Ale to wszystko przez skąpstwo PKP PLK, bo gdyby chociaż jeden tor zelektryfikowali w części lubańskiej, to miałby skład, gdzie nocować. Na szlaku tego robić nie może...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Jeśli chodzi o zawieszenie Nałkowskiej do Zgorzelca, to IC jest tu najmniej winne. Podziękujcie raczej Zarządcy Infrastruktury. Przez nietknięcie części lubańskiej, nie dość, że nie ma szansy na składy wagonowe w Zgorzelcu, to jeszcze potrzebne jest cofnięcie Darta do Węglińca, żeby nie blokował szlaku przez całą noc. Zresztą to jest też przyczyną uwalenia Nałkowskiej. Od września zaplanowany jest ruch jednotorowy do Zgorzelca, co uniemożliwi zjazd darta do Węglińca.
Dlatego spodziewajcie się zawieszenia ruchu dalekobieżnego do Zgorzelca za każdym razem, kiedy jakakolwiek pierdoła uniemożliwi ruch dwutorowy. Elektryfikacja lubańskiej części Zgorzelca jest kosztem rzędu kilkuset tysięcy złotych. Szkoda, że zarządca infrastruktury, który lekką ręką trwoni miliardy na modernizacje i reelektryfikacje przynoszące zysk czasowy na poziomie kilku minut (Warszawa-Poznań) w Zgorzelcu żydzi nawet na parę bramek i kilkaset metrów toru drutu po lubańskiej stronie stacji.
IC najmniej winne, a to dobre. Zdaje się że już parę słyszeliśmy coś takiego, że przewoźnik bardzo by chciał ale infrastruktura nie pozwala...
Prawda jest taka, że bogata oferta aż jednego składu PKP IC dla Zgorzelca została tak ułożona, aby jak najszybciej się z niej wycofać, napisałem o tym we wcześniejszym poście. Niewystarczająca infrastruktura nie jest tu głównym powodem, za to bardzo wygodną wymówką dla PKP IC.
Tradycyjnie najwięcej do powiedzenia na temat Zgorzelca mają ci, którzy tu nie mieszkają, nie jeżdżą i najmniej się orientują. I plotą bzdury.
Zacznijmy od kruczka: „Ale to wszystko przez skąpstwo PKP PLK, bo gdyby chociaż jeden tor zelektryfikowali w części lubańskiej, to miałby skład, gdzie nocować. Na szlaku tego robić nie może...”
Impuls KD nocuje w Zgorzelcu. Na torze głównym przy jednym z peronów. Równie dobrze na tym samym torze może nocować Dart. Drugi tor szlakowy jest wolny i ruch przez stację może się odbywać. Choć i tak w nocy nic przez granicę nie jeździ.
A teraz Bartuś: „Przez nietknięcie części lubańskiej, nie dość, że nie ma szansy na składy wagonowe w Zgorzelcu, to jeszcze potrzebne jest cofnięcie Darta do Węglińca, żeby nie blokował szlaku przez całą noc. Zresztą to jest też przyczyną uwalenia Nałkowskiej. Od września zaplanowany jest ruch jednotorowy do Zgorzelca, co uniemożliwi zjazd darta do Węglińca.”
Do kwestii poruszonej w pierwszym zdaniu już się odniosłam. Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze. A skoro zjeżdża, bo PKP IC tak sobie wymyśliło to co ma do rzeczy ruch jednotorowy? Po czynnym torze zjechać nie może? W nocy, gdy nic nie jeździ? No litości!
A propos, skład wagonowy może do Zgorzelca jeździć (tylko po co skoro są logistycznie wygodniejsze Darty?). Oblot lokomotywy na stacji jest możliwy. Może nie uwierzycie, ale na stacji Zgorzelec są rozjazdy.
Szukacie problemów tam gdzie ich nie ma i powtarzacie bzdury kolportowane przez mikoli w internecie. A sprawa jest prosta jak kłębek drutu kolczastego. W Węglińcu po prostu Dart jest sprzątany, bo w Zgorzelcu ponoć nie ma do tego warunków. PKP IC idzie po prostu na łatwiznę i sobie wymyślili, że Zgorzelec oleją dla swej wygody. Ot, i cała tajemnica mikolskiej wiary. PKP PLK jest tutaj najmniej winne.
Najlepsze rozwiązanie tej kwestii to takie obiegi taboru, żeby Dart po przyjeździe do Zgorzelca nie musiał stać długo tylko w miarę szybko ruszał z powrotem w planową trasę. No i oczywiście skomunikowanie z Dreznem!
Ja bym zrobiła dwie pary połączeń IC do/ze Zgorzelca:
Zgorzelec 23:00 - Warszawa
Warszawa - Zgorzelec 6:30
W takim przypadku IC „Karkonosze” musiałby jechać przez Wałbrzych i inną trasą z Wrocławia do Warszawy niż IC ze Zgorzelca, żeby pociągi się nie dublowały. Nocny IC do/ze Zgorzelca puściłabym przez Śląsk, Kraków i CMK, co załatwiłoby połączenie naszego regionu z południową Polską.
I tu prośba do Światowida, żeby KODLK pochylił się nad moim pomysłem.
_________________ STACJA ZGORZELEC
Nie znoszę lewackiej nowomowy i politycznej poprawności piorącej ludziom mózgi.
Czekamy na odpowiedź w tej sprawie z Ministerstwa Infrastruktury aby móc się odnieść do ich głupot. Wtedy powiadomimy media i będziemy działać dalej. Byćmoże od rozkładu 20/21 zaszła jakaś zmiana o której nie wiemy.
Najlepszy pociąg OsP „Szczeliniec” relacji Kudowa-Zdrój - Wrocław Główny od nowego rozkładu jazdy będzie już zwykłym OS który się wszędzie zatrzyma, ale tylko w jedna stronę do Wrocławia. Brakuje jeszcze by w Suszce się zatrzymał 😂
Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze.
Otóż nie może nocować w Zgorzelcu bo stoją tam nie jeden a dwa Impulsy (jeden co wyjeżdżą o 4:55 i drugi co wyjeżdża o 6:19) i nie ma miejsca na Darta.
Po zaledwie ośmiu miesiącach funkcjonowania spółka PKP Intercity wycofała swoje połączenia ze Zgorzelca. Uruchomienie w grudniu 2019 r. pociągu dalekobieżnego do tego 30-tysięcznego miasta przedstawiano jako element szerszej strategii rozszerzania sieci połączeń PKP Intercity.
Dart nie musi zjeżdżać na noc do Węglińca. Może nocować w Zgorzelcu razem z Impulsem na jednym torze.
Otóż nie może nocować w Zgorzelcu bo stoją tam nie jeden a dwa Impulsy (jeden co wyjeżdżą o 4:55 i drugi co wyjeżdża o 6:19) i nie ma miejsca na Darta.
Dziś jechałem pierwszym pociągiem (4:46) ze Zgorzelca do Wrocławia i na stacji widziałem jednego Impulsa. Drugi musiał nocować w Węglińcu, w związku z czym był pusty podsył.
W nowym rozkładzie Nałkowska jest z powrotem ze Zgorzelca o 5.29.
A tak na marginesie zapytam ludzi ze Zgorzelca jaki jest poziom zadowolenia mieszkańców po elektryfikacji i czy chętnie korzystają np. ze sprinterów jadących do Wrocławia 1:35 h?
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Czyli może trzeba pomyśleć nad rozszeżeniem tej oferty.Jeśli wypaliła na zgorzeleckiej to może zwiekszyć ilość w sensownym takcie na zmiane z osobowymi a i może uruchomić sprintery na innych obleganych liniach?
Moim zdaniem, tak naprawdę, na dalekobieżne połączenia międzynarodowe na E30 przydałaby się elektryfikacja resztki do Zgorzelca i odcinków Zgorzelec - Goerlitz oraz Goerlitz - Dresden.
Pozdrawiam
Zgadam sie s Toba czasami bylo by fajne srobic pociag Praha - Dresdenb - Zgorzelec - Wroclaw. No nik niema interes o podrozne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum