Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 48, 49, 50  Następny
Linia Jelenia Góra - Karpacz
Autor Wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 08-11-2008, 01:34    Odpowiedz z cytatem

Tu się zgodzę. Kowary są większe od Karpacza. Nawet przemawia to, że kiedyś w Kowarach były dwie stacje i trzy przystanki osobowe. Ale Karpacz odwiedza dużo turystów. co powoduje, że jest bardziej znaną i obleganą miejscowością. Więc na pewno z Kowar musiałby jeździć pociąg, który zawiezie ludzi do pracy i szkoły a do Karpacza głównie w celach turystycznych. Więc jeśli patrzeć by na potokowość to z Kowar jeździłaby jakaś stała liczba osób, natomiast do i z Karpacza najwięcej byłoby w sezonie. Więc jak widać mamy tu dużo "za" i "przeciw" uruchamianiu tych dwóch połączeń. A jak mowa o infrastrukturze to czy ktoś się orientuje w jakim jest teraz stanie tunel oraz wiadukt kolejowy w kowarach, bo z tego co slyszałem ten wiadukt jest w tak złym stanie, że każdy przejazd pociągu, może być ostatni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 09-11-2008, 00:20    Odpowiedz z cytatem

Michał LG9 napisał/a:
Popędzi po torach lokomotywa.

Na podstawie analizy porównawczej z innymi kolejkami pomysłodawca wyliczył,
że Kolej Karkonoska mogłaby przewozić od 160 do 200 tysięcy pasażerów rocznie,
co przynosiłoby rocznie około 3,6 min zł.


Skąd takie szacunki? skoro w latach świetności kolejka przewoziła KK przewoziła 300 000 pasażerów rocznie, jednak było to jakoś w latach 40 XXw. Poza tym jak wyliczone są dochody? Chodzi mi o cenę biletu...

Michał LG9 napisał/a:


Jest jeszcze plan minimum - przejazdy turystyczne drezynami. Jak szacuje
Rafał Gersten, koszt zagospodarowania linii do potrzeb kolei drezynowych to
około 350 tyś. zł, podczas gdy dostosowanie linii do wymagań kolei turystycznej
sięga 5 min zł.


a gdzie szacunki finansowe z uruchomienia kolei drezynowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kornik1983 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Zabobrze

PostWysłany: 18-11-2008, 07:54    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj (17.11.2008) był krótki reportaż w wiadomościach lokalnej telewizji jeleniogórskiej TV ODRA na temat stanu torowiska koło Karpacza. Niestety obraz jest tragiczny. Pozarastane torowisko trawą, krzakami, małymi drzewami. Ponadto z tego, co mówił reporter miejscami torowisko jest rozkradzione. Nie wiem czy chodziło o całe szyny, czy tylko śruby. Niestety nie było widać tego w reportażu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 18-11-2008, 15:39    Odpowiedz z cytatem

Chodzi o zapewne o 7 kilmoetrowy odcinek Karpacz - Mysłakowice który jest w takowym złym stanie ale nie przejmował bym się zbytnio tym co mówią dziennikarze nie są oni zazwyczaj obiektywni i rzetelni w tematach związanych z kolejami.
Pozatym mówimy tu w zasadzie tylko o tym 7 kilometrowym krótkim odcinku trasy bo pierwszy odcinek(JG - Mysł) jest w stanie dobrym i wymagał by w zasadzie tylko kosmetycznych poprawek. Jak jechałem tydzień temu pewnym pociągiem z Jeleniej Góry do Wrocławia to widziałem że tor w kierunku Mysłakowic był wyślizgany ale wydaje mi się że to pewnie jakieś manewry w obrębie stacji były...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kaszyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Cze 2008

PostWysłany: 28-11-2008, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawą informację można znaleźć tutaj: http://www.gmina.kamiennagora.kei.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=539&Itemid=94

Ciekawe co z tego wyjdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 30-11-2008, 22:12    Odpowiedz z cytatem

mam do Was kilka pytań w sprawie mojej pracy, mianowicie:
1) potrzebuję danych archiwalnych dot. linii JG-Karpacz, ilosc pasażerów podrozujacych pod koniec dzialania linii, czas przejazdu itd. jednym slowem przyczyny upadku. Odsyłają mnie od jednego do drugiego, bo sami nie mogą mi powiedziec, do kogo ta linia wlasciwie nalezy. czy do PR czy do Zakladu PKP w W-chu, czy jeszcze do kogoś innego.

2) gdzie szukać informacji na taki punkt z zakresu mojej pracy: Analiza przewozów turystycznych i regionalnych w drogowym transporcie zbiorowym.
PKS? PKP?

z góry dziękuję za pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Maj 2006
Skąd: Bayern

PostWysłany: 04-12-2008, 09:23    Odpowiedz z cytatem

W kurorcie pod Śnieżką nie chcą już największej atrakcji turystycznej sprzed dwóch lat: Karkonoskich Drezyn Ręcznych. Pracownicy starostwa jeleniogórskiego wyrwali kłódki z dworca w Karpaczu i wyrzucili ze środka eksponaty zbierane przez działaczy KDR. Burmistrz Karpacza zastrzegł, że dworca nie przejmie, póki są tam drezyniarze.Płonne okazały się dla miłośników drezyn ręcznych nadzieje związane z przejęciem zniszczonego budynku karpackiego dworca przez samorząd powiatowy. W październiku odbyła się tam prezentacja Kolei Karkonoskiej, która miałaby zacząć jeździć na nieużywanych od 2000 roku torach.



Za takim rozwiązaniem są gminy Podgórzyn, Mysłakowice, Kowary, Kamienna Góra oraz Miasto Kowary i Kamienna Góra, przez które przebiega zamknięte torowisko. Przystąpiły do porozumienie zawartego z Marszałkiem Województwa Dolnośląskiego w sprawie przejęcia na rzecz samorządów, znajdujących się na terenie Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych nr 308 Jelenia Góra - Kamienna Góra oraz 304 Mysłakowice - Karpacz, turystycznego wykorzystania przejętej infrastruktury oraz ponownego uruchomienia przewozów towarowych i pasażerskich.

Sygnatariuszami listu intencyjnego są również Związek Gmin Karkonoskich i KDR - Karkonoskie Drezyny Ręczne. Na pomysł napisania listu intencyjnego wpadł Rafał Gersten, autor Projektu Rewitalizacji Kolejki Karkonoskiej, twórca Karkonoskich Drezyn Ręcznych, atrakcji Karpacza wyróżnionej w konkursie na najciekawszy produkt turystyczny 2006 roku i pełnomocnik samorządów skupionych wokół idei stworzenia samorządowej kolejki turystycznej. Podpisania tego porozumienia odmówił burmistrz Karpacza.

– Czy przystąpimy do tego projektu? Nie wiem, najpierw musimy z głową przejąć dworzec od starosty, ja chcę go skomunalizować, a nie przejmować jako darowiznę – wyjaśnił samorządowiec w październiku, podczas prezentacji Kolei Karkonoskich. Teraz wyszło szydło z worka i okazało się, że władza w Karpaczu kolei nie chce.

– Od trzech lat zabiegałem o przekazanie dworca kolejowego w Karpaczu na rzecz samorządu. Wreszcie udało się do tego doprowadzić. Dwa tygodnie temu udostępniłem starostwu klucze do dworca w celu protokolarnego umożliwienia przekazania dworca przez PKP. W poniedziałek pracownicy starostwa pod moją nieobecność zerwali kłódki i powyrywali zamki, którymi zabezpieczyłem obiekt i wystawili na peron eksponaty, które zbierałem latami, i pozostawili je bez zabezpieczenia. Pozbycia się drezyn z dworca zażądał od starostwa burmistrz Malinowski grożąc, że nie przejmie dworca, dopóki są tam drezyniarze – mówi Rafał Gestern.

Postawę samorządu pod Śnieżką trudno zrozumieć porównując ją z innymi podobnymi sytuacjami w Polsce. Podczas gdy starostwo ostrzeszowskie własnymi siłami i środkami kreuje kolej drezynową wzorując się na przykładzie KDR, władze Karpacza wykorzystują cały arsenał środków administracyjnych i swój personel przeciwko inicjatywie na swoim terenie.

www.jelonka.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 05-12-2008, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Fajnego burmistrza w sławnym mieście Karpaczu tam macie.., siostry Język

Współwłaściciel busiarski?

Pozdrawiam
RW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 06-12-2008, 00:10    Odpowiedz z cytatem

Ale cyrki, że do takiego czegoś doszło. Inni wójtowie zabiegają o to by na całej linii jeździły drezyny a tu odwrotnie. Widocznie burmistrz należy do "miłośników niszczenia wszystkiego co kolejowe". Jeszcze nie miałem ani razu okazji przejechać się drezyną. Ale nie raz byłem na dworcu. Uruchomiono zegar, odmalowano ze składek mieszkańców ścianę od strony peronu. Dzięki drezynom oczyszczono torowisko. A tu plany na nic. Ponoć do budynku dworca chcą przenieść muzeum, przy tym chcą zostawić ją w takim stanie w jakim się znajduję na wypadek gdyby uruchomiono połączenia. Jeżeli wśród forumowiczów są mieszkańcy Karpacza to powiem wam jedno: idźcie do urzędu i wywieźcie burmistrza na taczce gdzieś daleko, gdzie się da. To jest lepsze rozwiązanie.

_________________
Pociąg do absurdu przez bzdurę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 06-12-2008, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Uprzejmie Was proszę o wypełnienie poniższej ankiety... cel jest zawarty we wstępie do niej. Proszę zachować obiektywizm Smile

Ankieta dla TURYSTY
Ankieta dla MIESZKAŃCA Karpacza / okolic
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurdol1 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Mar 2006
Skąd: Brzeg

PostWysłany: 07-12-2008, 19:26    Odpowiedz z cytatem

Wypełniłem ochoczo - zachęcam innych.

Tak nawiasem czasem pisuję tu i ówdzie że żyjemy w kolejowym 4 świecie, a nie w cywilizacji UE. BRAK dojazdu kolejowego do Karpacza (jednego z najsłynniejszych turystycznych miast w Polsce) plus brak skomunikowania autobusów miejskich z pociągami na jednym bilecie - jest na moją tezę dowodem. To jest równanie do standardów Albanii, a nie UE.

Co do wyczynów burmistrza już się wypowiedziałem - może on pochodzi z Albanii właśnie? A może tam jego miejsce? Albo z busolandii. Takich "polityków" powinno się wywozić na taczkach - na Kam-czat-kę!

Pozdrawiam
Robert Wyszyński
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kallies Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2008
Skąd: Kalisz Pomorski

PostWysłany: 07-12-2008, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Takie sprawy trzeba nagłaśniać i takich śmieci genetycznych eliminować. To jest piąty świat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 09-12-2008, 19:51    Odpowiedz z cytatem

http://tinyurl.com/63dyrt

Gmina Kamienna Góra przystąpiła do porozumienia z Marszalkiem Województwa w sprawie przejęcie linii kolejowej Jelenia Góra- Kamienna Góra.
W zeszłym roku gmina podjęła uchwałę o woli przejęcie infrastruktury kolejowej. Obecnie w staraniach o przejęcie linii gminę reprezentuje KDR- Karkonoskie Drezyny Ręczne. Docelowo na tej linii ma być wznowiony transport osobowy i towarowy.
Do porozumienia przystąpiły gminy, na których terenie przebiega linia. Po ewentualnym przejęciu infrastruktury ma być ona podstawą do wznowienia najpierw ruchu turystycznego.
Wójt Stanisław Szmajdziński zapewnia, że udział w projekcie nie wiąże się dla gminy z kosztami. Urząd jest tylko pośrednikiem między PKP, a Karkonoskimi Drezynami Ręcznymi. PKP może bowiem bezpłatnie przekazać majątek tylko samorządowi. Uruchomienie połączenia na pewno związane będzie z dużymi kosztami. Linia częściowo już nie istnieje, pozostałe fragmenty wymagają gruntownego remontu.
W przypadku przejęcia torów gmina będzie ich włąścicielem, ale obowiązek uruchomienia połączenia spoczywać będzie na KDR.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

endru Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2008

PostWysłany: 10-12-2008, 17:43    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
http://tinyurl.com/63dyrt

W przypadku przejęcia torów gmina będzie ich włąścicielem, ale obowiązek uruchomienia połączenia spoczywać będzie na KDR.


Może mi ktoś wyjaśnić na czym ma polegać zadanie/obowiązek KDR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chris_r Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Paź 2008
Skąd: jelenia góra

PostWysłany: 10-12-2008, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Miło to słyszeć, że chcą uruchomić linię kamienna góra - jelenia góra. Miejmy nadzieje, że to nie są jakieś czcze zapowiedzi, tylko wezmą się za to, bo najczęściej tylko się gada i nic więcej. Nie ma efektu. Wole się zdystansować i poczekać na dalszy rozwój zdarzeń. Nigdy nic nie wiadomo.

_________________
Pociąg do absurdu przez bzdurę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 50 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 48, 49, 50  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl