Kolej małopolska miałaby sens jeśli przejmie teren podkarpacki (sieć skąpa) wespół z marszałkiem podkarpackiego. Bez współpracy z sąsiadami nie widzę sensu.
Witam tylko jest problem mam nadzieje że Koleje Śląskie nie będą marnować pieniędzy na nierentowne linie np: takie jak Bielsko -Wadowice-Kraków, może być z Bielska do Krakowa połączenie przez Czechowice.
Koleje Śląskie będą obsługiwać tylko odcinek Bielsko-Biała - Wadowice, tam ma być skomunikowanie z pociągiem do Krakowa. Uzgodniono nawet wzajemne honorowanie biletów.
Jeszcze tak napisze - jeżeli już miały by powstać kolejka marszałkowska to wespół z województwem Śląskim, Podkarpackim i Świętokrzyskim pn. np. Koleje Południowe, wtedy miało by to sens i nie było problemów z biletami jest więcej kasy, efektywniejsze wykorzystanie taboru. Ale jest jedno wielkie ALE - niestety każda nowa spółka samorządowa to stołki dla swoich i to jest bariera nie do przebrnięcia.
Stołki stołkami. Plan raczej nierealny z innych powodów. Jak sobie wyobrażasz udział świętokrzyskiego? Nie wierzę w zainteresowanie Kielc powołaniem takiego przewoźnika. Zbyt dbają o interesy PR, nawet kosztem własnych mieszkańców, by wierzyć w ich zainteresowanie. Małopolskie wbrew pozorom nie czuje aż takiego pociągu do własnej spółki przewozowej, wystarczyłaby im spółka taborowa. Istnieje nawet mozliwość, że za rok przewozy w małopolskim przejmą KŚ na zasadzie porozumienia komunalnego, o ile oczywiście uda im się rzecz niemożliwa i w grudniu bez większego problemu przejmą połaczenia w śląskim
Ja te województwa dałem dla przykładu i tak jeszcze po przemyśleniach do poprzedniego postu dodam, że marszałkowie muszą chcieć tej kolei ale nie na zasadzie że muszą bo ustawa ich do tego zobowiązuje a ktoś kto nią będzie zarządzał musi ją czuć.
Jeżeli przetarg wygra Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych, prawdopodobnie nie uruchomi on połączeń kolejowych z Krakowa do Oświęcimia przez Spytkowice. Tej linii nie ma w wykazie tras jaki zawarty jest w dokumentacji przetargowej. Dodatkowo kwota na przewozy w 2013 r. będzie mniejsza.
Witam do nowego rozkładu jest jeszcze daleko obecnie nadeszła pora aby dokładnie i oszczędnie wydawać pieniądze. Musimy zapomnieć o nierentownych liniach nie tylko jest zagrożona Linia Kraków -Oświęcim ale wiele innych które przynoszą straty.
Komu ty takie bajki pitolisz? Tylko PRowa biurwa nie przynosi strat. 16 milionów mniej na połączenia, a zatrudnienie w PRach w Małopolsce nie spada. Ba, nawet wzrasta, bo jeszcze trzeba desant ze Śląska wykarmić. Najważniejsze że spokój społeczny jest zachowany, a pasażera można mieć w d. Urząd Marszałkowski pokazał, że pasażerowie dla niego się nie liczą.
Rover, bzdury Waćpan piszesz... Straty przynoszą praktycznie wszystkie linie regionalne, zwłaszcza przy obsłudze przez PR. Nie spodziewaj się raczej takich cudów jak na linii Katowice - Wisła Przy takim rozumowaniu, należy posłać do piachu wszystkie linie, co chyba nie jest zbyt realne?
pp, UMWM próbuje w jakiś sposób zapanować nad PR - przykładem nieszczęsny przetarg. Niestety, boi się "wariantu śląskiego", choć jeśli u sąsiadów się powiedzie, to wtedy nie wyklucza podobnych rozwiązań.
Kolej małopolska miałaby sens jeśli przejmie teren podkarpacki (sieć skąpa) wespół z marszałkiem podkarpackiego. Bez współpracy z sąsiadami nie widzę sensu.
Przecież masz efekt tej współpracy : likwidacja połączeń na linii Jasło - Stróże. Teraz czas na likwidacje Krynica - Nowy Sącza a może nawet Tarnów.
"Cudowna" wiadomość , a przypominam, że linia przez Spytkowice jest w remoncie!
Poniżej zdjęcie remontowanego toru nr 2 na szlaku Podbory Skawińskie - Brzeźnica.
Zdjęcia
Widzimy wszyscy jak biorą się za linie na Tarnów gdzie największa jest frekwencja to nie ma co liczyć na inne mniej rentowne linie śląskie koleje pochłoną całą dotacje i Przewozy Regionalne Kraków przestaną istnieć... Jak to trafnie napisał kolega CottonwoodEN71 Koleje Śląskie objęły przewozy w Małopolsce. Będzie to miało więcej sensu niż podział na dwie spółki!
Nie obchodzi mnie kto mnie woził, wozi i będzie woził, nie pracuję na kolei i nie zamierzam. Chcę tylko, tak jak my wszyscy tu, mam nadzieję, aby transport kolejowy w tym kraju działał sprawnie! Nie ogłoszenie przetargu na Kraków - Oświęcim linią 94 w sytuacji kiedy istnieje perspektywa na poprawę jakości świadczonych usług (wyrażonych czasem przejazdu) powinno kwalifikować się jako działanie na szkodę przedsiębiorstwa i obywateli.
Urząd Marszałkowski w uzgodnieniu z PR Kraków od kilku lat systematycznie ogranicza kolejowy transport regionalny do kolei aglomeracyjnej wokół Krakowa, Urząd Marszałkowski nie potrzebuje w systemie komunikacji kolejowej takich linii jak:
Wadowice -Trzebinia
Nowy Sącz - Chabówka
Żywiec - Sucha Beskidzka
Kraków - Zakopane
Od kilku lat systematycznie wygaszano i nadal wygasza się popyt i przeciągu najbliższych dwóch lat proces ten zostanie zakończony a wówczas powołana zostanie nowa spółka i za taką samą dotację kolej regionalna ograniczona zostanie do poszerzonej aglomeracji krakowskiej.
Małopolska od szeregu lat stawia na komunikacje busową za nic mając opinie fachowców z dziedziny transportu.
Oczywiście działania urzędu podyktowane są warunkami prawno-ekonomicznymi jakie funkcjonują w Polsce, brak wydzielonych realnych środków na kolej regionalną, nieekonomiczny podział spółki przed usamorządowieniem, nie wydzielenia odpowiedniego zaplecza technicznego przez PKP S.A. itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum