Występując na Wileńskiej trzeba być uczciwym wobec wszystkich pracowników PR, a nie tylko wobec PR Wrocław. Śmiech
matador, a jak uważasz, że moja wypowiedź dotyczy tylko pracowników PR Wrocław . Jeżeli tak myślisz to oznajmiam ci, że moje poglądy takie same są przekazywane w Spółce PR, czy to na pismach, czy podczas toczących się rozmów na Wileńskiej.
maszynista, bądźmy dobrej myśli, że ten ZUZP podpiszą wszystkie związki zawodowe, chociaż, czy nie będzie tak, jak się stało z Układem w Spółce IC.
maszynista, bądźmy dobrej myśli, że ten ZUZP podpiszą wszystkie związki zawodowe, chociaż, czy nie będzie tak, jak się stało z Układem w Spółce IC.
Jeśli masz na myśli ten "projekt" który przeglądam to chyba jednak nie podpiszą.
Pozostają jednak "negocjację" bo to chyba forma właściwa do pracy nad przedstawionymi zarysami ZUZP.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Dolnoślązak - to co napisałś do maszynisty, to są szczyty bezczelności.
W słowniku ludzi kultularnych brak słów, aby określić Twoją wypowiedż.
fisch, a cóż cię tak uraziło Ja stwierdziłem tylko fakt.
Najważniejsze jest, że ty jesteś kulturalny.
Cytat:
Może napisz wszystkim, dlaczego nie podpisałeś Układu w IC?
fisch, jeżeli już coś piszesz to najpierw sprawdź dokładnie albo upewnij się, kto nie podpisał Układu w IC
Oznajmiam ci publicznie, że nasz związek ten Układ podpisał
A publicznie pisząc nie prawdę i oczernianie fałszywymi informacjami forumowiczów nie prowadzi do dobrego.
ROKOWANIA ZUZP W PRZEWOZACH REGIONALNYCH
Wrocław, 13.09.2010r.
Rokowania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy
dla pracowników Przewozy Regionalne w dniu 06.09.2010r.
Zarząd Spółki przedstawił w tym dniu projekt ZUZP dla pracowników Spółki.
W stosunku do obecnych uregulowań zawartych w obowiązującym jeszcze do 31.12.2010r. ZUZP Zarząd Spółki proponuje , między innymi:
1. W rozdziale „Stosunek pracy” odejście od precyzyjnego wpisywania w umowie o pracę miejsca wykonywania pracy. W tej chwili jest to jedno miejsce: siedziba Zakładu, siedziba Sekcji, miejscowość w której znajduje się posterunek pracy.
2. Nie wypłacać pracownikom drużyn pociągowych tzw. ryczałtu delegacyjnego.
3. Nie wypłacać pracownikom ekwiwalentu pieniężnego za zajętość dnia wolnego wynikającego z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.
4. Niewypłacanie różnicy w wynagrodzeniu w przypadku stawienia się pracownika na wezwanie organu administracji państwowej, sądu, prokuratury w związku z wykonywaną pracą.
5. Odejście od świadczeń zdrowotnych w ramach turnusów profilaktycznych i rehabilitacyjnych opłacanych przez Pracodawcę.
6. Stosować zapisy o odpowiedzialności materialnej pracowników za szkody wyrządzone pracodawcy na zasadach ogólnych. Obecnie jest to nie więcej jak 3 miesięczne uposażenie zasadnicze.
7. Niewypłacanie pracownikom nagrody pieniężnej z okazji Święta Kolejarza i z tytułu wyróżnienia odznaczeniem i odznaką.
8. W rozdziale „Czas pracy”:
• Jazda pasażerem i czas pobytu na stacji zwrotnej nie będzie zaliczana do czasu pracy.
• Znosi się ograniczenie czasu pracy dla drużyn trakcyjnych do 170 godzin miesięcznie.
• Wprowadza się system przerywanego czasu pracy.
• Dopuszcza się możliwość pracy w godzinach nadliczbowych do 376 w roku kalendarzowym.
9. W rozdziale „Urlopy pracownicze”
• Nie ma urlopów dodatkowych w wymiarze 8 dni dla pracowników zatrudnionych w systemie równoważnego czasu pracy.
• Nie ma 4 dni dodatkowego urlopu dla drużyn trakcyjnych.
10. Prowadzić działalność socjalną w oparciu o ustawę o ZFŚS.
11. Pozbawić pracowników prawa do kolejowych świadczeń przejazdowych.
Zarząd Spółki nie przedstawił w treści projektu ZUZP żadnych załączników. Nadmienia jednak, że będą to załączniki:
•Nr 1 Tabela stanowisk, wymagań kwalifikacyjnych i zaszeregowań pracowników
• Nr 2 Tabela stawek miesięcznego wynagrodzenia
• Nr 3 Dodatek funkcyjny
• Nr 4 Premia
Z powyższego faktu wynika, że Załączników których się nie wymienia w projekcie może nie być.
Są to obecnie załączniki ustalające:
1. Dodatki za pracę w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uciążliwych lub niebezpiecznych.
2. Dodatki za pracę w godzinach nadliczbowych, w dniach wolnych od pracy wynikających z przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, w niedzielę i święta oraz dodatkowe wynagradzanie za pracę w porze nocnej.
3. Dodatek wyrównawczy.
4. Dodatek za staż pracy.
5. Deputat węglowy.
6. Nagrody Jubileuszowe.
7. Wynagrodzenie za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną.
8. Odprawa rentowa lub emerytalna.
9. Rodzaje prac, które powinny być wykonywane przez co najmniej dwie osoby.
10. Zasady przyznawania posiłków regeneracyjno-wzmacniających.
11. Dodatek kilometrowy.
12. Dodatek za jednoosobową obsługę trakcyjną.
Komentarz
Pracodawca wypowiadając dotychczasowy ZUZP, który przestanie obowiązywać z dniem 31.12.2010r. deklarował, że nie chodzi o zabieranie pracownikom ich dotychczasowych uprawnień i wynagrodzenia. Fakty, a takim na pewno jest przygotowany przez Zarząd Spółki projekt nowego ZUZP, świadczą o czymś innym.
Takie postawienie sprawy przez Spółkę na początku prowadzonych rokowań nie sprzyja zachowaniu spokoju społecznego wśród pracowników. Negatywne nastroje będą się pogłębiać. Niezadowolenie będzie rosnąć. Wielu pracowników, zwłaszcza drużyn trakcyjnych (których już w Spółce brakuje) na których czekają miejsca pracy u innych przewoźników, traktuje ten projekt jako sygnał żeby „uciekać” ze Spółki. Nie bardzo też można zrozumieć skierowanej przez Zarząd Spółki do związków zawodowych w dniu 06.09.2010r. prośby, aby nie przekazywać pracownikom informacji z prowadzonych rokowań. Dlaczego strona społeczna ma nie informować pracowników co ich czeka? Jakich uprawnień, świadczeń, jakich elementów wynagrodzenia będą pozbawieni po 31.12.2010 roku.
FZZMK będzie się starała na bieżąco przekazywać informacje o przebiegu rokowań.
Wiceprzewodniczący FZZMK
Józef Smólski
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
gumis, no widze że robi się fajnie
Czyli jak mam służbę Łódź Kal.-Sieradz-Kutno-Łódź Kaliska z czasem przebywania na stacjach zwrotnych 4:12 to za darmoszkę Ach... cudnie
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
gumiś - może by tak kolega Józef zrobił coś jeszcze?
Mam prośbę.
Proszę o podobne zestawienie, ale porównawcze.
Nie podpisany również przez Twojego rycerzyka ZUZP w PKP Intercity S.A., wraz z nie wchodzącym w życie Porozumienieniem wprowadzającym układ, a, Regulaminem Wynagradzania w np. Zakładzie Północnym PKP Intercity S.A. Zobaczymy co wyjdzie.
Porównanie zamieść proszę w odpowiednim dziale.
Z góry barzdo dziękuję.
PS. Z niecierpliwością oczekuję na akcję protestacyjno - strajkową w wykonaniu FZZMK we Wrocławiu.
Typowy przykład "trolla" !!
Jak nie masz nic do powiedzenia to nie pisz - oszczędzisz na prądzie a My na czytaniu bzdurek.
To co piszesz nie dotyczy ZUZP PR !!
Prywatne prośby pisz na PW - możesz liczyć na odpowiedź.
Za ten tekst Smólskiemu należy się szacunek chociażby za to, że robi to publicznie i pod nazwiskiem i ma do tego prawo - ja twierdzę, że nawet obowiązek.
Póki co to Miętek przeprowadzał referendum strajkowe i co z tego wyszło? NIC i to jak zwykle.
Co do strajku to może zorganizują głodowy - Krzysio chociaż troszkę schudnie.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Panowie basta
To jest temat ZUZP w PR a nie w IC. Uwagi Federacji są słuszne, problem tylko co zrobić by zmienić tak fatalny projekt układu. Cieszy tylko zapis na końcu projektu, że pracownik nie może stracić. Tekst Smólskiego to bardziej odezwa niż stanowisko związku ws. projektu. Jutro podobno kolejne spotkanie "negocjacyjne". Jeżeli ktoś z forumowiczów tam będziie to proszę o info.
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
Za ten tekst Smólskiemu należy się szacunek chociażby za to, że robi to publicznie i pod nazwiskiem i ma do tego prawo - ja twierdzę, że nawet obowiązek.
gumis, jeżeli już tak krytycznie piszesz o Miętku, a bronisz Pana Smólskieg. To ja Tobie przedstawię przykład z czerwca 2010 r. gdzie Pan Smólski, Solidarność i Federacja podpisały po "cichu" w PR Wrocław pominąwszy pozostałe organizacje związkowe działające w PR Wrocław pismo odnośnie przeprowadzenia referendum strajkowego włącznie z 2 godzinnym strajkiem.
Mamy już 14.09.2010 r. - i co Question
gumis, jeżeli już tak krytycznie piszesz o Miętku, a bronisz Pana Smólskieg. To ja Tobie przedstawię przykład z czerwca 2010 r. gdzie Pan Smólski.
Dolnoślązak z pełnym szacunkiem dla Ciebie, ale na dzień dzisiejszy to pan Smólski wykazał się Projektem ZUZP przygotowanym przez jego związek tj. Federacja Związków Maszynistów z Wrocławia.
Przytaczam jako załącznik Projekt ZUZP właśnie opracowany przez nich a związek zawodowy maszynistów kolejowych ograniczył się do przedłożenia propozycji do ZUZP na 3 kartkach - wstyd - Fu, ale się nie dziwcie Pan Wiceprzewodniczący Krzysztof jest pracownikiem PKP IC, dlaczego ma zależeć mu na PR.
Uzgodniono dzisiaj Stosunek Pracy, Obowiązki pracodawcy, pracownika.
Następne spotkanie 29.09.2010. Poznań - Zasady wynagradzania pracowników i inne świadczenia - bardzo ciekawy temat do uzgodnień - będziemy śledzić co postanowicie.
Pozdrawiam
PS.Panie Krzysztofie Ciećka nie posiadam wiedzy od osób negocjujących ZUZP.
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum