Czyli jak mam legitymacje na rok 2012 to moge jeszcze ten miesiac na niej jezdzic bez zadnych modyfikacji na niej przedluzen i nie dostane madatu? Pytam bo ojca w sierpniu zwolnili z PNI zwolnienia grupowe. Z gory dzieki za odpowiedz bo studiuje a dosyc daleko mieszkam i tak chociaz jeszcze raz bym pojechal do domu bo to duza oszczednosc
Pozdrawiam
Kolejorz7 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-01-2013, 16:17
Jeśli na legitymacji (poświadczeniu) nie masz nic wpisane o skróceniu poświadczenia "ważność poświadczenia skrócono do dnia......." to poświadczenie jest ważne. Tzn byłoby ważne bo z chwilą zwolnienia Twojego ojca z PNI utraciliście prawo do zniżek pracowniczych, w ogóle przy zwolnieniu powinniście oddać poświadczenia. Jeśli tego nie zrobiliście to nielegalnie możecie na tych poświadczeniach jeździć do końca stycznia na zasadach jak w roku 2012. Nikt nie powinien się kapnąć że nie macie już do niego prawa. Czasami dla drużyn konduktorskich są podawane informacje jakie poświadczenia są nieważne (lista nr poświadczeń, imion nazwisk i spółek w których dani ludzie pracowali lub pracują jeśli np zgłosili zagubienie poświadczenia) Jeszcze nigdy nie spotkałem się z tym żeby ktoś moje poświadczenie sprawdzał pod względem nr czy nie jest czasem na tej liście. Więc śmiało możesz na tym poświadczeniu jeździć do końca stycznia. Żeby nie było ja ze swojego poświadczenia korzystam w pełni legalnie
Czy posiada ktoś jakieś informacje nt dostępu do FIP i OSŻD dla rodziny pracownika w 2013 roku? Nie ma już definitywnie takiej możliwości?
Kolejorz7 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-01-2013, 20:02
Na temat FIPa dla rodziny nie ma aktualnie żadnych informacji. We wniosku o FIPa podaje się nr legitymacji kolejowej. Nawet dla pracownika nie ma już legitymacji kolejowej ale podawało się nr poświadczenia. Z tego co mi wiadomo pracodawca ma dawać zaświadczenia pracownikom że mają prawo wykupić w kasie biletowej książeczki dla rodziny i na podstawie tego zaświadczenia na którym mają być wypisani członkowie rodziny mają być wydawane książeczki. Być może te zaświadczenie będzie miało swój nr i będzie można np jego nr podać we wniosku jako nr legitymacji, albo nr książeczki biletowej.
Albo może np zarząd PKP SA zmieni zarządzenie o sposobie wydawania FIPów i będą nowe wzory formularzy bo już nawet obecne są stare bo nie ma czegoś takiego jak "legitymacja kolejowa"
W kasach można już nabywać bilety sieciowe roczne. Od tego roku nie można kupić sieciówki na wszystkich przewoźników.
Sieciówka na IC kosztuje 225zł, cena jest bardzo przyzwoita. Taki sam bilet na PR kosztuje 350zł, czy to prawda?
Jak wyglądają ceny biletów sieciowych i jednorazowych na SKM, KM i WKD?
Ile kosztuje jednorazowy na IR/RE?
W moim zakładzie można już składać wnioski o wykup uprawnień do ulgowych przejazdów w roku 2013. Tak się więc zastanawiam co ma dać to spotkanie negocjacyjne przełożone z 4 na 15 stycznia? Czy mogą jeszcze wystąpić jakieś istotne zmiany?
kiedy się skończy ta szopka z biletami - i zaczniecie uczciwie płacić za przejazdy a nie 10,20, 30.... złotych tak jak reszta społeczeństwa, jak takie PR, KŚ, KW, IC mają działać jak wożą za darmo-- żadna firma tego nie uciągnie
Jestem wielce ciekaw jakie ustalenia będą poczynione na dzisiejszym spotkaniu. To, że PR przystąpią do porozumienia jest już pewne. Teraz tylko trzeba by coś załatwić dla pracowników z województw Śląskiego (gdzie przewozy regionalne objęły całkowicie Koleje Śląskie), Dolnośląskiego i Wielkopolskiego (gdzie marszałkowie w niedługim czasie planują takie samo rozwiązanie).
Osobiście jestem zdania że w zamian za te żałosne zniżki pracownikom powinno się zwiększyć stopień zaszeregowania o conajmniej 300 zł na rękę. Wtedy ja w spokoju dojadę do pracy, a i tak nienawistne opinie jak ta w poście powyżej się skończą, bo wara każdemu od moich żądań płacowych wobec mojego pracodawcy.
Emerytom i rencistom uprawnienia zabrać. Postąpić jak w Cargo - związki przy wypłatach dodatków świątecznych chciały, by dostali je również emeryci i renciści, co jest wogóle paranoją na skalę światową. Zakład powiedział, że tyle pieniędzy nie ma i solidarnie bonów nie dostał nikt, ani pracownicy ani emeryci.
Ja pracuję na kolei krótko ale wiem, że związki zawodowe poczynią więcej złego niż dobrego. Bo uparli się na te zniżki dla emerytów i rencistów zapominając w całym sporze o pracownikach. Emeryt jak jeszcze pracował to jeździł za darmo. Liczy się teraźniejszość, a nie przeszłość. Ich kosztem pracownicy obecnie zatrudnieni żyją teraz w niepewności . ZZ wychodzą z założenia "zniżki dla emerytów albo śmierć!". Panowie i Panie! Miejcie na względzie pracowników!
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
I co było do przewidzenia - następne rozmowy 25 stycznia.
Choć pojawiło się pewne światełko w tunelu - czyżby pojawiła się wola (czy dobrowolna- to inny temat) spółek samorządowych na dołączenie do pozostałych przewoźników kolejowych?
kiedy się skończy ta szopka z biletami - i zaczniecie uczciwie płacić za przejazdy a nie 10,20, 30.... złotych tak jak reszta społeczeństwa, jak takie PR, KŚ, KW, IC mają działać jak wożą za darmo-- żadna firma tego nie uciągnie
1. Wtedy kiedy nauczyciele przestaną zarabiać więcej od lekarzy według stawki godzinowej.
2. Wtedy kiedy nauczyciele będą mieć miesiąc urlopu a nie 3 miesiące.
3. Wtedy kiedy policjant na zwolnieniu lekarskim (na tzw. L4) będzie otrzymywał 80% zapłaty a nie 100%.
4. Wtedy kiedy pracownicy branży energetycznej przestaną mieć ulgi na energię elektryczną, gaz, paliwo.
5. Wtedy kiedy skończą się odpisy dla prawyciarzy kupujących samochody typu np. Porsche oraz kiedy zaprzestaną odpisywać jako koszty działalności - fundusz reprezentacyjny - koszt hostes z agencji towarzyskiej na imprezach firmowych.
6. Wtedy kiedy rolnicy zaczną płacić pełne ubezpieczenie w ZUS a nie częściowe - znikome w KRUS.
7. Wtedy kiedy dziennikarze będą płacić pełne ubezpieczenie emerytalne w ZUS a nie tylko częsciowe jako tzw. twórcy.
8. Wtedy kiedy pracownicy służb mundurowych będą odchodzić na emeryturę po 65 r.ż.
9. Wtedy kiedy dzieci najlepiej zarabiających rodziców będą płacić za studia.
10. Wtedy kiedy żony, matki, teściowe i kochanki motorniczych w stolicy będą chociaż 1zł w miesiącu płacić za bilet komunikacji miejskiej.
itd. itp.
Odbyło się kolejne spotkanie mediacyjne kolejowych związków zawodowych z przedstawicielami pracodawców w obecności mediatora w ramach sporu zbiorowego dotyczącego utrzymania ulgowych świadczeń przejazdowych dla kolejarzy w roku 2013 i latach następnych.
Prezes Związku Pracodawców Kolejowych przedstawił informację o możliwości rozszerzenia liczby przewoźników przystępujących do porozumienia. Negocjacje pomiędzy ZPK a przewoźnikami w tej sprawie jeszcze trwają.
W związku z powyższym na wniosek mediatora została ogłoszona przerwa w mediacjach do 25 stycznia 2013 r.
Związkowcy domagają się zachowania świadczeń przejazdowych w 2013 r. dla pracowników i emerytowanych pracowników spółek z Grupy PKP a w przypadku ich ograniczenia – są za uzyskaniem rekompensat w wysokości 720 zł brutto miesięcznie dla każdego pracownika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum