Jeżeli zrobią mu naprawę główną i przejdzie przeglądy, to jest szansa, że jeszcze pojeździ i to nie tylko na okazjonalne przejazdy, ale w normalnym ruchu. To byłby (a może będzie?) ewenement bodaj na skalę światową- 50-letnia jednostka, bez żadnej modernizacji, tylko bez przedziału 1 klasy- sprawna i nadal w ruchu liniowym. Z jednej strony medal dla konstruktorów za trwałość i niezawodność (pomimo awarii i tak kible padają rzadziej niż nowoczesny sprzęt), z drugiej- symbol zacofania kolei w Polsce.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
W tym roku EZT EN57 (5B+6B+5B) mają swój jubileusz. 50 lat temu z taśmy fabryki PaFaWag Wrocław (dziś Bombardier) zjechał pierwszy egzemplarz tej najdłużej na świecie (bo aż do 1993 roku) produkowanej jednostki.
Pierwszy wyprodukowano 50 lat temu , ale konstrukcyjnie ( poza pewnymi zmianami ) pochodzi z lat 30 ubiegłego wieku ( a może jeszcze wcześniej ), z czasów elektryfikacji węzła warszawskiego.
Nie wskazywałaby na to konstrukcja EW51. Protoplastą EN57 był starszy od niego o 3 lata EW55 (ostatni egzemplarz wycofany z ruchu w 1995 roku), po którym 57 miał prawie całą aparaturę elektryczną. To były bodaj pierwsze polskiej produkcji jednostki (EW55 i EN57), gdzie cała aparatura elektryczną znalazła się pod pudłem, dzięki czemu można było przejść przez cały skład (w starszych to było niemożliwe, a takie ulokowanie elektryki miały tylko niemieckie EN56, które też od dawna nie jeżdżą).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A i tak teraz wszystko się pomieszało. 1103 jest składakiem, niektóre SPOTy to też składaki, nie wspominając o EN71, których z fabryki wyjechało zaledwie 20- reszta to porozbijane kible.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Exsimus, widzę że masz sporą wiedzę na temat tego sprzętu, jeśli chodzi o produkcję. Ja tak na uboczu zastanawiam się, które rozbite jednostki stały się tymi 201-206, które składają się np. na składaka 1103, które w końcu jeżdżą jako EN71 od 021 w górę.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Exsimus, czyli potwierdzają się moje przypuszczenia, że niektóre jednostki to ocalałe człony trzech rozbitych jednostek. To na niektóre EN71 składają się chyba cztery kible... W każdym razie dzięki I przepraszam, jeżeli zakłóciło to podawanie dalszych dat produkcji.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum