Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pociągi międzynarodowe - marnowana szansa
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-09-2021, 21:06    Odpowiedz z cytatem

Samoloty na tory: czy nocne pociągi zmienią to, jak podróżujemy po Polsce i Europie?

W Europie coraz częściej mówi się o zastąpieniu krótkodystansowych lotów nocnymi pociągami z powodów związanych z ochroną środowiska i redukowaniem emisji. Powstają więc nowe połączenia. Sprawdzamy, czy Polska nadąża za tym trendem (i dlaczego, niestety, nie).

Więcej:
https://300gospodarka.pl/analizy/nocne-pociagi-w-polsce-i-europie

_________________
Dinozaury wyginęły przez asteroidę. Ludzie wyginą przez głupotę.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Atoman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 28 Sie 2016

PostWysłany: 26-09-2021, 14:12    Odpowiedz z cytatem

Brakuje europejskiej mentalności. Oczywiście można by było stworzyć szerszą siatkę połączeń nocnych, ale pytanie brzmi "dla kogo?" Ludzie są zachwyceni, jak jadą w przedziale nad morze w TLK. Na co im pociąg w Europę? Jak za granice, to Flixbus lub Ryanair i tyle. Obserwuje się dziwne zachowanie społeczne, że Polska to swoje, a za granicą to już coś innego i, jeśli już jechać, to ogólnie trudniej dojechać. Musi być albo niemiecki Flix, albo "wielka podróż" samolotem. A prawda taka, że gdyby ludzie myśleli bardziej w kategoriach Europy, a nie Polski, a więc czuli się obywatelami Europy, a nie tylko swojego podwórka, to byłaby szeroka siatka połączeń europejskich: szybkich dziennych i nocnych na dalekie odległości. Tyle, że pociąg w zamysłach "polskiej ludzkości" to zawodny środek transportu i przede wszystkim opóźniony, stary, niewygodny, przepełniony i kursujący zazwyczaj do Przemyśla. Taka jest prawda. Promowane są nieudane Combo, wielka dostępność plus i inne bzdury, krzyki są o postoje w Brzegach, a nikt nawet nie spojrzy jak to się robi w "ogarniętych kolejach". Nie ma żadnej strategii, a co chwila ktoś o coś ma pretensje. Typowe. Polska wykazuje zero sprytu i wyprzedzania innych w myśleniu. Propagandą i samym gadaniem nic się nie osiągnie i w konsekwencji jaka władza, taki lud. Europa odjeżdża i będzie odjeżdżać, skoro samemu ma się focha na Europę, tworzy się sztuczne bariery i nie ma się ambicji. Do tego nie ma żadnej integracji z Europą, choćby w numeracji pociągów. Nightjet wszędzie jedzie jako NJ 456/457, tylko tu musi mieć swoje jedyne słuszne polskie numery. O czym więc my mówimy? Wiecznie tylko jakieś "ale", ale brak motywacji, aby to zmienić, bo lud i tak zachwycony, że przyjedzie TLK i pojedzie 80 km w 2 godziny na Stonce. Można by było zniwować granice, jeździć i czuć się jak u siebie w domu. Tymczasem skoro większości to nie jest potrzebne i wystarcza tłuczenie się w nocnych TLK, to pozostaje liczyć na to, że po ambitnych przyjadą inni, z zagranicy. Wnioskując, perspektywy rozwoju polskich pociągów nocnych europejskich są słabe na własne życzenie "samowystarczalnego" narodu, który najchętniej do końca świata i o jeden dzień dłużej jeździłby nocnym TLK przez Brzeg, najlepiej na 10 wagonach 111A, bo to jedyna słuszna kolej. Europejskie pociągi najwyżej byłyby do robienia im zdjęć, ale do jazdy? W życiu. Tak więc mental to najważniejszy problem, a zarazem prawdopodobnie nie do rozwiązania w bliskiej perspektywie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-10-2021, 12:53    Odpowiedz z cytatem

Trwają rozmowy polsko-litewskie, aby w 2022 roku wystartował pociąg Warszawa – Wilno

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk spotkał się z ministrem transportu i łączności Litwy, Mariusem Skuodisem. Poruszono tematy dot. linii Rail Baltica, ale także połączenia Wilno – Warszawa.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/trwaja-rozmowy-polsko-litewskie-aby-w-2022-roku-wystartowal-pociag-warszawa-wilno/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2021, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Połączenie Warszawa – Wilno nie wcześniej niż czerwiec 2023 roku. Z powodu braku spalinowej lokomotywy

Jednak nie doczekamy się w najbliższym czasie połączenie Warszawa – Kowno – (przesiadka) – Wilno. Brakuje spalinowego taboru po stronie litewskiej, a jak informują Litwini dostępną spalinową jednostkę będą mieli dopiero w czerwcu 2023 roku.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/polaczenie-warszawa-wilno-nie-wczesniej-niz-czerwiec-2023-roku-z-powodu-braku-spalinowej-lokomotywy/

_________________
Dinozaury wyginęły przez asteroidę. Ludzie wyginą przez głupotę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-11-2021, 08:16    Odpowiedz z cytatem

GRANICA MOŻLIWOŚCI

Między Polską a Ukrainą – po półtorarocznym zamknięciu kolejowej granicy – znów kursują pociągi. Popyt na podróże między dwoma krajami jest ogromny, ale kolej ma problem z jego wykorzystaniem. I wcale największym kłopotem nie jest to, że w Polsce rozstaw szyn to 1435 mm, a w Ukrainie 1520 mm.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs116.pdf

_________________
Dinozaury wyginęły przez asteroidę. Ludzie wyginą przez głupotę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-11-2021, 15:06    Odpowiedz z cytatem

Bezpośredni pociąg Warszawa - Paryż! Już za dwa lata

PKP Intercity współpracuje z zagranicznymi spółkami kolejowymi w kierunku rozwoju połączeń międzynarodowych. Już za dwa lata może ruszyć bezpośredni pociąg z Warszawy do Paryża.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/bezposredni-pociag-warszawa--paryz-juz-za-dwa-lata-105529.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl