Z 350 poprawek zgłoszonych głównie przez opozycję w piątek przeszło tylko sześć – zaproponowanych przez PO. Pozostałe, w tym te dotyczące naszego województwa, przepadły.
Taki los spotkał m.in. poprawkę zgłoszoną przez lubelską posłankę Elżbietę Kruk z PiS. Chodziło o zapisanie 50 mln zł na dokumentację techniczną modernizacji linii kolejowej nr 7 Warszawa–Lublin–Dorohusk. Przeciw była rządząca koalicja PO i PSL, w tym wszyscy posłowie Platformy z naszego województwa.
Źródło: Dziennik Wschodni..
O szybkiej podróży do Warszawy i dalej w Polskę możemy zapomnieć. Nawet (p)osłowie z własnego podwórka są bardziej związani z partiami niż z wyborcami. Marginalizacja regionu trwa w najlepsze.
Szacunek dla posłów z Podkarpackiego. Przynajmniej wiedzą dzięki komu są w Sejmie.
Mamy za...tych promotorów. Normalnie brak słów.
Końca rewitalizacji chyba nie widać ;] Ale to chyba dobrze, wiecej trasy będzie wyremontowane. Ale czy w ogole kiedyś te czasy przejazdu zostaną skrócone? Ciągle jedziemy około 2:30. Natomiast mam pytanie o linię otwocką. Pociągi TLK nie jeżdzą tam z powodu stanu torów i przepustowości czy jednak jakieś prace remontowe są tam prowadzone?
Poza drobnymi naprawami (Falenica, Otwock, przejazd w Miedzylesiu) nic się na otwockiej nie dzieje, tak jak się nie miało dziać. TLK jadą dookoła głównie przez małą przepustowość.
Wysłany: 28-04-2014, 11:32 Modernizacja linii Warszawa - Lublin
Witam. Na forum nie znalazłem wątku o przyszłej modernizacji linii kolejowej nr 7, Warszawa-Lublin. Kto coś wie o projektach, o zmianach przystanków, przejazdów itd. niech tu piszę.
CZT: jest plan modernizacji linii Warszawa-Lublin.
Modernizacja linii nr 7 Warszawa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Lublin została wpisana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Gotowe jest już studium wykonalności inwestycji. – W cywilizowanych krajach to najlepszy moment dla rozpoczęcia konsultacji społecznych, ale nic takiego się nie dzieje – twierdzi Centrum Zrównoważonego Transportu.
Jaka będzie linia Warszawa - Lublin po modernizacji?
Jako pierwsi publikujemy szczegółowe plany modernizacji linii kolejowej Warszawa - Lublin. Modernizacja linii nr 7 Warszawa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Lublin jest wpisana do realizacji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Gotowe jest już studium wykonalności inwestycji. Choć w cywilizowanych krajach to najlepszy moment dla rozpoczęcia konsultacji społecznych nic takiego się nie dzieje. Dlatego poprosiliśmy PKP PLK o przekazanie nam materiału.
Wielka inwestycja PKP PLK. Mieszkańcy Lublina szybciej dojadą do Warszawy. Ale najpierw będą utrudnienia.
Podróż pociągiem z Lublina do Warszawy ma trwać zaledwie 90 minut. Umożliwi to modernizacja łączącej te miasta trasy kolejowej numer 7. Podpisano umowy o łącznej wartości prawie 1,7 mld zł. Prace ruszą już w czerwcu.
Wysłany: 02-10-2018, 12:41 Wykonawca zerwał kontrakt na modernizację linii nr 7
Włoska firma Astaldi oficjalnie potwierdza, że zerwała umowę na przebudowę linii kolejowej między Lublinem a Dęblinem. Tłumaczy, że to przez drożejące materiały i robociznę oraz problemy z dostępnością tłucznia. Jej podwykonawcy nie mogą się doprosić zapłaty, grożą blokadą dróg krajowych.
Kłopoty Astaldi to dopiero początek. Czekają nas kilkuletnie opóźnienia remontów torów.
Po zejściu włoskiej firmy Astaldi z fragmentów dwóch ważnych magistral kolejowych Warszawa – Lublin i Poznań – Wrocław pojawiają się obawy o to, co dalej z tymi inwestycjami. Podróżnym kłopoty sprawi zwłaszcza rozgrzebanie na długie lata linii ze stolicy do Lublina.
PKP wypłaci pieniądze podwykonawcom Astaldi. Na początek 15 mln zł.
W czwartek PKP PLK rozpocznie pierwszy wypłaty zaległości dla podwykonawców pracujących dla Astaldi na kontrakcie kolejowym Warszawa – Lublin. Na początek polski przewoźnik zwróci 15 mln zł.
Linia kolejowa z Lublina do Dęblina nie zostanie otwarta razem z nowym rozkładem jazdy w grudniu. Zerwano umowę z włoską firmą, która miała ten kontrakt. Na dzień dzisiejszy jest opóźnień na pół roku. Po zerwaniu umów, pewnie dużo więcej. Ciekawe KIEDY linia zacznie działać. Proponuję, by w tym wątku pisać wszystkie wiadomości o postępach i wizjach otwarcia linii. A także o problemach. Nie ma czego kryć. Trzeba o tym otwarcie mówić, a nie chować głowy w piasek!
PKP Polskie Linie Kolejowe wypłaciły dziś, 8 października, kolejne ok. 5 mln zł należności dla trzech kolejnych podwykonawców firmy Astaldi S.p.A na linii Dęblin – Lublin.
PLK nie pozostawiły bez wsparcia podwykonawców Astaldi S.p.A, którzy nie otrzymali należności za wykonaną pracę. Spółka podjęła nadzwyczajne działania względem regulowania należności dla podwykonawców. Określono najszybszy i zgodny z prawem sposób procedowania dokumentów, który pozwoli podwykonawcom uzyskać należności wynikające ze zobowiązań Astaldi.
W przyszłym tygodniu planowane jest wznowienie prac na liniach kolejowych Lublin - Warszawa i Wrocław - Poznań - oznajmił rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec. Wykonawcami robót mają być spółki zależne od PKP PLK.
To kolejnych kilka lat z głowy bo w PLK każdy ma czas, nikomu się nie śpieszy. A z Poznania do Wrocławia dalej około 2,5 h będzie jechać pociąg pośpieszny raptem 164 km. A na linii lubelskiej dalej PKP IC będzie tracić pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum