[ Dodano: 26-01-2017, 18:24 ]
W Wojanowie już wszystko zrobione, jazda odbywa się po dwóch torach.
Między Ciechanowicami, a Marciszowem układali kabel do sygnalizacji przejazdowej.
Od Wałbrzych Głównego w torze nr 2 jest już 80km/h, tylko przy wjeździe na Fabryczny jest "czasowa 40"(rozjazd, częsci leżą od paru miesięcy do wbudowania).
Od Smolca do Wr. Zach. po torze nr 2, w jedynce wymiana sieci ( prędkość 120km/h tylko w stacji Wr. Zach. 100km/h, jeszcze niewymienione rozjazdy) , na długości przystanku Grabiszyn nic nie było robione z podtorzem, jeszcze będą zamykać ten tor. Na przejściach kat.E montują rogatki w okolicach OTW.
W Jeleniej Górze Zachodniej rozebrali bocznicę do ciepłowni przy byłej Celwizkozie i teraz miał węglowy wożą przez całe miasto wywrotkami z rampy stacji Jelenia Góra, w tym sezonie już widziałem kilka składów.
Po perypetiach związanych z remontem przejazd kolejowy zlokalizowany w km 101,374 km (w miejscu, gdzie odchodziła łącznica do podg. Krużyn), znów jest "bohaterem" lokalnej prasy. Tym razem chodzi o zamknięcie pomiędzy rogatkami kierowcy. Więcej na:
http://rti24.pl/aktualnosci/zamkniety-na-przejezdzie-sonda/11585
Załączam też fotkę z przejazdu zlokalizowanego po sąsiedzku w km 100,1, który pod koniec ubiegłego roku otrzymał urządzenia SSP i posiada już kat. C.
kamienczyk.jpg Kamieńczyk do Poznania mija przejazd w km 100,1 linii 274.
Plik ściągnięto 65 raz(y) 78.68 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie kolejnego etapu prac na odcinku linii nr 274 do Jeleniej Góry na odcinku Wrocław Świebodzki – Smolec.
Postępowanie na prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec dotyczą II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace dotyczą odcinka od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych.
W ramach tego przetargu ma być zrobiony przejazd zlokalizowany w Kątach Wr., teraz są tam dwa ograniczenia po 70 km/h ( tor 1 stałe, tor 2 czasowe). I wymiana semaforów z kładzeniem nowego kabla, może zwiększą odległość tarcz ostrzegawczych co by w przyszłości umożliwiło by zwiększenie prędkości, a wymiana dotyczy; podg. Smolec, stacji Kąty Wr., podg. Mietków. Plus wymiana napędów zwrotnic i zabudowa niezajętości torów i rozjazdów w tych trzech miejscach.
We Wrocławiu Zach. zaczęli wymianę rozjazdu w torze nr 1, zabudowany będzie na podrozjazdnicach betonowych.
W Żarowie stała lokomotywa manewrowa z dwoma wagonami krytymi w torze nr 3 , ostatnio wycięli krzaki na bocznicy do Elektroluxu, może to tam.
[ Dodano: 24-02-2017, 21:46 ]
W Żarowie wycinają nieużywane tory.
SSP pomiędzy Ciechanowicami a, Marciszowem już działa.
Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na wykonanie kolejnego etapu prac na odcinku linii nr 274 do Jeleniej Góry na odcinku Wrocław Świebodzki – Smolec.
Postępowanie na prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec dotyczą II etapu rewitalizacji odcinka Wrocław Grabiszyn – Smolec. Planowane prace dotyczą odcinka od 1,830km do 10,230km linii. Celem jest zapewnienie na tym odcinku prędkości 140 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych.
Będą kolejne prace na linii 274 Wrocław – Jelenia Góra
Szkoda tylko, że po 13.03 wydłuża się o kilka minut czas przejazdu wszystkich połączeń.
Może jest to związane z nowym WOS-em, gdzie pojawiła się 20 - tka na odcinku km 16,2-17,9 z powodu niedostosowania urządzeń SSP dla przejazdu w km 17,038 do prędkości 120 km/h. Dotychczas było tam ograniczenie doraźne do 100 km/h i mam nadzieję, że te "20" w WOS-ie to błąd, zwłaszcza że czas jazdy na odcinku Smolec - Kąty Wrocławskie dla osobówek jest w zasadzie taki sam i wynosi 8-9 minut.
W związku z tym podejrzewam, że te wydłużenia będą związane z zamknięciami pomiędzy Wrocławiem, a Smolcem oraz prowadzonymi pracami w Jaworzynie Śląskiej. Załączam fotkę z Jaworzyny przedstawiającą aktualny stan peronu nr 3.
WOS_Wrocław.jpg Wycinek z WOS - linia 274.
Plik ściągnięto 26 raz(y) 84.44 KB
Jaworzyna Śląska.jpg Jaworzyna Śląska - widok na peron 3
Plik ściągnięto 56 raz(y) 107.22 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Porównałem obecny rozkład z tym po korekcie i wychodzi że, wydłużony czas jazdy będzie na odcinku od Wałbnrzycha Gł, do Wałbrzycha Szczawienko.
W środę ok. 19.30 stałem na przejeździe we Wrocławiu Zachodnim, torem w kierunku Wr. Świebodziego jechał pociąg towarowy. Możliwe że zaczęli wymianę rozjazdu w torze nr 1 ( okolice PKP Energetyka), plus wymiana sieci w dwóch torach bocznych.
[ Dodano: 10-03-2017, 15:01 ]
Z dniem 12.03. wykreślają ograniczenie stałe 20km/h na przejeździe 16,2- 17,9 i zamieniają je na 100km/h. Czyli wszystko po "staremu", a tyle zamieszania.
[ Dodano: 14-03-2017, 15:45 ]
Naprawa bieżąca linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wałbrzych Szczawienko -Wałbrzych Miasto w km 66,488-70,169 poprzez modyfikację toru nr 1 ; klasycznego na bezstykowy wraz z robotami towarzyszącymi
PKP PLK ogłosiły przetarg na: "Prace na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów tor nr 1” realizowanego w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach. Szczegóły można zobaczyć na stronie:
- wymiana nawierzchni torowej w torze nr 1 na odcinku 114,258 - 120,361
- wymiana sieci trakcyjnej na odcinku podlejącym modernizacji,
- modernizacja peronu nr 2 w Trzcińsku,
-zabudowa nowych urządzeń SSP dla przejazdu w km 117,121 (kat. "C") przystosowanych do prędkości 130 km/h,
-naprawa obiektów inżynieryjnych,
-odwodnienie, elektroenergetyka do 1 kV, itp.
Prace nie będą obejmować odcinka w tunelu. Celem modernizacji będzie osiągnięcie prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich.
Ponadto jak bumerang wraca już kolejny raz temat przejazdu kolejowego w Marciszowie Górnym. Regionalny Tygodnik Informacyjny z 16 marca znów podjął ten temat wskutek licznych zgłoszeń czytelników odnośnie złej widoczności sygnalizatorów informujących o zbliżającym się pociągu. W efekcie ciągle dochodzi o do zamykania rogatek, gdy samochód znajduje się na przejeździe.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Wysłany: 20-03-2017, 21:43 Remont peronów na dworcu w Jeleniej Górze
Remont powoli zmierza ku końcowi. Prace na peronie 2 koncentrują się na układaniu nawierzchni, uruchomiono tez testowo oświetlenie. Poniżej kilka zdjęć z dnia dzisiejszego:
Ukazał się też przetarg dla stacji Wałbrzych Miasto między innymi:
-odbudowa toru nr 3 (materiał nowy), tor nr 5 rozebrać, a tor nr 7 odbudowa ( materiał staroużyteczny)
- likwidacja nastawni WM1
- likwidacja posterunku nr 71 ( zastąpienie pzejazdów kat.A , na przejazdy kat.B z dostosowaniem do prędkości 120km/h, tyle to raczej tam nie pojadą)
-przebudowa SRK
[ Dodano: 31-03-2017, 17:31 ]
W Jeleniej Górze peron nr 2 już czynny ( na razie krawędz przy torze nr 2 ).
Od Wałbrzycha Miasto do Wałbrzycha Szczawienko tor nr 1 zamknięty, trwa wymiana odcinków szyn plus zgrzewanie toru tam gdzie był skręcany, ponadto usuwane są stare konstukcje wsporcze sieci trakcyjnej. Czyszczone są też boczne rowy, wbudowany będzie drenkolektor. Po torze nr 2 prędkość ograniczona do 40km/h.
We Wrocławiu Zach. już po nowych rozjazdach w torze nr 2, pozostał jeszcze jeden do wymiany, tor nr 1 przy PKP Energetyka
Ciąg dalszy perypetii z przejazdami kolejowymi w Marciszowie na linii nr 274. W najnowszym numerze Regionalnego Tygodnika Informacyjnego z 30 marca b.r. można przeczytać że dwa przejazdy Marciszowie zostały skontrolowane przez UTK. Jak się okazało w przypadku przejazdu w ciągu ulicy Nadrzecznej (przy dawnym podg. Marciszów Górny) sygnalizatory (jak zgłaszali mieszkańcy) są niewidoczne, a dróżnik który obsługuje zdalnie przejazd (z posterunku przy DK5) na swoim ekranie widzi tylko jego fragment! Jeśli zestawimy to z wypowiedziami przedstawicieli PKP PLK (z wcześniejszych publikacji), którzy twierdzili że z przejazdem jest wszystko w porządku to można stwierdzić, że spółka jest kompletnie niewiarygodna, jeśli chodzi o nieprawidłowości z jej udziałem. Ciekawe jak broniliby się dyrektorzy i naczelnicy z IZ Wałbrzych, gdyby na przejeździe doszło do tragedii, a przypomnę że obecnie pociągi kursują tu z prędkością 100 km/h.
Z artykułu można się również dowiedzieć, że omawiany przejazd zostanie przekwalifikowany do kat." C", a przejazd kat. "A" znajdujący się przy DK5 (gdzie również dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, ale to już z winy kierujących samochodami) będzie miał kat. "B".
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Po pierwsze na przejeździe nie ma sygnalizatorów więc już nieprawda. Po drugie skąd takie informacje o kontroli UTK? Najgorzej jak się nie wie a wypowiada się.
Po pierwsze na przejeździe nie ma sygnalizatorów więc już nieprawda. Po drugie skąd takie informacje o kontroli UTK? Najgorzej jak się nie wie a wypowiada się.
Po pierwsze wszystkie informacje są oparte na artykule pt. "Zbadali przejazdy" z Regionalnego Tygodnika Informacyjnego z 30 marca b.r. Polecam zapoznać się z artykułem, a później pisać że coś jest nieprawdą. Jeśli są tam zawarte nieprawdzie informacje to ISE Wałbrzych może wysłać sprostowanie. Natomiast w publikacji jest wyraźna informacja, że kontrola UTK (na wniosek redakcji RTI) była przeprowadzona, co potwierdza także wypowiedź naczelnika wydziału prasowego UTK. Wszyscy kłamią?
[ Dodano: 02-04-2017, 13:18 ]
pl napisał/a:
Po pierwsze na przejeździe nie ma sygnalizatorów więc już nieprawda.
We wcześniejszym artykule pt. "Zamkniętych było więcej", była wypowiedź rzecznika PKP PLK Pana Bohdana Ząbka z biura prasowego, gdzie było napisane: [...] Rzecznik objaśnia, że gdy dróżnik rozpoczyna zamykanie przejazdu, włącza się najpierw sygnalizacja świetlna i akustyczna, a po upływie 8 sekund następuje opuszczanie drągów" [...]. Skoro nie ma sygnalizatorów to o czym w takie razie mówił rzecznik PKP PLK?
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum