Paradoksem jest to że Regio do Poznania mają omijać Czerwieńsk.
Zobaczcie takie Łęgowo Sulechowskie - co to jest? nikt nie wsiada nikt nie wysiada, a w Czerwieńsku - dojazdy do szkoły, młodzież jeździ z Sulechowa, Babimostu a teraz nagle co będzie? Bez kitu ale ta opcja mi się nie podoba w ogóle.
Rozumiem TLK, ale gdy modernizacja linii by była na te 100km/h to i tak dużo pociągi na czasie zyskują, już tych 7 minut dla Regio żałują, no ale wiedzą co robią, wiedzą jak uwalić wszystko i miec to w dupie
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Tak petycja pomoże, od 1 marca burmistrz uwalił połączenia Miejskiego Zakładu Komunikacji z Czerwieńska do Zielonej Góry, to na pewno zgodzi się na coś takiego, przecież to śmieszne jesst.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Dodatkowo nie zapominajmy o szybkiej komunikacji "lubuskiego trójmiasta". To tam mają kursować pierwsze składy elektryczne zakupione przez LUM.
Lubuskie trójmiasto to fikcja. Zreszta mozna o tym poczytać w dzisiejszej Gazecie Lubuskiej. Te miasta nie mają nawet wspólnych interesów, pomijając już fakt że Nową Sól i Sulechów dzieli 60 km. Szybkiego połączenia też nie będzie dopoki nie wyremontują odrzanki.
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.
Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h
Ta TLK w lubuskiem zatrzymuje sie tylko w Zielonej Górze, Rzepinie i Kostrzynie. Na reszcie stacji się poprostu nie miesci. Z tego co kiedyś naliczyłem ciagnie ze sobą od 10 do 13 wagonów. tylko te stacje maja wystarczająco długie perony żeby go zmieścić. Sądze że taki jest powód ale pewności nie mam.
13 wagonów to ten skład miał, jak jeździł za PR, zresztą wtedy jakoś miał postoje w takich miastach jak Nowa Sól, Brzeg Dolny czy Ścinawa. Argument o długim składzie chybiony, tym bardziej że np w Nowej Soli długie składy mieszczą się bez problemu.
W RJ 2008/2009 i 2009/2010 skład miał 6 wagonów, więc przewiduję że w tym roku nie będzie inaczej. Tym ciekawiej że skład zatrzymuje się na przystanku osobowym o nazwie ''Rudna Miasto'' - we wsi Rudna mającej 1600 mieszkańców.
Po prostu rozkład jazdy tego pociągu układał jakiś człowiek o poziomie inteligencji przedszkolaka i nie ma w tym miejscu żadnego usprawiedliwienia dla spółki Intercity.
Tak, bo gdyby miały się tutaj zatrzymywać normalnie TLK, to nocny pociąg do Świnoujścia by nie przejeżdżał przez sstację z V=40km/h.
Chciałbyś... ta TLK nawet nie zatrzymuje się w 40-tysięcznej Nowej Soli, przejeżdżając przez tą stację z prędkością 20-40 km/h
Ta TLK w lubuskiem zatrzymuje sie tylko w Zielonej Górze, Rzepinie i Kostrzynie. Na reszcie stacji się poprostu nie miesci. Z tego co kiedyś naliczyłem ciagnie ze sobą od 10 do 13 wagonów. tylko te stacje maja wystarczająco długie perony żeby go zmieścić. Sądze że taki jest powód ale pewności nie mam.
No chyba kolega żyje w latach 90' dalej...
W Czerwieńsku masz perony bardzo długie, takie jak w Lesznie. Czyli 12 pudeł spokojnie się zmieści.
Więc nie mów że skład 6 wagonowy nie może się zatrzymać na tych stacjach.
Okej, ile osób wsiądzie w Łęgowie Sulechowskim, a ile w Czerwieńsku , jest chyba dosyć spora różnica.
Wielokrotnie jeżdżąc Regio do Zbąszynka nie widziałem żadnej osoby która by tam wsiadła, może 2 osoby wysiadły.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Bartuś, W tym roku skład będzie miał więcej wagonów, bo jedzie w relacji BB- Kołobrzeg/Świnoujście, czyli do każdego z nich po 5-6 wagonów, czyli skład powinien mieć 10-12.
Bartuś, W tym roku skład będzie miał więcej wagonów, bo jedzie w relacji BB- Kołobrzeg/Świnoujście, czyli do każdego z nich po 5-6 wagonów, czyli skład powinien mieć 10-12.
a nawet jak 12, to te 12 wagonów bez problemu się mieściły w takim Brzegu Dolnym czy Nowej Soli. Perony skrócili ?
Rozumiem żal mieszkańców Czerwieńska, że stracą gros połączeń, jakie przechodziły przez to miasto przez ostatnich x-dziesiąt lat. Niemniej trudno mi jest zrozumieć próbę uzasadniania prowadzenia pociągów klasy regio w kierunku Zbąszynka przez Czerwieńsk już po zbudowaniu owej łącznicy. Łącznica bowiem ma skrócić podróż nie tylko osobom podróżującym TLK i EIC na trasach dalekobieżnych, ale przede wszystkim (lub między innymi - jak kto woli) skrócić czas przejazdu na trasie ZG-Sulechów-Zbąszynek-(Gorzów) dla pociągów regionalnych, by kolejowo bardziej zintegrować i tak bardzo zdezintegrowany region lubuski (ja także nie mam złudzeń co do Lubuskiego Trójmiasta, bo ten twór nawet nie istnieje na papierze; tylko pojawia się i znika od czasu do czasu w publicznej debacie, by wszyscy myśleli, że jest cacy). Co do zasady więc puszczanie jakichkolwiek pociągów, które będą mogły jechać łacznicą objazdem przez Czerwieńsk będzie się mijało z celem; nie budujemy przecież tego dla 8 pociągów na dobę!
Należy się zamiast tego przyjrzeć ilości połączeń na Odrzance pomiędzy ZG-Rzepinem-Kostrzynem-Szczecinem, która jest żałosna. Co z połączeniem do Guben/Cotbus (nota bene przez Czerwieńsk)? To tu Czerwieńsk powinien upatrywać swojej szansy; ale o to trzeba walczyć, bo bez nowych pociągów EZT i SZT można zapomnieć o czymkolwiek. W Lubuskiem potrzeba taboru i modernizacji szlaków-to powinno być priorytetowe zadanie dla samorządu. A w uchwale budżetowej nie doczytałem się, by przeznaczono coś na temu podobne inwestycje, co bardzo źle może wróżyć na przyszłość. I tego trzeba dopilnować.
Należy się zamiast tego przyjrzeć ilości połączeń na Odrzance pomiędzy ZG-Rzepinem-Kostrzynem-Szczecinem, która jest żałosna.
Trasy Kostrzyn-Szczecin to sie nie czepiaj. Tu pociągi jezdzą przyzwoicie. Czas miedzy pociągami Kostrzyn-Szczecin Gł. nie przekracza 2,5 godziny. W ciągu dnia jest ich 9 par od godziny 4 rano do 19. Przyjrzec sie raczej trzeba Trasie Zielona Góra-Kostrzyn. To co sie tu dzieje to zwykła nędza. Wstyd zeby miasto ktore lezy w lubuskiem (Kostrzyn) miało wiecej połączen ze stolica sasiedniego wojewodztwa niz ze swoją mimo identycznej odległości (Szczecin 104 km, ZG 102 km).
Nie wiem czy od nowego RJ puszczanie pociągów z Zielonej Góry do Głogowa / Kostrzyna w ogóle będzie miało jakiś sens, ponieważ od grudnia w km. 119-189 (czyli na odcinku Bytom Odrzański - Zielona Góra - Bytnica - za wyjątkiem zmodernizowanych kilkunastu kilometrów toru N) zostanie wprowadzona prędkość szlakowa Vmax=30 km/h. Dodatkowo na odcinku Drzeńśko-Kostrzyn szlakowa zostanie obniżona do 60 km/h, także sami widzicie że REGIO będą miały sens ale chyba przy KKA.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum