Sheva17, sorry za wycieczkę osobistą, ale mnie to nurtuje od pewnego czasu. Pracujesz jako urzędnik lub w sferze budżetowej? Bo tak można wnioskować z Twojego języka i toku myślenia typowego dla urzędników.
A jakie to typowe myślenie łączy młodych zdolnych ludzi łączących pracę w administracji rządowej z pracą naukową? Przedstaw konkretne zarzuty odnośnie mojej wiedzy, wykształcenia i doświadczenia zawodowego, a potem dopiero pozwalaj sobie na takie wywody. Aha dla porównania skoro już krytykujesz kolegę urzędnika (weź z łaski swojej wygraj konkurs do takiego urzędu w stolicy ) przedstaw swoje osiągnięcia w tej sferze.
Cytat:
mk1992 w jednym miał rację... pisałeś o muchowozach do Terespola w świetle cięć PICu na innych trasach, bo to pamiętam, Twoje wywody łatwo da się zapamiętać, a jakbym miał czasu trochę to może bym pogrzebał i tego szukał po archiwum...
Nie tylko Ja o nich pisałem, ale i wiele osób na tym forum. Tak uważam, że do Terespola nie jest jakoś bardzo ważna, linia jest słabo wykorzystywana, co tylko świadczy, że nie powinna być modernizowana w pierwszej kolejności, naprawdę są ważniejsze linie w tym kraju. Pociągi rzeczywiście szczególnie na odcinku BP- Terespol nie są zbyt pełne, a sytuacja w której zbliżone jest zestawienie TLK-i z Przemyśla do Kołobrzegu i TLK-i do Terespola jest co najmniej dziwaczna. I o to właśnie chodziło w moim poście, dostosować podaż do popytu. Skoro wagonów jest mniej więcej damy tam gdzie są bardziej potrzebne, a Ty niestety jak zawsze w dyskusjach nie tylko ze mną dodajesz do tego całą swoją ideologię, a szkoda...
Cytat:
Połączenia do Terespola powinny istnieć, ale nie w takiej formie jak obecnie, bo te ewidentnie przygotowane są pod nóż - powinny istnieć w formie dłuższych połączeń np. ze Szczecina lub Wrocławia jak to było wcześniej... Ewentualnie można się pokusić o wagony bezpośrednie w pociągach międzynarodowych jak to jest teraz.
Ja widziałbym raczej inny model grupa 3 może 4 wagonów do Terespola dołączana w stolicy do składów do Gdyni, Bydgoszczy, Poznania, czy Szczecina. Tu rzecz jasna można dyskutować bez tych zupełnie niepotrzebnych nerwów. Opowiadanie, że chcę cokolwiek z obecnej ubogiej oferty TLK-a ograniczać jest co najmniej niesprawiedliwe.
A wracając do samych zmian, szczerze nie mogę w to uwierzyć tak jak wcześniej nie wierzyłem. Do tego jeszcze słyszymy, że zaoszczędzana kasa z tańszych realizacji projektów z UE na kolei pójdzie na....projekty drogowe, m.in na drogę S17 do Lublina. Ta jest potrzebna, ale czemu z kasy na kolej. Niestety zaoranie kolejnych 5000 km linii kolejowych jest już coraz bliższe...Pozostaną nam tylko główne linie....I jak tu mówić o zasadzie zrównoważonego rozwoju, ta jest nawet w programie PO...
U mnie to samo. Obcinają kasę bo "nie ma" a drogi jakoś budują... Żal.
Miało być tak kolorowo, 200km/h na D-29 351, 2 miesiące temu Engelhardt chwalił się że będzie 200 km/h a tu dupa. Moim zdaniem zarządzanie transportem w kraju jest niesprawiedliwe, dokładnie jak to mówił Prześluga. Dyrektywa UE nakazuje aby proporcje pieniędzy były 60% na drogi i 40% na kolej. A jak jest w Polsce? 94% : 6%! Żenada!!!
Ja też trochę OT. Miałem okazję by być w Poznaniu na Budmie. Pomijam to, że miałem okazję widzieć jak to szanowny Cezary Grabarczyk do Poznania pociągiem spółki IC przybył. Nawet na tę okazję znaleźli Husarza. No ale do wydatków na kolej. Podał takie podsumowanie dotyczące kwot jakie idą na infrastrukturę. Na drogi poszło w zeszłym roku 20 mld a na kolej 2 mld. Dla porównania: Polacy w zeszłym roku wzięli samych kredytów na budowy domów 14 mld złotych. Przy okazji sporo mówił o kolei - widać że chyba się przejął swoją rolą
Przecieki z ostatnich dni mówiące o likwidacji od 1.03.2011 m.in. poniższych pociągów (znalezione na pl.misc.kolej):
1) 33412 i 33413 Kraków Płaszów - Krynica - Kraków Płaszów (łącznik do EIC Tatry)
2) 1604 i 6104 EIC "Słowacki" Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny - Warszawa Wschodnia
3) 1701 i 7102 EIC "Warta" Warszawa Wschodnia - Poznań Główny - Warszawa Wschodnia
4) 25108 Lublin (5.55) - Warszawa Centralna (8.25/45) - Bydgoszcz Główna (12.35)
5) 52110 Bydgoszcz Główna (17.05) - Warszawa Centralna (20.50/55) - Lublin (23.15)
6) 10116 Białystok (8.41) - Warszawa Zachodnia (11.19)
7) 10107 Warszawa Zachodnia (16.55) - Białystok (19.35)
8) 15100/1 Warszawa Wschodnia (15.33) - Bydgoszcz Główna (19.31)
9) 51100 Bydgoszcz Główna (6.11) - Warszawa Wschodnia (10.02)
10) 21506 Kielce (17.38) - Warszawa Wschodnia (20.47) - kursuje w 7
11) 21102 Kielce (9.58) - Warszawa Centralna (13.00/05) - Białystok (15.37)
12) 12102 Białystok (11.41) - Warszawa Centralna (14.15/35) - Kielce (17.51)
13) 16104 Białystok (9.41) - Warszawa Centralna (12.10/15) - Wrocław Główny (18.32)
14) 61109 Wrocław Główny (12.29) - Warszawa Centralna (18.45/19.05) - Białystok (21.35).
To nie wszystko - jeszcze co najmniej jedna para między Lublinem i Warszawą, chyba TLK Warszawa - Katowice przez CMK oraz kilka (?) par innych pociągów. Część składów EIC na CMK ma mieć skrócone składy.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
I nie ma wśród tych pociągów ani Gorzowa, ani Zamościa, ani TLK 84100/48101!
coś mi się nie chce wierzyć w tę listę, choć pewnie jakiś tam pogląd ona daje.
Ale Słowackim zawsze jechali ludzie w relacjach Poznan-Warszawa-Poznan, niestety do Wrocławia, on zawsze woził powietrze... Ale czy naprade na odcinku Poznan-Warszawa, on przewozi tak malo osob ze go likwidują????
Ale Słowackim zawsze jechali ludzie w relacjach Poznan-Warszawa-Poznan, niestety do Wrocławia, on zawsze woził powietrze...
Nie do końca prawda, dinxles.
Słowacki na odc. Poznań-Wrocław zaczął świecić pustkami po tym jak zmienili mu odjazd z Warszawy na 12:35. Jak odjeżdżał z W-wy o 14:25 miał świetną frekwencję na ww odcinku.
Poznaniaki i tak obejdą się bez tego pociągu, mają szybkie połączenia ze stolicą prawie co godzinę. Gorzej dla Wrocławia, który ma mało pociągów do Warszawy, a te które są wloką się ponad 5h (EIC) i prawie 7h (TLK).
Noema też pisała że prawdopodobnie nie ruszy zamość, a tu tak na prawdę nie jest nic pewnego a jest presja żeby zamość akurat ruszył, za dużo rozgłosu wokoł tego było.
Od dzisiaj trwa przez najbliższe 10 dni konferencja PLK na zarządzenie Massela w której biorą udział wszyscy przewoźnicy i oni właśnie mają w ciągu tych całych 10 dni od rana do wieczora wypracować zmiany w rozkładzie, które wejdą w życie 1 marca, a do informacji publicznej zostaną podane około miesiąc przed ich wejściem.
Wszystkie te ww pociągi przejeżdżają przez Warszawę. Jeśli to prawda to trochę to zaskakujące.
Już prędzej bym obstawiał że coś z Trójmiasta poleci (tyle jest szumu w związku z modernizacją linii - IC by miało fajny pretekst), albo na E30.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum