ideprosto, dziękuję za radę, ale nie mam czasu ani ochoty na administracyjne przepychanki z betonem KD tudzież UMWD. Preferuję inne, bardziej skuteczne metody działania...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema - brak czasu rozumiem, natomiast co do skuteczności innych metod mam pewne wątpliwości. Odnoszę wrażenie, że od początku przejęcia przez KD obsługi połączeń Wrocław - Drezno jest mowa o brakującym szóstym składzie i ani skład się nie znalazł ani sprawa nie wyjaśniła
_________________ Idę prosto, to jest powód do troski. Idę prosto, mam w dupie obie wasze Polski
Nie ma żadnej tajemnicy ani afery - jest określony budżet, płacimy za "pojazdokm" a nie "pociągokm " (zresztą tak samo jak wczesniej PR, gdzie niektóre obiegi były na stałe za 1 pojazd). Niestety, mimo naszych założeń nie stać nas na to by non stop jeździły na wszystkich obiegach przez cały tydzień po 2 składy. W związku z tym jeżdżą wg skomplikowanego grafiku ;-) w dużym uproszczeniu sprowadzającym się do tego że od pt do pon włącznie jeżdzą 2 składy (+ 3 dni przed i 3 dni po każdym święcie, długim weekendzie itp) a we wt, śr i czw po 1 składzie (ale też nie zawsze i nie we wszystkich obiegach). Teraz niestety szlag trafił silnik w jednym z spolonizowanych desiro, a drugi jest na planowym przeglądzie - stąd ścisk w poświąteczny wtorek (gdzie w planie powinny być dwa był jeden). Awaria, siła wyższa.
W idealnym świecie wszystko jeżdzioby non stop na dwa składy, albo nasze impulsy leciałyby do Gorlitz -ale świat nie jest idealny.
Przy okazji pytanie: czy lepiej by jeździły Drezna 3 x tak jak dziś czy też np 6 x na dobę (co 2 h) ale zwykle na pojedynczym składzie?
Moim skromnym zdaniem zwiększenie częstotliwości połączeń Wrocław-Drezno do 6 kursów na dobę (na pojedynczym składzie) nic nie wniesie. Przecież zapewne nowe pary pociągów zastąpiłyby kursujące już w danej porze inne pociągi osobowe. A zamiana obszerniejszego i szybszego Impulsa na pojedynczy SZT to żadna korzyść i wygoda.
Gdyby UMWD sfinalizował dodatkowe 3 pary połączeń do Drezna jako uzupełnienie istniejącej już oferty (a nie w zamian innych pociągów KD) wówczas można rozważyć inne warianty zestawienia pociągu.
Wówczas można pomyśleć ewentualnie nad ograniczeniem liczby postojów tych pociągów (do tych, co jest obecnie w przypadku jednej popołudniowej pary pociągów), wtedy też odpadnie pewna liczba pasażerów z tych najmniejszych stacji i przystanków.
Piotr Rachwalski, dziękuję za wyjaśnienia, jednak nie zgadzam się z argumentacją ekonomiczną.
Po pierwsze, po co KD wynajmują od Niemców 6 składów Desiro i płacą za nie z naszych podatków grube miliony euro, skoro przez większą część tygodnia jeden skład stoi bezczynnie na bocznicy? To tak jakbym wynajęła w Görlitz mieszkanie, ponosiła koszty najmu, ale nie mieszkała w nim, żeby zaoszczędzić na rachunkach za prąd i gaz. Gdzie tu sens i logika? Trzeba było wynająć 5 składów - byłoby taniej, a tabor byłby wykorzystany w 100 proc. jak za czasów PR.
Po drugie, jak pańska argumentacja ma się do uruchomienia w marcu nikomu niepotrzebnej wieczornej pary pociągów Węgliniec - Zgorzelec - Węgliniec? Te pociągi wożą powietrze! Mamy teraz muchowóz skomunikowany w Węglińcu z pociągiem EIC i drugi powrotny muchowóz ze Zgorzelca skomunikowany w Węglińcu z niczym. Na wożenie powietrza KD pieniędzy nie żałują, ale na przewiezienie tłumu ludzi do/z Wrocławia KD pieniędzy nie mają! Temat podnosiłam tutaj:
Powiem wprost, KD niestety przeginają pałeczkę! Desira zastąpiły pojemne Impulsy i logiczne jest, że gdy zamiast dwóch jedzie jedno Desiro to w pociągu będzie niesamowity ścisk! A to oznacza, że komfort jazdy się pogorszył. Sytuację obecnie mamy taką, że pasażerów na linii zgorzeleckiej sukcesywnie przybywa, a pociągów nie przybywa. Ba, zmniejsza się pojemność składów! Najwyższa pora obudzić się z zimowego snu i wziąć się do roboty panie i panowie z administracji KD. Bo do szeregowych pracowników KD nic nie mam. To oni wizerunkowo ratują wam tyłki! Pasażerowie chwalą KD, a śmietankę spija wierchuszka KD pierdząca w stołki. Ale ja widzę (i wiem!) więcej niż zwykły pasażer...
PS
W weekend jadę do Wrocławia (6:42 z Węglińca i 18:05 z Wrocławia). Mam nadzieję, że nie będę miała okazji do wieszania psów na KD. Bo choć nie chcę to czasem muszę, bo KD same się o to proszą:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Właśnie przysłali SMS, że dziś "Dolina Bobru" Jelenia Góra - Wrocław została odwołana. Z powodu awarii taboru. W zastępstwie będzie KKZ na odcinku Jelenia Góra - Zebrzydowa.
Czy naprawdę nie dało się zorganizować innego sprawnego szynobusu? I to w weekend? Ilekroć jadę pociągiem do Wrocławia to przy Pątnowskiej w Legnicy (baza KD) zawsze widzę parę szynobusów.
We Lwówku w ten weekend odbywa się Lato Agatowe, więc należało się spodziewać, że pasażerów może być więcej niż zwykle. A tu zamiast pociągu jakiś busik, więc rowery i wózki dziecięce nie wchodzą w grę. Wstyd KD!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Szczęśliwe zakończenie maturalnych przygód: dwa miesiące temu przez awarię pociągu spóźniły się o pięć minut na maturę z języka polskiego. Nie zostały wpuszczone na salę...
W tej chwili Regio Wilczka Poznań Gł.-Jelenia Góra w stacji Wałbrzych Miasto ma 123min. opoznienia , natomiast EIC Premium Teleexpress Warszawa Wsch.-Jelenia Góra 46min. Ktoś coś wie co się dzieje ?
[ Dodano: 28-07-2016, 22:40 ]
W tej chwili : Wałbrzych Miasto Regio Wilczka 183min., EIC Premium Teleexpress 108min. ,KD 69293 88min.
[ Dodano: 28-07-2016, 23:01 ]
Wilczka już 212min. ,pozostałe bez zmian
[ Dodano: 28-07-2016, 23:52 ]
Teleexpress już 134min. W stronę Wrocławia także opoznione np.Aurora 56min. przyj.Wrocław Gł.
Awaria sieci elektrycznej na odcinku Imbramowice- Żarów spowodowała opóźnienie pociągu Poznań- Jelenia Góra o 200 min i całkowite odwołanie Pendolino. Naprawa trwała do 7 rano i w związku z powyższym poranny KD Wrocław- Szklarska ma w Jeleniej Górze +80 a TLK z Warszawy i Gdyni +40.
Pasażerów z Pendolino zabrał SA135, który wykonał wahadłowy kurs z Jaworzyny Śl. (gdzie utknęła osobówka KD do Wrocławia) do Kątów Wrocławskich (gdzie z kolei utknęła osobówka do Jeleniej Góry) i z powrotem. Wilczkę i Aurorę przeciągały SM42 z PKP Cargo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum