Powstaje tworzona społecznie baza wypadków na przejazdach
Powstaje niezależna od zarządców infrastruktury baza danych gromadząca informacje o wypadkach na przejazdach kolejowo-drogowych. Wkrótce ma ona stać się cennym źródłem wiedzy nie tylko o samych zdarzeniach, ale i o kosztach ich usuwania. Tylko w pierwszym kwartale tego roku przyniósł 51 zdarzeń tego typu.
Szokujący brak wyobraźni kierowców. Ryzykowali, byle nie stać na przejeździe
Kilkadziesiąt aut, nie zważając na zamknięty szlaban, przejechało przez tory na przejeździe kolejowym pod Kościerzyną (woj. pomorskie). Chociaż nie doszło do tragicznego wypadku, kierowcy zostaną ukarani, bo ich "wyczyny" zostały nagrane.
Samochód wjechał pod pociąg na niestrzeżonym przejeździe. Nie żyje pięć osób
Na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w miejscowości Nowa Wieś Kącka w powiecie wrocławskim (Dolny Śląsk) w sobotę samochód osobowy wjechał pod pociąg. Nie żyje pięć osób.
134 tony wjeżdżają w samochód. Pokazali zderzenie na przejeździe
Rozpędzona do 30 kilometrów na godzinę 134-tonowa lokomotywa uderza w stojący na przejeździe samochód. Symulację niebezpiecznego zdarzenia przeprowadziły PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach kampanii "Bezpieczny przejazd".
Dlaczego doszło do wypadku, w którym zginęło 5 osób?
Śledczy wyjaśniają okoliczności wypadku, do którego doszło w sobotę na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w miejscowości Nowa Wieś Kącka w powiecie wrocławskim. W zdarzeniu śmierć poniosła piątka pasażerów samochodu, który wjechał pod nadjeżdżający pociąg.
Szlabany uniesione, jedzie pociąg. "Nie liczmy na łut szczęścia, że nam uda się przejechać"
Kto odpowiada za bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym? Przykład z Płocka pokazuje, że odpowiedź nie jest taka prosta. Kierowca zarejestrował sytuację, która mrozi krew w żyłach. Padał deszcz, był wieczór, na przejazd kolejowy wjechał pociąg. Szlabany były uniesione, a dróżnika na przejeździe nie było, bo być nie musiało. - Bądźmy ostrożni i nie liczmy na łut szczęścia, że nam się uda przejechać - komentuje tę sytuację Jerzy Piotrowski, instruktor nauki jazdy. Materiał magazynu "Polska i Świat".
PLK może nauczyć kierowców moresu. Ustawi fotoradary na przejazdach
PKP PLK ma w ręku wszystkie atuty, by wprowadzić kulturę bezwzględnego przestrzegania przez kierowców bezpieczeństwa na przejazdach; to ma kluczowe znaczenie, bo kierowcy są winni w aż 98 proc. wypadków. Zarządca infrastruktury na razie opieszale korzysta z możliwości wystawiania mandatów na podstawie monitoringu, ale w najbliższych latach może się to zmienić. Planowany jest też montaż fotoradarów.
Kulecki miał okazję być na spotkaniu zorganizowanym przez PKP PLK w którym zostało podsumowane roczne funkcjonowanie wprowadzonego systemu bezpieczeństwa na przejazdach w postaci żółtej naklejki z nr przejazdu. Prezentuje działanie systemu żółtej naklejki, wyłamanie szlabanu i kontrolowanej kolizji.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Zderzenie pociągu z autem na przejeździe kolejowym w Pasłęku
Pociąg relacji Olsztyn - Szczecin zderzył się z samochodem osobowym na przejeździe kolejowym w Pasłęku (woj. warmińsko-mazurskie); kierowca i dwoje pasażerów auta trafili do szpitala - podała w środę po południu policja.
Zderzenie skutera z szynobusem. Dwóch mężczyzn nie żyje
Dwóch mężczyzn nie żyje po zderzeniu skutera z szynobusem. Do wypadku doszło w sobotę po południu w miejscowości Szebnie w powiecie jasielskim (Podkarpackie) – podała podkarpacka policja.
Nie zatrzymał się przed przejazdem i wjechał wprost pod pociąg
35-letni kierowca samochodu osobowego marki Kia wjechał w sobotę na niestrzeżony przejazd w Barwałdzie Górnym tuż pod nadjeżdżający pociąg. Mężczyzna nie doznał poważniejszych obrażeń. Auto z kolei jest poważnie zniszczone - poinformował oficer dyżurny wadowickiej policji.
ITD zamontuje fotoradary na przejazdach kolejowych. Mają zwiększyć poziom bezpieczeństwa
- Inspekcja Transportu Drogowego zaproponowała zamontowanie na przejazdach kolejowo-drogowych kilku fotoradarów, które będą odnotowywały zignorowanie przez kierowcę czerwonego światła ostrzegającego o przejeździe pociągu - powiedział polsatnews.pl Mirosław Siemieniec, rzecznik pasowy PKP PLK. Kolej ustala obecnie lokalizacje. Urządzenia mają stanąć na przełomie 2020 i 2021 r.
Gniezno: Rowerzystka zginęła na przejeździe, jest raport PKBWK
Państwowa Komisja opublikowała raport dotyczący wypadku, do którego doszło rok temu w Gnieźnie. Pod kołami pociągu Berlin – Warszawa zginęła wówczas rowerzystka.
Do wypadku doszło 2 sierpnia 2018 roku w Gnieźnie na przejeździe kolejowo-drogowym kat. „A”, obsługiwanym przez dróżnika przejazdowego usytuowanym przy linii kolejowej 353. Pociągi PKP Intercity jeździły tędy objazdami z powodu modernizacji linii E20 Warszawa – Poznań. Przyczyny wypadku zbadała Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych.
Według ustaleń komisji, pierwotną przyczyną było otwarcie rogatek przejazdowych przez dróżnika przejazdowego po przejechaniu pociągu 57314, pomimo otrzymania zgłoszenia o zbliżającym się pociągu ECE 71005 oraz niezachowanie szczególnej ostrożności przez rowerzystę, w szczególności wjazd na przejazd kolejowo-drogowy bez upewnienia się czy nie zbliża się pojazd kolejowy, do czego zobowiązuje prawo o ruchu drogowym.
Otwarcie rogatek i owszem, ale ciekaw jestem skąd panowie z PKBWK wytrzasnęli niezachowanie ostrożności?
Czy przypadkiem otwarcie rogatek na strzeżonym przez wykwalifikowanego pracownika, wyposażonego w system łączności, powiadamiania, radiostop, obsługującego sprawne, konserwowane, diagnozowane, kontrolowane itd. itd. urządzenia, i w ogóle wszystko alles gut, nie było informacją wystarczającą do upewnienia się, że do przejazdu nie zbliża sie pociąg?
Jeśli panowie z PKBWK uważają, że jednak nie, a ja nie mam podstaw by sądzić, że zamiast rzetelnie zbadać okoliczności wypadku, odwalili fuszerę, to wychodzi, że panowie z PKBWK podważają system zarządzania bezpieczeństwem stosowany w firmie PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.
No bo jeśli zechcą uzasadniać, że naruszenie jednej procedury w tym systemie bezpieczeństwa, przez człowieka, który ma słabszy dzień, może legalnie doprowadzić do wypadku, to o kant szyny z nim.
Wśród zaleceń nie widzę jednak nawet słowa o potrzebie poprawienia systemu w wymiarze także systemowym. Tylko zalecenie zabudowy Top-ów na tym konkretnym przejeździe.
Cytat:
Za przyczynę systemową uznano „obligatoryjnie stosowanie czasu wstępnego ostrzegania o zamykaniu drągów rogatek, polegającego na wyświetlaniu sygnału świetlnego zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem dla wszystkich przejazdów kat. A obsługiwanych z miejsca”.
Bzdura. Takie obligo jest, ogólnie rzecz ujmując, dla przejazdów na nowobudowanych i przebudowywanych drogach. Przejazd zaś, którego dotyczy raport, zupełnie zgodnie z zapisami rozporządzenia sprzed kilku lat, nie wymagał zastosowania opóźnienia zamykania rogatek.
PLK sama podjęła się tego w ramach próby standaryzacji sygnalizacji, bo rozporządzenie wprowadziło swego rodzaju bałagan.
Niestety, trzy- i ośmiosekundowe pomysły panów z PKBWK idą w kierunku dalszej rozp...duchy.
Cytat:
Zarządca linii kolejowych PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Poznaniu podejmie działania w celu zabudowy tarcz ostrzegawczych przejazdowych informujących maszynistę o stanie zabezpieczenia przejazdu w km 43,141 po torze 1 i 2 na szlaku Pierzyska – Gniezno z jednoczesnym uniemożliwieniem otwarcia rogatek, gdy pociąg minie tarczę ostrzegawczą przejazdową.
Niestety, od strony Gniezna trzeba zastosować uzależnienie sygnałów na semaforach wyjazdowych.
Cytat:
PKP PLK podejmie działania w celu wypracowania jednolitych wymagań technicznych i zasad używania systemu (funkcji) awaryjnego zamykania rogatek na pulpicie sterującym z rejestracją użycia tej funkcji.
Rozumiem, że intencją było wskazanie, że stosowane w PLK sposoby plombowania przycisków awaryjnego zamykania rogatek są do niczego, bo zanim obsługa zerwie plombę mija więcej czasu, niż trwa opóźnienie przy zamykaniu normalnym, ale po co ta urzędnicza nibymowa?
Zarządca wprowadzi jednolity sposób natychmiastowego, awaryjnego uruchamiania rogatek. I tyle.
Wszystko inne zarządca już ma. A producenci rogatek się dostosują.
Podsumowując: poznańskie "członki stałe" komisji są jeszcze w fazie wyrabiania się.
Pozostaje życzyć, aby nie poszło ono w kierunku towarzystwa amatorów salonowca, w który od wielu lat pogrywają sobie: lokalny UTeK wraz z lokalnymi PLK-owcami. Pełen Wersal i pardon.
Mam nadzieję, że Pan DJ, podobnie jak paru innych wk...wionych przed nim, m.in. właśnie z tego powodu, po wielu latach pracy opuścił ów organ na U.
Motocykl uderzył w pociąg. Jedna osoba nie żyje, druga ciężko ranna
Tragiczny wypadek w pobliżu miejscowości Nowa Kuźnia w powiecie bolesławieckim. Motocykl uderzył w pociąg. W wypadku jedna osoba zginęła na miejscu, druga została ciężko ranna.
Zderzenie pociągu z samochodem osobowym pod Białogardem; jedna osoba nie żyje
Jedna osoba zginęła w zderzeniu pociągu z samochodem osobowym w miejscowości Nawino (Zachodniopomorskie) - poinformowała w sobotę straż pożarna. Pasażerowie pociągu pospiesznego, który jechał ze Szczecina do Białegostoku, nie odnieśli obrażeń.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum