Propozycja połączenia Lubska i Zielonej Góry.
Czy ktoś wie, czy istniejąca infrastruktura na to pozwala ?
Jeżeli takie by powstało, zapewniałoby połączenia również dla Jasienia i okolicznych miejscowości.
Z racji faktu iż jestem z Lubska to się wypowiem. Tory są. Dociera do nas ciągle "zdawka". Nawet ma chyba dość przyzwoitą prędkość szlakową (szczegółów nie znam.) Całej reszty brak tzn. od Bieniowa do Lubska brak czynnych posterunków, brak semaforów... W samym Lubsku da się jeszcze nawet "oblecieć skład. A dalej w kierunku Gubina.... no niestety... powstała obwodnica więc nasyp rozkopano. Linia do Gubina rozebrana - zostały tylko podkłady i tłuczeń. Z linii do Krosna Odrz. (gruntownie remontowanej w 1997 roku) nie zostało już nic.
Co do moich pobożnych życzeń z ZG. Jakis nocny pośpiech do Krakowa coby byc tam na rano. Niech to będzie nawet jakiś skład łączony we Wrocławiu ale fajnie jakby się coś takiego pojawiło.
A tak na koniec - może ździebko prowokacyjnie. Ktoś napisał ze prawdziwy "Wiking" to JG - ZG - Szczecin. Podobnie chyba jest z "Berlinką", która biegła przez Lubsko. Niestety urzędasy z Żar zdają się o tym zapominać i ciągle uparcie twierdzą, że "Berlinka" bigla przez Żagań, Żary, Tuplice... Tak swoją drogą - gdyby przywrócono "Latającego Ślązaka" Wrocław - Berlin przez Lubsko właśnie... ech...
Aczkolwiek obecnie najprosztrzą drogą Wrocław-Berlin jest przez Zieloną Górę i przydałby się jakiś nocny pośpiech trasą Kraków-Katowice-Wrocław-Zielona Góra-Rzepin-Berlin.... Albo dzienny pośpiech Wrocław-Zielona Góra-Kostrzyn-Berlin obsługiwane przez Destiro albo Talent
Dokładnie tak było. No i co dodać o Lubsku: stacja zdewastowana, wiata tylko nad 1., dziurawym peronem. Dwa pozostałe perony bez wiat. Ogółem widok jak po wojnie... Bida.
Co do linii w kierunku Gubina o obwodnicy, przez którą rozwalono nasyp: z tego co wiem wykonawca obwodnicy jest zobowiązany do wybudowania wiaduktu nad drogą w razie gdyby PKP miało chęć przywrócić połączenia na tej linii.
Linia Jasień - Żary jest rozkopana w ten sam sposób (nasyp rozkopano przy budowie obwodnicy Jasienia) Także jedyna droga do Lubska to tylko przez Bieniów.
A z ZG: skoro "odrzanka" jest remontowana w tak szybkim tempie to może sytuacja się niebawem poprawi. Mamy Ex i TLK do Wa-wy. Mamy "Ślązaka" do Krakowa i fajnie by było gdyby się pojawiła nocna TLK do Krk i sezonowo do Zakopanego. Normalnie byłby szał ciał Może Poznań zrobi nam prezent i odda jakieś 2 posp do Szczecina?
Co do poprzednich postów, to liczę na wznowienie połączeń ZG-Lubsko. Infrastruktura (jakaś) jest, a i potencjał w postaci linii kolejowych jest spory (głównie dzięki temu, że znadujemy się na terenach Rzeszy ), tym bardziej dziwi więc fakt niewykorzystania tego, co posiadamy.
Pozdrawiam.
Co do połączeń z ZG, to prawdę mówiąc, gdyby którakolwiek z propozycji prezentowanych w temacie rozkład 2009/2010 spełniła się, to byłby naprawdę ogromny skok cywilizacyjny dla naszego regionu. Obawiam się, że nie tylko może nie być lepiej, ale tłumacząc się kryzysem, obetną nam połączenia
Obym się mylił.
Pozdrawiam
O tak Żagań- Lubsko to ważna sprawa uważam że jak najszybciej to połączenie powinno wrócić, co do bałaganu na samym dworcu to jestem zdania że na pewno da się go posprzątać. Trzeba tylko chcieć a inicjatywa połączenia do Lubska jest naprawdę piękna.
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Tu nie chodzi o piękność linii, spójrzcie na mape kolejową, jaka jest geometria tej linii, pozwala na wieksze prędkość i po to ją budowano. I to ona powinna byc E30
nie nie 61500/16501 kursuje do Jeleniej Góry czyli KARKONOSZE.A BYSTRZYCA jeździ z Wrocławia do Lublina przez Opole,Lubliniec,Częstochowe stradom,Kielce,Radom,Puławy itp.
Propozycje Mateusza są bardzo dobre. Tylko żeby jeszcze pociągi ZG-JG oraz Żary-Węgliniec były sensownie skomunikowane w Węglińcu z pociągami do/z Drezna, Wrocławia...
Bo w obecnym rozkładzie to jest największą bolączką. :/
Moja uwaga co do pociągu "Jelonka". Po pierwsze nazwa dla mnie troszkę dziwna. Jest mnustwo innych ładniejszych nazw kojażących się z Krakonoszami np.: SAMOTNIA, SŁONECZNIK, ŁOMNICZKA, KRZYWOUSTY . Po drugie po co do Poznania?? Moje miasto ma dość dobre połączenie z Wielkopolską, i niech tak zostanie. Dokładanie kolejnych pociągów może trylko przyczynić się do spadku frekwencji w SZCZELIŃCU, KAMIEŃCZYKU i SZKLARCEczy nocnym ROZEWIU, którym ludzie do Poznania też jeżdżą. My potrzebujemy dziennego, codziennego połączenia ze Szczecinem i tam ten pociąg powinien jechać.A na odcinku Jelenia Góra- ZIelona Góra- Poznań wystarczy BACHUS.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Tak tylko zwróćcie uwage za to że Zielona Góra ma tylko jedno połączenie w tamte rejony,Chodzi mi o 73100/37101 Ślązak.Przydał by sie chociaż jeszcze jeden pociąg.Jelenia Góra ma ich duzo więc nie widze sensu przedłużania 62500/26501 do JG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum