GORZOWIAK Wrocław -Gorzów Wlkp ale przez Leszno-Wolsztyn-Zbąszyń-Międzyrzecz ! plus wagony z Poznania dołączane w Zbąszyniu.
To się ubawiłem setnie. Już widzę te tłumy chętnych na podróż do Wolsztyna. Gorzów powinien mieć połączenia z Poznaniem, ale przez Krzyż z uwagi na czas, tak by były one konkurencyjne czasowo i finansowo.
odpowiadam WIECZNYM MALKONTENTOM (czy wy w IC albo PR wszyscy pracujecie ze wszystkie propozycje są "be"?????i nic nie pasuje? )
dlaczego taka oferta i nie przez wasze "główne magistrale"??a choćby dlatego że Zielona Góa ma marne połączenia z resztą kraju w liczbie DWÓCH..
Ja mieszkam na tej linii nadodrzańskiej, i z miłą chęcią bym widział więcej pociągów, szczególnie pospiesznych. Nie pracuję też w żadnym IC ani PR.... Wiem jednak, że przy takiej prędkości nic się nie wskóra, a trasy przez Lubin albo Żary to już zupełna tragedia....
Chciałbyś sie tak turlać Pośpiesznym 20 na godzine po linii 289? chyba że ty jesteś zwolennikiem bardzo niskiej szlakowej.Bo baaardzo dużo ludzi nie godziło by sie na takie połączenie.
-Czepiasz sie o monciaka... on ma przynajmniej poprawną nazwe.A nie jak GORZOWIAK. Ludzie ortografia sie kłania... GORZOWIANIN
-Wawel powinien jeździć przez poznań ponieważ jest to bardzo ważny węzeł kolejowy.A nie przez Żary ciągnąć 50 km/h...
Uważam, że przy obecnej sytuacji najkorzystniej dla Zielonej Góry i południowej części woj. lub. gdyby "Wawel" nadal jeździł przez Żary (przy obecnym tempie i jakości na "Odrzance" szybko (nigdy?) do Zielonej Góry nie wróci). Nie wiem, dlaczego (oprócz niezłego czasu przejazdu) EC "Wawel" ma jechać przez Poznań. Przecież przez to miasto przejeżdżają wszystkie składy EC z Warszawy, a z Wrocławiem i Krakowem jest multum połączeń pospiesznych i osobowych. Z Zielonej Góry, Legnicy, Żar, Zgorzelca, Głogowa czy Brzegu Dolnego zaledwie po jednym, a frekwencja (np. na "Ślązaku") sięga grubo ponad 100%.
Tak nota bene, jeszcze rok temu wierzyłem, że być może zmieni się coś w sprawie dalekobieżnych na "Odrzance", ale po tym co IC wyprawia ze "Ślazakiem" (dzięki relacjom kolegi Bartusia), już wiem, że lepiej na pewno nie będzie
Z utęskieniem czekam na pociągi IR, ale i tu widzę, że priorytetem są "duże polskie miasta", a na frekwencję nie za bardzo patrzą i w ZG czy w Legnicy za szybko tego pociągu nie zobaczymy.
Gdyby jednak, to moja propozycja:
IR "Czcibór" ZG - Kraków Gł. (trasa jak "Ślązak")
IR Wrocław - Szczecin (przez "Odrzankę)
osobowy Gorzów - Zielone Góra (już tak dłgo czekamy !)
-tutaj ja napisałem list do szefa PR o interregio Zielona Góra/Węgliniec- Kraków Główny - możecie przeczytać, ew, dacie mi jakieś wskazówki zanim wyślę na wileńską.
maszynisto24: jestem zwolennikiem racjonalnej siatki połączeń i uważam że WAWEL powinien jeździć jak dotychczas bo Poznań ma wystarczającą ilość połączeń z Berlinem i tyle w temacie, jeśli masz obsesję na tle jazdy wyłącznie "pod drutem" to twoja rzecz. Ponadto jest to jedyne bezpośrednie połączenie Krakowa z Żaganiem i Żarami.
a "bardzo ważny węzeł kolejowy" to nie argument za tym żeby wszystkie pociągi międzynarodowe jeździły tamtędy.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Bo ty myślisz że IC jest takie bogate i będzie marnowało kase na jakies przekładanie trakcji.Skoro ty taki bogaty jesteś to dofinansuj te uwalane przez IC połączenia.
jeśli IC dotychczas miało kasę na przekładanie lokomotywy to powinno mieć ją nadal, tym bardziej że pociągów tychże jest jak kot napłakał (w porównaniu np. z pociągami CD na trakcji spalinowej,czy ZSSK..)a moze by tak obniżyć drakońskie (złodziejskie dla polskiej kieszeni) ceny bilecików na EC,IC,Ex? z pewnością wielu klientów by się znalazło,którzy nie mogą sobie na nie pozwolić z racji ceny (np.ja sam) a przy okazji więcej pieniędzy w ich budżecie.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Właściwie normalny pasażer, który chce się dostać z Wrocławia do Berlina na pewno nie wybierze EC Wawel, bez względu na to którędy pojedzie chociażby z tego względu, że samolotem, za niewiele wyższą cenę poleci 3-4 godziny szybciej. Na szczęście w 2013 zaczną modernizować na 160 km/h linię nadodrzańską , tak więc wtedy EC może pojechać przez Zieloną Górę - a na razie trzeba szukać tańszych i lepszych rozwiązań - EC Wawel nie jest też strasznie dochodowy, - poza świętami i wakacjami pasażerów jest tyle co kot napłaka, a spalinówkę trzeba zapożyczać od Cargo.
gdyby było czym jechać a ceny nie odstraszały, niejeden pasażer wybrałby pociąg do Berlina.obecny EC dojeżdża tam na wieczór więc faktycznie wielu wybierze podróż do Kostrzyna i dalej NEB lub przez Frankfurt gdzie pociągów "mnogo". co do tych spalinówek to nie histeryzujcie, z Pragi jedzie do Monachium i Norymbergi parę pociągów dziennie na spalinówce i się da.
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
ależ są, są te pociągi z Prahy, wystarczy wejść na idos.cz i sobie sprawdzić co polecam..
jest ich chyba mniej niż było kiedys bo faktycznie są jakies busy ale pociągi też jeżdżą..polecam rozkład kolei czeskich jako lekturę do poduszki
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Miasta takie jak ZG, Głogów, Lubin oraz Legnica wzbogacą się w nowe połączenie ze wschodnią częścią Polski, bez postoju w Nowej Soli.
A coś Ty tak wystrzelił z Nową Solą Wrogów masz tam jakichś ? Ja nieraz widzę, ile osób wsiada do Ślązaka w Nowej Soli, na pewno Nowa Sól daje o wiele większy potencjał jak Lubin. Z moich wiadomości ( i tego forum) wynika że Zielona Góra będzie miała połączenie z Lublinem. Będzie to TLK Zielonogórzanin Zielona Góra - Lublin / Białystok, aczkolwiek łącznik do Białegostoku nie jest jeszcze na 100% pewny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum