JAPAW- jeśli mieszkańcy Kostrzyna mają cos do załatwienia to nie jadą do Zielonej Góry tylko do Gorzowa. Szybciej i o wiele bliżej.Kostrzyn powinien mieć więcej połączen z Gorzowem i to również dlatego, że jest to miasto graniczne do którego co godzine przyjezdza szynobus z Berlina.
Japaw, pisałem to w kontekście połączenia ZG i Czerwieńska. Oczywiście masz rację, ze liczba połączeń z Kostrzyna do Szczecina jest przyzwoita. Z miasta wojewódzkiego Zielona Góra, leżącego na jednej z dwóch magistrali Szczecin-południe kraju takich połaczeń są 3 na dobę. I to jest chore, bo z do Czerwieńska z ZG powinno się dać dojechać często kursującymi składami Regio na północ (Szczecin/Rzepin/Kostrzyn) i zachód (Guben/Cottbus). Bezsensowne jest dla mnie po wybudowaniu łącznicy pchanie jakichkolwiek składów do Zbąszynka przez Czerwieńsk i zmienianie kierunku jazdy, jak ma to miejsce obecnie.
Dla Ciebie bezsensowne, ponieważ możesz sobie podjechać pod dworzec PKP autobusem linii nr X, a tutaj niestety jest coś nie tak, ponieważ prawie 5 tysięczny Czerwieńsk będzie "odcięty od świata", Przylep 2x mniejszy będzie miał połączenie bo jak by inaczej, Łęgowo wielokroć razy mniejsze też, bo na Odrzance przepraszam za wyrażenie GÓWNO jest teraz.
Najlepiej wyburzyć, przeorać i zasiać zboże w Czerwieńsku. Bo Leszno-Guben też się nie doczekamy nigdy.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
"04/05/2011 15:21 Autor: KB ---.146.139.0.nat.umts.dynamic.eranet.pl
Może być malutki problem z ponownym otwarciem tej linii. W SIWZ na budowę obwodnicy Czerwieńska i przebudowę linii na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk, przewidziano brak połączenia linii z Wolsztyna ze stacją w Czerwieńsku (demontaż rozjazdu - zapis ten z tego co pamiętam wymieniony w odpowiedziach na pytania)."
http://www.rynek-kolejowy.pl/23784/Wolsztyn__Sulechow_Linia_kolejowa_czy_sciezka_rowerowa.htm
Jeśli to prawda - to będzie kolejowy kretynizm 10-lecia.
W Sulechowie zdemontowano rozjazd w kierunku Wolsztyna. Tym samym nie ma już możliwości wjazdu na szlak do Wolsztyna. Wcześniej tory były już zdjęte z terenu na przejeździe przy ul. Brzozowej.
przewidziano brak połączenia linii z Wolsztyna ze stacją w Czerwieńsku
Przeprowadzona modernizacja linii 358 polegała między innymi na likwidacji rozjazdu nr2 co uniemożliwia wjazd i wyjazd na linię 357 ze/do st. Sulechów.
Trudno to w takim razie nazwać modernizacją. Podobnie postąpiono z odcinkiem Legnica-Żagań, odcinając go w Chojnowie. Kretynizm. Potem PLK stwierdziła że będą to przywracać. Kto wpadł na pomysł odcięcia 357 od 358? Idiotyzm.
Orientuje się ktoś jaki zakres prac modernizacyjnych został jak dotąd wykonany?? Ciekawi mnie szczególnie co słychać w Łęgowie Sulechowskim, czy coś się tam w ogóle dzieje?? No i co z innymi miejscami??
W Legowie nic nie slychac, wiele razy tamtedy przejezdazlem i nie widzialem jakichkolwiek robot.
W Sulechowie powymieniali rozjazdy i troch torow, tak jak w Babimoscie, ale cyz to sluzy czemukolwiek do lacznicy ? Pewnie nie. Jeszcze nowy tluczen posypali, heh.
Co do lacznicy - podobno gdzies zaczela sie dawno wycinka drzew pod te tory, ale to tylko zaslyszane gdzies w eterze, nie wiem jak realne postepy budowy lacznicy, ta jazda przez Czerwiensk jest coraz bardziej meczaca ;p
^^
Las pod budowę łącznicy został wycięty już jakieś 2 miesiące temu. Będąc ostatnio w ZG (2 tyg. temu) widziałem, że teren jest już względnie uprzątnięty, zaś na dojeździe do Czerwieńska od strony ZG w miejscu, gdzie będzie rozjazd, był wysypany jakiś materiał. Nie zwróciłem uwagi co to jest, bo pociąg na tym odcinku jedzie dość szybko (a to rzadkość w okolicach Zielonej), więc tylko mignęło mi to. Poza tym koło torów na odcinku koło Pomorska również znajdowały się górki jakiegoś matriału.
Do ZG z Warszawy wybieram się pociągiem już za tydzień, więc obiecuję zwrócic na to uwagę. Pozdrawiam!
Przejezdzajac przez Sulechow, widzialem tablice na stacji (taka z Unii Europejskiej, jak sie stawia przy czyms, co Unia zrobila ;p), odnosnie remontu szlaku Zbaszynek - Czerwiensk na odcinku Babimost - Sulechow oraz o budowie (juz nie pamietam dokladnie) "budowie odcinka Pomorsko - Przylep omijajacego Czerwiensk - etap I", ale zeby dzialo sie cos konkretnego, nie zauwazylem raczej. Jakis tluczen ostatnio lezal w Pomorsku, ale w sumie nie wiem co to bylo ;p
Las jest faktycznie wycięty, ale to wszystko. Gdyby coś się działo, to trwałyby prace w miejscu odgałęzienia za Przylepem w lesie. W tym miejscu jest bowiem spora, 10m wysokości, górka do splanowania. I cisza.
Poznań-Zielona Góra mają słabe połączenie, a to b. duże miasta. Ta łącznica to dobry pomysł. Powinni kupić nowe EZT na tę trasę. A do tego Czerwieńska będą pociągi jak do Poznania z Zielonej Góry ominą?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum