prezesowskim.
Pirat - 29-06-2010, 01:44
Temat postu:
Jutro, a w zasadzie to już dzisiaj, rada nadzorcza PR wybierze nowego prezesa spółki. Z przecieków wynika, że na 99% nowym prezesem PR zostanie Małgorzata Kuczewska-Łaska.
ET40 - 29-06-2010, 14:00
Temat postu:
Pirat napisał/a:
ET40, o Kuczewskiej jest trochę tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=21002#21002

Przewozy Regionalne nigdy nie miały szczęścia do prezesów. Wyjątkiem potwierdzającym tę regułę był Moraczewski, dlatego beton drugi raz nie popełni już tego "błędu".
Dzięki za link. Wynikałoby z tego, że Kuczewska-Łaska byłaby lepsza od Bodzek i Warsewicza, ale na pewno gorsza od Majewskiego, no i od poprzedniego prezesa PR.
andrzej_sz - 29-06-2010, 14:28
Temat postu:
Majewski nie startuje. Bodzek też nie złożyła papierów. Złożył je za to Warsewicz i Kuczewska Łaska oraz dwóch innych ludzi. W ciągu kilku dni będzie wszystko jasne. Myślę, że samorządowcy chcą utrzymać dotychczasową drogę wyznaczoną przez Moraczewskiego i możliwe że Kuczewska Łaska będzie tą kontynuacją.
Pirat - 29-06-2010, 14:34
Temat postu:
andrzej_sz napisał/a:
Złożył je za to Warsewicz i Kuczewska Łaska oraz dwóch innych ludzi.

Warsewicz bardzo szybko rozłożyłby Przewozy Regionalne. Wielu jego kolesi i krewnych pracuje w centrali PKP IC na kierowniczych stanowiskach. Stąd właśnie Warsewicz na bieżąco ma informacje o sytuacji w PKP IC i potem wymądrza się w gazetach. Czy można sterować koleją nie będąc w niej etatowym szefem? Można, co widać na przykładzie Warsewicza, który ma swoich ludzi na Grójeckiej.
andrzej_sz - 29-06-2010, 14:49
Temat postu:
Pirat, dlatego też marszałkowie chcą by nowym szefem był ktoś kto jednocześnie zna się na kolei i trochę na samorządzie. Kuczewska jest osobą lubianą przez marszałków no i trochę się zmieniła. Tylko czy to wystarczy? Jak zagłosują duże województwa? Czy jednak będzie to ktoś spoza tej dwójki?
Pirat - 29-06-2010, 14:51
Temat postu:
andrzej_sz, marszałkowie zagłosują według wytycznych KC PO. Nieposłuszeństwo może oznaczać utratę miejsca na liście wyborczej w jesiennych wyborach samorządowych.
pp - 29-06-2010, 14:57
Temat postu:
Pirat, nie zapominaj też o PSL-u (Struzik). Ciekawe jak reszta? Np. marszałek Małopolski M. Nawara startował jako bezpartyjny z listy PIS-u, choć teraz współrządzi z PSL i PO.
Pirat - 29-06-2010, 15:00
Temat postu:
pp, pamiętam. Na Podkarpaciu rządzi PiS, ale to niczego nie zmienia. Większość głosów w radzie nadzorczej ma PO. O wyborze nowego prezesa spółki zadecydują polityczne targi. Tak więc nie nazwałbym tego konkursem, ale przetargiem na prezesa PR.
Anonymous - 29-06-2010, 15:21
Temat postu:
andrzej_sz napisał/a:
Kuczewska jest osobą lubianą przez marszałków no i trochę się zmieniła.


Co to znaczy, że się zmieniła? I w jaki sposób objawia się ta sympatia marszałków do Gochy?
fiaa - 29-06-2010, 23:10
Temat postu:
Pirat napisał/a:
Jutro, a w zasadzie to już dzisiaj, rada nadzorcza PR wybierze nowego prezesa spółki. Z przecieków wynika, że na 99% nowym prezesem PR zostanie Małgorzata Kuczewska-Łaska.

Czy mnie się wydaje, czy ta pani nie została "namaszczona" przez Moraczewskiego na swojego następcę? To by nie wróżyło jakoś bardzo źle.
Noema - 30-06-2010, 13:31
Temat postu:
Kto prezesem Przewozów Regionalnych?

Wśród kandydatów jest Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity – ujawnia Dziennik Gazeta Prawna.

Fragmenty artykułu GDP:

Rada nadzorcza Przewozów Regionalnych (PR) rozpocznie dziś przesłuchania kandydatów na stanowisko prezesa zarządu. Czesław Warsewicz, który przez dwa i pół roku (do stycznia 2009 r.) kierował PKP Intercity, jest wśród czterech osób ubiegających się o fotel szefa samorządowej kolei - dowiedział się DGP".

Będzie on najpoważniejszym rywalem dla Małgorzaty Kuczewskiej-Łaskiej, obecnej wiceprezes PR, prawej ręki poprzedniego szefa Tomasza Moraczewskiego, który w maju opuścił spółkę i przeniósł się na stanowisko prezesa portu lotniczego w Bydgoszczy.

W branży nie brakuje opinii, że żaden z kandydatów nie spełni oczekiwań rady nadzorczej i konkurs zostanie unieważniony. Nasi rozmówcy mówią, że w takim wypadku spółką najprawdopodobniej jako p.o. pokieruje Józef Marek Kowalczyk, kandydat cieszący się poparciem centrali PKP, która mimo że nie jest już właścicielem przewoźnika, wciąż ma duże wpływy wśród marszałków, obecnych udziałowców spółki.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna / KOW
Lady Makbet - 30-06-2010, 14:04
Temat postu:
Cytat:
Nasi rozmówcy mówią, że w takim wypadku spółką najprawdopodobniej jako p.o. pokieruje Józef Marek Kowalczyk, kandydat cieszący się poparciem centrali PKP, która mimo że nie jest już właścicielem przewoźnika, wciąż ma duże wpływy wśród marszałków, obecnych udziałowców spółki.

Przewozy Regionalne miały już p.o. prezesa cieszącego się poparciem centrali PKP S.A. Był nim Jerzy Kriger, zadeklarowany przeciwnik pociągów interREGIO.

Mam nadzieję, że rada nadzorcza PR nie będzie aż tak głupia, żeby na prezesa spółki wybrać osobę powiązaną z betonem PKP, z namaszczenia Wacha. Kowalczyk był prezesem PKP Cargo, Warsewicz był prezesem PKP IC. Tym panom już dziękujemy!

Po decyzji rady nadzorczej okaże się czy marszałkowie mają jaja. Za błędną decyzję i/lub uległość wobec PKP S.A. zostaną rozliczeni podczas jesiennych wyborów samorządowych.
sheva17 - 30-06-2010, 14:07
Temat postu:
Cytat:
W branży nie brakuje opinii, że żaden z kandydatów nie spełni oczekiwań rady nadzorczej i konkurs zostanie unieważniony. Nasi rozmówcy mówią, że w takim wypadku spółką najprawdopodobniej jako p.o. pokieruje Józef Marek Kowalczyk, kandydat cieszący się poparciem centrali PKP, która mimo że nie jest już właścicielem przewoźnika, wciąż ma duże wpływy wśród marszałków, obecnych udziałowców spółki.


Sorry, czyim zaufaniem ma się cieszyć prezes? Wybór Kowalczyka to śmierć IR i parcelacja PR-ów.
Anonymous - 30-06-2010, 14:48
Temat postu:
Mam nadzieję, że wygra Gocha. Mimo wszystko.
Noema - 30-06-2010, 15:09
Temat postu:
mk1992, nie znamy na 100% wszystkich kandydatów, ale można przyjąć, że Kuczewska-Łaska to najmniejsze zło. Zdecydowanie najgorszym kandydatem jest Warsewicz.
Anonymous - 30-06-2010, 18:58
Temat postu:
@Noema, zgadzam się. Chociaż i tak najlepszą opcją byłoby objęcie stanowiska prezesa w PR przez Majewskiego. Ale jeśli jemu się to nie uda, to Łaska będzie jak to określiłaś, najmniejszym złem.

Chciałbym wznowić swoje pytanie, mianowicie na czym polega rzekoma zmiana tej pani?
Torreador - 30-06-2010, 19:52
Temat postu:
Wyniki zostaną podane do publicznej wiadomości za tydzień. Tak postanowiła RN.
sheva17 - 01-07-2010, 01:14
Temat postu:
A przez tydzień będą tajne?
Anonymous - 01-07-2010, 08:23
Temat postu:
A cóż to za tajemnica? Śmiech
Emillex - 01-07-2010, 10:13
Temat postu:
Decyzja o wyborze prezesa PR najwcześniej 8 lipca

Wczoraj odbyło się przesłuchanie czterech kandydatów na stanowisko prezesa Przewozów Regionalnych. Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Piotr Olszewski, rzecznik prasowy samorządowego przewoźnika, nie podjęto jeszcze decyzji o wyborze prezesa. Może ona zapaść podczas posiedzenia Rady Nadzorczej w dniu 8 lipca.

Wczorajsze przesłuchania nie zakończyły się podjęciem decyzji o wyborze nowego prezesa Przewozów Regionalnych. - Jednym z punktów posiedzenia Rady Nadzorczej Przewozów Regionalnych, które odbędzie się 8 lipca, będzie wybór nowego prezesa – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Piotr Olszewski. Nie oznacza to jednak, że decyzja musi zostać podjęta tego dnia.

Przewozy Regionalne ogłosiły konkurs na prezesa spółki po tym jak Tomasz Moraczewski zrezygnował ze stanowiska 27 maja w związku z powołaniem na stanowisko prezesa spółki Port Lotniczy Bydgoszcz. Do konkursu zgłoszono sześć kandydatur, ale dwie z nich odrzucono. Jedną ze względów formalnych, a drugą ze względu na to, że wpłynęła po terminie. Na razie nie są znane oficjalne nazwiska czterech kandydatów, którzy biorą udział w konkursie.

Źródło: Rynek Kolejowy
odczepionywagon - 01-07-2010, 11:36
Temat postu:
- Wśród kandydatów są Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity, Małgorzata Kuczewska – Łaska i 2 kandydatów spoza kolei – powiedział portalowi KOW jeden z członków Rady Nadzorczej Przewozów Regionalnych. Jego zdaniem wybór nowego prezesa na posiedzeniu 8 lipca jest niemal pewny.
W konkursie nadal pozostaje 4 kandydatów.

źródło: KOW
Noema - 01-07-2010, 12:16
Temat postu:
Rada nadzorcza gra na zwłokę. Czyli toczą się jakieś targi i zakulisowe "dogadywanie się". Ciekawe jaki udział w tych targach ma beton ze Szczęśliwickiej?
Victoria - 01-07-2010, 15:55
Temat postu:
Noema, masz rację. Trzeba być naiwnym, żeby wierzyć w uczciwość tzw. konkursów na stanowiska kierownicze w państwowych czy samorządowych spółkach i instytucjach. Konkursy są, bo zazwyczaj być muszą, a i tak wybiera się osobę, która ma "wygrać". Tak więc nie kwalifikacje, a wyłącznie układy i znajomości decydują o takim wyborze. Konkurs to tylko zasłona dymna dla przepchnięcia z góry ustalonego "kandydata".

Większość kandydatów startujących w konkursach na członków zarządów spółek Grupy PKP, PR, KM, KD itd. nigdy nie dostałoby stołka w żadnej poważnej prywatnej firmie czy koncernie, bo tam miernot, nieudaczników i politycznych aparatczyków nie zatrudnia się na menadżerskich stanowiskach.
Rodriges - 01-07-2010, 17:54
Temat postu:
Czekają na wybór prezydenta. Wtedy będzie wiadomo z kim (z jaką partią) się ułożyć. Nie ma kandydatów na prezesa PR bez rekomendacji partyjnej.
Jeśli wygra B.Komorowski prezesem będzie Kuczewska-Łaska lub J.M.Kowalczyk a jeśli wygra Kaczyński to niestety prezesem będzie Warsewicz. Znowu będzie zaciąg na kierownicze stanowiska ludzi ze środowisk patologicznych i obłudników z Opus Dei...
Gurami22 - 02-07-2010, 13:31
Temat postu:
Rodriges, jaki wpływ ma Prezydent RP na obsadę stanowisk w PR, bo moim zdaniem żaden. Taki wpływ mają Marszałkowie, a Ci są zróżnicowani politycznie, choć PO tu dominuje. Wybory prezydenckie nie mają żadnego wpływu na obsadę tej posady...
Victoria - 06-07-2010, 18:45
Temat postu:
Noema napisał/a:
Zdecydowanie najgorszym kandydatem jest Warsewicz.

W kolejowym półświatku mówi się, że Warsewicz ma POparcie Grabarczyka. A ponieważ Grabarczyk tańczy tak jak mu Wach zagra, nie trudno się domyślić kto stoi za tą kandydaturą i co się stanie z PR (ze szczególnym uwzględnieniem interREGIO) gdy jakimś cudem wybiorą Warsewicza na prezesa...
REGIOchłopak - 06-07-2010, 22:16
Temat postu:
Kiedy w końcu wybiorą nowego prezesa? Jutro jest spotkanie rady nadzorczej? Swoją drogą nie sądzę aby wybrali Warsewicza...obym się nie mylił...
Rodriges - 06-07-2010, 22:34
Temat postu:
Cytat:
jaki wpływ ma Prezydent RP na obsadę stanowisk w PR

Bezpośrednio żaden. Jednak pośrednio ma, ponieważ każdy liczy się z rekomendacją udzieloną przez prezydenta.
Cytat:
Wybory prezydenckie nie mają żadnego wpływu na obsadę tej posady...

Oj chyba mają. Pamietasz taki artykuł na infokolej "PKP Posady Regionalne spółka z o.o.". Napisano tam, że w PR dla ojca dyrektora Biura Bezpieczeństwa Narodowego z Kancelarii Prezydenta (klan Rybaków) utworzono synekurę - stanowisko naczelnika wydziału zbędnego. Oczywiście prezydent L.K. nie zatelefonował do PKP z żądaniem znalezienia lukratywnego zajęcią dla emeryta. Jednak pomimo tego, że nie wiadomo jak to załatwiono to synekura została utworzona. Nikt jednak nie uwierzy w to, że nie maczali palców w tym ludzie z Kancelarii Prezydenta.
odczepionywagon - 08-07-2010, 13:43
Temat postu:
Przewozy Regionalne - nowy konkurs na prezesa!

Jak dowiedział się portal KOW, aktualny konkurs zakończono dziś bez wyłonienia zwycięzcy. Ogłoszone zostanie nowe postępowanie.

Było to już kolejne posiedzenie Rady Nadzorczej przewoźnika, któremu nie udało się wyłonić zwycięzcy. Odrzucono wszystkie 4 kandydatury.

Od czasu rezygnacji Tomasza Moraczewskiego (przeszedł na stanowisko prezesa portu lotniczego w Bydgoszczy) Przewozy Regionalne pozostają bez prezesa.

źródło: KOW
xzielak - 08-07-2010, 14:13
Temat postu:
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", podczas dziejszego posiedzenia Rada Nadzorcza Przewozów Regionalnych nie wybrała nowego prezesa spółki. - W związku z tym Rada pojęła decyzję o ogłoszeniu nowego konkusu na prezesa Przewozów Regionalnych - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Piotr Olszewski, rzecznik prasowy samorządowego przewoźnika.

Przewozy Regionalne ogłosiły konkurs na prezesa spółki po tym jak Tomasz Moraczewski zrezygnował ze stanowiska 27 maja w związku z powołaniem na stanowisko prezesa spółki Port Lotniczy Bydgoszcz. Do konkursu zgłoszono sześć kandydatur, ale dwie z nich odrzucono. Jedną ze względów formalnych, a drugą ze względu na to, że wpłynęła po terminie.

Przesłuchania kandydatów odbyły się 30 czerwca. Na dzisiejszym posiedzeniu Rada Nadzorcza rozpatrywała kandydatury. Żadej z nich jednak nie wybrała i w związku z tym wkrótce ma być ogłoszony drugi konkurs.

www.rynek-kolejowy.pl


Jeden komentarz jest trafiony

Cytat:
Proponuję 19 prezesów zamiast 1. Wtedy może komisja będzie zgodna.

Emillex - 08-07-2010, 14:23
Temat postu:
Czyli co? Stan zawieszenia czy Kowalczyk jako p.o.?
Ciekawe kto tu znowu zamieszał, Śmigielski, a może Kriegier?
Victoria - 08-07-2010, 16:26
Temat postu:
Emillex, a Kowalczyk z jakiej racji miałby pełnić obowiązki prezesa PR? To człowiek znikąd, który w żaden sposób nie jest związany ze spółką. W obecnej sytuacji p.o. prezesa może być jeden z członków zarządu lub jeden z członków rady nadzorczej (zazwyczaj jest to przewodniczący) czasowo oddelegowany do zarządu. Taką sytuację mieliśmy już po odwołaniu Tereszczuka, ostatniego pekapistowskiego prezesa PR. Wtedy p.o. prezesa był Kriger, ówczesny przewodniczący rady nadzorczej.
Emillex - 08-07-2010, 17:44
Temat postu:
Victoria, bazowałem na fragmencie z Dziennika Gazet Prawnej, który to przytoczyła Noema:
Cytat:
Kto prezesem Przewozów Regionalnych? [...]W branży nie brakuje opinii, że żaden z kandydatów nie spełni oczekiwań rady nadzorczej i konkurs zostanie unieważniony. Nasi rozmówcy mówią, że w takim wypadku spółką najprawdopodobniej jako p.o. pokieruje Józef Marek Kowalczyk, kandydat cieszący się poparciem centrali PKP, która mimo że nie jest już właścicielem przewoźnika, wciąż ma duże wpływy wśród marszałków, obecnych udziałowców spółki.

Czyli jednak jak mówisz, ewentualnie p.o prezesa byłby Krzysztof Dzierwa.
Swoją drogą, ciekawy jestem czy z tymi konkursami uporają się do końca wakacji...
Anonymous - 08-07-2010, 18:27
Temat postu:
Czyli kandydatura m.in. Warsewicza została odrzucona? Jeśli tak, to się cieszę. Ale z drugiej strony przyznam Wam szczerze, że liczyłem, że wygra Łaska. Nie wiem czemu, ale jestem w stanie uwierzyć, że ta babka będzie podążać drogą wyznaczoną przez Moraczewskiego.
Rodriges - 08-07-2010, 21:33
Temat postu:
Jeśli będzie nowy konkurs to ci dotychczasowi biorący udział znowu mogą się ubiegać o stanowisko prezesa PR.
Warsewicz oczywiście znowu będzie próbował. A w której spółce kolejowej on nie próbował...
Mnie to zastanawia. Dlaczego uparł się tylko na spółki kolejowe. Doświadczenie na kolei 2 letnie a nie może się od niej odczepić. Czyżby chodziło o to, że gdzie jak gdzie ale na kolei robi się "najlepsze wałki" i największe są obrywki oprócz pensji. Czyżby chciał dołączyć do pozstawionych na stanowiskach dyrektorskich na kolei kolesi i znowu "kręcić lody" ?
Przecież w swoim życiu ten ponad 40 letni facet robił też i inne rzeczy, nie tylko kolejarzył chroniony przez ministerialnego partyjniaka. Coś jest na rzeczy, że uparł się aby wrócić na kolej. Trzeba się przypatrzeć temu osobnikowi i jego kolesiom poupychanym na kolei z rekomendacji religijno-partyjnej.
Elektra - 08-07-2010, 22:20
Temat postu:
Cytat:
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", podczas dziejszego posiedzenia Rada Nadzorcza Przewozów Regionalnych nie wybrała nowego prezesa spółki. - W związku z tym Rada pojęła decyzję o ogłoszeniu nowego konkusu na prezesa Przewozów Regionalnych

Nie dziwi mnie to. 16 właścicieli spółki plus 3 związkowców w RN i każdy chce mieć prezesa namaszczonego przez siebie. Przy takim rozdrobnieniu udziałów trudno jest o jakieś porozumienie, zwłaszcza gdy interesy udziałowców są rozbieżne.
sheva17 - 09-07-2010, 00:08
Temat postu:
Czyli chaos w PR nadal trwa. PKP to bezkrólewie jest jak najbardziej na rękę.
Noema - 09-07-2010, 00:21
Temat postu:
Może powodem unieważnienia konkursu było to, że wszyscy kandydaci byli do dupy? Po co wybierać najmniejsze zło? Lepiej powtórzyć konkurs i liczyć na cud, że zgłosi się ktoś odpowiedni.
Anonymous - 09-07-2010, 00:26
Temat postu:
A Majewski? On raczej nie był do dupy...
Noema - 09-07-2010, 00:30
Temat postu:
mk1992, a skąd wiesz, że Majewski startował? Znamy tylko dwóch kandydatów: Warsewicz i Kuczewska-Łaska. Pozostała dwójka owiana jest tajemnicą i bez wniosku o dostęp do informacji publicznej chyba się nie obędzie. Chyba, że ktoś z rady nadzorczej się wygada...
Anonymous - 09-07-2010, 00:30
Temat postu:
Na forum pojawiały się przecieki, że startowała Łaska, Majewski, Warsewicz i Bodzek.
Noema - 09-07-2010, 00:33
Temat postu:
mk1992, wierzysz w każde nieoficjalne przecieki? Tu rozmawiamy o faktach.
Pirat - 10-07-2010, 01:49
Temat postu:
Rada Nadzorcza Spółki „Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
wszczyna postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko
PREZESA ZARZĄDU – DYREKTORA GENERALNEGO

1. Kandydaci na stanowisko powinni spełniać następujące warunki:
1) ukończone studia wyższe magisterskie,
2) co najmniej pięcioletni staż pracy na stanowisku kierowniczym,
3) korzystać z pełni praw publicznych,
4) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych,
5) nie podlegać określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu,
6) wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę „Przewozy Regionalne” sp. z o. o. dla celów postępowania kwalifikacyjnego.

2. Zgłoszenie kandydata powinno zawierać:
1) list motywacyjny oraz adres do korespondencji (w tym telefon kontaktowy),
2) życiorys z opisem pracy zawodowej (CV),
3) oświadczenia o korzystaniu z pełni praw publicznych, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
niepodleganiu określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu, a także wyrażające zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Spółkę „Przewozy Regionalne” sp. z o. o. dla celów postępowania kwalifikacyjnego.

3. Do zgłoszenia należy dołączyć w oryginałach lub odpisach poświadczonych przez kandydata, dokumenty potwierdzające kwalifikacje kandydata oraz staż pracy. W toku postępowania kwalifikacyjnego kandydat może przedstawić Radzie Nadzorczej dodatkowe dokumenty potwierdzające umiejętności (referencje, rekomendacje, certyfikaty) oraz staż pracy na stanowiskach kierowniczych.

4. Do zgłoszenia należy dołączyć koncepcję zarządzania Spółką (max. 3 strony maszynopisu).

5. W przypadku dołączenia poświadczonych przez kandydata odpisów dokumentów, o których mowa w pkt 3, w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat jest zobowiązany do przedstawienia Radzie Nadzorczej oryginałów lub urzędowych odpisów poświadczonych przez siebie dokumentów, pod rygorem wykluczenia z dalszego postępowania kwalifikacyjnego.

6. Osoby zainteresowane udziałem w postępowaniu kwalifikacyjnym, spełniające warunki, określone w treści ogłoszenia, powinny zgłosić swój udział w postępowaniu w terminie do 26 lipca 2010 r. do godz. 11:00.

7. W terminie określonym powyżej zgłoszenia mogą być składane przez kandydatów w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00, a w przypadku dnia 26 lipca do godz. 11:00, w Biurze Zarządu Spółki „Przewozy Regionalne” spółka z o. o. w Warszawie, ul. Wileńska 14a, pokój 106, bądź na wskazany adres wysłane pocztą. Zgłoszenie powinno zostać doręczone (przesłane) w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko Prezesa Zarządu - Dyrektora Generalnego – nie otwierać”. Termin uważa się za zachowany, jeśli zgłoszenie i oświadczenia wpłynęły do Spółki przed jego upływem. W przypadku zgłoszenia przesłanego pocztą, decyduje data doręczenia zgłoszenia.

8. Zgłoszenia kandydatów nie spełniające wymogów określonych w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym oraz złożone po upływie terminu, nie będą podlegały rozpatrzeniu, a kandydaci nie wezmą udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym.

9. Otwarcie zgłoszeń nastąpi w dniu 26 lipca 2010 r. w siedzibie Spółki.

10. Z zakwalifikowanymi kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w dniu 30 lipca 2010 r.

11. Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej będzie:
1) wiedza o zakresie działalności Spółki oraz o sektorze, w którym działa Spółka,
2) znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zasobami ludzkimi,
3) znajomość zasad funkcjonowania spółek handlowych,
4) znajomość ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne,
5) doświadczenie niezbędne do wykonywania funkcji Członka Zarządu w podanym zakresie,
6) znajomość zasad nadzoru właścicielskiego, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości zarządczej.

12. Informacje o Spółce w postaci: Umowy Spółki, Regulaminu Organizacyjnego, sprawozdań finansowych za lata obrotowe 2007 – 2009, Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy i Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy, dostępne będą w siedzibie Spółki w Warszawie, ul. Wileńska 14a, w pokoju nr 106, w dni robocze w godzinach 8:00 – 14.00 do dnia 23 lipca 2010 r., po podpisaniu oświadczenia o poufności.

13. Rada Nadzorcza zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania kwalifikacyjnego bez wyłonienia kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyn.

14. Rada Nadzorcza indywidualnie poinformuje kandydatów o wynikach postępowania kwalifikacyjnego niezwłocznie po jego zakończeniu, zapewniając możliwość odbioru złożonych przez kandydatów dokumentów, z zastrzeżeniem możliwości pozostawienia w dokumentacji postępowania sporządzonych przez siebie kserokopii.

źródło: Przewozy Regionalne
Pirat - 12-07-2010, 23:56
Temat postu:
http://polokoktowiec.salon24.pl/206173,kolejowo-samorzadowe-konklawe-przerwane

Kolejowo-samorządowe konklawe przerwane

Rada Nadzorcza Przewozów Regionalnych po raz kolejny nie wybrała nowego prezesa, konkurs unieważniono i ogłoszono nowy. Nie podano również, wbrew wcześniejszym deklaracjom, listy zakwalifikowanych kandydatów.

Z informacji ujawnionej w serwisie internetowym wydawnictwa kontrolowanego przez trupę od kolei wynika, że kandydatami byli Małgorzata Kuczewska-Łaska (aktualny członek zarządu, dyrektor finansowy spółki), Czesław Warsewicz (były prezes PKP Intercity, bardzo jednoznacznie i negatywnie oceniany przez jednego z obecnych członków zarządu PKP S.A.) oraz „dwie osoby spoza kolei”. Czyli nie powinni nimi być typowani tu i ówdzie: Danuta Bodzek (aktualny członek zarządu, dyrektor ds. pracowniczych), Jakub Majewski (były prezes Kolei Mazowieckich) czy Józef Marek Kowalczyk (były prezes PKP Cargo).

Przepraszam za wyliczankę, ale jest ona bardzo istotna w celu wywiedzenia tezy, że kandydatury w ogóle nie były na posiedzeniu dyskutowane. Odrzucenie kandydatury członka zarządu oznaczałoby po prostu wotum nieufności oraz dymisję. Jeżeli zatem o coś się spierano, to o unieważnienie castingu en bloc, czyli o wybór pomiędzy sprawnym zarządzaniem spółką, a interesami politycznymi udziałowców. Formalnie wojewódzkich samorządów, realnie regionalnych polityków zwanych marszałkami.

Zwyciężył wybór polityczny. Po części bardzo doraźny. Kilka województw nie ukrywa wszak, że ma pomysł na nową, lepszą kolej i nie jest to pomysł związany z Przewozami Regionalnymi. Pomysł polega na tworzeniu własnych, „jednowojewódzkich” spółek. Najlepiej jeszcze przed samorządowymi wyborami, z pełnią szczęścia polegającą na pośmiganiu po województwie szynobusem-nówką z logiem nówki-spółki. Najpóźniej na przełomie października i listopada.

Nie chcę się posuwać do pojawiających się stwierdzeń, że w związku z tym, im gorzej w dotychczas obsługującej ich spółce – tym lepiej. Nie będzie już jednak nadużyciem, że im mniej stabilnie – tym bardziej racjonalna staje się potrzeba posiadania czegoś własnego.

Dwa województwa, które taki manewr wykonały, miny mają dziś nietęgie. Mazowsze chce swojego przewoźnika sprzedać. Mimo, że jeszcze dwa (słownie: DWA) lata temu mazowieccy samorządowcy zachwycali się posiadaniem pełnej kontroli nad spółką (więcej na temat w najnowszym „Z biegiem szyn”, skąd zaczerpnąłem cytaty):

· Dzięki przejęciu 100 % udziałów w spółce, samorząd województwa będzie mógł sprawniej i efektywniej zarządzać Kolejami Mazowieckimi. (marszałek Adam Struzik)

· Umożliwi to samodzielne decydowanie o transporcie kolejowym w naszym regionie, autonomiczne kreowanie polityki transportowej i stworzenie nowej jakości w organizowaniu przewozów kolejowych. (przewodniczący Sejmiku Robert Soszyński)

· W obecnej sytuacji, gdy w 100% właścicielem jest samorząd województwa mazowieckiego, mam nadzieję, że uda się przekonać radnych sejmiku do przeznaczenia na działalność tej spółki coraz większych środków finansowych, co powinno znacząco poprawić komfort podróżowania mieszkańców Mazowsza. (członek zarządu Piotr Szprendałowicz)

Minęły dwa (słownie: DWA) lata i optyka zmieniła się diametralnie…

Województwo dolnośląskie też robi dobrą minę do złej gry. Można w sumie już wystąpić o udostępnienie wyników finansowych za rok ubiegły, dodać je do ubiegłorocznej dotacji, a następnie porównać z wynikami Przewozów Regionalnych. To będzie bardzo ciekawe porównanie…

Zadecydowała polityka. No bo jak wytłumaczyć udział w konkursie byłego prezesa PKP Intercity? Myśląc poważnie o wygranej musiał mieć polityczne poparcie. Wiceministra odpowiedzialnego nie, ponieważ został odwołany jeszcze przed ubiegłoroczną kolejową wojną, czyli wtedy kiedy main-minister nie wiedział, że siedzi na tykającej bombie, że to kolej – a nie autostrady – mogą go przed zakończeniem kadencji pogrążyć. Stąd wniosek, że popierać go musiał sam Cezary Grabarczyk.

Znany z maksymy „kolej nie potrzebuje promocji, każdy wie gdzie jest dworzec” prezes zdecydowanie pasowałby samorządom, które chcą się wybić na niezależność. Przez przypadek są to samorządy z tej mniej zacofanej strony Wisły. Co więcej, po wytransferowaniu obecnego ministra infrastruktury do Pałacu, można będzie bez rozgłosu wymienić wiceministra (który tylko formalnie jest z PSL’u…) i zacząć sprzątać kolejową stajnię Augiasza.

O tym, że posprzątać trzeba wiedzą wszyscy. Oczywiście poza stajennymi, których dobrego samopoczucia nie zakłóca nawet brak możliwości dokończenia inwestycji przed Euro2012. Mimo, że dotyczy to szlaków takich jak Warszawa – Gdańsk, Wrocław – Poznań, Poznań – Gdańsk, czy Katowice – Kraków – Lwów.

Zresztą po co remontować tory, skoro nie będzie czym wozić kibiców. Z trzech poważnych przetargów na nowy tabor, który mógłby się pojawić przez mistrzostwami, jeden został unieważniony, drugi przesunięty o kolejne kilka miesięcy. Natomiast w trzecim ministerialne wytyczne wywróciły do góry nogami przygotowaną przez przewoźnika koncepcję i pracę należy zaczynać od nowa.

Kto wie, może to i dobrze, że samorządowo-kolejowe konklawe zostało przerwane. Jeżeli kierunek nadany spółce rok temu jest właściwy – każde kolejne miesięczne zestawienie obrotów i sald będzie to potwierdzać. Zwłaszcza każde kolejne po maju, w którym zatrzymano połączenia InterRegio, będące jednym z filarów wyprowadzania przewoźnika na prostą.

Po kolejnym miesiącu stanie się jeszcze bardziej oczywiste, że im mniej polityki w zarządzaniu gospodarczym organizmem, tym dla niego lepiej. Coraz trudniej będzie wykazać, że wspólnym interesem wszystkich udziałowców jest podejmowanie działań korzystnych przez kilka miesięcy. W dodatku nie dla wszystkich.
Lady Makbet - 26-07-2010, 15:49
Temat postu:
Włodzimierz Wilkanowicz powalczy o fotel prezesa PR

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, Włodzimierz Wilkanowicz, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu jest jednym z kandydatów na prezesa Przewozów Regionalnych. Zainteresowany potwierdził tę informację. Do konkursu zgłosili się także Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu, dyrektor finansowa Przewozów Regionalnych i Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity.

- Lubię wyzwania, jestem przygotowany zawodowo, mam już pewną praktykę w branży kolejowej wcześniej, a obecnie w branży przewozów jako zastępca dyrektora, a obecnie dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu – uzasadnia swoją decyzję o starcie w konkursie Włodzimierz Wilkanowicz.

Kandydat nie brał udziału w przednim konkursie na prezesa Przewozów Regionalnych, który nie zakończył się decyzją o wyborze któregokolwiek z czterech zgłoszonych kandydatów. – Przejrzałem jakie kandydatury startowały w poprzednim konkursie i uznałem, że jest duża szansa, żeby zaistnieć, ale wszystko będzie wiadomo po 30 lipca. – uważa dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. Dodał, że jest już umówiony na spotkanie z Radą Nadzorczą, które się odbędzie w piątek.

Obok Włodzimierza Wilkanowicza swoje kandydatury zgłosiło prawdopodobnie jeszcze przynajmniej dwóch kandydatów. - Mam potwierdzone, chociaż tylko na zasadzie ustnego przekazu obecność dwóch kandydatów, którzy byli w poprzednim rozdaniu, czyli członka zarządu Przewozów Regionalnych pani Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski i pana prezesa Czesława Warsewicza - mówi Włodzimierz Wilkanowicz.

Dziś mija termin zgłaszania kandydatur osób zainteresowanych udziałem w postępowaniu kwalifikacyjnym. Otwarcie zgłoszeń nastąpi jeszcze dziś w siedzibie spółki. Z zakwalifikowanymi kandydatami zostaną przeprowadzone rozmowy kwalifikacyjne w dniu 30 lipca 2010 r.

Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej będzie: wiedza o zakresie działalności spółki oraz o sektorze, w którym działa spółka, znajomość zagadnień związanych z zarządzaniem i kierowaniem zasobami ludzkimi, znajomość zasad funkcjonowania spółek handlowych, znajomość ograniczeń prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, doświadczenie niezbędne do wykonywania funkcji Członka Zarządu w podanym zakresie, znajomość zasad nadzoru właścicielskiego, audytu i kontroli finansowej przedsiębiorstwa oraz rachunkowości zarządczej.

Rada Nadzorcza zastrzega sobie prawo zakończenia postępowania kwalifikacyjnego bez wyłonienia kandydatów, w każdym czasie, bez podania przyczyn.

Przewozy Regionalne ogłosiły konkurs na prezesa spółki po tym jak Tomasz Moraczewski zrezygnował ze stanowiska 27 maja w związku z powołaniem na stanowisko prezesa spółki Port Lotniczy Bydgoszcz. W pierwszym postępowaniu kwalifikacyjnym nie wybrano żadnego z czterech kandydatów, którzy spełnili wszystkie wymagania.

źródło: Rynek Kolejowy
Pirex - 26-07-2010, 18:48
Temat postu:
Cytat:
Do konkursu zgłosili się także Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu, dyrektor finansowa Przewozów Regionalnych i Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity.

Warsewicz nie odpuszcza! Beton PKP koniecznie chce zainstalować swego człowieka w zarządzie PR.
Picolo - 26-07-2010, 23:11
Temat postu:
A propos Wilkanowicza kilka cytatów z forum Rynku Kolejowego:

Najgorsze będzie, jak Wilkanowicz wygra. Bo zwycięstwo tego Pana będzie oznaczało triumf takich politycznych harcowników, jak Śmigielski, czy Kriger. Najlepszą opcją jest Kuczewska, wtedy linia Moraczewskiego będzie zachowana. Ale właśnie tego nie chce część marszałków, choćby nawet Pan pierwszy rozrabiaka w PR, Śmigielski ze Śląska. Dla niego najlepiej by było, jakby PR szlag trafił, pociągi interregio zniknęły, a woj. przejęło majątek katowickiego zakładu PR. Wtedy marszałek śląski obwieściłby światu triumf swoich "Kolei Śląskich", a Kriger został dożywotnim prezesem "Kolei Wielkopolskich". Ku uciesze Wacha i spółki.

Miałem okazję uczestniczyć na jednym oficjalnym spotkaniu, w którym uczestniczyli ludzie z firmy w której Pan Wilkanowicz szefował, na wieść że jest moim szefem to składali mi kondolencję. Wyniki pracy tego człowieka trudne do oszacowania choćby Dziura Toruńska mimo iż PIP kazał wyprowadzić ludzi i zamknąć to nadal funkcjonuje, można by tu mnożyć ale po co to widać gołym okiem.

Pan Wilkanowicz jawi się jako człowiek orkiestra. Zarządzał TP Teltech ( spółka TP S.A),którą doprowadził do marginalizacji.Potem udzielał się w sporcie- wiceminister i szef stołecznego wydziału. Sukcesy nieznane.Potem gospodarka komunalna. "Sukcesy"opisane w jednym z wcześniejszych postów. Teraz chce iść na "odcinek " kolejowy. Super. Pytanie :pod kogo "podwieszony "jest ten pan, którego można scharakteryzować cytatem z klasyki polskiej komedii : "Bo mój mąż z zawodu jest dyrektorem" ??? Mnie pasuje iteż nny cytat z Kabaretu Pod Egidą : "Dupiak rozłożył województwo to dali go na kulturę ". Tylko współczuć PR jeśli ten pan tam zasiądzie.

PO ma tak krótką ławkę, że wstawia ludzi PiSu ( i Wilkanowicz, i Warsewicz)?

Jak Wilkanowicz zostanie prezesem to w zimie w całej Polsce nie wyjadą pociagi, jak to było tej zimy w Wielkopolsce. Taki to menadżer. W zakładzie nie działa ani jedna drukarka czy ksero. Zakład wielkopolski jako jedyny w PR nie dość, ze nie zwolnił ani jednej osoby, to jeszcze przyjmował nowych. Przy olbrzymim przeroście zatrudnienia w firmie, jesli taka osoba dorwie się do zarządzania całoscią to będzie równia pochyła.


---

Artykuł z marca 2008:

Wczoraj Włodzimierz Wilkanowicz, były prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej poznał powody odwołania z funkcji. Zwolniono go za zdewastowanie miejskiego budynku przy ulicy Roboczej i nie oddanie tej nieruchomości miastu, a także nieskuteczne negocjacje z Zarządem Komunalnych Zasobów Lokalowych w sprawie zapłaty miejskiej spółce za administrowanie mieszkaniami. Nieoficjalnie wiadomo, że podziękowano mu, bo nie bał się publicznie używać mocnych słów pod adresem swych przełożonych, w tym zastępcy prezydenta Poznania Mirosława Kruszyńskiego.
Jeszcze w lipcu prezydent Kruszyński publicznie deklarował, że jeśli MPGM nie dogada się z ZKZL (w grę wchodzi około 9 milionów złotych, które ZKZL ma zapłacić miejskiej spółce), to podziękuje za współpracę zarówno szefowi MPGM jak i Waldemarowi Flugelowi, dyrektorowi ZKZL.
– Od czwartku prezes Wilkanowicz nie pełni swej funkcji, ciekawe kiedy wyrzucony zostanie Waldemar Flugel?– pyta Piotr Różycki ze Związku Zawodowego Pracowników Komunalnych MPGM. P. Różycki głosował przeciwko odwołaniu prezesa Wilkanowicza. – Jeśli nie otrzymamy 9 milionów z ZKZL, to w listopadzie grozi nam utrata płynności finansowej – dodaje.
Mirosław Kruszyński nie zamierza się jednak pożegnać z dyrektorem Flugelem. – Na decyzję o odwołaniu prezesa Wilkanowicza wpłynęły obrazki jakie członkowie rady nadzorczej MPGM zobaczyli w miniony czwartek w budynku przy ulicy Roboczej. Dewastacja miejskiego majątku jest tak duża, że trzeba zrobić trzecią wycenę, żeby zdać tę nieruchomość spółce Targowiska. MPGM nie zadbało o te lokale i nie przekazało ich miastu. To dla mnie wystarczający powód, aby odwołać prezesa – tłumaczy M. Kruszyński.
– Byłem niepokorny i za to wyleciałem – komentuje krótko Wilkanowicz, który jeszcze kilka miesięcy temu chciał wnieść do sądu pozew przeciwko miastu za to, że samorząd działa na szkodę swej spółki. – W końcu jednak doszliśmy do porozumienia w sprawie pieniędzy. A w przypadku budynku przy Roboczej, to mimo naszych pism, miasto budynku odebrać nie chciało. Informowaliśmy kilkakrotnie, że przestajemy go ochraniać, bo dla spółki są to zbyt duże koszty. Sposób w jaki mi podziękowano budzi mój niesmak. Przerwano obrady, a kiedy wyszedłem, postawiono wniosek o moje odwołanie – kończy W. Wilkanowicz.

Źródło: Głos Wielkopolski
Noema - 26-07-2010, 23:45
Temat postu:
Wilkanowicz to człowiek Krigera. Wybór Wilkanowicza na prezesa spółki to początek końca PR.

PR Poznań pod rządami Wilkanowicza jako jedyny zakład PR w planie na 2010 rok założył ZWIĘKSZENIE zatrudnienia, podczas gdy zarząd PR robił wszystko, żeby w miarę bezboleśnie zredukować przerost zatrudnienia w spółce.

Przy aportowaniu nieruchomości z PKP S.A. coś słabo się starali w PR Poznań (tylko Leszno i Gniezno - na jeden z największych zakładów w jednym z największych województw).
sheva17 - 27-07-2010, 10:24
Temat postu:
Już chyba wolałbym Warsewicza niż tego całego Wilkanowicza. Kriger to największy szkodnik w historii ostatnich lat PR-ów, pomimo totalnego skompromitowania wciąż kręci się koło spółki.
Noema - 27-07-2010, 13:08
Temat postu:
sheva17, Warsewicz? Chyba sobie żartujesz. Warsewicz jest nasłany na PR przez MI.

PO ma tak krótką ławkę, że wstawia ludzi PiSu ( i Wilkanowicz, i Warsewicz)?

Ci panowie od dawna nie mają nic wspólnego z przegranym PiS-em. Teraz kręcą lody z rządzącą PO. To takie polityczne kurestwo (nie bójmy się tego słowa). Tak samo jest z Radwanem, który w zarządzie PKP PR zasiadał z nadania PiS-u, a teraz jest prezesem KM z nadania PO.

Wach, Wasiak, Warsewicz, Wilkanowicz... Nazwiska na "W" są pechowe dla kolei.
19WE - 27-07-2010, 13:38
Temat postu:
Musi wymrzeć jedno pokolenie aby było lepiej.

Chyba pani członek zarządu ma najmniej wspólnego z pokoleniem betonu.
Miejmy nadzieje za kampania w wnp.pl i dgp pomoże.
Arek - 27-07-2010, 14:09
Temat postu:
Drugie podejście do wyboru szefa PR

W piątek (30 lipca) w siedzibie Przewozów Regionalnych odbędzie się przesłuchanie kandydatów na prezesa samorządowego przewoźnika pasażerskiego.

Komisja konkursowa złożona z członków Rady Nadzorczej przesłucha pięć osób, które złożyły aplikacje.
Tego samego dnia odbędzie się posiedzenie rady nadzorczej spółki na którym może zapaść decyzja o wyborze prezesa.

Z doniesień prasy wynika, że o fotel prezesa spółki ubiegają się Małgorzata Kuczewska-Łaska, członek zarządu Przewozów Regionalnych i Czesław Warsewicz, były prezes PKP Intercity. Ich kandydatury wydają się zaskakujące, zwłaszcza, że oboje uczestniczyli w pierwszym konkursie PR, który nie został rozstrzygnięty. Rada Nadzorcza nie wyłoniła wówczas nowego prezesa, bo… kandydaci nie spełnili jej oczekiwań.

Kandydatem, który po raz pierwszy startuje w konkursie jest Włodzimierz Wilkanowicz, dyrektor wielkopolskiego zakładu PR. Kandydat przyznaje, że dopiero niedawno podjął decyzję o zgłoszeniu do konkursu.
- Zdecydowałem się kandydować, gdyż jestem doświadczonym menedżerem. Wcześniej kierowałem między innymi dużym przedsiębiorstwem komunalnym w Poznaniu, w którym przeprowadziłem restrukturyzację. W Przewozach Regionalnych jestem od lutego 2008 roku i poznałem wszystkie procesy zachodzące w spółce – powiedział portalowi KOW Wilkanowicz.

W dossier Włodzimierza Wilkanowicza na stronach Przewozów Regionalnych można przeczytać, że przed pracą na kolei był zastępcą dyrektora w Wydziale Gospodarki i Integracji Europejskiej Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. Był też wicewojewodą wielkopolskim (w latach 2000 – 2002) oraz prezesem Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Mieszkaniowej SA w Poznaniu.

źródło: KOW
Mikołaj - 27-07-2010, 14:36
Temat postu:
Nie jestem zwolennikiem by pan Wilkanowicz został nowym prezesem ale odnosząc się do poprzednich postów to nie dyrektor zakładu a dyrektor ds. pracowniczych (p.Bodzek) podejmuje decyzje o przyjęciu nowych pracowników. W WZPR brakuje pracowników a w szczególności maszynistów, dużo osób w tym roku odejdzie na emeryturę także dopiero w przyszłym roku można będzie porównać ilość pracowników do ilości na początku roku 2010. A pisanie o braku kser i drukarek to kompletna bzdura.
Lady Makbet - 27-07-2010, 19:29
Temat postu:
Czasy taczek już minęły, ale radę nadzorczą PR ostrzegam, że cierpliwość ludzka też ma swoje granice wytrzymałości. Wybór na prezesa naszej spółki Warsewicza lub innego antyPRowskiego betona spowoduje, że nie tylko załoga PR zgotuje wam piekło na ziemi, ale zrobią to przede wszystkim pasażerowie.

My doskonale wiemy co knują marszałkowie m.in. Dolnego Śląska, Wielkopolski i Śląska, którzy w imię partykularnych interesów chcą, aby w PR było jak najgorzej.
Bartini - 27-07-2010, 20:15
Temat postu:
Cytat:
My doskonale wiemy co knują marszałkowie m.in. Dolnego Śląska

Skoro coś wiesz, to podziel się, chętnie bym się dowiedział. Bo jakoś wątpię, żeby przedstawiciel Dolnego Śląska miał optować za Warsewiczem albo Wilkanowiczem. Tym bardziej w obliczu ówczesnego poparcia UMWD dla Moraczewskiego.
Lady Makbet - 27-07-2010, 20:23
Temat postu:
Bartini, odpowiedź masz tutaj:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=141782#141782
Rodriges - 27-07-2010, 22:51
Temat postu:
W obecnej sytuacji najlepszą kandydatką jest M. Kuczewska - Łaska. Jest na bieżąco w sprawach.
Wł. Wilkanowicz ma niewielkie pojęcie o zarządzaniu specyficzną firmą. Wprawdzie kierował państwówkami ale nie tej wielkości i nie z tak wielką radą nadzorczą jak w PR. Był wicewojewodą a to oznacza, że jest partyjniakiem a nie prawdziwym menadżerem bez pociągania go jak marionetkę na sznurkach.
Cz. Warsewicz na ukrytym bezrobociu uklecił jakąś 5-cio osobową firmę, która nie może zarobić nawet na ZUS. Auego Kiedyś będąc na bezrobociu też prowadził firmę Kapliczka Polska ale lepiej prosperowała bo i kler nie żałował kasy i UE nie zorientowała się jak się robi takie interesy w Polsce.
Kuczewska - Łaska okazuje się najbardziej sensowną kandydatką.
Noema - 27-07-2010, 22:58
Temat postu:
Cytat:
Cz. Warsewicz na ukrytym bezrobociu uklecił jakąś 5-cio osobową firmę, która nie może zarobić nawet na ZUS.

A oto ta firma:

http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=130526#130526

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group