Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolejowa pajęczyna, czyli struktura Grupy PKP
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-07-2013, 00:44   Kolejowa pajęczyna, czyli struktura Grupy PKP Odpowiedz z cytatem

Określić PKP jednym słowem? Moloch. Grupa zatrudnia niemal 85 tys. ludzi i posiada nieruchomości o łącznej powierzchni 103 tys. ha (ich sprzedaż idzie tak wolno, że w dotychczasowym tempie potrwa jeszcze 223 lata). PKP to czwarta co do wielkości kolej w Europie, choć od upadku komunizmu zamknęła 350 razy więcej torów, niż uruchomiła. To wreszcie jedna z najbardziej nieuporządkowanych struktur państwowych w Polsce, która od 1989 r. była na bocznym torze zmian, przez co do dziś jest prawie nietknięta restrukturyzacją.

Czytaj dalej...

---

Opis graficzny struktury Grupy PKP:

http://infokolej.pl/docs/pkp/struktura.jpg

_________________
© Pirat
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 10-07-2013, 08:13    Odpowiedz z cytatem

Taki sobie pogląd oparty na gazetowych doniesieniach człowieka, który nie ma pojęcia jak zorganizowana jest kolej w innych państwach i z czego to wynika. Co zaś się tyczy tego stwierdzenia:
Cytat:
Na razie najbardziej namacalnym efektem zmian jest inwazja na zarządy i rady nadzorcze spółek PKP specjalistów z sektora finansowego, nazywanych przez kolejarzy "bankomatami".
to podpowiadam, że absolwenci uczelni ekonomicznych, koledzy z banku też chcą gdzieś pracować. Prywatny biznes z usług ich nie ma ochoty korzystać, bo gdyby naprawdę byli coś warci, upolitycznioną własność państwową by omijali. Wszak chroniona ona jest ustawą kominową i ustawą o związkach zawodowych. Wątpię, by jakąś misję mieli do spełnienia, choć zapewniają:
Cytat:
Plan ekipy zakłada racjonalizację wydatków, uporządkowanie struktury i wyprzedaż zbędnego majątku.
Póki co wydają pieniądze na promowanie siebie i diagnozy, które jako wybitni fachowcy powinni sami postawić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-07-2013, 16:25    Odpowiedz z cytatem

http://infokolej.pl/docs/pkp/struktura.jpg

To nie jest cała pajęczyna PKP, a zaledwie jej część. Autor tego opracowania pominął wszystkie spółki-wnuczki PKP SA, a jest ich około 30.

Swoje spółki-córki mają: PKP Cargo (ok. 20 spółek), PKP PLK (kilka spółek), PKP Intercity (Wars), PKP Energetyka (Elester-PKP), PKP Informatyka (KZŁ Bydgoszcz).

PKP Cargo ma nawet swoje spółki-wnuczki, które w stosunku do PKP SA są spółkami-prawnuczkami.

W wolnym czasie sporządzę listę spółek-wnuczek i spółek-prawnuczek PKP SA. Muszę pogrzebać w KRS.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-09-2013, 00:24    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
PKP Cargo ma nawet swoje spółki-wnuczki, które w stosunku do PKP SA są spółkami-prawnuczkami.

Struktura Grupy PKP CARGO w całej okazałości:

pkpcargo.jpg
Plik ściągnięto 479 raz(y) 388.07 KB


_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 10-07-2017, 20:13    Odpowiedz z cytatem

Połączą PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie. Będzie mniej spółek.

Niedawno doszło do kolejnych zmian kadrowych w grupie PKP, w wyniku których spółki PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie mają tego samego prezesa. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", to wstęp do połączenia tych podmiotów.

PKP Budownictwo i PKP Utrzymanie to spółki z Grupy PKP. Obie powstały w 2014 roku poprzez wydzielenie zorganizowanych części spółki TK Telekom przed jej sprzedażą.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/polacza-pkp-budownictwo-i-pkp-utrzymanie-bedzie-mniej-spolek-82517.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-09-2017, 08:34    Odpowiedz z cytatem

PKP SA obejmie większość udziałów w PLK.

W najbliższych latach grupa PKP przejdzie zmiany, które mają uczynić z niej holding. Istotną operacją będzie objęcie większości udziałów w PKP PLK przez PKP SA. Jednocześnie ma ona rozwiązać problem własności gruntów, na których leżą tory.

Mimo że powstała w 2001 roku na bazie Dyrekcji Infrastruktury Kolejowej PKP spółka PKP Polskie Linie Kolejowe należy do Grupy PKP, to w rzeczywistości PKP SA ma ograniczony wpływ na jej działalność. Właścicielem pakietu większościowego jest bezpośrednio Skarb Państwa. Z tego względu minister właściwy do spraw transportu zatwierdza statut PLK SA czy wskazuje członków rady nadzorczej jako walne zgromadzenie.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-sa-obejmie-wiekszosc-udzialow-w-plk-83262.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl