Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Plany rozwoju kolei w lubuskim
Autor Wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 14-12-2012, 10:44    Odpowiedz z cytatem

275 na odcinku 174,760-197,698, czyli od Lubska; są tam niby duże złoża węgla brunatnego do eksploatacji i elektrownie, i przewiduje się (chciałoby się?) wykorzystać przy tym transport kolejowy, dlatego województwo chciałoby dodatkowej szczegółowej analizy itp.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8896399

konik23 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Gru 2010
Skąd: Żagań

PostWysłany: 14-12-2012, 11:17    Odpowiedz z cytatem

linia prosta jak strzała prędkość szlakowa przyzwoita, można z powodzeniem wprowadzić pociągi z berlina lub z guben do wrocławia!!! ... szkoda tylko że własńie na odcinku lubsko - gubinek są miejsca z rozkradzionymi szynami:(

[ Dodano: 15-03-2013, 19:02 ]
O inwestycjach realizowanych przez PKP PLK, kluczowych dla Lubuskiego do 2020 roku, rozmawiał 15.03.2013 r. wicemarszałek Jacek Hoffmann z Remigiuszem Paszkiewiczem, Prezesem Zarządu PKP PLK. - Remont „Nadodrzanki”, podobnie jak remont na odcinku Krzyż - Gorzów Wlkp. i remont kolejowej estakady w Gorzowie, to priorytetowe zadania zarówno dla samorządu województwa, jak i PKP PLK – mówił po spotkaniu wicemarszałek Hoffmann.

Remonty linii kolejowych dzięki unijnemu dofinansowaniu

Spotkanie, które odbyło się w urzędzie marszałkowskim w Zielonej Górze, rozpoczęło się od podsumowania inwestycji PKP PLK dofinansowanych w ramach LRPO 2007-2013. Przypomnijmy, w roku 2011 zakończono modernizację odcinków linii kolejowych: Gorzów Wlkp. – Kostrzyn (wartość projektu 29,6 mln zł) oraz Zbąszynek – Gorzów Wlkp. (wartość projektu 26,4 mln zł). Obecnie realizowana jest modernizacja odcinka Zbąszynek – Czerwieńsk i budowa łącznicy (wartość projektu 72,6 mln zł). Projekt zostanie zakończony w roku 2013.

Uczestnicy spotkania poruszyli też sprawę przyszłych, kluczowych inwestycje dla województwa lubuskiego planowanych do realizacji w latach 2014 – 2020. Chodzi o:

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 273 (Nadodrzanka) na odcinku Głogów – Zielona Góra – Kostrzyn

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn nad Odrą

- rozbudowę i modernizację infrastruktury linii kolejowych 275 na odcinku Miłkowice – Żagań oraz linii 14 na odcinku Żagań – Żary – Forst.

„Nadodrzanka” i kolejowa estakada w Gorzowie to priorytety

W projekcie aktualizowanego obecnie Wieloletniego Programu Inwestycji Kolejowych na lata 2009-2015, zapewniony jest remont „Nadodrzanki”. Prezes PKP PLK zapewnił na spotkaniu, że jest to priorytetowe zadanie realizowane obecnie na terenie województwa lubuskiego, które ma zapewnione dofinansowanie do roku 2015. - Projekt jest realizowany etapami, przy czym do roku 2015 uzyskana zostanie prędkość 120km/h na całym odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin. Natomiast jeszcze w roku 2013r. wyremontowany zostanie odcinek Nowa Sól – Zielona Góra – mówił Remigiusz Paszkiewicz. Podczas spotkania omówiono również potrzebę remontu na odcinku linii nr 203 Krzyż - Gorzów Wlkp. i remontu kolejowej estakady w Gorzowie Wlkp. dla których sporządzone zostały już studia wykonalności. W kwestii odcinka Miłkowice – Żary – Forst, poruszono potrzebę opracowania studium wykonalności co będzie przedmiotem dalszych uzgodnień roboczych.

Czasowe wyłączenie niektórych linii kolejowych

Podczas piątkowego spotkania skonsultowano też plany PKP PLK dotyczące czasowego wyłączenia z eksploatacji niektórych odcinków linii kolejowych. Na terenie województwa lubuskiego PLK planuje wyłączyć z eksploatacji m.in. odcinek linii nr 275 Żagań – Bieniów – Lubsko, po którym nie odbywa się ruch pasażerski już od połowy lat 90. Jednakże w przypadku tej linii, która prowadzi w kierunku granicy państwa i przebiega bezpośrednio przy obszarze potencjalnej eksploatacji złóż węgla brunatnego oraz lokalizacji elektrowni, zwrócono uwagę przedstawicielom PKP PLK, na możliwości przyszłego wykorzystania transportu kolejowego w przemyśle węglowym i energetycznym. Wg zapewnień PKP PLK żaden z odcinków nie zostanie zlikwidowany, a jedynie czasowo wyłączony z ruchu w celu ograniczenia kosztów. Zapewniono, że taka forma optymalizacji sieci kolejowej nie spowoduje jej fizycznego ograniczenia, a zainteresowani przewoźnicy towarowi będą mogli nadal korzystać z tych odcinków na zasadach komercyjnych.

W spotkaniu, które w urzędzie marszałkowskim rozpoczęło się o godz. 11.00, udział wzięli: Remigiusz Paszkiewicz, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., a także Józefa Majerczak, Członek Zarządu, Dyrektor ds. utrzymania infrastruktury oraz Anna Piusińska, Dyrektor Projektu, Biuro Zarządu. Na spotkaniu obecni też byli Mariusz Nowakowski, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Zielonej Górze, Józef Matuszczak, Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Szczecinie i Paweł Neumann, Dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji w Poznaniu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-04-2018, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Rząd PiS obiecywał koniec rozbiórek torów, a nadal na nie pozwala. Zamiast linii kolejowej powstać ma droga dla rowerów.

Przed wygaszeniem ruchu na tej linii w latach 90. zapewniała ona połączenie z Poznaniem, a także skomunikowanie województw wielkopolskiego i lubuskiego. Linia miała znaczenie państwowe ze względów gospodarczych, społecznych czy obronnych. Zarząd PKP PLK miał już od kilku miesięcy podjętą uchwałę o likwidacji 75-kilometrowego fragmentu linii kolejowej od Żagania, przez Kożuchów, Nową Sól i Kolsko do Wolsztyna, przy której mieszka około 100 tys. mieszkańców.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,23267403,rzad-pis-obiecywal-koniec-rozbiorek-torow-a-pozwala-na-kolejne.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 29-04-2018, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Polityka kolejowa to moje największe rozczarowanie jeśli chodzi o PiS.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubuszanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2018

PostWysłany: 06-05-2018, 10:31    Odpowiedz z cytatem

Akurat to jedyne ugrupowanie, które powstrzymało likwidację i dalszą rozbiórkę linii.

https://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27471/stomma--systemowo-odchodzimy-od-likwidacji-linii-kolejowych.html
http://niezalezna.pl/78314-rzad-wstrzyma-likwidacje-kolei

A tak robili to poprzednicy
https://wpolityce.pl/polityka/154586-wielka-likwidacja-linii-kolejowych-w-polsce-tylko-w-tym-roku-pkp-zamkna-2-tysiace-kilometrow-torow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 12-05-2018, 17:35    Odpowiedz z cytatem

Ankieta na temat modernizacji linii 18 i 203 Bydgoszcz-Piła-Krzyż-Kostrzyn https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccPd5tFXGWd0oZ7ib3ycVzREumyr1kb4BIC1dO7BFldFi36Q/viewform
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 06-06-2018, 13:54    Odpowiedz z cytatem

Plany rozwoju kolei w Lubuskim? No chyba to nie dotyczy północnej części tego województwa bo tu raczej to jest upadek a nie rozwój.Obecna podróż z Gorzowa czy Kostrzyna do Poznania to podróż z udręka. Najpierw walka o miejsca w busie w Gorzowie,później szybki bieg w Santoku na szynobus aby znaleźć jak najlepsze miejsce w pociągu i w końcu w Krzyżu loteria siedzimy dalej czy znów bieg do innego pociągu(impuls)aby dotrzeć do Poznania.Wiadomo bus jest do września bo jest remont w Wawrowie ale co dalej? Bez przesiadki w wypełnionym do dach szynobusie czy przesiadka na wspomnianego impulsa użyczonego przez Polregio? Osoba młoda jeszcze da radę ale starsi już mają problem.Na poprawę nie ma szans w najbliższym czasie bo nie rozstrzygnięto ostatnio przetargu na dostawę trójczłonowych szynobusów z powodu braku chętnych do ich dostarczenia... Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 06-06-2018, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Nie ma żadnej udręki. Komunikacja zastępcza działa bardzo sprawnie. W Gorzowie nie ma konieczności walki o miejsca siedzące w autobusach. Zawsze znajdą się wolne miejsca siedzące. Do Santoka autobusy przyjeżdżają stosunkowo szybko, choć może drogą przez Czechów byłoby szybciej (na pewno mniej bezpiecznie, bo droga jest wąska). Przesiadka w Santoku zajmuje dosłownie chwilę. Szynobus jest pusty, bo tutaj rozpoczyna w praktyce bieg. Jeśli jest to połączenie bezpośrednie do Poznania, to dalej wszystko odbywa się bez większych niedogodności. Jeśli nie, to w Krzyżu następuje przesiadka, co ma miejsce od wielu, wielu lat. W piątki i niedziele szynobusy jeździły dotychczas w ukrotnionej trakcji. Jeśli ze względu na awarie/przeglądy któryś z szynobusów jest wyłączony z eksploatacji, to od Krzyża jedzie impuls po to, żeby pasażerowie mogli wygodnie siedzieć. Sam remont estakady świadczy raczej nie o upadku, a o rozwoju, co nie oznacza, że należy zgadzać się na likwidację kolejnych linii kolejowych w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jajo31 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2012
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 06-06-2018, 15:29    Odpowiedz z cytatem

To co piszesz to wszystko wiem odnośnie impulsów podstawianych w Krzyżu aby w miarę godnie dalej podróżować do Poznania czy tego że brakuje taboru na podwójne zestawienie szynobusów,jak i to że szynobus jest pusty w Santoku no bo i musi być.W ostatnią niedzielę to był kocioł w powrocie z Poznania już od samego wyjazdu.Na 10 minut przed odjazdem ludzie już stali mino tego że jechał impuls.W Krzyżu dosłownie taranowanie innych osób przez młodzież która to musi pierwsza wskoczyć do pociągu.W Santoku autokary wyjechały wypełnione po drzwi.W inne dni jest spokojnie,3 tygodnie temu też wracałem tym połączeniem i nawet w niedzielę było przyzwoicie,to zależy też jak się trafi,różnie bywa w różne niedziele starczy że pojawi się jakaś wycieczka i już jest ścisk.Remont estakady to już musiał być za względu na jej stan a nie rozwój tego odcinka.Rozwojem to będzie puszczenie druta z Kostrzyna do Krzyża(okaże się we wrześniu czy będzie to opłacalne)ale to i tak parę lat minie od ewentualnej elektryfikacji.Na razie będzie jak będzie,problemem będzie dalej tabor.Można wrócić z Poznania IC(nawet taniej niż regio) ale to loteria bo nigdy nie wiadomo czy planowo przyjedzie Mehoffer z Przemyśla czy Kociewie do Krzyża a ostatnio jeszcze doszedł często opóźniony Szkuner którego gama musi pociągnąć do Piły i przejąć skład z Gdyni.Któregoś razu Kociewie z Piły wyjechało z ponad 2h opóźnieniem właśnie przez Szkunera.Jedna gama w Krzyżu to za mało...Jakby nie patrzyć ciężko widzę ten rozwój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl