Branża postuluje wpisanie do planów rządu superszybkiej linii. Ten rozważa taki scenariusz.
Gra toczy się o koleje dużych prędkości (KDP) między Warszawą i Łodzią z odgałęzieniem na Poznań i Wrocław. To tzw. projekt igrek (od swojego kształtu), który liczy ponad 460 km. Pociągi pasażerskie miałyby się poruszać z prędkością do 350 km/h. Według naszych informacji zespół ds. transportu Stowarzyszenia Republikanie złoży dziś wniosek o dopisanie prac przygotowawczych dla KDP do rządowych planów do 2023 r. Chodzi o kwotę do miliarda złotych.
Kolei dużych prędkości W Polsce. Do 2020 roku poznamy szczegóły projektu.
Ministerstwo infrastruktury pracuje nad projektem kolei dużych prędkości i przed rokiem 2020 chcemy zaproponować pewien wariant ich rozwoju - powiedział w środę w Sejmie wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.
Wysłany: 02-02-2017, 10:17 stać nas, ale musimy znaleźc pieniądze
Minister Andrzej Adamczyk, z wrodzona sobie logiką. powiedział:
Cytat:
Będziemy mieli Kolej Dużych Prędkości. Polaków na to stać - ogłosił minister Andrzej Adamczyk [...], ale zaraz dodał, że pytaniem jest to czy znajdziemy źródło finansowania budowy.
Prędkość na odcinku CMK ograniczona z 200 do 160 km/h. Na pięć lat.
Przed tygodniem obejmująca 87-kilometrowy odcinek linii CMK polska Kolej Dużych Prędkości skróciła się o jedną trzecią. Na odcinku od Olszamowic do Włoszczowy prędkość pociągów została ograniczona do 160 km/h – najprawdopodobniej aż na pięć lat.
Wraca temat Kolei Dużych Prędkości. Adamczyk: Warunkiem powstania sieci jest jej rentowność.
Warunkiem powstania w Polsce Kolei Dużych Prędkości (KDP) musi być rentowność tego przedsięwzięcia. Resort infrastruktury wraca do debaty publicznej na ten temat, która została przerwana w 2011 r. – poinformował w środę minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Politechnika Krakowska policzyła, że budowa KDP się opłaca.
Podczas dzisiejszej konferencji Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa prof. Andrzej Szarata z Politechniki Krakowskiej przedstawił wyniki analiz możliwości budowy Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Wnioski nie pozostawiają wątpliwości – oczekiwana stopa zwrotu z inwestycji jest bardzo satysfakcjonująca.
Oszacowane w studium koszty budowy linii Y to 23,3 mld złotych. Wiceminister rozwoju Witold Słowik podaje jednak, że w zależności od zakresu należy je szacować nawet na 50 miliardów.
Oszacowane w studium koszty budowy linii Y to 23,3 mld złotych, co uwzględnia również 10-procentową rezerwę na nieprzewidziane wydarzenia. Wiceminister rozwoju Witold Słowik podał podczas konferencji, że jego zespół dysponuje kwotą około 50 mld złotych. – Wszystko zależy od zakresu inwestycji – mówił wiceminister, podkreślając, że kluczową kwestią jest połączenie Warszawy z Berlinem, a także Pragą, w ramach europejskiej sieci kolei dużych prędkości.
Jeśli rząd Prawa i Sprawiedliwości podejmie decyzję o budowie kolei dużych prędkości, nasz kraj stanie się areną walki między Francją i Hiszpanią, które świetnie wiedzą, że Polska sama nie będzie w stanie zbudować sobie kolei high-speed.
To nie polski przemysł będzie budował w Polsce kolej dużych prędkości.
– Resort wraca do debaty publicznej, która została przerwana w 2011 r. – minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk ogłosił powrót do idei kolei dużych prędkości. Przed sześcioma laty decyzję o zamrożeniu prac nad linią high-speed Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław podjął Sławomir Nowak, minister transportu w rządzie Donalda Tuska.
Wysłany: 11-07-2017, 19:02 Trzeba rozważyć "za" i "przeciw"
Minister Andrzej Adamczyk z uznaniem wypowiada się o dokonaniach poprzedników rządzących krajem w kwestii prac przygotowawczych oraz przedstawia wyważone podejście do idei realizacji KDP, wymagając dla tego projektu uzasadnienia, zarówno w sferze ekonomicznej, jak i przewozowej.
Budowa szybkich kolei to cywilizacyjne wyzwanie. Polska wprowadzi niemiecki model?
Planowana budowa kolei dużych prędkości powinna stać się częścią nie tylko polskiej, ale europejskiej sieci połączeń, uważa prezes Grupy PKP Krzysztof Mamiński. Prezes liczy także, że w momencie zakończenia inwestycji będzie mógł zamówić pociągi u polskich producentów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum