Maciej, przesadzasz. Linia owszem od Jeleniej do Niwnic jest w stanie katastrofalnym, ale to nie jest coś takiego, jak było np. w Mietkowie przed moderną (tam na torze 1 przy krawędzi peronu pociąg jechał po drzazgach - jakim cudem nic się tam nie wykoleiło, to nawet najstarsi górale nie wiedzą). A linia jest atrakcyjna krajobrazowo (zapora w Pilchowicach, Dolina Bobru za Wleniem) i - co udowodniło od grudnia 2007 do grudnia 2009 roku PR - przy sensownej ofercie szynobus będzie pełny. A KD-cja nie myśli, bo mogłaby zrobić coś jeszcze lepszego - w pobliżu przecież obsługuje połączenia do Żar. Fakt, na obiegi byłyby potrzebne przynajmniej trzy szynobusy, ale na pewno połączenie Jelenia Góra - Lwówek - Węgliniec - Żary byłoby atrakcyjniejsze widokowo i cenowo (bo czas pewnie byłby podobny) niż obecne pałętanie się przez Zgorzelec. Ale skoro Pani Prezes KD razem z PKP PLK robi wszystko, żeby linię zamknąć...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
A ja pamiętam jak ostatni raz jechałem z JG to pociąg jechał do Kąt szybko tylko dalej wybuchł pożar w przejściu między "piętrusami", pewnie od hamulca.
Przy tych kosztach budowy infrastruktury jakie mamy, nawet przy takiej bocznej trasie, uważam że to jest marnowanie funduszy.
Zresztą nowy zarząd PKP ma podobny pogląd i założę się że do 2020 r. zostanie 8-9.000 km czynnych linii, nawet nie wszystkie obecnie zelektryfikowane magistrale się utrzymają.
Cieszyć się nie ma co, ale wg mnie wyrzucono niepotrzebnie jak czytam tu i tam, 10 miliardów na linię Stolyca-3miasto. Wg mnie lepiej by zrobili porządnie na 120-130 a różnicę wydali na inne linie o podobnym znaczeniu.
Swoją drogą to w starych materiałach znalazłem że miało to kosztować "tylko" 3.5 mld.
A te wszystkie linie wokół JG to powinno przejąć jakieś towarzystwo drezynowe.
Przy takiej ilości kilometrazu byłaby to lepsza atrakcja niż same góry.
Wysłany: 03-05-2012, 15:19 Re: Jedno kosztem drugiego czyli dolnośląski skandal zabiera
Bonifas napisał/a:
Sezon Trutnovski się dopiero zaczyna ale sądząc na podstawie powyższego normalność do Lwówka nie wróci dopóki jeździ Trutnov, wieć chyba możemy zapomnieć o normalnych weekendach na 283 do końca września tego roku...
Właśnie 3 maja (wczoraj) jechałem w góry do Świeradowa i akurat stałem samochodem na przejeździe we Lwówku Śl. Jechał SA135 z Jeleniej z góra 7 osobami na pokładzie. Przykry widok...
A tutaj SA109 we Lwówku (nagrywane przez @bartiinysa)
No i długo nie trzeba było czekać dziś na lwóweckiej znów KKA - SMS-a brak informacji na kolejedolnoslakie.eu brak informacji na koleje.dolonyslask.pl brak.
Jeżeli tak się traktuje pasażerów to nie ma się co dziwić że ich nie ma. A i jeszcze jedno widzę tu celowe działanie UMWD nazwyane niegdyś ładnym okreśeniem Polityki Wygaszania Popytu. Przyjdzie taki czas, że znów mieszkańcy usłyszą że to oni są winni że kolejna linia przechodzi do lamusa.
Równe 20 lat likwidacji lwóweckiej - vivat PKP i vivat inne spółeczki które sprawą się zajęły.
W 2000 roku likwidowano Karpacz. Linia lwówecka miała funkcjonować podobnie jak linia przez Kobierzyce do 23 VI ale odstąpiono od tego po interwencjach samorządów. Dziś ówczesna dyrektor Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Pasażerskich dokańcza dzieła.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
no faktycznie dziś znów sms-a nie było. Wiadomo szynobobusy potrzebne gdzie indziej na JELCZE, WOŁOWY tam gdzie może jechać jednostka elektryczna. Spoko!
KD-cja nie zdecyduje się wynająć od PR elektryków. Po tym, jak przewoźnik spod znaków dwóch strzałek mocno zubożył KD za wynajem polsatu i dwóch bonanz (żeby było śmieszniej - na lwówecką) w Legnicy na coś takiego się nie zdecydują. Raczej zaczekają na Newagi :-D A że UMWD pozwala na to, żeby spaliniaki dymiły w druty, to już osobna sprawa. Niemniej na odcinku do Jelcza czy Wołowa KD-cja nie ma wyłączności. Tam jest wymiana - raz jedzie szynobus KD, a raz kibel PR.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Spokojnie, na 20 par pociągów w relacji Wr. Gł. - Wołów dwie pary (2) ! jest obsługiwane szynobusem przez KD.
W relacji Wr. Gł. - Jelcz na 13 par dziewięć obsługują KD a 4 PR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum