Piętnastu chętnych w przetargu na linii Kraków - Katowice
PKP PLK otrzymały wnioski od piętnastu wykonawców zainteresowanych udziałem w przetargu na modernizację jednego z fragmentów linii kolejowej z Krakowa do Katowic.
Tłum chętnych w przetargu na linii Kraków-Katowice.
Piętnastu zainteresowanych zgłosiło się do udziału w przetargu na przebudowę szlaku Kraków Mydlniki - Kraków Główny Towarowy oraz stacji Kraków Mydlniki. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu półtora roku.
Przy okazji inwestycji powstanie nowy przystanek osobowy Kraków Bronowice z dwoma peronami przy linii nr 133 i z dwoma peronami przy linii do lotniska Balice wraz z przejściem podziemnym.
Od marca podwyżka na bramkach autostrady A4. Kierowcy osobówek zapłacą już 10 PLN za jedną bramkę. Jeżeli doliczyć cenę paliwa, to wyjazd z Krakowa w rejon GOP robi się już niesamowicie ekskluzywną wyprawą. Pociąg tutaj nie stanowi żadnej alternatywy, więc ludzie będą zagryzać zęby, płacić i korzystać z płatnej drogi...
Od piatku 13.02 zmiana rozkladu z uwzglednieniem 1 toru Zabierzow - Mydlniki, o zmianie cicho, podmienione zostaly tylko tabelki obowiazujace od 14.12 na stronie PR.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
13 lutego wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy dla pociągów Regio poruszających się po linii 133 z Krakowa w kierunku Krzeszowic, Oświęcimia i Katowic. W efekcie zmian pomiędzy stolicami dwóch województw pojedziemy jeszcze dłużej.
Tymczasem nic nie zapowiada rychłej modernizacji tej jednej z najważniejszych linii kolejowych w kraju. Według najnowszych informacji, zdobytych przez portal, ,Rynek Kolejowy", prace torowe zostaną wykonane z opóźnieniem nawet 3-letnim.
Wystraszyli się, że podniesienie opłat na A4 Katowice - Kraków może spowodować powrót części podróżnych do kolei, więc postanowili na wszelki wypadek zniechęcić ich do pociągów jeszcze bardziej...
Dlaczego Rynek Kolejowy nie napisze wprost, że umowa Stalexportu S.A. z rządem jest do 2020 roku, w której jest zawarte najważniejsze postanowienie o całkowitym zakazie jakiekolwiek konkurencji na żelaznym szlaku równoległym do A4. Przecież to wszyscy wiedzą - wszyscy. Aktualnie zostało kilka TLK wożące powietrze w 2 godziny między Krakowem a Katowicami po 23 zł. Autostrada miażdży czasem godzinowym za 5,6 do 10 zl. Nieodwracalne, zarżnięte!
Wysłany: 21-02-2015, 12:32 Największy moim zdaniem skandal kolejowy 25-lecia
Kiedy PLK skończą modernizację linii Katowice - Kraków? Kiedy skończą się pokrętne tłumaczenia "to nie my to koledzy"? 77 km i pięc lat (od 2010). A efekty?
odcinek Katowice - Mysłowice (10 km) 0 prac
odcinek Mysłowice - Jaworzno (13 km) zrobiono około 10 km
odcinek Jaworzno - Trzebinia (15 km) coś rozgrzebano
odcinek Trzebinia - Krzeszowice (14 km) nikłe ślady działania
odcinek Krzeszowice - Mydlniki (18 km) nic
odcinek Mydlniki - Kraków Gł. (7 km) coś drga ale słabo
To wszystko przez 5 lat!!!!!!!! To jest totalna kompromitacja PKP PLK
PKP powinna zostać odsunięta od tego zadania a sprawa powinna zostać załatwiona jak problem słynnego mostu na A1 w Mszanie. Zamówienie (nie przetarg) firma sprawdzona i do roboty.
I koszt taki jaki będzie a nie jaki się nieudolnym kosztorysantom przyśni!!!!!!!
[ Dodano: 26-02-2015, 08:48 ]
Pociąg pospieszny z Krakowa do Katowic 77 km jedzie dwie godziny.
Pociąg IR z Kielc do Katowic 165 km jedzie dwie godziny (osobowy 2h18).
Czy "zarządca" infrastruktury kolejowej w Polsce nie zasługuje na pręgierz?
[ Dodano: 06-03-2015, 20:58 ] "Nic nie dało się przewidzieć!" - zaiste! Dobrze, że Pani Bieńkowska dowiedziała się od wróżki o kłopotach PLK z tym krótkim odcinkiem i załatwiła kredyt w kwocie 268 000 000 EURO w EBI i przesunęła środki na inne inwestycje. Pokrętne tłumaczenia ludzi z PLK nie przekonują - to oni wybierali wykonawców tej inwestycji!!!!!
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23480/Modernizacja-trasy-Katowice-Krakow-ruszy-na-nowo-w-2016-r.html
Modernizacja trasy Katowice-Kraków ruszy na nowo w 2016 r.
Po udanym „resecie” projektu modernizacji linii E30 między Krakowem a Katowicami, PKP PLK przygotowują nowe przetargi na roboty budowlane. Dwa z nich już zostały ogłoszone.
– Dzięki temu prace ruszą z miejsca na początku 2016 r. – mówi Marcin Mochocki, dyrektor ds. strategii i planowania w PKP PLK.
Wysłany: 07-03-2015, 14:29 PKP mówi od 2010 a nawet wcześniej
Pan Mochnacki "mówi", jego koledzy mówią!
Z Tarnowa przez Kraków do Katowic - 155 km - po torach jedzie się 4 godziny czyli 38 km/h
Autostradą autobusy jadą 2 godziny 50 minut czyli 55 km/h (postój w Krakowie)
Prosty rachunek wykazuje, że na tym szlaku konkurencja autostrady jest mizerna.
Warunek jest jeden - infrastruktura kolejowa!!!!!!!!!!
Niestety - o niej się "mówi" a nie robi!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeśli ten "remont" na odcinku Rzeszów-Katowice dalej będzie się ciągnął przez lata, to dworzec w Tarnowie będzie można zamknąć niestety na głucho.
To co PLKa zrobiło na tej linii to jest morderstwo na przewozach. Wszyscy przesiedli się na autobusy, co z tego że weszły zamiast kilku pospiesznych nowe IC na zmodernizowanych wagonach skoro przy tak wysokich cenach i tak długich czasach przejazdu mało kto nimi jeździ..? Do tego zlikwidowano cieszące się dużą popularnością nocne POGÓRZE, PIC i PLK sama siebie wykańcza swoimi decyzjami!
Hiszpanie zmodernizują odcinek Krzeszowice-Kraków?
Konsorcjum firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na roboty w ramach modernizacji linii kolejowej E30 Zabrze-Katowice-Kraków. Hiszpańscy wykonawcy zaproponowali 286,2 mln zł netto za realizację prac między Krzeszowicami a stolicą Małopolski.
O odcinkach Jaworzno -Trzebinia oraz Trzebinia - Krzeszowice cisza.
Podobnie brak informacji o modernizacji odcinka Katowice - Mysłowice oraz rozpadających się torach na stacji Mysłowice. Ludzie z PLK "mydlniczą" ile wlezie a konkretnej pracy brak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum