No wlasnie, ja tez sie dziwie ze na pociagach Drezno-Wroclaw nie ma wagonow, ale jednostki desiro mozna uzywac w trakcji wielokrotnej maksymalnie 3 sztuki. Nie zaszkodziloby gdyby to wlasnie trzy szynobusy desiro jezdzily pomiedzy tymi miastami.
Zacznijmy od tego , że te pociągi uruchamia DB Regio jedynie w kooperacji z PR. Gdyby nie dobra wola niemieckiego przewoźnika, oraz dostrzeżenie potencjału w szybkich przewozach między Dreznem a Wrocławiem, żaden IR Wrocław- Drezno by do dziś nie jeździł. Przypomnę , że polski przewoźnik takie połączenia uwalił w 2004 roku pod pretekstem niskiej frekwencji, a że to bzdura udowadniają dzisiejsze składy DB, ale także wcześniejsze pociągi przyśpieszone Kowalski i Schmidt z Gorlitz do Wrocławia skomunikowane w Gorlitz z pociągami RE z Drezna. Nie ma co gdybać na temat wagonów, trzeba się cieszyć, że są te trzy pary pociągów i walczyć o pociągi przyśpieszone ze Zgorzelca do Wrocławia.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Co ma zrobić Wrocław? Na początek spłacić swoje długi wobec DB Regio. To chyba będzie najlepszy pierwszy krok.
Skąd wiadomo, że PR mają jakieś długi wobec DB Regio? Władze spółki nie wydały żadnego komunikatu w tej sprawie, a jedynym źródłem informacji są konduktorzy PR. Szeregowi kolejarze nie są dla mnie wiarygodnym źródłem informacji, ponieważ zajmują się głównie rozsiewaniem plotek.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Przeważnie problemy PR są spowodowane brakiem odpowiedniego taboru Gdyby Wrocław dysponował odpowiednią ilością szynobusów, np. SA136, większe by były szanse na pociągi bezpośrednie Zgorzelec - Wrocław. Obsługa szynobusem generowała by oszczędności. Gdyby nasz sąsiad chciałby wpuścić np. wymienione przeze mnie SA136 na swoje tory, można by zwiększyć liczbę pociągów RE.
Na linii zgorzeleckiej jest ogromne zapotrzebowanie na pociągi przyspieszone (głównie w rannym i popołudniowym szczycie), które zatrzymywałyby się tylko w Legnicy, Chojnowie, Bolesławcu i Węglińcu. Jeśli ktoś ma do wyboru REGIO zatrzymujący się na każdej pipidówie i niewiele droższy ale o wiele szybszy interREGIO to wiadomo co wybierze. Niestety ta oczywista oczywistość nie dociera do mądrych głów w UMWD.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
mmgg, Tak przeważnie ET22 i aż 3 Bohuny czasem 2 Bohuny i jedna dwójaka jak w obecnym ŚLĄZAKU. Ludzie je lubili bo były wygodniejsze niż ETZ i szybsze . Przeważnie były tam pnełmatycznie zamykane drzwi które zamykały się same przed odjazem pociągu czego teraz w ŚLĄZAKU nie ma .. To był przykład że ludzie tęskinili za wagonami za prawdziwą koleją i wygodą no teraz w Dresio tymbardziej zarówno tam jak i tu były dużo ponad 100% frekfy co szczególnie cieszyło w przypadku aż 3 tak dużych wagonów jak Bohuny.. Maże osobiście by to wróciło i była dotacja na te biedne pociągi do/z Zgorzelca..
Pozdrawiam
[ Dodano: 20-08-2010, 15:10 ] krzysztoff, Tak też je pamiętam to było ok 5wagonów klimatyzowanych przeważnie wszystkie białe lub czerwone zmiana loka w Węglińcu na bodaj EU06 czasem EU07 i był jeszcze jeden pociąg o którym mało kto pamięta a który cieszył się wielką popularnością miał przeważnie ok 10wagonów jechał z Przemyśla do Lipska właśnie przez Węgliniec ,Zgorzelec ,Gerlic , Bauzen i Drezno tą samą trasą.. Teraz..? Doczekaliśmy się praktycznie nowej elektronicznie sterowanej Magistrali z LCS gdzie oprócz kibli z prędkością 70km/h IZERY(kurs przyśpieszony) 100km/h i RE do Drezna 120km/h nie ma nic... Po prostu nic
W kazdym razie wieczorne desiro w niedziele do Drezna mialo na wyjezdzie z Wroclawia 60 minut, glownie z uwagi na bunt pasazerow i niedopuszczenie do wyjazdu. Drugie tyle chetnych w koncu zostalo na peronie (!), z pewnym pocieszeniem - na ten sam bilet moga sobie jechac jutro... Kolega zmiescil sie tylko dlatego, ze mial regiokarnet i w jedynce byl mikroluz. W pociagu kondi skwapliwie wypierniczyl wszystkim doplaty do 1 klasy, a gdzies 1/3 pasazerow wydal nowy bilet, bo mieli bilety na... TLK. Za to na peronie na pewno zostala grupa osob z biletami PR...
_________________ "Demokracja to rządy hien nad osłami."
karass, a co ma do tego DB? Niemiecki jest tylko skład, a całą obsługą połączenia na terenie Polski zajmuje się PR Wrocław.
Problem w tym, że UTK dopuścił tylko 5 składów Desiro do poruszania się po naszych torach, więc pretensje należy kierować do UTK, w którym rządzą kolejarze z PKP. W przypadku awarii lub przeglądu technicznego DB nie mogą wysłać innego składu, który nie ma dopuszczenia UTK.
Nie byłoby tłoku w pociągach Wrocław - Drezno gdyby UMWD zamówił dodatkowe przyspieszone pociągi Wrocław - Zgorzelec - Wrocław. Niemcy nie są temu winni, że w UMWD, PR Wrocław i KD rządzą nieudacznicy, którzy nie potrafią zaspokoić popytu na linii zgorzeleckiej.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
DB ma to do tego że uruchamia te pociągi razem z PR Wrocław.
Jak była wycieczka to DB puściło dwie jednostki i wtedy kolejarze z UTK jakoś im nie przeszkodzili.
Jak DB chce puszczać pociągi to niech zadba o to żeby były dopuszczone do ruchu po polskich torach.
To leży w ich interesie a nie UTK.
Nie byłoby tłoku w pociągach Wrocław - Drezno gdyby UMWD zamówił dodatkowe przyspieszone pociągi Wrocław - Zgorzelec - Wrocław.
Niestety w UMWD uważają, że każdy pociąg regionalny musi zatrzymywać się na każdej pipidówie, co jest absurdem! Co drugi pociąg z Legnicy do Wrocławia mógłby być pociągiem przyspieszonym, bo wymiana pasażerów na wioskach i tak jest znikoma.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Exsimus, problemem jest brak druta między WG a ZG. Chociaż PRy mają spalinowozy, ale wiesz koszta, koszta i jeszcze raz koszta, ale pociagi przyspieszone powinny byc.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum