Co ty za bzdury wygadujesz!!! Jelenia Góra poza wakacjami nie ma ani jednego połączenia kolejowego z południem Polski. Na wakacje jeździ tylko Śnieżka, a poza tym NIC!!! BYSTRZYCA to pociąg, który zawsze jeździł do Jeleniej Góry i do nas powinien wrócić, a Zielona Góra niech walczy o wagony z Lublina do Szczecinianina bedzie szybciej i tanieju, bo trasa Poznań- Warszawa jest krótsza i szybsza niż Wrocław- Kielce. Najpierw sprawdź dobrze a potem pisz!!
[ Dodano: 25-05-2009, 16:54 ]
SZYNDZIELNIA to pociąg, który powinien jechać w dwóch zestawieniach JELENIA GÓRA/ ZIELONA GÓRA- BIELSKO BIAŁA z łączeniem rozdzielaniem we Wrocławiu- tak jak to uwzględniłem w swoim projekcie. A co do połaczenia Szczecin/ Zielona Góra- Lublin to powinien być osobny pociąg, którego skład powinien być wydzielany ze SZCZECINIANINA w Poznaniu. Nastepnie powinien odbijać na Ostrów Wlkp., Łódź kaliską. Zielona Góra w ten sposób odzyskuje połączenie z Łódzią, którego nie ma a i pociąg jedzie po najprostrzej trasie, jaką może jechać z Zielonej do Lublina. Taki też pociąg ja w swoim projekcie uwzględniłem. Pozdrawiam.
Co do połączenia z Krakowem i południem naszego kraju do rozkładu powinien wrócić pociąg Szczecin- ZIelona Góra- Wrocław- Kraków jak kiedyś jako codzienny, a WAWEL powinien być przetrasowany na Nadodrzankę. PRZEMYŚLANIN do Szczecina powinien wrócić na swoją dawną trasę przez Częstochowę i Ostrów Wlkp. a w zamian za PRZEMYŚLANINA na trasie Wrocław- Przemyśl powinien być puszczony nocny pociąd PODKARPACIE Zielona Góra- Przemyśl jako uzupełnienie ŚNIEZKI, która do Jerleniej Góry powinna jeździć codziennie.Nocny pociąśg Świnoujście- Bielsko Biała powinien jeździć codziennie na trasie Szczecin- Kraków jako pociąg CZCIBÓR w wakacje wydłużony do Świnoujścia z wagonami z Bielska Białej. I sprawa załatwiona. Zielona Góra z Jelenią Górą nie koliduje jeżeli chodzi o połączenia kolejowe- tylko się nawzajem uzupełnia.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ostatnio zmieniony przez grzesiu24 dnia 25-05-2009, 17:10, w całości zmieniany 2 razy
Przecież nie chodzi mi o to aby wszytskie połączenia przenieść na Jelenią. Poprostu nie wypisuj, ze Jelenia Góra ma wiele połączeń z południem Polski bo nie ma ich wcale i tak jak Zielona Góra powinna mieć ofertę kolejową poszerzoną a nie jeszcze pogarszaną kosztem innego miasta.
_________________ Kolej to najlepszy środek transportu.
Ale KARKONOSZE nie jeżdżą na południe, Wy w ZG macie codzienne połączenie z Krakowem, Katowicami (SLĄZAK) my w JG się w zasadzie muskamy o południe mówiąc o KARKONOSZACH, bo Częstochowa południem nie jest. Do Katowic, Krakowa czy Rzeszowa mamy tylko wakacyjną ŚNIEŻKĘ ale jeżeli wy ją liczycie jako pociąg jadący "na południe" to ja też z ZG doliczam się dwóch takich pociągów bo w wakacje maci Bielsko też na południu...
Robiąc moją propozycję nie zapomniałem również o pociągach dalekobieżnych dla Gorzowa Wlkp. , który na ich brak narzeka (Zielona Góra też narzeka mimo, że ma ich więcej , tak gwoli uwagi ). JELONKA, dlatego że tak wiele osób zdrobniale mówi na Jelenią Górę
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Jeżeli mogę się wtrącić to brakuje połączenia ZG:
- porannego do Łodzi (przez Poznań, Kutno),
- porannego do Szczecina/ Świnoujścia (przez Kostrzyn),
- porannego do Olsztyna (przez Poznań, Bydgoszcz),
- popołudniowego do Krakowa/Kielc (odczepiany w Opolu),
- nocnego do Lublina/Białegostoku (przez Poznań, Warszawę),
- nocnego do Krakowa/Zakopanego (przez Wrocław, Katowice).
Nawet o przesiadkach można zapomnieć. Obecny rozkład jest tak skonstruowany, że jechać z przesiadkami to koszmar.
Niestety są to marzenia ale może coś się ruszy jak zbudują to obejście Czerwińska.
Jestem za reaktywacja stałego pośpiesznego połączenia ZG i JG. Niech wraca "Wiking".
@Pionier27 z tym " nocnego do Lublina/Białegostoku (przez Poznań, Warszawę)"
to masz niestety WAŁA bo nikt nie zrobi takiego pociągu tymbardziej przez warszawe.
To już lepiej osobny do Lublina przez Wrocław,Opole,Częstochowę Str.,Koniecpol,Kielce. i osobny do Białegostoku. Bo to by wyglądało tak:
przyjechał by do wawy i jeden pojechał by całkiem na południe a drugi całkiem na północ... bez sensu wogóle.
Koledze z propozycją łączenia dwóch relacji do Białegostoku oraz do Lublina chodziło o załatwienie dwóch pieczeni na jednym ogniu. Wszystko jak mniemam z założeniem minimalizacji kosztów, czego nie można napisać o prozpozycji maszynista24.
w paru zdaniach w/s propozycji rozkładu: myślę że nazwy typu "JELONKA, ŻAGANIN" są troche niepoważne i nie pasują do nazwy pociągu. Można by użyć innych, lepszych, jak już wspomniano choćby SŁONECZNIK czy SAMOTNIA, lub ŚNIEŻNE KOTŁY..
"SLĄZAK" powinien prowadzić też wagony ze Zgorzelca;
WAWEL powinien jeździć obecną trasą przez Żagań-Żary-Forst;
natomiast proponowałbym dodatkowy EC "COPERNICUS" relacji Kraków-Wrocław-Zielona G-Rzepin-Frankfurt/O -Berlin-Hannover-Amsterdam-Schiphol;
dodatkowo posp. "KAZIMIERZ PUŁASKI" rel. Kraków (lub Katowice)-Wrocław-Legnica-Lubin G.-Rudna Gw.-Zielona G.-Rzepin-Kostrzyn-Szczecin-Kamień Pomorski (w sezonie Kołobrzeg p/Goleniów-Trzebiatów).
HETMAN w relacji Zamość-Gorzów Wlkp (przez Krzyż) plus wagony do Zielonej Góry przez Legnicę,Żagań,Żary odczepiane we Wrocławiu;
GORZOWIAK Wrocław -Gorzów Wlkp ale przez Leszno-Wolsztyn-Zbąszyń-Międzyrzecz ! plus wagony z Poznania dołączane w Zbąszyniu.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
-ŚlązakNIGDY w życiu nie powinien mieć żadnego łącznika który go tylko szpeci.
-Wawel niestety bedzie przetrasowany powiewaz wychodzi szybciej i nie trzeba sie cackac ze zmianą trakcji o wogóle.
-HETMAN-napewno by miał wypasioną frekwencje.Zmiana trakcji, 0 ludzi.Pomysł do bani.
-Gorzowiak- Taki pociąg nie powinien wogóle istnieć bo już sama nazwa go zabija.Nie żaden gorzowiak tylko Gorzowianin jeżeli już.I nie przez żaden Wolsztyn,bo ciekawe skąd niby wziołbyś spalinówke na tą trase.
Tyle mojego.
WAWEL powinien jeździć obecną trasą przez Żagań-Żary-Forst;
WAWEL będzie jeździł najkrótszą czasowo z możliwych tras - przez Poznań
Cytat:
GORZOWIAK Wrocław -Gorzów Wlkp ale przez Leszno-Wolsztyn-Zbąszyń-Międzyrzecz ! plus wagony z Poznania dołączane w Zbąszyniu.
a skąd kolega weźmie lokomotywę na to połączenie ? z parowozowni Wolsztyn ?. IC na pewno by się to nie opłacało. Jedynym wyjściem jest pośpiech do Krzyża Wlkp, lub osobówką do Kostrzyna n/Odrą + skomunikowanie w z szynobusem do Gorzowa
Cytat:
dodatkowo posp. "KAZIMIERZ PUŁASKI" rel. Kraków (lub Katowice)-Wrocław-Legnica-Lubin G.-Rudna Gw.-Zielona G.-Rzepin-Kostrzyn-Szczecin-Kamień Pomorski (w sezonie Kołobrzeg p/Goleniów-Trzebiatów).
ja dziękuję turlanie się 40 km/h jakimiś bezdrożami przez Lubin. Od tego jest magistrala na Poznań, co wyjdzie dobre 4 godziny krócej.
odpowiadam WIECZNYM MALKONTENTOM (czy wy w IC albo PR wszyscy pracujecie ze wszystkie propozycje są "be"?????i nic nie pasuje? )
dlaczego taka oferta i nie przez wasze "główne magistrale"??a choćby dlatego że Zielona Góa ma marne połączenia z resztą kraju w liczbie DWÓCH. i przydałoby się to zmienić poza tym pamietajcie o tym że nie tylko przy magistralach mieszkają ludzie. A czy linia Odrzańska nie będzie magistralą? jak ją wyremontują,będzie; a jeżeli chodzi o predkość to przestańcie kpić, jest mnóstwo linii po których wloką się pociągi a ten akurat jechałby w nocy więc nie ma to aż takiego strasznego znaczenia.
- w kwestii " WAWEL-a" przez Poznań?? bzdura i idiotyzm, mało w Poznaniu jest na Berlin pociągów??po co następny?co czasowo zyskają jeśli jest tamtędy dalej? mam nadzieje że do tego nie dojdzie bo to byłaby degradacja kolejnej już linii,tym razem "Berlinki".
-w kwestii braku lokomotyw spalinowych nie jestem pewien ale dość ich stoi w całej Polsce po krzakach, co we Wrocławiu nie mają?żarty..
-nie czepiaj się nazwy, czy "Monciak-Krupówki" lepiej brzmi ?wydaje mi się że gorzej..
- problemem jest zmiana kierunku jazdy? a do Zakopanego 3 razy zmienia kierunek i jakos to nie przeszkadza!
-co to znaczy że łącznik SLĄZAKA go SZPECI?? macie jakieś odchyły psychiczne na tle tego Slązaka? nie rozumiem tego stwierdzenia.chyba lepiej że jedzie coś bezpośrednio z Przemysla do Zgorzelca niż nic, bo w to nie wierzę że pociąg relacji Przemyśl-Zgorzelec będzie jechał samodzielnie a nie jako łącznik do jakiegoś pociągu,bo "koszty" i r"rentowność:" to fetysz na kolei obecnie.
[ Dodano: 28 Sierpień 2009, 21:48 ]
właśnie, nie doczytałem w końcu głównym krytykantem jest "maszynista24" z wiadomej instytucji więc nic dziwnego że takie komentarze poleciały w stronę mojego pomysłu,cięzko byłoby spodziewać się innych, zresztą można obejrzeć w TVP info jakie dyrdymały opowiada przedstawiciel IC w kwestii rzezi pociągów pospiesznych od września.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum