Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Kiepski Kiepura
Autor Wiadomość

marbi Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 02 Paź 2010

PostWysłany: 09-02-2012, 15:32   Kiepski Kiepura Odpowiedz z cytatem

na początku lutego jechałem do Utrecht, sypialny wagon, przez niektórych tu nazywany sztandarowym Razz
1. przyjechał opóźniony na Wschodni już 30min, żadnego info wcześniej - zmarzłem na peronie
2. wagon zimny, nie nagrzany na zewnątrz -12 w środku max 10 stopni - marzniemy dalej
3. po 3 godzinach jazdy zostają zamknięte toalety i karzą nam korzystać z toalet w wagonach rosyjskich
4. w Rzepinie część podróżnych nie wytrzymuje i za dopłata przechodzi do kuszetek w niemieckim wagonie - my marzniemy dalej temp w Berlinie jest w środku kabin ok 15 stopni na korytarzu max 10, Rosjanie co przechodzą przez nasz wagon zmierzając do W.R żeby się posilić patrzą na nas z politowaniem i ciężko wzdychają co tak zimno na korytarzu.
5. Po przejechaniu granicy zaczyna lecieć woda i zalewa 2 czy 3 kolejne przedziały. Człowiek z obsługi lata na szmacie przez większość podróży, woda leci po kabinach, dywaniki mokre, toalety zamknięte, temp podniosła się do 17 stopni, w przedziale ciepłe powietrze leci tylko przy szybie z prawej strony reszta dmucha zimnym
6. Za nic nie bierzcie ostatniego przedziału, drzwi na korytarzu przy zamknięciu wydają taki efekt w środku, jakby ktoś młotkiem przyłożył w głowę, do tego ciągłe powietrze przesuwanych drzwi pomiędzy wagonami, skutecznie potrafi odstraszyć od snu i położenia głowy na poduszce. Pierwszych też, chyba że lubicie podtopienia.
7. Myślałem, że tylko do Jeleniej Góry tak macha i trzęsie, ale to samo u sąsiadów, do tego tam zmieniając tory na zwrotnicach maszynista nie zwalania a robi to zapewne przy 100km/h i jak nie zwalniają więc przesuwany się wzdłuż raz głową w ścianę raz stopami
8. Po drugiej butelce wody niegazowanej obsługa uprzejmie mi wyjaśniła, że nie dają ot tak sobie wody podróżnym w tych półlitrowych buteleczkach. Niestety W.R zostaje odczepiony w Berlinie...

Generalnie Hardcore, jak ktoś lubi takie wrażenia jazdy polecam PKP zimą Very Happy

Zalety:
1. Wagon sypialny ma więcej miejsca na górze w 3 osobowym, w zwykłym nie mogę nóg wyprostować natomiast w tym bez problemu ale to chyba przez obniżenie łóżka/materaca w dół o jakiś 20cm może 30cm
2. Punktualność, ten pociąg na całej trasie może nadrobić spokojnie godzinne opóźnienie. Więc na ostatecznie docelową stację wbija punktualnie
3. W niemieckim wagonie w toalecie jest odświeżacz powietrza, super rozwiązanie, powinno być w każdej toalecie Very Happy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 09-02-2012, 22:18    Odpowiedz z cytatem

Sklad kiepury jest na bardzo dobrym poziomie uwazam, tylko mam jedno zastrzezenie, zamiast wagonu typu sliperetka powinien kursowac normalny wagon 2 klasy z przedzialami, tak jak to jest w wiekszosci pociagow EN kursujacych po Europie. Oczywiscie wagon w standardzie EIC/EC. Ta sliperetka to wielkie nieporozumienie, gdzie czesto przez cala noc swiatlo bije po oczach jak szalone bo zaloga nie wylacza gornego oswietlenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-02-2012, 15:33    Odpowiedz z cytatem

A zatem problem w braku przedziałów, czy w oświetleniu?
Ja uważam, że bezprzedziałowy mógłby być, tylko oświetlenie powinno być typu nocnego np. LED podświetlające lekko sufit.
Z drugiej strony jak widziałem na YT filmiki, gdzie na stolikach przy przejściu leżą laptopy i inne iPady, to też nie wydaje mi się to bezpieczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 10-02-2012, 16:30    Odpowiedz z cytatem

pociagami EN najezdzilem sie dosc duzo po calej Europie poczawszy od Czech przez Austrie do Niemiec czy w relacji Austira - Wlochy, Austria - Niemcy czy Austria - Szwajcaria. Tam standardem w pociagach klasy EN jest jeden lub dwa wagony przedzialowe 2 klasy oraz reszta wagonów kuszetki i sypialne. EN Kiepura to w sumie wyjatek z ta sliperetka. Owszem swiatlo w tym wagonie przeszkadza, poniewaz powinno byc przelaczane na nocne swiatlo typu LED, ale zalogi raczej tego nie czynia. W sumie to takie jedyne moje zastrzezenie do tego skladu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl