Ciekaw jestem wielkości tej skały ? Jedyny przekop to zaraz za stacją SzP Huta do dawnej Gebertbaude, obok jest droga, teren dostępny - wystarczy CHCIEĆ.
Czyli w Polszcze nie ma wolnego taboru, aby coś podstawić w zastępstwie ? Raz w roku dwa dni - NIE DA SIĘ ; bo brak zamówienia dwa kwartały wcześniej.
Nic dziwnego że ludzie wolą wsiąść do strucla na gumach - aby sie turlał, a kolej mają tam, gdzie kolej ich.
Witam!
Czesto jestem pasazerem relacji Wroclaw - Opole i niestety czesto tez wystawiany jestem przez PKP na próbę cierpliwosci z racji opoznien pociagow. Czy ktos z Was orientuje sie czy istnieje cos takiego jak zwrot kosztow biletu? A jesli tak to ile dany pociag musialby miec opoznienia? Czy w ogole istnieje jakis sposob, zeby od PKP wyegzekwowac jakies zadoscuczynienie za niepelnowartosciowa usluge? Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-03-2016, 16:48
Zależy od przewoźnika. Jeśli dotyczy to Przewozów Regionalnych (a tak zakładam) to raczej należy zapomnieć - żadne przepisy tego nie regulują i tylko od dobrej woli firmy (a tego bym się nie spodziewał) zależy pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Przy Intercity niby lepiej bo przy spóźnieniu min. 60 min przysługuje 25% zwrotu, a pow. 120 min 50% zwrotu, ale musi to być jednocześnie min równowartość 4 EUR - wiec chyba też ciężko na krótkim odcinku.
25% zwrotu za bilet przy opoznieniu: 60-119 minut
50% zwrotu za bilet przy opoznieniu pow.120 minut.
Dobrze tez poczytac UTK oraz art. 17 Rozporzadzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr. 1371/2007 dotyczacego praw i obowiazkow pasazera w ruchu kolejowym.
Z powodu awarii pojazdu KD odwołały dziś poranny pociąg z Wrocławia do Drezna - takim SMS-em zostałam rano uraczona, gdy wybierałam się do pracy. Zrobiłam w tył zwrot i do Gorlitz pojechałam samochodem. Ponownie pytam, bo to nie pierwszy taki przypadek - gdzie było drugie Desiro?
Beatrycze, należy zapytać gdzie było pozostałe 5 pojazdów. Bo KD wynajmują od Niemców 6 sztuk Desiro - po dwie sztuki na każdy kurs do/z Drezna. Tymczasem na porannym kursie do Drezna i popołudniowym kursie z Drezna jeździ jedno Desiro. Ot, takie oszczędności na paliwie czynią sobie KD, płacąc jednocześnie miliony euro za tabor, który bezczynnie stoi na bocznicy.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie wiem co ja tak poważnie? Dwa połączone Desira podstawiały się na pociąg i pierwszy z nich zdefektował na wyjeździe z grupy A czym zablokował wjazd na perony 4 i 5. Pociąg do Drezna owszem został odwołany ale na odcinku Wrocław-Legnica. Do Legnicy podróżnych zabrał 69563 a dalej miał jechać SA135 do Goerlitz. W międzyczasie Desiro ruszyło i z Legnicy podróżnych zabrał skład 2*VT642.
nd, jakoś PR nie miały takich problemów. Nie przypominam sobie, aby na przestrzeni kilku lat PR choć raz odwołały pociąg do Drezna. Dlatego zgadzam się z Ralnym. Głupim tłumaczeniem nieopatrznie obnażyłeś nieudolność KD.
No i nadal oczekuję odpowiedzi na pytanie, dlaczego na niektórych kursach do/z Drezna jeździ tylko jedno Desiro, skoro KD płacą Niemcom za 6 pojazdów. Opłacone z naszych podatków Desiro zamiast wozić ludzi stoi bezczynnie na bocznicy. Gdzie tu sens i logika? PR takich numerów nie odstawiały!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
nd, jakoś PR nie miały takich problemów. Nie przypominam sobie, aby na przestrzeni kilku lat PR choć raz odwołały pociąg do Drezna. Dlatego zgadzam się z Ralnym. Głupim tłumaczeniem nieopatrznie obnażyłeś nieudolność KD.
Na szczęście mam okazję rozmawiać z pracownikami PR więc wybacz ale mam trochę szerszy pogląd na to jakie były sytuacje z Desiro i jakie opóźnienia to generowało ;-)
Naprawdę według Ciebie lepszym rozwiązaniem jest czekanie aż Desiro się naprawi niż zorganizowanie przejazdu zastępczego do Legnicy następnym pociągiem (w tym przypadku 32 minuty później) a od Legnicy do Goerlitz podstawionym szynobusem? Bo odwołanie pociągu dotyczyło odcinka Wrocław Główny - Legnica.
No i nadal oczekuję odpowiedzi na pytanie, dlaczego na niektórych kursach do/z Drezna jeździ tylko jedno Desiro, skoro KD płacą Niemcom za 6 pojazdów. Opłacone z naszych podatków Desiro zamiast wozić ludzi stoi bezczynnie na bocznicy.
Proponuję zadać to pytanie przewoźnikowi w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej z 6 września 2001 r. z tego co przeglądałem forum doskonale Ci znanej, myślę, że wówczas otrzymasz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.
pawel78 - o co Ci chodzi bo nie zrozumiałem - rozwiń myśl....
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum