I do Warszawy. Bo macie o 2 regio mniej, ale macie w końcu pociąg dalekobieżny i z tego bym się cieszył bardzo. Szkoda tylko, że aż tak wcześnie wyjeżdża z Chełma rano, bo gdyby jechał godzinkę później byście mogli z niego korzystać częściej w komunikacji z Lublinem. Wieczorem za to z tego co widziałem idealnie wypełnia dwugodzinną lukę między regio.
Na koniec konkluzja. Złotoryję reaktywowali "fachowcy" z IRiPK,[...] Z tego co wiem ci sami ludzie po banicji z Dolnego Śląska mącą teraz w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Lubelskiego. Jak widać historia lubi się powtarzać.
Oni już się tak zadomowili, że normalnie brak słów. Od 2004 roku psują wszystko co się da, od terminów kursowania po godziny odjazdów i przyjazdów. A najgorsze jest to, że UM nawet nie myśli zrezygnować z ich usług. Czasami mam wrażenie, że ten cały IRiPK to nic innego jak słynny instytut transportowy wiadomego pana z miasta musztardy i octu.
pp napisał/a:
lazarev napisał/a:
Po co te cholerne, 10cio minutowe postoje w Zawadzie i Rejowcu? 20 minut w plecy!!! To jest szynobus, a nie normalny skład, gdzie lokomotywa musiała manewrować. Tyle trwała zmiana czoła składu wagonowego.
Zabezpieczają się na wypadek awarii szynobusów i wysłania składu wagonowego albo kka?
Albo faktycznie będą składy wagonowe jeździć. W końcu coś muszą teraz zrobić z Polsatami, Budyniami i bonanzami po zakupie SA134.
Szkoda , że do tak ładnego Zamościa nie ma pociągów dalekobieżnych ,choćby ten co ma jeździć z Poznania do Stalowej Woli gdzie mogli by go wydłużyć właśnie do Zamościa.
Dokładnie. Aż się prosi żeby ten pociąg kursował do Zamościa napewno frekfencja by była.
Poza tym powinno być przynajmniej po 1 parze Rzeszów-Kolbuszowa-Stalowa Wola-Biłgoraj-Zamość i Jarosław-Horyniec-Bełżec-Zamość. W Rzeszowie i Jarosławiu skomunikowane z pociągami w kierunku Krakowa.
A to widzieliscie??? Kasa za Chyrow chyba zostanie tu przerzucona...
PKP Intercity zostało zobowiązane do przywrócenia (najpóźniej od dnia 1 marca 2011 r.) połączenia na trasie Zamość – Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Mielec – Dębica – Kraków (Wrocław).
Jak poinformowało Ministerstwo Infrastruktury, w ramach prowadzonych negocjacji z PKP Intercity S.A. odnośnie zakresu oferty kolejowych połączeń międzywojewódzkich realizowanych pociągami pośpiesznymi (TLK) w 2011 roku, przewoźnik został zobowiązany do przywrócenia najpóźniej od dnia 1 marca 2011 roku połączenia na trasie Zamość – Stalowa Wola – Tarnobrzeg – Mielec – Dębica – Kraków (Wrocław).
Uruchomienie połączenia będzie możliwe dzięki oszczędnościom zaplanowanym na 2011 rok w zakresie oferty połączeń międzynarodowych w ruchu przygranicznym.
Pomysł dobry ale niestety znając politykę PICu to będą tak kombinować żeby nie doszedł do skutku. Najlepszym tego przykładem jest Gorzów.
W tym przypadku większe szanse na powodzenie miałoby dotowane IR. Na odcinku Zamość-Stalowa Wola Rozwadów mógłby jeździć jako regio.
Szkoda, że w tym rozkładzie nie ma żadnego pociągu, który kursowałby do Jarosławia/Rzeszowa.
Mieszkam niedaleko Bełżca, a studiuję we Wrocławiu. Do najbliższej stacji PKP - czyli do Jarosławia - muszę dojechać około stu kilometrów.
Nigdy jeszcze nie zdarzyło się, żeby pociąg, jakim jadę, był pusty. Jeżdżę PRami, czasami IC. Na tej trasie podróżuje naprawdę dużo ludzi - większość studiuje we Wrocławiu/Krakowie. Całe południe województwa lubelskiego zjeżdza się do Jarosławia. A podobno "frekwencja jest niska i pociągi są nierentowne"...
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-11-2010, 13:12
Wróci kolejowe połączenie Zamościa z Krakowem i Wrocławiem
Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że zobowiązało PKP Intercity, w ramach negocjacji zakresu oferty kolejowych połączeń międzywojewódzkich realizowanych TLK w 2011 r., do przywrócenia połączeń na trasie Zamość - Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Mielec - Dębica - Kraków (Wrocław).
Jak podał resort, przewoźnika zobowiązano do przywrócenia połączenia najpóźniej od dnia 1 marca 2011 r.
"Uruchomienie połączenia będzie możliwe dzięki oszczędnościom zaplanowanym na 2011 rok w zakresie oferty połączeń międzynarodowych w ruchu przygranicznym" - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.
Wysłałem właśnie bardzo proste, pisemne zapytanie do MI.
[...]
1. Czy oprócz zobowiązania do uruchomienia połączenia Zamość - Kraków (Wrocław) przewoźnik PKP Intercity został również zobowiązany do utrzymania go przez dany okres czasu, a jeśli tak, to jaki jest to okres?
2. Czy w wypadku gdy istnieje zobowiązanie o które zapytuję w pkt. 1 a przewoźnik PKP Intercity, kierując się na przykład domniemaną nierentownością ww. połączeń, zawiesi ich kursowanie w czasie gdy będzie zobowiązany przez Ministerstwo je utrzymywać, poniesie z tego tytułu konsekwencje w postaci np. konieczności zwrotu części dotacji lub ich ograniczenia na okres następnej umowy z Ministerstwem?
[...]
Wiadomo o co chodzi i jak do tej pory było, także jak coś przyjdzie to wkleję, się razem pośmiejemy...
Apropo lokomotyw czy wiecie ile ma ich PR Lublin na stanie?
Jeszcze jedno zastrzeżenie co do rozkładu- ten pociąg do Bełżca, który ma odjeżdżać około 10.30, będzie za późno. Wystarczyłoby wysłać go na trasę o godzinę wcześniej, bo i tak w przeciągu tej godziny nie ma żadnego pociągu PKP IC, a 9.07 przyjeżdża pociąg ze Szczecina i o 9.20 z Warszawy. 10 min. po tym ostatnim na przesiadkę i wio , a tak ktoś, kto będzie chciał kontynuować podróż będzie musiał czekać godzine na dworcu w Lublinie.
Ciekawe, czy można będzie jeszcze cóś zmienić w tym rozkładzie
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Ja widywałem jednego bodajże SU42 na torze odstawczym, na którym zwykle stoją szynobusy (tym za oporowym), ale myślałem, że mają więcej loków, bo przydałoby się, żeby jeden stacjonował w Zamościu, aby mógł ściągać przy awarii jednostki z trasy, jeśliby były bliżej Zamościa niż Lublina.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Zapomniałem jeszcze o SU45 które stoją przy wjeździe do Lublina od strony LbA. Tyle, że chyba wyszła im rewizja.
W każdym razie trzeba czekać na oficjalny komunikat i rozkład jazdy 2010/2011. Wtedy wszystko się wyjaśni. Na razie ani UMWL ani lubelski zakład PR nie chcą nic potwierdzić oficjalnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum