Robikon, fakt jest taki, że jechałeś RAZ i na tej podstawie wyciągasz wniosek o frekwencji wynoszącej kilka osób. Ja natomiast jechałem kiedyś z Gorlitz do Wrocławia i w pociągu było tyle ludzi, że ledwo znalazłem wolne miejsce. W Zgorzelcu ludzie już stali.
Tak więc nie przerzucajmy się liczbą pasażerów na odcinku między Zgorzelcem a Gorlitz, bo to nie ma żadnego sensu. Raz pasażerów jest więcej, innym razem mniej, nie ma tutaj żadnej reguły. Tak czy siak RE do/z Drezna są potrzebne i to nie ulega cienia wątpliwości.
Nieudolne KD z Niemcami nas nie połączą, a co najwyżej uwstecznią do epoki dyliżansów. Wyremontowany wiadukt kolejowy w Zgorzelcu nad Nysą Łużycką jako bezużyteczny będzie można zagrodzić szlabanem jak na granicy obu Korei.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Fakty są takie,że w obliczu możliwych cięć w połączeniach regionalnych z powodu braku kasy w budżecie UMWD nie chce dotować tych połączeń.W tej chwili najważniejsza jest stałość oferty pociągów regionalnych.pozdrawiam.
Robikon, RE do/z Drezna też pełnią funkcję połączeń regionalnych. Pociągi są oblegane pomimo znacznie droższych biletów. Nie lepiej więc zlikwidować muchowozy KD, zmniejszyć dotację dla KD i dać więcej PR-om celem utrzymania tych połączeń? Bo jeśli będziemy upierać się przy "Dolinie Bobru" i ogryzkach relacji Zgorzelec - Zebrzydowa - Zgorzelec, które świecą pustkami, a zlikwidujemy oblegane pociągi do/z Drezna to będzie to gwałt na zdrowym rozsądku.
Idąc tokiem twego rozumowania należałoby zlikwidować wszystkie dotowane przez rząd pociągi międzynarodowe PKP IC, aby ratować przed likwidacją pociągi TLK, bo ważniejsza jest stałość oferty międzywojewódzkiej. Rząd też nie ma pieniędzy (dług publiczny przekroczył bilion zł).
A tak w ogóle to nie usprawiedliwiaj UMWD, bo pieniędzy im nie brakuje. Na głupoty mają (np. portal za 68 mln zł)! Niedawno UMWD wtopił w KD 2 mln zł. Ot tak, celem podwyższenia kapitału zakładowego, czyli bez konkretnego i wymiernego celu. W sumie chyba tylko po to, żeby spółka nie padła. Klasyczna reanimacja ekonomicznego trupa, który przeżre te miliony na własne potrzeby (może KD kupią nową wypasioną brykę dla kadry kierowniczej?).
uchwała.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 197.84 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 13-02-2015, 20:44, w całości zmieniany 3 razy
Wymowny jest fakt, że dwa prorządowe, wiodące, opiniotwórcze portale kolejowe milczą na temat kolejnej próby uwalenia REGIOekspresów z Wrocławia do Drezna. Z opublikowanego wyżej pisma związkowców do UMWD wynika, że zostały powiadomione. Kolejowe pismaki nie chcą narażać się Misi?
Ja myślę, że jakiś busiarz ma w tym interes. Przecież taka trasa Drezno - Wrocław (Kraków) wygodną autostradą to smakowity kąsek. Tylko kolejarze przeszkadzają tymi RE i trzeba je uwalić. A jak w Polsce uwala się frekwencyjne pociągi? Łapówka tu, łapówka tam... Wiele połączeń kolejowych w ten sposób uwalono! Najlepszy przykład to Małopolska opanowana przez busiarstwo oraz katastrofalny stan linii Kraków - Katowice, która celowo utrzymywana jest w agonii, aby nie zagrażała autostradzie i biznesowi kręconemu przez prywatnego koncesjonariusza:
Zobaczcie: Praga padła i z Wrocławia jeździ PolskiBus kilka razy dziennie (kursy z Gdańska i Warszawy). Padnie Drezno i natychmiast lukę wypełni jakiś busiarz kursami z Krakowa i Warszawy. Może nawet będą to autokary z logo DB, jak w przypadku trasy Berlin - Wrocław - Kraków po śp. EC "Wawel".
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Lady Makbet, nie doszukiwałabym się busiarskiego spisku. Przyczyna nieustannych prób likwidacji RE do/z Drezna jest banalnie prosta. Są to Koleje Dolnośląskie. Tak, trzeba wszystkie siły i środki skierować do KD. Skąd moje przypuszczenia? Przecież od dawna się mówi, że to nie MIR finansuje RE do/z Drezna ale UMWD. Z tego co pamiętam, a pamięć mam dobrą, RE do/z Drezna przeszły na garnuszek UMWD już w grudniu 2009 roku. Więc komu może zależeć na likwidacji tych pociągów? Już od dłuższego czasu UMWD usiłuje pozbyć się pociągów do/z Drezna. Analogicznie wypleniono interREGIO z linii zgorzeleckiej. Zyskują na tym tylko KD, bo na pewno nie pasażerowie. I tyle w temacie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Ten wspominany portal za 66 baniek ma akurat najmniejsze znaczenie dla braku funduszy na RE Wrocław - Drezno-Wrocław, bo po pierwsze on i tak nie powstanie, a po drugie 85% dofinansowania tego przedsięwziecia miało pochodzić z funduszy unijnych.
ps. Tak wiem że fundusze unijne to również nasze pieniądze ale jak jest każdy widzi.
Dolnoślązak, to pewna informacja? Nigdzie nie ma żadnej wzmianki na ten temat, poza naszym forum.
Gdy po kilku tygodniach kursowania likwidowano RE Poznań - Frankfurt/O to trąbiły o tym media lokalne i kolejowe. Teraz mają likwidować kursujące od kilku lat RE Wrocław - Drezno i jest kompletna cisza?! Coś mi tu nie gra... Są tylko dwie możliwości: albo jest zmowa milczenia, albo związkowcy z PR niepotrzebnie sieją panikę.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dolnoślązak, to pewna informacja? Nigdzie nie ma żadnej wzmianki na ten temat, poza naszym forum.
Gdy po kilku tygodniach kursowania likwidowano RE Poznań - Frankfurt/O to trąbiły o tym media lokalne i kolejowe. Teraz mają likwidować kursujące od kilku lat RE Wrocław - Drezno i jest kompletna cisza?! Coś mi tu nie gra... Są tylko dwie możliwości: albo jest zmowa milczenia, albo związkowcy z PR niepotrzebnie sieją panikę.
W Zgorzelcu Miasto na wiatach jest już ogłoszenie o likwidacji tych połączeń.
Skoro UM zaoszczędzi na tym kase to ja chciałbym aby za te pieniążki co się wszyscy zrzucamy uruchomiono dodatkowe pociągi Zgorzelec-Węgliniec-Zgorzelec skomunikowane z pociągami Węgliniec-Wrocław-Węgliniec!
Dolnoślązak, to pewna informacja? Nigdzie nie ma żadnej wzmianki na ten temat, poza naszym forum.
Noema, oczywiście, że tak . Już są wręczane wypowiedzenia umowy o pracę pracownikom z Węglińca. Najprawdopodobniej będzie o tym informacja w telewizji regionalnej Wrocław w dniu dzisiejszym o godz. 18.30 i 22.00.
[ Dodano: 19-02-2015, 17:35 ]
Cytat:
Są tylko dwie możliwości: albo jest zmowa milczenia, albo związkowcy z PR niepotrzebnie sieją panikę.
Związkowcy PR Wrocław słusznie sieją panikę . Swoje niezadowolenie miedzy innymi likwidacji tych pociągów okażą razem z pracownikami PR Wrocław i nie tylko na manifestacji przed UMWD w dniu 26.02.2015 r.
Nie tylko UMWD jest winien. Nie chcę nikogo bronić, ale podatek od kopalin i rekalkulacja janosikowego zrobiły swoje i kasa wojewódzka coraz bardziej świeci pustkami. My, Dolnoślązacy dostaliśmy po prostu po dupie od rządu. Na pierwszy ogień poszły Drezna bo najdroższe, a nie zdziwcie się jak polecą w najbliższym czasie pociągi REGIO i osobówki KD i bynajmniej nie będzie to za sprawą niedrożnego Grabiszyna.
To Warszawa nas wyrolowała : MIR nie chce płacić za te połączenia, a dodatkowo do kasacji poszedł pierwszy Wawel (w tym czasie z Warszawy do Berlina jeżdżą 4 pary BWE - a finansuje je MIR a nie Urząd Marszałkowski woj. Mazowieckiego & Wielkopolskiego). Teraz Dolny Śląsk po raz pierwszy w historii (nie licząc okresu końca II wojny światowej) traci połączenia kolejowe z Niemcami i dzieje się to wtedy kiedy należymy do strefy Schengen. Za to wagony na Ukrainę w Lwów Expressie trzymają się świetnie. Może w ogóle powinniśmy graniczyć nie z Niemcami a z Ukrainą, bo z Dolnego Śląska zaczyna się robić drugie Podkarpacie...
Mnie tylko zastanawia dlaczego Rząd RP w osobie Pani Premier, a przede wszystkim Pani Minister tak nas nie lubi. Gdzie są nasi posłowie, senatorowie z Dolnego Śląska, gdzie w demokratycznych wyborach im zaufaliśmy. Jedynie w sprawie pociągów do Drezna wypowiedział się na piśmie senator ze Zgorzelca - Brawo za odwagę i chęć ratowania tych pociągów i miejsc pracy .
Ciekawe na jak długi okres wynajmu PR podpisały umowę z Deutsche Bahn?
Czyli w grudniu, w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, PR nie miały zapewnionej ciągłości finansowania połączeń do Drezna?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum