W ciągu dwóch miesięcy ma zostać rozstrzygnięty pierwszy czterech z przetargów na dokończenie modernizowanej od lat linii kolejowej Katowice-Kraków. Kolejny zakończy się do końca roku; w ostatnim kwartale ogłoszone zostaną też pozostałe postępowania.
Poinformował o tym PAP członek zarządu zarządcy kolejowej infrastruktury, spółki PKP PLK i jej dyrektor ds. realizacji inwestycji Marcin Mochocki. Zakładająca wykorzystanie środków unijnych na lata 2007-2013 modernizacja trasy Katowice-Kraków rozpoczęła się w 2011 r. i miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Pierwotnie podzielono ją na trzy odcinki: Kraków-Krzeszowice, Krzeszowice-Trzebinia oraz Trzebinia-Sosnowiec Jęzor. Na wszystkich powstały problemy i opóźnienia.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-07-2015, 18:46
Cytat:
- Na pierwszy z nich, Krzeszowice-Kraków Mydlniki, podpiszemy umowę w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy. Na drugi odcinek, Kraków Mydlniki-Kraków Główny Towarowy, rozstrzygnięcie nastąpi w tym roku. Natomiast ogłoszenie przetargów na pozostałe dwa odcinki, a więc z Krzeszowic przez Trzebinię do Sosnowca Jęzora nastąpi w ostatnim kwartale tego roku - zapowiedział dyrektor ds. realizacji inwestycji PLK.
Umowę będą podpisywać w ciągu najbliższych trzech miesięcy, a od czerwca wprowadzili rozkład zamknięciowy z mijankami w Trzebini, Rudawie i Zabierzowie. Pierwszy Regio z Katowic do Krakowa łapie się na te wszystkie mijanki z niczym, przez co pociągiem nawet na godz. 8 nie ma możliwości się do Krakowa do pracy dostać. Busiarnia się już tak rozpanoszyła, że bilet miesięczny na Intera i Unibusa kosztuje niemal dwukrotnie więcej niż na Regio.
Cytat:
Różne przeszkody pojawiły się natomiast przy dużym projekcie unijnym. Prace na odcinku Krzeszowice-Kraków Główny Towarowy stanęły po upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury - lidera konsorcjum, które było tam odpowiedzialne za projektowanie i budowę linii.
Do opóźnień doszło także na pozostałych odcinkach - wśród powodów wymieniano m.in. wpisanie części obiektów na listę zabytków, powstanie obszaru chronionego Natura 2000 czy upadłości podwykonawców. W efekcie zdecydowaną większość środków z pierwotnego unijnego projektu przesunięto na inne przedsięwzięcia na kolei.
Z tymi upadłościami firm to jest niezły kit i mydlenie oczu. Niemal każdy zainteresowany wie że za wszystkim stoi Stalexport, który dbając o swoje szemrane interesy skutecznie blokuje wszelkie inwestycje transportowe, które mogłyby zagrozić wpływom dla tej ich pseudoautostrady. Niestety ludzie (głównie kolejarze) boją się o tym mówić głośno, bo PKP PLK straszy konsekwencjami dyscyplinarnymi i pozwami sądowymi, gdyż nie ma żadnej możliwości zdobycia żadnych dowodów na tajną umowę między Stalexportem a MI, która od lat blokuje inwestycje tak drogowe, jak i kolejowe zagrażającej autostradzie. Jedyne co ujrzało światło dzienne, to proces Stalexportu z władzami Jaworzna za dwupasmową obwodnicę. Ku chwale ten proces Stalexport przegrał z kretesem, ale tylko dlatego że obwodnica została wybudowana w całości ze środków miejskich, a nie budżetu Państwa.
Dziś na facebookowym profilu Kancelarii Premiera zaprosiłem Panią Premier do przejazdu pociągiem między Krakowem a Katowicami serwując to własnym imieniem i nazwiskiem. W uzasadnieniu napisałem wprost, że zależy mi na tym żeby szefowa rządu zobaczyła w jakim stanie jest linia kolejowa łącząca dwie duże aglomeracje. Ciekawy jestem czy to zaproszenie zostanie przyjęte.
Wysłany: 07-07-2015, 08:23 płonne nadzieje - Ani PO ani PIS ani KUKIZ
na tej inwestycji nikomu zbytnio nie zależy więc stalexport może robić co chce
pan mastslerek (pis) objawił się jako kontynuator poronionej idei Grabarczyka czyli osławionego "y", która Polsce nic nie da bo dedykowana przewozom pasażerskim przebiega przez mniej zaludnione tereny kraju. Linię generującą największe potoki pasażerskie, czyli Wrocław - Katowice - Kraków - Tarnów oddano we władanie "smrodziarzom" przepraszam "samochodziarzom" budując bramki generujące korki i stały dochód.
Obawiam się, że ostatecznie za parę lat odtrąbiony zostanie wielki sukces - częściowa rewitalizacja linii Kraków - Katowice żeby jakoś towar przewieźć a ludzi będą dalej wozić smrodobusy i zdezelowane zachodnie rzęchy ku chwale koncernów naftowych i właścicieli szrotów. AMEN!!!!!!!
Prezes UTK stwierdził naruszenie przepisów przez PKP PLK w zakresie nadzoru nad stanem infrastruktury kolejowej linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny (E30 odcinek Katowice – Kraków).
Wysłany: 13-08-2015, 18:28 pan prezes UTK czy związku niewidomych i głuchych
Panie prezesie ta liniia od Katowic do Krakowa ma 77 km z tego 17 km jest w stanie dobrym 20 dostatecznym a 40 w stanie urągającym XXI wiekowi
Ludzie z PLK zapewniają od 10 lat, że modernizują w efekcie nawet bieżącego utrzymania brak. Powinien pan zgłosić wniosek do prokuratury o ściganie tych, którzy do takiego stanu doprowadzili. Chyba, że jest pan ich wspólnikiem.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-08-2015, 12:45
Gołym okiem widać że jest to robione po to aby kolej nie zagroziła autostradzie A4 i krociowym zyskom za przejazdy samochodów i autobusów. G...ówno da modernizacja Kraków-Rzeszów E-30, jak dalej będzie rozwalony odcinek E-30 Katowice-Kraków. Jakby pociąg jechał z Katowic do Rzeszowa 3 h.... to by firmy busiarskie i Stalexport nie mogły zarabiać takiej kasy.... nie wspominam o tym że z Katowic do Krakowa pociąg powinien jechać maks 55 min..... to nie żadne mecyje w XXI wieku....
Zobaczycie, politycy, samorządowcy są tak skorumpowani i umoczeni w tej autostradzie że nigdy nie dopuszczą do modernizacji odcinka E-30 Katowice-Kraków. Typowa republika bananowa.
To lobby musi być bardzo silne i groźne, bo nawet opozycja ani mru-mru - a przecież to doskonałe potwierdzenie jej tez. Pisałem nie tak dawno do Gazety Polskiej i naświetliłem całą sytuację, że afera, że dobry temat - i nic.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
"Opozycja" w Polsce jest tak samo umoczona w przeróżne lobby jak PO, skrajną naiwnością jest myślenie, że coś się diametralnie zmieni gdy dojdzie do władzy… jeśli już, to wiele inwestycji już rozpoczętych stanie, pod pretekstem 'afer', gdy będzie chodziło wyłącznie o przekazanie zleceń 'swoim' bądź po prostu udupienie 'nie-swoich'. Tak było w Wawie za LK i w PL za PiS, i nie wierzę, by tym razem miało być inaczej.
Linia Katowice - Kraków czeka na kontrakty i przetargi.
Wciąż daleka pozostaje perspektywa pełnego wznowienia prac przy modernizacji linii kolejowej E30 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Na podpisanie kontraktu oczekuje jeden z rozstrzygniętych przetargów, a w innym od stycznia 2015 r. trwa ocenia wniosków od potencjalnych wykonawców. Na ogłoszenie oczekują też następne dwa przetargi.
Postępowanie PLK PKP SA oraz MIR w tej materii zasługuje na nagrodę "Ślimok wieku"
Nieudolność ludzi "obsługujących zadanie" jest porażająca. Albo.. działania prowadzone przez wymienione podmioty są celowo spowalniane. Jeżeli tak powinien zbadać wszystko prokurator!!!!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum