Widząc co się dzieje z dartami najlepszym wyjściem dla PICu jak i dla pasażerów byłoby nie odebranie tych prototypów /kłaniają się nam EDytki.... przez przewoźnika, i zamówienie 20 następnych sztuk u Stadlera, lub po prostu szybki remont większej ilości wagonów zalegających w leszneńskich,krakowskich,wrocławskich czy poznańskich krzakach..
_________________
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-11-2015, 09:32
ss123 napisał/a:
Wiem ze temat byl walkowany ale chcialbym sie dopytac . Czy w zwiazku z trasami ktore maja byc obslugiwane przez darty zaden dart nie pojawi sie w Krakowie z tego co widze
Nie ma póki co takich planów. Ma połączyć Białystok / Lublin z Jelenią Górą / Bielskiem-Białą. Krakowa na trasie nie ma.
Proces wdrażania Dartów potrwa do wiosny 2016 roku.
Od 13 grudnia na tory wyjedzie jedynie część pojazdów typu Dart produkcji Pesy. PKP Intercity szacuje, że wszystkie 20 pociągów zostanie oddane do eksploatacji dopiero na wiosnę przyszłego roku.
Jest decyzja IC: Żaden Dart nie wyjedzie 13 grudnia.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w dniu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, tj. 13 grudnia, na tory nie wyjedzie ani jeden Dart. Przewoźnik wciąż nie odebrał nawet pierwszego pojazdu.
Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do ruchu 8 kolejnych pojazdów Pesa Dart. Wczoraj PKP Intercity odebrało pierwszy pojazd tego typu.
Tyle nowego taboru a mnie ciekawi jedno - czy IC w końcu pójdzie po rozum do głowy i załatwi dla EU44 dopuszczenie do 200km/h. Owszem na E20 się to nie przyda, ale taki Sobieski spokojnie mógłby śmignąć te 2 setki. Inna sprawa, że wtedy Pendolino nie byłoby już jednym składem osiągającym 200km/h....
Tak, wiem, że nie mają. Jasne, że sporo to kosztuje, ale skoro stać ich na Pendolino to chyba na wyposażenie 10 maszyn w ETCS też by kasę wysupłali. Z resztą same Husarze też niemało kosztowały, więc szkoda, że nie są w pełni wykorzystywane ich parametry.
Ja uważam że to jeszcze nie jest moment, na inwestowanie w przyśpieszenie Husarzy. 200 jest na krótkim odcinku CMK ze zwolnieniami do 180 km/h na brak drogi hamowania. Jak na razie gra nie warta świeczki. Sobieski od grudnia i tak na EP09, a w Austrii już ichnia maszyna jedzie.
EDIT: A ile maja siemensy w Czechach? Nasze siemensy na LZB/PZB chyba maja na 200 dopuszczenie.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Ile mają Siemensy w Czechach to się nie wypowiem, bo nie wiem.
Natomiast co do tego, że jeszcze nie czas na przyspieszanie Husarzy, to może i masz rację, że na razie nie dałoby to wielkiego efektu, niemniej mimo wszystko uważam, że powoli należałoby już w tym kierunku coś działać, bo jednak PLK zapowiada, że zamierza w dalszym ciągu prędkości między Gdynią a Krakowem podnosić. Co do Sobieskiego to faktycznie widzę, że pojedzie EP09, co nie zmienia faktu, że gdzieś te Siemensy oprócz BWE i BGE pojadą. A gdyby miały na 200 dopuszczenie to przypuszczam, że na Sobieskim nadal by jeździły przynajmniej do Petrovic.
krzychu12231, Husarze na Sobieskim jeżdżą niejako "przypadkiem", ich zakup od początku był pomyślany dla połączeń berlińskich. Gdyby na E20 było 200, taka homologacja miałaby sens. Niestety tego nie ma nawet w planach, więc byłoby to wyrzucenie pieniędzy w błoto.
Pełna zgoda, że one głównie przewidziane są dla BWE i BGE. Ale w okolicach roku 2012 IC zapowiadało, z tego co pamiętam, uruchomienie składów wagonowych na CMK z prędkością 200km/h właśnie z Husarzami. Poza tym wiecie może ile tych maszyn jest używanych do obsługi Berlina uwzględniając wspólne obiegi? (Kiedyś myślałem, że w Warszawie EC43 przechodzi na EC40 a jak się okazało tak nie jest, a przynajmniej w 2012 nie było, więc sam już nie podejmuję się liczenia). Jak jest obecnie na Sobieskim to nie wiem, bo to nie moje rejony, ale wg rozkładu powinien być EU44.
Jeśli więc nie w najbliższym czasie, to i tak mam nadzieję, że kiedyś maszyny te dostaną dopuszczenie na terenie PL do 200km/h.
Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", nowe pociągi Dart dla PKP Intercity nie będą miały osłon sprzęgu. Charakterystyczne nosy okazały się niepraktyczne.
Osłony sprzęgu nowych pociągów Dart, które Pesa przygotowuje dla PKP Intercity od początku budziły kontrowersje. Problemem było to, że nie zostały zaprojektowane z myślą o automatycznym otwieraniu (jak np. w przypadku Pendolino). Zamiast tego muszą one być ręcznie demontowane i przeniesione do pociągu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum