Pabianiczanin,
IC pewnie jeszcze gorzej zrobi: zlikwiduje kategorie pociągów pospiesznych.. zostaną tylko TLK, Ex, IC i EC.. więc korzystajmy z "naszych kochanych" pospiesznych, póki czas.. gdyby cena była taka jak w czasach PKP PR... nap. z Krakowa do Gdańska pospieszny za czasy PKP PR kosztował bilet na 2 klasę 56 zł a na 1 klasę 81 zł, teraz 2 klasa - 62 zł a 1 klasa 95 zł...
Niestety.. czasy się zmieniają na gorsze, a kolej jest otępiała
Choć PKP PR uruchomiły bardzo atrakcyjne połączenia pomiędzy Krakowem a Warszawą, na dworcu bardzo trudno znaleźć stosowne informacje na ten temat.
Wielu pasażerów nie wie, że trasę przejechać można już za 38,5 zł, a poinformowani o tym klienci PKP Intercity nie kryją rozżalenia...
Sprawdzamy, jak wygląda sytuacja na dworcu. Przechodząc podziemnym korytarzem krakowskiego dworca PKP niełatwo dostrzec informacje na temat InterREGIO. Okazuje się, że są, ale prawie niewidoczne. Duże, żółte rozkłady jazdy łatwo dostrzec. Ale plakaty informujące o InterREGIO to kartki formatu A4.
- Projekt jest nowy. Decyzja o uruchomieniu pociągów relacji Kraków - Warszawa zapadła dopiero we czwartek, 4 czerwca. Musieliśmy konsultować ją z Urzędami Marszałkowskimi. Informacja do podróżnych mogla dotrzeć trochę później - mówi "Gazecie Krakowskiej" rzecznik PKP PR, Piotr Olszewski. Jak twierdzi, już niedługo rozpocznie się akcja marketingowa zakrojona na szerszą skalę. Pojawią się różnego rodzaju wiatraczki, baloniki i gadżety, które będą reklamować nową ofertę
na dworcu w Tarnowie jest to samo. i dzisiaj się zdziwiłem jak zobaczyłem że pociąg IR do Wrocławia chyba z Rzeszowa składał się z 3 wagonów piętrowych i to chyba po gruntownym remoncie.
Jak twierdzi, już niedługo rozpocznie się akcja marketingowa zakrojona na szerszą skalę. Pojawią się różnego rodzaju wiatraczki, baloniki i gadżety, które będą reklamować nową ofertę
Wiatraczki i baloniki to ma być akcja marketingowa zakrojona na szerszą skalę ???
Panie i panowie z biura marketingu PKP PR proszę się nie ośmieszać! Rozumiem, że na porządną reklamę brakuje funduszy, ale trzeba ruszyć głową! W końcu za coś te niemałe pieniądze bierzecie!
Zróbcie jakąś stronę (podstronę), która kompleksowo będzie informować o pociągach interREGIO (rozkład jazdy, tabor, ceny, jakieś fotki) i przygotujcie parę fajnych bannerów we flaschu z odnośnikiem do tej strony. Taki banner zamieścimy na tym forum a i na innych stronach kolejowych na pewno też się pojawi. I już macie reklamę w Internecie gratis!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Promocja też powinna być przy wszystkich okienkach kas biletowych PR, również przy informacji. Przy dworcach kolejowych, w pociągach osobowych... A nie gdzieś w podziemiach "wisi" nie wiadomo co..
gdyby cena była taka jak w czasach PKP PR... nap. z Krakowa do Gdańska pospieszny za czasy PKP PR kosztował bilet na 2 klasę 56 zł a na 1 klasę 81 zł, teraz 2 klasa - 62 zł a 1 klasa 95 zł...
Jakby wziąć cene PR z rokunp. 1990, to zapewne bedzie jeszcze nizsz.
Polsat w "Wydarzeniach" o 18:50 zrobił reklamę pociągom interREGIO. Pasażerowie nie kryli zadowolenia z niższych cen, natomiast rzecznik konkurencyjnego PKP IC nie krył swego oburzenia.
Ponadto padł zarzut, że pracownicy informacji kolejowej należącej do Grupy PKP nie informują pasażerów o pociągach interREGIO (dziennikarz zrobił prowokację).
Co sądzicie o inaugurowanym dzisiaj połączeniu interREGIO z Poznania Gł. do Gdyni Gł.
Wyraźnie PKP PR chciało zrobić konkurencję dla POSP "Baltic". Zastanawia mnie skąd PKP PR zdobyło wagony do obsługi tego pociągu, podobno dzisiaj kursował w zestawieniu pięciu wagonów przedziałowych i uwaga wagonu barowego!?!?
W tym wątku zachęcam do pisania o frekwencji w tym pociągu, jak i zamieszczania opinii i sugestii o tym pociągu.
W skład pociągu wchodzi 5 wagonów Azdnu 50 wagon barowy dziś nie jechał, pociąg prowadzi siódemka w malowaniu Cargo . Niestety do niedzieli pociąg będzie jeździł według zmienionego rozkładu z Gniezna wyjeżdża do PZN o 22:03 kilka minut przed pośpiesznym Bałtyk.
Jutro zamieszczę fotki i poinformuję o frekwencji w pociągu
Z informacji od Kolegi dowiedziałem się, że dziś pociąg IR Poznań - Gdynia przyjechał do Gniezna z przyspieszeniem wynoszącym 1 minutę skład EU07-105+ 5*Azdnu Frekwencja pomiędzy 10-15%.
Tak więc jak podejrzewałem że frekwencja nie będzie zbyt udana, z powodu pociągu POSP Bałtyk. Uważam że PR mogły by zmienić godziny i wydłużyć go do Wrocławia, a już na pewno w okresie wakacyjnym powinien być wydłużony do stacji Hel? Co o tym sądzicie?
Myślę że takie poranne połączenie z Poznania do Helu było by strzałem w dziesiątkę. Gwarek do Ustki, Delfin do Kołobrzegu z Poznania wyjeżdżają pełne!
Wysłany: 12-06-2009, 10:44 Spadają ceny biletów na trasach kolejowych
Bilet na pociąg z Warszawy do Krakowa za jedynie 38 zł i 50 groszy i to nie w chwilowej promocji, ale stałej ofercie. Czas przejazdu - 3 godziny i 20 minut, czyli tylko o 30 minut dłużej niż w przypadku pociągu InterCity - czytamy w "Polsce".
Chociaż nowe połączenie pod marką InterREGIO funkcjonuje zaledwie od tygodnia, bije rekordy popularności. Jak się dowiedzieliśmy, pociągi na tej trasie są niemal pełne. Nic więc dziwnego, że operator, spółka PKP z samorządami, chce już we wrześniu uruchomić kolejne tanie połączenia pod tanią marką, m. in. dla studentów.
Pod marką InterREGIO pociągi jeżdżą już od trzech miesięcy - ich sieć rozrosła się do ok. 20 połączeń na najbardziej popularnych w Polsce trasach kolejowych. Dla niektórych klientów to oferta dużo tańsza niż w InterCity - wylicza 'Polska".
Tanie oferty stały się możliwe dzięki objęciu udziałów w PKP Przewozy Regionalne przez 16 samorządów, które są zainteresowane obniżeniem cen i większym ruchem.
Nie wiadomo, jak długo pasażerowie będą cieszyć się z tańszych biletów. Nieoficjalnie mówi się o rosnącym konflikcie wśród zarządzających PKP PR, z których część nie chce wyniszczającej konkurencji z InterCity.
Bilet na pociąg z Warszawy do Krakowa za jedynie 38 zł i 50 groszy i to nie w chwilowej promocji, ale stałej ofercie. Czas przejazdu - 3 godziny i 20 minut, czyli tylko o 30 minut dłużej niż w przypadku pociągu InterCity.
Chociaż nowe połączenie pod marką InterREGIO funkcjonuje zaledwie od tygodnia, bije rekordy popularności. Jak się dowiedzieliśmy, pociągi na tej trasie są niemal pełne. Nic więc dziwnego, że operator, spółka PKP z samorządami, chce już we wrześniu uruchomić kolejne tanie połączenia pod tanią marką, m. in. dla studentów. Korzystna dla pasażerów oferta nie podoba się za to InterCity, obsługującej trasy długodystansowe innej spółki z grupy PKP. Traci bowiem z tego powodu klientów i to zarówno w swoich flagowych pociągach IC jak i pośpiesznych.
Pod marką InterREGIO pociągi jeżdżą już od trzech miesięcy - ich sieć rozrosła się do ok. 20 połączeń na najbardziej popularnych w Polsce trasach kolejowych. Dla niektórych klientów to oferta dużo tańsza niż w InterCity. Np. z ważną legitymacją studencką pojedziemy z Warszawy do Krakowa za 24 zł, bo w pociągach InterREGIO obowiązują ulgi, których nie ma chociażby w InterCity.
Tanie oferty stały się możliwe dzięki obięciu udziałów w PKP Przewozy Regionalne przez 16 samorządów, które są zainteresowane obniżeniem cen i większym ruchem. Spółka utraciła wtedy na rzecz InterCity obsługę połączeń międzywojewódzkich, ale teraz chce odzyskać dochodowe połączenia na najlepszych trasach. Jedyne, na co pasażerowie mogą narzekać, to komfort. W wyniku podziału PKP Przewozy Regionalne, InterCity S.A przejęła pociągi pospieszne z wagonami przystosowanymi do tras dalekobieżnych, pozostawiając głównie wysłużone składy elektryczne. Pojawienie się należącej do Przewozów Regionalnych marki InterREGIO to przełom, bo do tej pory spółki z grupy PKP nie konkurowały ze sobą.
- To po prostu zwykłe pociągi podmiejskie puszczone wbrew założeniom konstrukcyjnym na dalekie trasy. Teraz tylko czekać, aż relacje międzymiastowe zaczną obsługiwać tramwaje, autobusy miejskie zaczną jeździć za granicę a przewoźnicy towarowi zaproponują tani transport węglarkami na wakacje - ironizuje Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity.
Mimo niedostatków w komforcie, chętnych na tani przejazd nie brakuje. - Średnie zapełnienie pociągów InterREGIO wynosi około 80 proc. - mówi Piotr Olszewski, rzecznik spółki PKP Przewozy Regionalne.
Jest to wynik imponujący, biorąc pod uwagę brak kampanii promującej nową ofertę (PKP PR nie chcą drażnić InterCity). Podróżni, którzy pojechali drogim InterCity (ok. 100 zł), nie kryją rozżalenia. - Za bilet musiałam zapłacić o wiele więcej - skarży się Maria Ratajczyk, która często jeździ między Warszawą a Krakowem. Gdyby wiedziała, że można taniej dojechać do Warszawy, nie zastanawiałaby się ani chwili.
Również wyszukiwarki dostępne na stronie PKP nie pokazują tanich połączeń. - Projekt jest nowy. Przykładowo decyzja o uruchomieniu pociągów relacji Kraków - Warszawa zapadła dopiero dzień wcześniej, stąd informacja do podróżnych mogła dotrzeć trochę później - tłumaczy Paweł Olszewski. PKP PR dopiero planuje zmasowaną akcję promującą InterREGIO, bowiem oferta ta cały czas się rozwija i nie wszędzie jest dostępna.
Pierwszy pociąg z tanią marką ruszył 1 marca z Warszawy do Białegostoku. Następnie uruchomiono połączenie Poznań - Warszawa, zaś później m. in. Łódź - Warszawa, gdzie puszczono aż trzy składy. PKP IC natychmiast odpowiedziała uruchomieniem dwóch dodatkowych pociągów na tej najbardziej obleganej przez podróżnych trasie. Bilety na InterREGIO są tańsze o 7 zł. Podróżni mają zatem do wyboru większą liczbę połączeń i tańszą alternatywę.
Wśród planów ekspansji taniej marki od września jest połączenie Łódź - Częstochowa - Kraków. Pociąg ma być skierowany do studentów i kursowałby w piątkowe i niedzielne popołudnia. InterREGIO są tańsze, bo jeżdżą tylko na najlepszych trasach w godzinach szczytu. Dzięki temu, że obsługują też 10 razy mniej połączeń niż InterCity, mają też dużo niższe koszty.
Nie wiadomo, jak długo pasażerowie będą cieszyć się z tańszych biletów. Nieoficjalnie mówi się o rosnącym konflikcie wśród zarządzających PKP PR, z których część nie chce wyniszczającej konkurencji z InterCity.
Porównanie ofert IC z InterREGIO
Warszawa - Kraków
InterCit Cena 97zł + 25 zł dopłaty za miejscówkę Czas przejazdu 2:50
Pośpieszny Cena 54 zł Czas przejazdu 5:20
InterREGIO Cena 38,5 zł Czas przejazdu 3:20
Warszawa - Łódź
Pośpieszny Cena 32 zł Czas przejazdu 1:20
InterREGIO Cena 25 zł Czas przejazdu 1:40
Odbyło się w dniu 09.06.2009 spotkanie Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa oraz spotkanie Zarządu PKP Intercity S.A. z Centralami Związków Zawodowych.
Zespół Trójstronny ds. Kolejnictwa
Spotkaniu przewodniczył Wiceminister Infrastruktury Juliusz Engelhardt.
Prezes Zarządu PKP Intercity S.A. Krzysztof Celiński poinformował o ogólnej sytuacji w tej spółce. Inwestycje taborowe są realne tylko pod warunkiem otrzymania unijnej pomocy choć liczy się także na źródła z prywatyzacji spółki. Poinformowano, że Ministerstwo Infrastruktury ma podpisaną umowę na świadczenie przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych tylko z IC a więc InterRegio mogą kursować tylko na zasadzie biznesowej i bez jakichkolwiek dotacji. W takim przypadku MI nie może "zablokować" takich poczynań.
Przejęte przez Intercity od Spółki Przewozy Regionalne (Oddział Przewozów Międzywojewódzkich) pociągi dalekobieżne będą weryfikowane i te które przynoszą straty będą odwoływane. Jest tworzona lista pociągów przewidzianych do odwołania.
Wiceminister Juliusz Engelhardt poinformował razem z Prezesem Zarządu PKP S.A. Andrzejem Wachem o wyłonieniu doradcy prywatyzacyjnego dla IC w celu wprowadzenia IC na giełdę czyli ewentualnej sprzedaży firmy.Wątpliwości budzi stwierdzenie Wiceministra, że nie cały wpływ z prywatyzacji trafi do IC.
Prezes Zarządu Związku Pracodawców Kolejowych Krzysztof Mamiński przekazał informację o stanie prac nad zmianami w Ponadzakładowym Układzie Zbiorowym Pracy dotyczącymi wykupu ulg przejazdowych dla członków rodzin i pracowników. Szykuje się podwyżka kwot wykupu ale szczegóły maja być sprecyzowane na następnych spotkaniach.
Prezes Zarządu PLK Zbigniew Szafrański poinformował o dramatycznej sytuacji w firmie. Brak terminowych wpływów za usługi od spółek powoduje już zatory płatnicze i mogą wystąpić problemy z uzyskaniem środków na wynagrodzenia. Plan inwestycji z tego samego powodu może być nie zrealizowany w 100%.
Spotkanie Zarządu PKP Intercity S.A. z Centralami Związków Zawodowych.
Najważniejszy problem rozpatrywany na tym spotkaniu sprowadza się do tego, że do dziś nie ma rozstrzygnięcia co do posiadania przez poszczególne zakłady osobowości prawnej i spełniając przy tym rolę pracodawcy.Z przebiegu spotkania należy wyciągnąć taki wniosek, że zakłady nie będą miały umocowania jako pracodawca w myśl art.3 Kodeksu Pracy. Dyskusja na ten temat będzie prowadzona na następnym spotkaniu 22.06.2009
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Do wycięcia ponoć ma iść większość pospiesznych po liniach niezelektryfikowanych oprócz linii helskiej Czy ktoś może to potwierdzić? Co z pospiesznymi Roztocze, Hetman, Bydgoszczanin (łączniki do Zamościa), Solina, San oraz na lini Rzeszów-Jasło-Zagórz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum