Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Plany rozwoju kolei w lubuskim
Autor Wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 14-12-2012, 10:44    Odpowiedz z cytatem

275 na odcinku 174,760-197,698, czyli od Lubska; są tam niby duże złoża węgla brunatnego do eksploatacji i elektrownie, i przewiduje się (chciałoby się?) wykorzystać przy tym transport kolejowy, dlatego województwo chciałoby dodatkowej szczegółowej analizy itp.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8896399

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 14-12-2012, 11:17    Odpowiedz z cytatem

linia prosta jak strzała prędkość szlakowa przyzwoita, można z powodzeniem wprowadzić pociągi z berlina lub z guben do wrocławia!!! ... szkoda tylko że własńie na odcinku lubsko - gubinek są miejsca z rozkradzionymi szynami:(

[ Dodano: 15-03-2013, 19:02 ]
O inwestycjach realizowanych przez PKP PLK, kluczowych dla Lubuskiego do 2020 roku, rozmawiał 15.03.2013 r. wicemarszałek Jacek Hoffmann z Remigiuszem Paszkiewiczem, Prezesem Zarządu PKP PLK. - Remont „Nadodrzanki”, podobnie jak remont na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. i remont kolejowej estakady w Gorzowie, to priorytetowe zadania zarówno dla samorządu województwa, jak i PKP PLK – mówił po spotkaniu wicemarszałek Hoffmann.

Remonty linii kolejowych dzięki unijnemu dofinansowaniu

Spotkanie, które odbyło się w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze, rozpoczęło się od podsumowania inwestycji PKP PLK dofinansowanych w ramach LRPO 2007-2013. Przypomnijmy, w roku 2011 zakończono modernizację odcinków linii kolejowych: Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (wartość projektu 29,6 mln zł) oraz Zbąszynek – Gorzów Wlkp. (wartość projektu 26,4 mln zł). Obecnie realizowana jest modernizacja odcinka Zbąszynek – Czerwieńsk i budowa łącznicy (wartość projektu 72,6 mln zł). Projekt zostanie zakończony w roku 2013.

Uczestnicy spotkania poruszyli też sprawę przyszłych, kluczowych inwestycje dla województwa lubuskiego planowanych do realizacji w latach 2014 – 2020. Chodzi o:

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 273 (Nadodrzanka) na odcinku Głogów – Zielona Góra – Kostrzyn

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn nad Odrą

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowych 275 na odcinku Miłkowice – Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań – Żary – Forst.

„Nadodrzanka” i kolejowa estakada w Gorzowie to priorytety

W projekcie aktualizowanego obecnie Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych na lata 2009-2015, zapewniony jest remont „Nadodrzanki”. Prezes PKP PLK zapewnił na spotkaniu, że jest to priorytetowe zadanie realizowane obecnie na terenie województwa lubuskiego, które ma zapewnione dofinansowanie do roku 2015. - Projekt jest realizowany etapami, przy czym do roku 2015 uzyskana zostanie prędkość 120km/h na całym odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin. Natomiast jeszcze w roku 2013r. wyremontowany zostanie odcinek Nowa Sól – Zielona Góra – mówił Remigiusz Paszkiewicz. Podczas spotkania omówiono również potrzebę remontu na odcinku linii nr 203 Krzyż - Gorzów Wlkp. i remontu kolejowej estakady w Gorzowie Wlkp. dla których sporządzone zostały już studia wykonalności. W kwestii odcinka Miłkowice – Żary – Forst, poruszono potrzebę opracowania studium wykonalności co będzie przedmiotem dalszych uzgodnień roboczych.

Czasowe wyłączenie niektórych linii kolejowych

Podczas piątkowego spotkania skonsultowano też plany PKP PLK dotyczące czasowego wyłączenia z eksploatacji niektórych odcinków linii kolejowych. Na terenie województwa lubuskiego PLK planuje wyłączyć z eksploatacji m.in. odcinek linii nr 275 Żagań – Bieniów – Lubsko, po którym nie odbywa się ruch pasażerski już od połowy lat 90. Jednakże w przypadku tej linii, która prowadzi w kierunku granicy państwa i przebiega bezpośrednio przy obszarze potencjalnej eksploatacji złóż węgla brunatnego oraz lokalizacji elektrowni, zwrócono uwagę przedstawicielom PKP PLK, na możliwości przyszłego wykorzystania transportu kolejowego w przemyśle węglowym i energetycznym. Wg zapewnień PKP PLK żaden z odcinków nie zostanie zlikwidowany, a jedynie czasowo wyłączony z ruchu w celu ograniczenia kosztów. Zapewniono, że taka forma optymalizacji sieci kolejowej nie spowoduje jej fizycznego ograniczenia, a zainteresowani przewoźnicy towarowi będą mogli nadal korzystać z tych odcinków na zasadach komercyjnych.

W spotkaniu, które w urzędzie marszałkowskim rozpoczęło się o godz. 11.00, udział wzięli: Remigiusz Paszkiewicz, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a także Józefa Majerczak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. utrzymania infrastruktury oraz Anna Piusińska, Dyrektor Projektu, Biuro Zarządu. Na spotkaniu obecni też byli Mariusz Nowakowski, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, Józef Matuszczak, Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie i Paweł Neumann, Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Poznaniu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-04-2018, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Rząd PiS obiecywał koniec rozbiórek torów, a nadal na nie pozwala. Zamiast linii kolejowej powstać ma droga dla rowerów.

Przed wygaszeniem ruchu na tej linii w latach 90. zapewniała ona połączenie z Poznaniem, a także skomunikowanie województw wielkopolskiego i lubuskiego. Linia miała znaczenie państwowe ze względów gospodarczych, społecznych czy obronnych. Zarząd PKP PLK miał już od kilku miesięcy podjętą uchwałę o likwidacji 75-kilometrowego fragmentu linii kolejowej od Żagania, przez Kożuchów, Nową Sól i Kolsko do Wolsztyna, przy której mieszka około 100 tys. mieszkańców.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,23267403,rzad-pis-obiecywal-koniec-rozbiorek-torow-a-pozwala-na-kolejne.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 29-04-2018, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Polityka kolejowa to moje największe rozczarowanie jeśli chodzi o PiS.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubuszanin Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 06 Maj 2018

PostWysłany: 06-05-2018, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Akurat to jedyne ugrupowanie, które powstrzymało likwidację i dalszą rozbiórkę linii.

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27471/stomma--systemowo-odchodzimy-od-likwidacji-linii-kolejowych.html
http://niezalezna.pl/78314-rzad-wstrzyma-likwidacje-kolei

A tak robili to poprzednicy
https://wpolityce.pl/polityka/154586-wielka-likwidacja-linii-kolejowych-w-polsce-tylko-w-tym-roku-pkp-zamkna-2-tysiace-kilometrow-torow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 12-05-2018, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Ankieta na temat modernizacji linii 18 i 203 Bydgoszcz-Piła-Krzyż-Kostrzyn https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccPd5tFXGWd0oZ7ib3ycVzREumyr1kb4BIC1dO7BFldFi36Q/viewform
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl