Dlaczego MIB uważa że linia Kraków - Katowice kończy się na przystanku Sosnowiec - Jęzor?
Dlaczego odstąpiono od modernizacji Będzin - Tychy którędy jadą wszystkie! pociągi międzynarodowe na południe Europy?
Pociągi regionalne na tym odcinku poruszają się z prędkością dobrego tramwaju (40-45 km/h)
Dlaczego warsiawka dokonuje ekwilibrystycznych zabiegów by katowickie lotnisko nie miało połączenia kolejowego?
Dlaczego nakłady na remonty i modernizacje są w śląskim mniejsze niż gdzie indziej (licząc w stosunku do długości linii i pracy przewozowej)?
Pro Kolej: Kumulacja prac torowych zablokuje dostęp z Warszawy na południe.
Fundacja Pro Kolej opublikowała mapkę zamknięcia linii kolejowych ze stolicy na południe kraju. – Wszystko wskazuje na to, że przez brak koordynacji inwestycji na równoległych liniach kolejowych stolica straci połączenia z całą Polską Południową – czytamy w komentarzu. PKP PLK zapewniają, że inwestycje są koordynowane, a tam gdzie to możliwe ruch pociągów będzie prowadzony po jednym torze.
PLK zapłacą przewoźnikom za zamknięte linie kolejowe
Zarządca narodowej infrastruktury kolejowej, PKP Polskie Linie Kolejowe, zrekompensuje przewoźnikom koszty podróżowania okrężną drogą w okresie, gdy podstawowe szlaki towarowe zostaną wyłączone z ruchu na czas modernizacji – informuje „Puls Biznesu”.
Zaskakujący warunek w przetargach na modernizacje linii kolejowych. W specyfikacjach kolejnych zamówień spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zamieszcza zapis zabezpieczający przed... szybką realizacją prac przez wykonawców.
Modernizacja, w której zakres wchodzi rozbiórka peronów na stacjach i przystankach. Remont jednej linii kolejowej, który staje się wyrokiem śmierci dla sąsiedniej linii. Czyli jak PKP Polskie Linie Kolejowe “inwestują w przyszłość”.
Linia z Warszawy do Poznania będzie nieprzejezdna przez dwa lata. Ruch na głównej magistrali łączącej centrum i zachód Polski zostanie wstrzymany 11 czerwca 2017 r. PKP Polskie Linie Kolejowe przystępują do realizacji przedsięwzięcia „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań. Pozostałe roboty – odcinek Sochaczew – Swarzędz”. Koszt realizacji „pozostałych robót” na linii Warszawa – Poznań to ponad 2,2 mld zł. Wciąż jednak nie wiadomo, jaki będzie wpływ tej inwestycji na czas podróży.
4,5 mld zł na kolej. Oto planowane inwestycje regionalne do 2023 roku.
Samorządy przekażą PKP PLK 4,5 mld zł ze środków unijnych. Cel: poprawić lokalną komunikację.
Taką kwotę pochodzącą z regionalnych programów operacyjnych (RPO) PKP Polskie Linie Kolejowe powinny wydać i rozliczyć z Brukselą do 2023 r. Co prawda formalnie pieniędzmi na infrastrukturę i tabor dysponują samorządowcy, ale w praktyce zadania inwestycyjne są przekierowywane wraz z dofinansowaniem przez marszałków do zarządcy torów. Na ich zlecenie spółka naprawia linie, z których część będzie służyła dojazdom do atrakcji turystycznych, a część pozwoli dowieźć pasażerów do stacji, gdzie będą mogli się przesiąść w pociągi dalekobieżne.
Rząd zmienił Krajowy Program Kolejowy. Nowy projekt na liście podstawowej.
Rząd zmodyfikował Krajowy Program Kolejowy. Dzięki oszczędnościom na liście podstawowej znalazł się jeden nowy projekt z listy rezerwowej. Wzrosła też liczba środków dla Magistrali Węglowej a spadła – m.in. dla linii 202 do Słupska.
PLK modernizuje linie w Rybnickim Okręgu Węglowym.
Rozpoczęły się prace na linii Chybie – Żory – Rybnik - Nędza. Przebudowanych zostanie 5 stacji i 5 przystanków osobowych, 60 km torów, 20 przejazdów kolejowo-drogowych i 91 obiektów inżynieryjnych. Efektem tych robót będą lepsze połączenia pasażerskie i szybszy przewóz towarów w Rybnickim Okręgu Węglowym. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowy S.A. warta jest ponad 370 mln zł.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-08-2017, 16:11
Jeśli efektem mają być "lepsze połączenia pasażerskie", to nie powinno się zapominać o odcinku Żory - Pszczyna. Na Żory - Chybie póki co cyklicznie nic nie jeździ
W nowej perspektywie do 2030 r. PLK planuje inwestycje na 80 mld zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w tym roku umowy na 12 mld zł. Do końca roku wartość zakontraktowanych prac ma przekroczyć 20 mld zł. Takie tempo, zdaniem zarządu PLK, gwarantuje, że wszystkie środki z Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. zostaną skonsumowane. Dlatego już teraz PLK planują inwestycje do wykonania w nowej perspektywie budżetowej UE. – Jesteśmy mocno zaawansowani, jeśli chodzi o przygotowania projektów do realizacji w latach 2021-2027. Nasze plany do 2030 r. zakładają realizację inwestycji na kwotę 80 mld zł – poinformował Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
PKP wyremontują trasę Siedlce - Terespol. Trakcja z kontraktem na 400 mln zł.
Na całej trasie z Warszawy, przez Siedlce, aż do granicy w Terespolu pojedziemy z prędkością 160 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły z Trakcją PRKiI umowę na prace remontowe za ponad 417 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpień 2020 roku.
Zamknięcia linii kolejowych: brak robót, nieprzygotowane objazdy.
Po 2 miesiącach od zamknięcia na czas modernizacji dwóch ważnych magistrali kolejowych okazuje się, że na linii Warszawa – Lublin nie rozpoczęły się żadne roboty budowlane, a trasa objazdowa dla linii Warszawa – Poznań sama podlega licznym utrudnieniom, spowodowanymi niezakończonymi remontami – w rezultacie wydłużenia czasów jazdy pociągów są 2-3 razy dłuższe niż zapowiadało PKP PLK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum