Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Reaktywacja linii nr 281
Autor Wiadomość

Seblit Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2007
Skąd: z mieszkania

PostWysłany: 03-01-2011, 11:43    Odpowiedz z cytatem

Dajcie sobie spokój z PR. Juz lepiej zainteresować tematem Arrivę.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 03-01-2011, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Jak Marszałek kupi kilka SA106 to dlaczego nie....

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 04-01-2011, 19:33    Odpowiedz z cytatem

Wg PLKi na sezon 2010/2011 na linii 281, dla szynobusów na odcinku Nakło-Chojnice jest: Nakło-Obkas (62km, Kuj.-Pomorskie) 40km/h, Obkas-Chojnice (13km, Pomorskie) 60km/h.
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2010_2011/Zalaczniki_1-9/P_10-11_Z_2.1A_w.1.pdf

Orientacyjny czas przejazdu wyniósłby około 1h 50', czyli dużo. Powinno być do 1,5 godziny. Linia do rewitalki koniecznie do minimum 60 km/h, bo ją rozjeżdżają towary. Ale z nich jest jakaś kasa w peelce. Pozostaje kwestia dogadania się z samorządem i ludzi na miejscu którzy nakręcą temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

neptunik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 04-01-2011, 19:49    Odpowiedz z cytatem

pp napisał/a:
Orientacyjny czas przejazdu wyniósłby około 1h 50', czyli dużo. Powinno być do 1,5 godziny.


Powinno być 80km/h dla szynobusów, wtedy można by układać rozkład pod 1 skład, czy 1 szynobus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 05-01-2011, 01:26    Odpowiedz z cytatem

Krajan napisał/a:

Niestety dużo gorzej sprawa wygląda w stosunku do linii Złotów - Terespol. Po tej linii żaden pociąg nie jechał już 20 lat. Na odcinku Złotów - Więcbork samosiew sosnowy ma już około 4 m wysokości. W okolicach stacji Sypniewo brak torów. Zły stan wiaduktu nad DW nr 189 (podeślę zdjęcia wkrótce) , most nad Łobzonką jest w dobrym stanie (byłem tam 3 miesiące temu), aczkolwiek co do szczegółów to się nie wypowiadam bo nie jest budowlańcem lecz leśnikiem Smile Niestety władze gminy Więcbork na części tej trasy planują budowę obwodnicy i ścieżki rowerowej !!!!!


Jeśli nie uda się przywrócić ruchu kolejowego to można zachęcić samorządowców i okolicznych Miłośników Kolei do stworzenia na tej linii Kolei Drezynowej inwestycja to tania, pozwalająca uratować przed likwidacją nawet linie kolejowe w złym stanie technicznym i z ubytkami nawierzchni i jest to ciekawa atrakcja turystyczna a za kilka bądź kilkanaście lat można pomyśleć nad remontem owej linii kolejowej i przywróceniem na niej normalnych pociągów.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2011, 09:01    Odpowiedz z cytatem

neptunik napisał/a:
pp napisał/a:
Orientacyjny czas przejazdu wyniósłby około 1h 50', czyli dużo. Powinno być do 1,5 godziny.


Powinno być 80km/h dla szynobusów, wtedy można by układać rozkład pod 1 skład, czy 1 szynobus.


Nie wyciągniesz takiego czasu szynobusem. Na linii musiałoby być 100km/h, stedy jest pewna szansa zejścia do godziny, ale i tak mało realna. Prównaj sobie linię Wrocław - Węgliniec, tam jest 160, a i tak nie znajdziesz osobówki z prędkością handlową powyżej 75km/h. Pozostaje krzyżowanie na jakiejś stacji w środku linii i dwa szynobusy.
Natomiast przyspieszony przy 80km/h spokojnie da radę w godzinę przejechać tą trasę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

neptunik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2006
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 05-01-2011, 11:38    Odpowiedz z cytatem

To wiem, ze spalinowa osobowka, zatrzymujaca się na każdej stacji, nie przejdzie 75km odcinka w 1h. Pisałem wyłącznie o tym, ze linia po reaktywacji, powinna umożliwiać przejazd szynobusom z prędkością 80km/h.
Moim zdaniem dobrym rozwiązaniem to utworzenie chociaż połączeń Chojnice - Gołańcz, na początku obsługiwane PRowskim SN81. Jednakże takie połączenie już zaliczane jest do miedzywojewodzkich (3 województwa).
Co do połączeń na linia Zlotow - Świecie, to dobrym początkiem byłaby reaktywacja na odcinku Zlotow - Wiecbork. Kiedyś ten odcinek obsługiwał w większości PKS Chojnice, jednakże obecnie poza polaczeniami pospiesznymi pomiędzy Zlotowem a Wiecborkiem nic nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krajan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Gru 2010
Skąd: Sępólno

PostWysłany: 05-01-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Tak jak pisałem wcześniej reaktywacja linii Złotów - Więcbork, przy obecnym stanie infrastruktury (częściowy brak torów, zakrzaczenie itp.) pochłonęłaby ogromne pieniądze. Niestety wydaje mi się, że akurat ta linia nie ma jakichkolwiek szans na reaktywację. Być może turystyka ma tu jakąś szanse ale to też mało realne. Dodam tylko, że linia nr 281 Chojnice-Nakło i dalej... jest zaliczana do linii strategicznych w ujęciu militarnym (tyle tylko wiem, w szczegóły warto byłoby się wgłębić) więc jej utrzymywanie w stanie użyteczności jest jakby z góry zapewnione.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2011, 16:35    Odpowiedz z cytatem

Przy takiej ilości remontów i dostępnego materiału staroużytecznego, koszt reaktywacji wcale nie byłby taki kosmiczny. A wycenami PLKi nie należy się przejmować, bo dla nich 150mln za linię 30km to standard. Potem się okazuje że np. nie 150, a 50, i tak zabawa trwa.
Złotów ma 18tys. mieszk., Więcbork 6 tys, więc nie są to dziury w środku lasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-01-2011, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Linię można by reaktywować w kawałkach. Złotów - Więcbork, Więcbork - Pruszcz Bagienica - Pruszcz Bagienica - Terespol. Podobnie jak Tuchola - Koronowo można by w dwóch kawałkach, najpierw do Pruszcza potem do Koronowa. Chojnice - Nakło reaktywować tylko i wyłącznie w jednym kawałku. Krok po kroku i można by wszystkie trzy linie w całości reaktywować. Trzeba tylko potruć nieco Marszałkowi Strukowi i Całbeckiemu. Temu drugiemu nieco więcej.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-01-2011, 11:59    Odpowiedz z cytatem

Koronowo-Tuchola miało by sens jakby wybudowali 10km trasy Maksymilianowo-Koronowo.
Wtedy pociągi z Bydgoszczy jechały by do Koronowa i dalej na Tucholę i Chojnice.
Bez dobudowy 10km torów, same Koronowo i Tuchola ruchu nie wygenerują.
Był taki plan za poprzedniego marszałka ale z tego co wiem obecne władze już o tym zapomniały.
Co do Złotów-Świecie to to również szanse widzę małe. rok czy dwa lata temu zdjęto 3km toru od Świecia do Przechowa. Zaraz za Terespolem w stronę Poledna jest kozioł (a to oznacza w pkp tylko jedno: fizyczną likwidację) Dalej linia od Poledna do Więcborka to masakra. Drzewa po 5metrów, uszkodzony most na zalewie Koronowskim, ubytki w torowisku, poprzewracane słupy. Jedyną słuszną linią do reaktywacji w Kuj-Pom(obok Bydgoszcz-Kcynia, Inowrocław-Żnin i Brocnica-Sierpc) jest Kcynia-Nakło-Więcbork-Chojnice. Linia jest w takim stanie jakim był 2 lata temu odcinek Grudziądz-Gardeja gdzie było 30km/h. Po rewitalce za 2mln zł szynobus jedzie obecnie 70km/h. I to samo należy zrobić na Kcynia-Chojnice. 10mln zł powinno styknąć.
Nikt tam bez dopłaty z UM nie pojedzie. Nawet jakby Arriva miała 100szynobusów to bez dopłaty nie uruchomi żadnego połączenia. Zatem trzeba męczyć samorządowców i UM w Toruniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 11-01-2011, 12:44    Odpowiedz z cytatem

wiwix napisał/a:
Koronowo-Tuchola miało by sens jakby wybudowali 10km trasy Maksymilianowo-Koronowo.
Wtedy pociągi z Bydgoszczy jechały by do Koronowa i dalej na Tucholę i Chojnice.
Bez dobudowy 10km torów, same Koronowo i Tuchola ruchu nie wygenerują.
Był taki plan za poprzedniego marszałka ale z tego co wiem obecne władze już o tym zapomniały.
To im o tym rpzypomnijcie. Bo 10km toru to nie jest koszt nei do udźwignięcia, a korzysći dla województwa spore.

wiwix napisał/a:
Co do Złotów-Świecie to to również szanse widzę małe. rok czy dwa lata temu zdjęto 3km toru od Świecia do Przechowa. Zaraz za Terespolem w stronę Poledna jest kozioł (a to oznacza w pkp tylko jedno: fizyczną likwidację) Dalej linia od Poledna do Więcborka to masakra. Drzewa po 5metrów, uszkodzony most na zalewie Koronowskim, ubytki w torowisku, poprzewracane słupy.
Smutne. Ale nie ma rzeczy niemożliwych.

wiwix napisał/a:
Jedyną słuszną linią do reaktywacji w Kuj-Pom(obok Bydgoszcz-Kcynia, Inowrocław-Żnin i Brocnica-Sierpc) jest Kcynia-Nakło-Więcbork-Chojnice. Linia jest w takim stanie jakim był 2 lata temu odcinek Grudziądz-Gardeja gdzie było 30km/h. Po rewitalce za 2mln zł szynobus jedzie obecnie 70km/h. I to samo należy zrobić na Kcynia-Chojnice.
Tak, reaktywować to, co może dać dobry istnieje i może dać dobry czas jazdy. Natomiast o reszcie nie zapominać. Szkoda że na nieużywanych liniach nie ma drezyniarzy. Tak np. uratowano od zaorania Opalenica - Grodzisk - Kościan i wiele innych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 11-01-2011, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Koronowo-Tuchola miało by sens jakby wybudowali 10km trasy Maksymilianowo-Koronowo.
Wtedy pociągi z Bydgoszczy jechały by do Koronowa i dalej na Tucholę i Chojnice.
Bez dobudowy 10km torów, same Koronowo i Tuchola ruchu nie wygenerują.

Tak, tylko wtedy po dupie dostanie D29-201 na odcinku Maksymilianowo - Wierzchucin oraz kawałek D29-208 na odcinku Wierzchucin - Tuchola. Jestem niemalże pewien że będą pakowali wszystkie pociągi przez Koronowo. Dobije to południowy odcinek węglówki na którym obecnie jest najwięcej par pociągów.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 11-01-2011, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Na węglówce od Maxa do Wierzchucina i tak jest spory ruch towarowy. Miejscowości takie jak Wierzchucin, Błądzim, Świekatowo(jest nawet kasa Arrivy) Serock i Stronno swoją frekwencję zrobią. A trasa Brodnica-Jabłonowo-Grudziądz-Laskowice-Wierzchucin-Tuchola też swoją frekwencję wygeneruje.
Zatem nie ma się co bać o dobicie węglówki, bo ruch na niech obecnie jest tak duży że PKLa myślała ostatnio o otwarciu 2 zabitych dechami mijanek.(nastawni)
P.S. Jakby odbić linię od Stronna w kierunku Koronowa wyjdzie niecałe 7km. No ale trzeba chcieć!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 11-01-2011, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A trasa Brodnica-Jabłonowo-Grudziądz-Laskowice-Wierzchucin-Tuchola też swoją frekwencję wygeneruje.

Puszczenie kilku par na całej długości trasy wygenerowałoby jeszcze większy ruch. Plus komercyjny do Działdowa.
Cytat:
Zatem nie ma się co bać o dobicie węglówki, bo ruch na niech obecnie jest tak duży że PKLa myślała ostatnio o otwarciu 2 zabitych dechami mijanek.(nastawni)

O jakie mijanki chodzi ?

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl