Szanowni Państwo,
informujemy, że Rada Nadzorcza Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A uzupełniła skład zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Na okres trzech miesięcy obowiązki prezesa Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A objął Antoni Jasiński, a stanowisko członka Zarządu ds. finansowych Stanisław Skoczylas. Walne Zgromadzenie odwołało ze składu Zarządu PLK Tomasza Kruka, członka zarządu, dyrektora ds. jakości i ryzyka operacyjnego.
Rada Nadzorcza ogłosi postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa Zarządu oraz członka Zarządu, dyrektora ds. finansowo-ekonomicznych.
Komunikat został opublikowany wczoraj (30.12.2015) na stronie internetowej Spółki oraz w firmowych kanałach komunikacji Intranet, SWDR.
Cytat:
Szanowni Państwo,
informujemy o zmianach personalnych na kluczowych stanowiskach menedżerskich w PLK.
Dnia 4 stycznia br. Zarząd powołał Pana Grzegorza Muszyńskiego na stanowisko Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. Inwestycji. Pan Grzegorz Muszyński podlega Panu Antoniemu Jasińskiemu, Prezesowi Zarządu.
Pan Grzegorz Muszyński ukończył ekonomię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, studia podyplomowe z zakresu marketingu i zarządzania oraz studia MBA. Karierę zawodową rozwijał na stanowiskach zarządczych, m.in. w Porcie Lotniczym Lublin, a także w obszarze samorządowym realizując projekty inwestycyjne i infrastrukturalne w województwie lubelskim.
Dnia 28 grudnia 2015 r. ze stanowiska Dyrektora Pełnomocnika zarządu ds. pracowniczych odwołano Pana Grzegorza Sokołowskiego. Powierzoną Panu Grzegorzowi Sokołowskiemu rolę w zakresie dialogu społecznego i rozwoju obszaru HR realizuje Biuro Spraw Pracowniczych.
Dnia 7 stycznia br. Zarząd odwołał Pana Piotra Piekutowskiego, Dyrektora - Pełnomocnika Zarządu ds. organizacyjno-prawnych, Pana Piotra Jezierskiego, Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. restrukturyzacji oraz Pana Dariusza Bielasa, Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. bezpieczeństwa korporacyjnego, którzy będą kontynuowali karierę zawodową poza strukturami Spółki.
Dnia 7 stycznia br. Zarząd odwołał ze stanowiska Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. teleinformatyki Pana Rafała Zbiróga, ze stanowiska Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. procesów rozkładów jazdy i eksploatacji Pana Ireneusza Kluczyka, oraz ze stanowiska Dyrektora Pełnomocnika Zarządu ds. planowania Pana Macieja Kaczorka, którzy pozostają obecnie w strukturach Spółki.
Cytat:
Szanowni Państwo,
informujemy o zmianach personalnych na kluczowych stanowiskach menedżerskich w PLK.
Biuro Planowania Strategicznego
Od dnia 8 stycznia Pan Maciej Kaczorek został powołany na stanowisko Dyrektora Biura Planowania Strategicznego i podlega Panu Marcinowi Mochockiemu, Członkowi Zarządu, Dyrektorowi ds. Realizacji Inwestycji. Pan Maciej Kaczorek zastąpił na tym stanowisku Pana Michała Mokrzańskiego, który obecnie wrócił do zajmowanego wcześniej stanowiska Zastępcy Dyrektora w Biurze Planowana Strategicznego.
Biuro Studiów Wykonalności
Od dnia 7 stycznia Pan Marek Kubera został powołany na nowoutworzone stanowisko Zastępcy Dyrektora w Biurze Studiów Wykonalności i podlega Panu Piotrowi Borysowi, Dyrektorowi Biura Studiów Wykonalności.
Pan Marek Kubera jest absolwentem wydziału inżynierii budowlanej i sanitarnej Politechniki Lubelskiej, podyplomowych studiów zarządzania projektami w Szkole Głównej Handlowej, oraz studiów MBA. Długoletnią karierę zawodową w PLK rozwijał zarówno w zakresie diagnostyki i bezpośredniego nadzoru nad wykonawstwem robót, jak i zarządzania procesem przygotowania inwestycji. Ostatnio na stanowisku dyrektora projektu w Biurze Studiów Wykonalności, wcześniej m.in. w zespole projektu unijnego ds. przygotowania do budowy linii dużych prędkości oraz ds. modernizacji linii kolejowej E20 w Centrum Realizacji Inwestycji PLK. Doświadczenie zawodowe zdobywał także na stanowisku kierownika kontraktu, starszego inżyniera oraz inspektora ds. nawierzchni i podtorza w Zakładzie Linii Kolejowych w Lublinie.
Biuro Infrastruktury Pasażerskiej
Z dniem 7 stycznia Zarząd odwołał ze stanowiska Dyrektora Biura Infrastruktury Pasażerskiej Panią Katarzynę Żbikowską, która pozostaje w strukturach Spółki i od dnia 8 stycznia powołał Pana Jana Tereszczuka na stanowisko Dyrektora Biura Infrastruktury Pasażerskiej. Pan Jan Tereszczuk podlega Panu Antoniemu Jasińskiemu, Prezesowi Zarządu.
Pan Jan Tereszczuk jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na kierunku transport oraz studiów podyplomowych z zakresu zarządzania i marketingu na Politechnice Lubelskiej. Ostatnio, w Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PLK, odpowiadał za realizację projektów z zakresu kolejowych korytarzy towarowych. Swoją długoletnią karierę w ramach struktur PKP rozwijał na stanowiskach naczelnika wydziału monitorowania efektywności oferty przewozowej oraz dyrektora w biurze zarządzania produktami w PKP Intercity, a wcześniej w obszarze obsługi pasażerskiej, sprzedaży, marketingu i rozwoju oferty produktowej m.in. jako prezes zarządu spółki PKP Przewozy Regionalne. W WARS SA w randze członka zarządu zarządzał obszarem rozwoju i marketingu. W Urzędzie Transportu Kolejowego kierował wydziałami praw pasażera oraz analiz i monitorowania rynku.
Z dniem 7 stycznia Zarząd odwołał ze stanowiska Zastępcy Dyrektora Biura Infrastruktury Pasażerskiej Pana Jarosława Uczkiewicza, który obecnie pozostaje w strukturach Spółki.
Jak myślicie, kto w końcu zostanie nowym prezesem PKP SA? Moim zdaniem ktoś z trójki: Celiński, Wach, Warsewicz. Ale mogę się mylić, bo patrząc na to co się wyprawia, najlepszy kandydat na szefa Grupy PKP to aktywny działacz PZPR i były członek PO oraz absolwent WUML, a gdyby jeszcze donosił na kolegów do SB i w Stanie Wojennym służył w ORMO to już w ogóle byłoby super. Czyli im większe czerwone moralne zero tym lepiej. Wasze typy?
Skoro do dziś nie ma nowego prezesa PKP SA to na pewno nie będzie nim Warsewicz. Gdyby Warsewicz miał być prezesem PKP SA to zostałby nim w grudniu. Z tego wnioskuję, że minister Adamczyk zaklepał komuś stołek i tylko czeka aż temu komuś skończy się aktualna umowa o pracę - zwykle jest 3-miesięczny okres wypowiedzenia (tak było w przypadku Karnowskiego, którego "Rynek Kolejowy" promował na wiele tygodni przed tym, zanim ten przyszedł z banku do zarządu PKP SA). I tu w grę mogą wchodzić Wach i Celiński. Pierwszy zatrudniony w PORR, a drugi... sami zobaczcie:
Zapewne obaj panowie wrócą do PKP. Jeden z nich zostanie prezesem PKP SA, a drugi prezesem innej spółki Grupy PKP (może wystartuje w konkursie na prezesa PKP PLK). Wach już dostał stołek w radzie nadzorczej PKP Cargo, za co otrzyma ok. 7 tys. zł miesięcznie.
Osobiście stawiam na Wacha. A to z tego względu, że w ostatnich tygodniach "Rynek Kolejowy" wypuścił kilka "balonów próbnych" w postaci artykułów z Wachem. Sondowano jak publika zareaguje na byłego skompromitowanego prezesa PKP SA. "Rynek Kolejowy" promował program Wacha dla kolei:
Lepszy stary beton (pod warunkiem, że nie jest w wieku emerytalnym) niż banksterzy.
Jednak stary beton ma największą wadę jest nieelastyczny dosłownie i w przenośni czyli jest niechętny zmianom głębszym zmianom personalnym. A to spowoduje zastój, destrukcję i stagnację. Jeśli nowa władza PKP nie pozbędzie się w ciągu kilkunastu najbliższych tygodni banksterów to obróci się to przeciwko PiSowi. Nie jestem zwolennikiem PiS ale dla Polski to najlepsza opcja rządzenia z ich udziałem.
Rada nadzorcza spółki PKP PLK ogłosiła wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na prezesa zarządu i członka zarządu - dyrektora ds. finansowych i ekonomicznych.
Obiektywnie oceniając Cz. Warsewicz powinien wygrać ten konkurs. Ma kompetencje porównywalne do konkurentów. Atutem jego jest to, że nie jest leśnym dziadkiem. Atutem jest także to, że potrafi zmontować grupę ludzi z dobrym doświadczeniem w branży. A przecież trzeba wreszcie zacząć usuwać tą szarańczę banksterską z PKP. On jest gwarantem, że poruszy to całe bufonowe towarzystwo zadufanych kujonów. Osoba z dobrym doświadczeniem zawodowym po 40-tce to idealny pracownik przede wszystkim na stanowiska kierownicze. Panom K.Celińskiemu i A.Wachowi proponuję ciepłe kapcie i bujany fotel na emeryturze.
Niestety wiele wskazuje na to, że prezesem PLK pozostanie A. Jasiński a ten konkurs to pic na wodę fotomontaż...
Zbigniew Tracichleb ponownie został prezesem spółki PKP LHS. Funkcje członków zarządu objęli Andrzej Skiba oraz Dariusz Sikora. Z dniem 13 stycznia 2016 r. odwołani z funkcji w zarządzie zostali dotychczasowy prezes Łukasz Górnicki, a także członkowie zarządu Mirosław Smulczyński oraz Daniel Pitrus.
Z dniem 13 stycznia rezygnację z kierowania PKP Informatyką złożyli Adam Filutowski, dotychczasowy prezes zarządu i Jan Starzyk, piastujący dotąd stanowisko członka zarządu. Na funkcję prezesa spółki powołany został Tomasz Miszczuk, zaś funkcję członka zarządu objął Jakub Prusik.
18 stycznia 2016 roku Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP Polskich Linii Kolejowych odwołało ze składu Rady Nadzorczej spółki jej przewodniczącego Arkadiusza Krężla oraz członka rady nadzorczej Magdalenę Jaworską. Jednocześnie, do pełnienia funkcji przewodniczącego Rady Nadzorczej PKP Polskich Linii Kolejowych został powołany Mariusz Andrzejewski, natomiast Ryszard Stopa został powołany do pełnienia funkcji członka rady nadzorczej spółki.
Rada Nadzorcza PKP Cargo powołała dziś Macieja Andrzeja Libiszewskiego na stanowisko prezesa zarządu PKP Cargo na okres do czasu zakończenia obecnej wspólnej kadencji członków zarządu spółki.
Jednocześnie, 19 stycznia 2016 r. Rada Nadzorcza Spółki podjęła uchwałę o powołaniu Macieja Andrzeja Libiszewskiego na stanowisko prezesa zarządu PKP Cargo na przyszłą kadencję członków zarządu PKP Cargo, następującą po obecnej wspólnej kadencji członków zarządu spółki, o której mowa w § 27 ust. 5 Statutu spółki.
Trzy lata temu audyt wykazał, że w spółce pod rządami Zbigniewa Tracichleba doszło do nieprawidłowości. Śledztwo wciąż trwa, a menedżer wrócił za stery firmy,
Konkurs na prezesa PKP PLK odwołany. Jasiński na dłużej?
Jak udało się potwierdzić "Rynkowi Kolejowemu", konkurs na stanowisko prezesa oraz członka zarządu PKP PLK został zakończony bez wyłaniania kandydatów. Obowiązki prezesa spółki pełni od 30 grudnia Antoni Jasiński.
Burza w PKP PLK? Trwa konkurs na nowy zarząd spółki.
Trwa kolejny konkurs na prezesa i zarząd PKP PLK. Tymczasem wiceminister Stomma prognozuje na twitterze "burze i gradobicie" w okolicach siedziby spółki. Kto zostanie prezesem firmy, która ma wydać miliardy z Unii Europejskiej?
Łukasz Hadyś, Jacek Neska i Wojciech Derda złożyli rezygnacje z zasiadanie w zarządzie PKP Cargo.
Złożone w środę 24 lutego br. rezygnacje wywołują skutek natychmiastowy. Jako przyczynę złożenia rezygnacji wskazano "ważne powody, w szczególności osobiste".
Łukasz Hadyś sprawował funkcję członka zarządu ds. Finansowych. Jacek Neska był członkiem zarządu ds. handlowych. Z kolei Wojciech Derda pełnił funkcję członnka zarządu ds. operacyjnych.
Mija trzeci miesiąc "bezkrólewia" w PKP SA. To znaczy jest p.o. prezesa w osobie pana Pawłowskiego, ale formalnego etatowego prezesa spółki nie ma. Na dzień dzisiejszy zarząd PKP SA jest dwuosobowy. Czyżby brakowało kandydatów na to stanowisko? A może trwają wewnętrzne targi o ten łakomy kolejowy kąsek i minister Adamczyk mota się jak dziecko we mgle, żeby nie narazić się mocodawcom? Bo nie oszukujmy się - rząd to tylko bezwolne marionetki, sprawujące zewnętrzne znamiona władzy. Choć trzeba przyznać, że rząd Beaty Szydło nieudolnie, ale jednak usiłuje zerwać się ze smyczy razwiedupra. Stąd ten nieustający jazgot KODaków i EUrokratów.
Odsyłam do mego postu z 9 stycznia. Czekam również na wasze opinie.
Victoria, coś jest na rzeczy, bo do rady nadzorczej PKP CARGO minister Adamczyk wstawił Wacha (stary układ - antyPiS) i dla przeciwwagi Warsewicza (nowy układ - PiS).
O kompromitującej wpadce z TW Mieczysławem powiedziano wiele. Dodam, że gdyby po medialnej burzy TW Mieczysław nie zrezygnował z szefowania PKP to Adamczyk zapewne nie śmiałby go ruszyć. Aż dziwne, że KOD nie stanął w obronie TW Mieczysława.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum