Jesteśmy już prawie na półmetku perspektywy i ciekawe byłoby zestawienia, jak się ma plan wydatków, który był przewidziany na początku do realnie wydanych środków. Szacuję, że przekroczenia budżetów wynoszą około 20%, co biorąc pod uwagę cały planowany budżet - 7 mld zł - dają już całkiem konkretną wartość.
Problemy taborowe PKP Intercity. Wyłączone zespoły trakcyjne i wagony
Za aż siedem pociągów EIP oraz osiem IC, które miały być obsłużone zespołami trakcyjnymi, PKP Intercity uruchomiło dziś składy wagonowe. Do tego w kilku pociągach brakuje wagonów przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz wagonów gastronomicznych.
PKP IC: mamy wystarczającą liczbę lokomotyw spalinowych.
W lutym PKP Intercity borykało się z problemami technicznymi swoich lokomotyw spalinowych. W połowie lutego poseł Michał Jaros skierował nawet do ministerstwa Infrastruktury zapytanie w tej sprawie. Postanowiliśmy zapytać przewoźnika jak wygląda sytuacja z dostępnością pojazdów gdzie pociągi jeżdżą po liniach niezelektryfikowanych.
W obliczu problemów z taborem spalinowym uważam, że PKP Intercity powinno podjąć kroki nad zakupem około 23 lokomotyw spalinowych do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych oraz polscy producenci powinni podjąć wszelkie starania nad opracowaniem spalinowej lokomotywy pasażerskiej, która osiągałaby prędkość do 120 km/h i mogłaby być dostosowana do linii helskiej dzięki układzie osi Bo-Bo.
Nowa lokomotywa spalinowa dla PKP Intercity umożliwiłaby wypełnienie luki w SU160 i SU4210 oraz mogłaby zastąpić serię 754 na polskich szlakach kolejowych.
Jak wcześniej wspomniałem tego typu lokomotywy we flocie mogłoby obsługiwać połączenia TLK i EIC na linii kolejowej nr 213 na Hel, gdzie zastąpiłyby serię 754 i uzupełniłyby lukę taborową SU4210 i SM42, które wykonują robotę w tym regionie.
Również nowe lokomotywy mogłoby wykonywać połączenia na Podlasiu z pociągami TLK Podlasiak i Hańcza. oraz na Warmii i Mazurach. A także na Podkarpaciu, gdzie mogłyby pracować do czasu kiedy w tym regionie wszystkie linie kolejowe zostaną zelektryfikowane, oraz na Dolnym Śląsku.
Myślę, że nowe lokomotywy spalinowe przydałyby się dla PKP Intercity. Oczywiście przewoźnik jeżeli miałby również wykonywać ruch powinien prowadzić działania aby część ważniejszych linii kolejowych na których przewoźnik będzie wykonywał kursy została zelektryfikowana przez PLK.
PKP Intercity ma problem z lokomotywami spalinowymi. Modernizacja SM42 jest opóźniona
Ministerstwo Infrastruktury przyznało, że PKP Intercity ma problem z należytą ilością sprawnych lokomotyw spalinowych, gotowych do prowadzenia pociągów po niezelektryfikowanych szlakach. Przyznaje również, że ratunek dla tej sytuacji – w postaci 13 nowo zmodernizowanych SM42, przyjdzie nieprędko.
Te SM42 to tylko tymczasowe rozwiązanie. Ostatnio jechałem "Kormoranem" do Barda. To tylko 2 wagony, ciągnięte przez taką lokomotywę - a mimo to męczyła się niemożebnie na podjazdach. W Bardzie było już 5 minut opóźnienia.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Kraków. Spłonęły wagony PKP Intercity. Możliwe podpalenie
Ciemny dym z płonących wagonów kolejowych było widać z wielu miejsc w Krakowie. Ogień gasiło 10 zastępów straży pożarnej, ponieważ istniała groźba, że płomienie przeniosą się na pozostały tabor stojący na bocznicy. Na szczęście pożar udało się opanować. Służby sprawdzają teraz, dlaczego ogień zajął nieużywane wagony. Niewykluczone, że było to podpalenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum