Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Następny
Urząd Transportu Kolejowego
Autor Wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 03-12-2013, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Dopóki nie wypędzi się leśnych dziadków z UTK na emeryturę sytuacja nie ulegnie poprawie. Co gorsze podobno jeszcze zatrudniają nowych leśnych dziadków, których kolesie rekomendują ich jako wybitnych fachowców a w rzeczywistości są to emerytowani partacze, którym nadal mało i mało nawet na emeryturze. Nic bym nie miał do tych leśnych dziadków pod warunkiem żeby dzielili się wiedzą z młodymi. Niestety bardziej prawdopodobne jest, że tą swoją kolejową wiedzę zabiorą do grobu niż jakiegokolwiek młodego nauczą kolejnictwa. Chciwość (także na wiedzę) to nieodłączna cecha leśnych dziadków. Tego niestety nie bierze się pod uwagę. Ale tak jest wszędzie w państwówkach.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 03-12-2013, 20:04    Odpowiedz z cytatem

Do czego się tak śpieszysz, Grad? I ty zostaniesz leśnym dziadkiem. Masz to jak w banku. Będziesz szczęśliwy, gdy młody z układami menadżer, który nie ma zielonego pojęcia o robocie, zechce cię na państwowym zatrudnić. W prywatnej firmie łatwiej. Tam na wiedzy leśnych dziadków swój sukces budują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-12-2013, 23:05    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem zacietrzewienia Grada. Zwłaszcza na leśnych dziadków. Oceny UTK na pewno są różne w zależności od tego gdzie ucho przyłożysz. A co do pracy maszynistów na wielu etatach, to ustawa w zakresie oświadczeń maszynistów jest stosunkowo młoda. Dlatego nie dziwią mnie raporty PIP, które oceniając okres przed wejściem w życie poprawki do ustawy oznajmiają, że UTK czegoś nie dopełnił, nie mając sprawnych narzędzi. Sama zmiana w ustawie jest znakiem, że Urząd czuł swoim nosem, że tej akurat sprawy nie jest w stanie sprawnie dopilnować.
Wracając do leśnych dziadków, to powoli ich czas się kończy. Od pewnego czasu i w UTK idą zmiany w kierunku kontroli i audytowania różnych systemów bezpieczeństwa, do których leśni ludzie nie zawsze mają cierpliwość.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 12-12-2013, 11:27    Odpowiedz z cytatem

NIK o bezpieczeństwie ruchu kolejowego i UTK:

Urząd Transportu Kolejowego (UTK) odpowiedzialny za nadzór nad bezpieczeństwem ruchu kolejowego nie podejmował skutecznych działań w celu wyeliminowania wieloletniego (trwającego nawet 10 lat) stosowania sygnałów zastępczych. UTK rzadko weryfikował informacje przekazywane przez podmioty kolejowe przed wydaniem im certyfikatów i świadectw bezpieczeństwa oraz bardzo rzadko przeprowadzał audyty systemów zarządzania bezpieczeństwem po wydaniu certyfikatów.
http://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-bezpieczenstwie-ruchu-kolejowego-w-polsce.html

http://www.nik.gov.pl/plik/id,5682,vp,7354.pdf
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-01-2014, 02:52    Odpowiedz z cytatem

Niefortunne odznaczenie dla wiceprezesa UTK

Wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego przyjął odznakę „Zasłużony dla transportu” z rąk prezesa jednej z nadzorowanych spółek przewozowych.

Czytaj w nowym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs69.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 03-01-2014, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Nic nowego. Tak było w Głównym Inspektoracie Kolejnictwa, który w UTK został przekształcony, tak potem było w UTK. Powszechną praktyką było, że osoby funkcyjne z prezesem na czele brały urlopy bezpłatne w PKP. I wcale bym się nie zdziwił, gdyby niedawno powołany wiceprezes UTK taką możliwość powrotu do PKP Cargo sobie zapewnił. Jedynie NIK mógłby to sprawdzić, gdyż tajemnicę skrywają akta personalne tego pana w giełdowej spółce.

Nawet, gdy odznaczenie przyznał minister na wniosek zarządu spółki PKP Cargo, bo wówczas ten pan był jej pracownikiem, to nie jej prezes powinien je przypinać wiceprezesowi UTK. Ministerstwo jest ogromne i wiceministrów nie brakuje, a w ostateczności prezes UTK też mógłby.

Ps.
Minister Massel po odwołaniu wrócił do Instytutu Kolejnictwa, gdzie na okres pełnienia funkcji państwowej wziął urlop bezpłatny. Pół biedy, bo to jednostka badawcza podległa ministerstwu, ale oznacza to także, że tradycja nie zanika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ja Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2014

PostWysłany: 04-02-2014, 21:05   PYTANIE Odpowiedz z cytatem

UTK stwierdza nieprawidłowości, które wynikają z nieprzestrzegania zapisów ustawy o transporcie kolejowym, rozporządzenia MI o wykazie stanowisk ... , Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem i... ? nie cofa wydanego CERTYFIKATU bezpieczeństwa??? ... DLACZEGO Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 04-02-2014, 21:30    Odpowiedz z cytatem

Może dlatego, że ktoś dostarczył kopertę jakiemuś naczalnikowi, który załagodził sprawę. A może był jakiś przelew na konto syna lub córki studiujących/ pracujących i mieszkających w Anglii lub Szwajcarii. To już dawno udowodniono: brak rotacji na stanowiskach menadżerskich przyczynia się do "rozkwitu" korupcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ja Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2014

PostWysłany: 04-02-2014, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Tak "Grad" ale ... mam "papierowe" ... nie wiem jak to nazwać ??? dowody" ... potwierdzenie ...?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Księgarz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-02-2014, 22:02    Odpowiedz z cytatem

DLATEGO, że samo stwierdzenie niezgodności nie oznacza z automatu cofnięcia certyfikatu. Poza tym niezgodności mamy dwie kategorie: niezgodność i niezgodność krytyczną. Na ich usunięcie Urząd daje czas. Dopiero niewypełnienie zaleceń, zwłaszcza nieusunięcie niezgodności krytycznej może kwalifikować do cofnięcia certyfikatu.
Jak na razie wszelkie komunikaty Prezesa UTK mówią raczej o przeprowadzeniu postępowania. Być może przyjdzie również czas na cofanie certryfikatów, ale na to jest jeszcze czas.

_________________
"Kolej na czytanie" - pasja i rozwój w jednym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2014, 20:50    Odpowiedz z cytatem

Jakub Majewski został dziś odwołany ze stanowiska wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego ds. regulacji rynku. Nie podano przyczyn odwołania wiceprezesa, ani nazwiska jego następcy.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 03-03-2014, 23:40    Odpowiedz z cytatem

Szkoda. Człowiek oddany kolei. Pasjonata kolejnictwa. Z wykształcenia humanista ale posiadający w zakresie kolejnictwa dużo większą wiedzę niż inżynierowie kolejowi. Jest jedynym licencjonowanym maszynistą z tytułem naukowym doktora. Życzę żeby znalazł pracę w kolejnictwie, może w Metrze…
Moją sympatię zaskarbił sobie walką z kliką betonu kolejarsko-partyjnego w Kolejach Mazowieckich, rządzonych przez A. Struzika (PSL). A styl rządzenia KM to coś pomiędzy Putinem a Łukaszenką.
Dziękujemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 04-03-2014, 08:21    Odpowiedz z cytatem

Wiceprezes ds. regulacji rynku odpowiedzialny jest za licencjonowanie transportu kolejowego. To stanowisko Jakub Majewski objął 1 listopada 2012 roku, a 7 grudnia 2012 roku mimo kompletnego nieprzygotowania i braku dostatecznej ilości taboru zatwierdzona została Kolejom Śląskim licencja na rozszerzoną działalność przewozową. Czym to się skończyło, wszyscy wiemy. Nie tylko doszło do paraliżu przewozów pasażerskich w województwie śląskim, ale i ogromnych strat w samej spółce zarządzanej przez hochsztaplerów, czego koszty samorząd województwa jeszcze wiele lat będzie ponosił. Zwiększyło to również straty Przewozów Regionalnych. Doświadczony w ten sposób Majewski nie popełnił tego samego błędu w stosunku do Dolnośląskich Linii Autobusowych, których licencję na przewozy kolejowe chciał wykorzystać czeski przewoźnik Leo Expres, by konkurować z IC i PR w ruchu dalekobieżnym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 04-03-2014, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Jak możesz oczerniać niewinnego człowieka Mad Odpowiedzialnym za tą sprawę jest prezes oraz inny ówczesny wiceprezes ds. techniki. Wiceprezes ds. regulacji rynku nic nie miał do powiedzenia w tej sprawie. Tym bardziej, że pracował dopiero miesiąc a cała procedura uzyskania zgody przez KŚ trwała kilkanaście miesięcy. Najpierw zapoznaj się z dokumentem w tej sprawie i podpisami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

socjalista Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2013

PostWysłany: 04-03-2014, 19:17    Odpowiedz z cytatem

Nie oczerniam. Zajrzałem do wewnętrznego dokumentu UTK o podziale zadań i odpowiedzialności między prezesa i wiceprezesów. Patrz § 3:

http://bip.utk.gov.pl/download/2/226/Szczegolowypodzialzadan.pdf

Czyżby według Ciebie Majewski był w UTK tylko figurantem? Jeżeli tak, to powinien sam zrezygnować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 25 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 23, 24, 25  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl